Στο τρέχον άρθρο θα επιχειρήσουμε να την ψηλαφίσουμε τεχνικά, να δούμε τι έχει αλλάξει πέραν της ονοματολογίας, αλλά και να την θέσουμε αντιμέτωπη με το αντίπαλο δέος, την BMW M3 αλλά και το Audi RS4.
Κινητήρας – Μετάδοση – Επιδόσεις
Με τον κινητήρα δεν θα χρονοτριβήσουμε ιδιαίτερα πέραν της παρουσίασης των δύο χαρτογραφήσεών του, μιας και έχουμε ασχοληθεί με αυτόν στο άρθρο για την Mercedes-Benz AMG GT, αλλά υπάρχει και ένα ακόμα κείμενο αποκλειστικά αφιερωμένο σε αυτόν, συνεπώς σας παραπέμπουμε εκεί. ΣτηνMercedes-Benz C63 AMG 2015 έχουμε δύο στάθμες ισχύος με την βασική έκδοση να αποδίδει 476ps στις 5500rpm και στρεπτική ροπή 66.26kg.m με τοπικό μέγιστο από τις 1750-4500rpm. Στην έκδοση S τα νούμερα πάνε στους 510ps για την ισχύ και η ροπή στα 71.36kg.m στα ίδια στροφικά εύρη.
Ο κινητήρας της Mercedes-Benz C63 AMG 2015 συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο μονού συμπλέκτη 7+1 σχέσεων μεταδόσεως. Επί της ουσίας είναι το κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιεί η Mercedes-Benz σε πολλά μοντέλα της, με την διαφορά εδώ, ότι έχει αφαιρεθεί ο μετατροπέας ροπής και στην θέση του έχει μπει ένας συμπλέκτης σε λουτρό ελαίου. Στην τρέχουσα έκδοσή του το λογισμικό του έχει βελτιστοποιηθεί για ταχύτερες αλλαγές σχέσεων, ενώ θετικά κρίνεται το γεγονός ότι δεν υφίσταται μετατροπέας ροπής σε αυτό, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι απώλειες από την μετάδοση. Το κιβώτιο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, με την έκδοση S της C63 να εφοδιάζεται επιπρόσθετα με ένα ακόμα πιο σκληροπυρηνικό.
Σε ότι αφορά την παραλαβή της ισχύος, αυτή λαμβάνει χώρα αποκλειστικά στους οπίσθιους τροχούς, μέσω ελεγχόμενων διαφορικών με την απλή AMG να έχει μηχανικά ελεγχόμενο και την S ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Είναι σκόπιμο να σχολιάσουμε εδώ αυτήν την επιλογή, μιας και η ταχύτατη απόκριση που προσφέρουν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά κυκλώματα δίνουν την δυνατότητα στα διαφορικά να προσφέρουν καλύτερο έλεγχο της διαμήκους και εγκάρσιας πρόσφυσης σε σχέση με τα αντίστοιχα μηχανικά ελεγχόμενα. Αυτός είναι ο λόγος που στην κορυφαία έκδοση, επιλέγεται το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.
Οι επιδόσεις της Mercedes-Benz C63 AMG 2015 είναι αναμενόμενα καταιγιστικές, με το 0-100km/h να λαμβάνει χώρα εντός 4.1sec για την “απλή” έκδοση και 4sec για την S, με την τελική ταχύτητα να είναι σε αμφότερες τις εκδόσεις ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250km/h.
Επιμέρους Τεχνικά
Το καινούργιο πλαίσιο της C-Class είναι ιδιαίτερα άκαμπτο και έχει υποστεί μείωση του βάρους του, μέσω εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου σε αρκετά μέρη του. Το συνολικό βάρος της Mercedes-Benz C63 AMG 2015 ωστόσο είναι στα 1730kg, το οποίο περιέργως είναι όμοιο με της προηγούμενης C63, παρόλο που εκείνη διέθετε έναν βαρύτερο κινητήρα 6.2lt. Πάντως η κατανομή αναμένεται απολύτως συμμετρική, κάτι που θα επηρεάζει θετικά την δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, αυτή είναι φυσικά ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς με τους εμπρόσθιους να διαθέτουν έναν άξονα τεσσάρων συνδέσμων και τους οπίσθιους έναν άξονα πέντε συνδέσμων. Πολύ καλή η επιλογή της Mercedes-Benz να μην χρησιμοποιηθεί η κλασική λύση MacPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός, αφού η ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει σαφώς ανώτερα οδικά χαρακτηριστικά. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και μεταβαλλόμενη με τρία προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού αλλά και την κατάσταση του διατιθέμενου οδοστρώματος.
Περνώντας στο σύστημα πέδησης της Mercedes-Benz C63 AMG 2015, αυτό περιλαμβάνει πολυέμβολες σιαγόνες με μεγάλους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ενώ υφίσταται κατά προαίρεση, η δυνατότητα εξοπλισμού της έκδοσης S με δίσκους από εξωτικά συνθετικά υλικά, αναμφίβολα με κόστος αντίστοιχο ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης. Για την S επίσης διατίθενται δυναμικές εδράσεις για τον κινητήρα, χαρακτηριστικό προερχόμενο από την AMG GT, εδράσεις οι οποίες ανάλογα με τον ρυθμό κίνησης είναι πιο ενδοτικές ή πιο σκληρές, για να ελέγχεται ευχερέστερα η αδράνεια του κινητήρα.
Στον τομέα της αεροδυναμικής, οι συντελεστές οπισθέλκουσας είναι μέτριοι σε απόλυτα νούμερα, αλλά ικανοποιητικοί για την κατηγορία του οχήματος, με την βασική έκδοση να έχει 0.33 και η S, 0.34, ξεκάθαρη ένδειξη για το πόσο δύσκολο είναι για μια εταιρεία ακόμα και αν αυτή έχει τις οικονομοτεχνικές δυνατότητες της Mercedes-Benz να πετύχει τιμές κάτω από 0.3 σε υπεραυτοκίνητο.
Συμπεράσματα – Ανταγωνισμός
Η νέα Mercedes-Benz C63 AMG 2015 αναμένεται να είναι σαφώς καλύτερη από την προηγούμενη κυρίως λόγω κινητήρα, αλλά και διαθέσιμης τεχνολογίας αιχμής, όπως οι δυναμικές εδράσεις του κινητήρα, τα κεραμικά φρένα και άλλα. Ωστόσο ο νούμερο ένα ανταγωνιστής της είναι η νέα BMW M3. Το βαυαρικό αυτοκίνητο στο θέμα του κινητήρα υστερεί, μιας και ο κινητήρας του έχει 1000 κυβικά λιγότερα και παρόλο που η αναπνοή του είναι παρόμοια με της AMG, (διβάθμια υπερπλήρωση) εντούτοις η διαφορά στην χωρητικότητα δεν μπορεί να καλυφθεί από την BMW.
Το αποτέλεσμα είναι η Mercedes-Benz C63 AMG 2015 να είναι ισχυρότερη, με μεγαλύτερη ανάπτυξη ροπής σε απόλυτα νούμερα και διαγραμματική συμπεριφορά. Αυτό που έχει να αντιτάξει η BMW, είναι το βάρος, το οποίο είναι τουλάχιστον 100kg χαμηλότερο από το αντίστοιχο της Mercedes-Benz, συνεπώς οι επιδόσεις από στάση για το τυπικό 0-100km/h δεν δείχνουν να διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των δύο μονομάχων. Εκεί ωστόσο που αναμένεται διαφορά είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου το βάθος που έχει ο κινητήρας της AMG είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί.
Ο έτερος ανταγωνιστής που ακούει στο όνομα Audi RS4, μάλλον δεν είναι στ’ αλήθεια τέτοιος. Ο κινητήρας φυσικής αναπνοής που διαθέτει είναι σαφώς κατώτερος σε σχέση με εκείνον της AMG, όχι τόσο στον τομέα της ισχύος, αλλά στην ανάπτυξη της ροπής όπου η διαφορά μεταξύ των δύο είναι χαοτική, συνεπώς στον πραγματικό κόσμο η Mercedes-Benz C63 AMG 2015 αναμένεται σημαντικά ταχύτερη. Από την άλλη, το RS4 διαθέτει 4κίνηση με τρία διαφορικά, κάτι που του δίνει σαφή υπεροχή σε διαμήκη και εγκάρσια πρόσφυση, ειδικά όταν ο δρόμος ή ο καιρός δεν βοηθούν και αυτό μάλλον είναι η βασική αρετή που διαθέτει για να ανταγωνιστεί τον γηγενή αντίπαλο.
Περισσότερα στο highoctane.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ