Η νέα ισορροπία του ευρωπαϊκού κέντρου, δηλαδή το άθροισμα των δυνάμεων του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, των Σοσιαλιστών και των Φιλελευθέρων θα καθορίσει την πορεία εφαρμογής της Πράσινης Συμφωνίας, η οποία συμπληρώνεται με την ευρωπαϊκή στρατηγική για τη βιομηχανία μετά τη διακήρυξη της Αμβέρσας, υπογράμμισε η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και εκ νέου υποψήφια Μαρία Σπυράκη, στη συζήτηση που διοργάνωσε το ΕΛΙΑΜΕΠ.
Η κ. Σπυράκη έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για επενδύσεις, δημόσιες και ιδιωτικές, σημειώνοντας ότι:
-Θα πρέπει να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες για ένα σχέδιο πράσινων επενδύσεων της ΕΕ. Αυτό θα πρέπει να διασφαλίσει ότι μετά τη λήξη της χρηματοδότησης για την αποκατάσταση της πανδημίας το 2026, οι πράσινες επιχορηγήσεις της ΕΕ θα παραμείνουν τουλάχιστον στο σημερινό επίπεδο των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως (0,3% του ΑΕΠ).
-Επιπλέον, οι συζητούμενες επί του παρόντος μεταρρυθμίσεις της οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ θα πρέπει να τροποποιηθούν, ώστε να επιτραπεί στις χώρες με δημόσιο χρέος που υπερβαίνει το 60 % του ΑΕΠ, αλλά με βιώσιμα δημόσια οικονομικά, να μειώσουν το χρέος με βραδύτερο ρυθμό, υπό τον όρο ότι θα γίνουν πρόσθετες επενδύσεις για τη μείωση των εκπομπών.
-Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ενέργειας. Αυτό θα παρείχε αμερόληπτα σημεία αναφοράς για την αξιολόγηση και την προετοιμασία της πολιτικής. Δεν θα έχει εξουσίες λήψης αποφάσεων, αλλά θα συγκεντρώνει και θα διαθέτει δεδομένα για τη λήψη αποφάσεων, θα διατηρεί ανοικτά εργαλεία μοντελοποίησης και θα αξιολογεί ανεξάρτητα τις πολιτικές της ΕΕ και των κρατών μελών.
-Η διακυβέρνηση της ενέργειας και του κλίματος θα πρέπει να αναβαθμιστεί σε επίπεδο αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων, ώστε να αυξηθεί ο συντονισμός των πολιτικών και η πολιτική ιδιοκτησία. Ειδικές ευρωπαϊκές σύνοδοι κορυφής θα μπορούσαν να διοργανώνονται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, με την προετοιμασία να γίνεται από τους ενεργειακούς και κλιματικούς σερίφηδες της ΕΕ.
-Η ανάπτυξη και λειτουργία του δικτύου μεταφοράς θα πρέπει να καθοδηγείται από την ελαχιστοποίηση του ευρωπαϊκού κόστους. Ένας ευρωπαϊκός ανεξάρτητος διαχειριστής δικτύου θα μπορούσε να διασφαλίσει τη βέλτιστη χρήση της υφιστάμενης διασυνοριακής μεταφοράς, επίσης με στόχο την προώθηση των επενδύσεων.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ImpactHub στο ΕΛΙΑΜΕΠ, με την υποστήριξη της εταιρείας Παπαστράτος, στο πλαίσιο της νέας του πρωτοβουλίας ευαισθητοποίησης των πολιτών, ενόψει των κρίσιμων ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου. Στη συζήτηση συμμετείχαν οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Μαρία Σπυράκη (Νέα Δημοκρατία), Ιφιγένεια Μουμτζή (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ), Παναγιώτης Δημόπουλος (ΠΑΣΟΚ–Κίνημα Αλλαγής), Νικήτας Μυλόπουλος (Νέα Αριστερά) και Πέτρος Κόκκαλης (Κόσμος). Tη συζήτηση, συντόνισε η δημοσιογράφος Νίκη Λυμπεράκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ