Μια παρουσιάστρια καιρού του BBC και η οικογένειά της αποβιβάστηκαν βιαίως από αεροπλάνο, έπειτα από εντολή του πιλότου, με αφορμή την έκκληση της γυναίκας προς τους επιβάτες να μην φάνε φιστίκια εξαιτίας της αλλεργίας της κόρης της.
Η Georgie Palmer, 49 ετών, ο σύζυγός της Nick Sollom, 48 ετών, και οι κόρες τους Rosie, 12 ετών, και Annie, 14 ετών, αποβιβάστηκαν με διαταγή του πιλότου από την πτήση της SunExpress από το Λονδίνο Gatwick προς το Ντάλαμαν, της Τουρκίας, την Τρίτη, αφού ενημέρωσαν το πλήρωμα ότι η Rosie έχει σοβαρή αλλεργία στα φιστίκια.
Ζήτησε από τους επιβάτες να μην φάνε φιστίκια και ο πιλότος εκνευρίστηκε
Αυτό συνέβη επειδή η κα Palmer ισχυρίζεται ότι το πλήρωμα αρνήθηκε να κάνει την τυπική ανακοίνωση ζητώντας από τους επιβάτες να μην φάνε φιστίκια επειδή είχαν «ενημερώσει» την πολιτική της εταιρείας για τις αλλεργίες. Αντιθέτως, ζήτησε ευγενικά από τους επιβάτες γύρω της να μην καταναλώσουν καθόλου φιστίκια και να μεταφέρουν το μήνυμα και στους υπόλοιπους στο αεροπλάνο, κάτι που έκαναν με χαρά.
Όμως, λέει ότι αυτό εξόργισε τον πιλότο που απαίτησε να φύγουν από το αεροπλάνο πριν από την απογείωση της πτήσης.
Είπε: «Ο τρόπος που μας φέρθηκαν ήταν απαράδεκτος. Ο πιλότος αποφάσισε ότι λόγω της αλλεργίας της κόρης μου δεν ήθελε να πετάξει το αεροπλάνο με εκείνη μέσα. Όταν ανακάλυψε ότι μίλησα στους άλλους επιβάτες, μου ούρλιαζε από το πιλοτήριο. Ήταν τόσο θυμωμένος, που το επόμενο πράγμα που μάθαμε ήταν ότι έπρεπε να φύγουμε από το αεροπλάνο. Είναι πραγματικά όμορφο πώς όλοι οι επιβάτες σε αυτό το αεροπλάνο ήταν τόσο υπέροχοι, αλλά κανένας εργαζόμενος σε αυτό το αεροπλάνο δεν έδειξε ούτε ίχνος συμπόνιας.»
«Τα τελευταία 12 χρόνια προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους για την αλλεργία και τη χρήση των EpiPen (ενέσιμο διάλυμα). Είναι ένα πολύ επικίνδυνο αλλεργιογόνο και ακόμη κι αν η Rosie δεν έρθει σε άμεση επαφή με ένα φιστίκι, αν κάποιος έτρωγε ένα στο αεροπλάνο, θα μπορούσε να πεθάνει.» συμπλήρωσε.
Ο Nadim Ednan-Laperouse, OBE, συνιδρυτής του Ιδρύματος Έρευνας Αλλεργίας Natasha, του φιλανθρωπικού ιδρύματος κατά των τροφικών αλλεργιών του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Οι τροφικές αλλεργίες είναι μια ασθένεια, όχι επιλογή τρόπου ζωής, και η εμπειρία αυτής της οικογένειας στο αεροπλάνο είναι σοκαριστική και απαράδεκτη.
Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να επανεξετάσει άμεσα τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζεται με πελάτες που έχουν τροφικές αλλεργίες και να διευκρινίσει τις πολιτικές της στον ιστότοπό της. Δυστυχώς, αυτό δεν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό. Ακούμε συχνά από οικογένειες με τροφικές αλλεργίες που μας λένε τις άσχημες ιστορίες τους σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια. Αυτό είναι ανησυχητικό καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο επιρρεπής σε αλλεργίες.»
Πήραν άλλη πτήση
Εν τω μεταξύ, η οικογένεια πήρε μια πτήση της EasyJet την επόμενη μέρα και ανέφερε ότι το πλήρωμα έκανε με χαρά αρκετές ανακοινώσεις ζητώντας από τους επιβάτες να μην ανοίξουν συσκευασίες με φιστίκια εντός του αεροπλάνου.
Όμως, η οικογένεια αναγκάστηκε να ξοδέψει επιπλέον 5.000 λίρες για την κράτηση των πρόσθετων πτήσεων, ενός ξενοδοχείου στο αεροδρόμιο και άλλα έξοδα.
Η κα Palmer είπε: «Η Rosie είναι σε τραγική κατάσταση εξαιτίας αυτού. Καταστράφηκαν οι διακοπές της. Δεν φεύγουμε για ταξίδια συνέχεια, πετάμε ίσως μία φορά το χρόνο και δεν έχουμε αντιμετωπίσει ποτέ προβλήματα με άλλες αεροπορικές εταιρείες. Αν γνωρίζαμε αυτή την πολιτική, δεν θα κάναμε ποτέ κράτηση σε αυτή, αλλά ψάξαμε την ιστοσελίδα εξονυχιστικά και δεν υπάρχει τίποτα σχετικά με αυτό. Δεν υπήρχε τρόπος να ενημερώσουμε την αεροπορική εταιρεία εκ των προτέρων, οπότε πόσοι άνθρωποι με αλλεργία στα φιστίκια θα πετάξουν με την συγκεκριμένη εταιρεία αυτό το καλοκαίρι χωρίς να γνωρίζουν την πολιτική;
Έχουν περάσει τρεις μέρες και δεν έχουμε ακούσει τίποτα από την SunExpress. Η ασφάλειά μας λέει ότι ο πιλότος έχει τη διακριτική ευχέρεια να απομακρύνει άτομα χωρίς λόγο.
Η κ. Palme rείπε: «Η κόρη μου είναι χάλια για αυτό. Της χάλασε τις διακοπές»
Σε ανάρτηση στο Instagram, η κα Palmer πρόσθεσε: «Ζητήσαμε ευγενικά από τους επιβάτες στην μπροστινή θέση του αεροπλάνου να μοιραστούν το αίτημά μας, και, σειρά προς σειρά, όλοι οι επιβάτες γύρισαν πίσω για να ζητήσουν ευγενικά από την επόμενη σειρά να μην φάνε ξηρούς καρπούς κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ήταν μια ήρεμη, ειλικρινής παράκληση με μια συντριπτική αίσθηση αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης.
Δεν υπάρχει πρόβλημα με απλά αιτήματα σαν κι αυτά. Οι άνθρωποι το καταλαβαίνουν! Τα δάκρυα και η συγκίνηση των επιβατών ήταν χαρακτηριστικά, καθώς μας έβγαλαν με τη βία από το αεροπλάνο, αφού ο θυμωμένος πιλότος μας φώναξε από το πιλοτήριο.»
Σε ανάρτηση στο Instagram, η κα Palmer πρόσθεσε: «Ζητήσαμε ευγενικά από τους επιβάτες στην μπροστινή θέση του αεροπλάνου να μοιραστούν το αίτημά μας, και, σειρά προς σειρά, όλοι οι επιβάτες γύρισαν πίσω για να ζητήσουν ευγενικά από την επόμενη σειρά να μην φάνε ξηρούς καρπούς κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ήταν μια ήρεμη, ειλικρινής παράκληση με μια συντριπτική αίσθηση αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης.
Δεν υπάρχει πρόβλημα με απλά αιτήματα σαν κι αυτά. Οι άνθρωποι το καταλαβαίνουν! Τα δάκρυα και η συγκίνηση των επιβατών ήταν χαρακτηριστικά, καθώς μας έβγαλαν με τη βία από το αεροπλάνο, αφού ο θυμωμένος πιλότος μας φώναξε από το πιλοτήριο.»
Τι απαντά η εταιρεία
Εκπρόσωπος της SunExpress δήλωσε: «Παίρνουμε πολύ σοβαρά την ασφάλεια των επιβατών μας. Λίγο μετά την επιβίβαση στην πτήση μας από το London Gatwick, ο επιβάτης εξέφρασε ανησυχία για σοβαρή αλλεργία στα φιστίκια ενός μέλους της οικογένειάς του και ζήτησε ανακοίνωση προς τους άλλους επιβάτες.
Αποφεύγουμε να κάνουμε τέτοιες ανακοινώσεις καθώς, όπως και πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες, δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ένα περιβάλλον χωρίς αλλεργιογόνα στις πτήσεις μας, ούτε να αποτρέψουμε άλλους επιβάτες να φέρουν τρόφιμα που περιέχουν αλλεργιογόνα εντός του αεροπλάνου.
Λόγω της επίμονης συμπεριφοράς του επιβάτη προς τους άλλους επιβάτες στο αεροπλάνο να μην καταναλώσουν ξηρούς καρπούς, ο κυβερνήτης αποφάσισε ότι θα ήταν πιο ασφαλές για την οικογένεια να μην ταξιδέψει με την πτήση μας. Όταν αυτό εξηγήθηκε στον επιβάτη, εκείνος επέδειξε επιθετική συμπεριφορά προς τα μέλη του πληρώματός μας και προσπάθησε να αποκτήσει πρόσβαση στο πιλοτήριο.
Για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του πληρώματος και των επιβατών μας εν πτήσει, δεν μπορούμε να ανεχθούμε επιθετική και απείθαρχη συμπεριφορά στις πτήσεις μας.»
«Επιπλέον, ο ιστότοπός μας αναφέρει ότι οι επιβάτες πρέπει να μας ενημερώσουν 48 ώρες πριν από την πτήση για οποιαδήποτε ειδική φροντίδα που απαιτείται λόγω ιατρικής κατάστασης και δεν λάβαμε καμία τέτοια ειδοποίηση από τους επιβάτες σε αυτή την περίπτωση.
Ωστόσο, είμαστε πλήρως ενήμεροι ότι αυτή ήταν μια κατάσταση που αναστάτωσε την οικογένεια και λαμβάνουμε το περιστατικό ως ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τις πληροφορίες που παρέχονται κατά τη διαδικασία κράτησης για να διασφαλίσουμε πιο αποτελεσματικές λύσεις για τους επιβάτες με αλλεργίες.»
Ο σύζυγος της παρουσιάστριας είπε ότι ενώ τον «ενόχλησε» η απόφαση να τερματιστεί η οικογενειακή τους εκδρομή πριν καν ξεκινήσει, «σε καμία περίπτωση δεν συμπεριφέρθηκα επιθετικά προς κανένα μέλος του πληρώματος». Πρόσθεσε ότι αφού του είπαν ότι οι αποσκευές του έπρεπε να ξεφορτωθούν, ζήτησε να μιλήσει στον κυβερνήτη και χτύπησε δύο φορές την πόρτα του πιλοτηρίου πριν φύγει από το αεροπλάνο.
Σύμφωνα με την Daily Mail, δεν είναι η πρώτη φορά που αποβιβάζεται επιβάτης από πτήση λόγω αλλεργίας στα φιστίκια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ