Τις τελευταίες ημέρες ανακινήθηκε για πολλοστή φορά η δημόσια συζήτηση για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Δυστυχώς η συζήτηση αυτή αναπαράγεται ένα χρόνο τώρα, προκαλώντας σοβαρότατα προβλήματα στην αγορά αυτοκινήτου και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα.
Η συζήτηση αφορά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, μιας και για τα νεότερα και καθαρά αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα διατηρηθούν αμετάβλητα.
Εδώ, πρέπει να σημειωθούν τα εξής:
Στη συζήτηση αυτή παίρνει θέση –επιτέλους- και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), που σημειώνει:
Η μόνιμη σύγχυση και αναβλητικότητα στους καταναλωτές πρέπει επιτέλους να σταματήσει αφού ήδη μετρώνται 48 φορολογικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία επτά χρόνια. Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να είναι δίκαια και να έχουν ένα σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό, επιβραβεύοντας τα νέα και καθαρά οχήματα, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Αντί του συνεχούς, δίχως λύση, προβληματισμού για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει μια σειρά σημαντικών θεμάτων της αγοράς αυτοκινήτου που είναι επείγοντα, θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν έσοδα και κυρίως είναι κρίσιμα για την οδική ασφάλεια.
Η συζήτηση αφορά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, μιας και για τα νεότερα και καθαρά αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα διατηρηθούν αμετάβλητα.
Εδώ, πρέπει να σημειωθούν τα εξής:
- Με βάση τις κοινοτικές απαιτήσεις και τα παραδείγματα των ευρωπαϊκών χωρών, τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα πρέπει να μεταβάλλονται ανάλογα των εκπομπών ρύπων τους (εκπομπές CO2).
- Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, για τα οποία δεν έχουν καταγραφεί εκπομπές ρύπων, εύλογο είναι τα τέλη να βασίζονται στον κυβισμό, καθώς υπό αυτό το πλαίσιο έχουν διατεθεί στην αγορά.
- Τα δημοσιονομικά έσοδα 1,1 δις ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν ρητή δέσμευση στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και ως εκ τούτου το μόνο που μπορεί να προκαλεί η συζήτηση είναι το «πάγωμα» της αγοράς.
- Η χώρα κατακλύζεται από εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, μεγάλης ηλικίας (περίπου το 60% αυτών είναι δεκαετίας ή παλαιότερα) και αμφίβολου ιστορικού, τα οποία αποτελούν σοβαρότατη πηγή ρύπανσης, εκπέμποντας πολλαπλάσιες ποσότητες σωματιδίων, οξειδίων του αζώτου κλπ.
Στη συζήτηση αυτή παίρνει θέση –επιτέλους- και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), που σημειώνει:
Η μόνιμη σύγχυση και αναβλητικότητα στους καταναλωτές πρέπει επιτέλους να σταματήσει αφού ήδη μετρώνται 48 φορολογικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία επτά χρόνια. Τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να είναι δίκαια και να έχουν ένα σαφή περιβαλλοντικό προσανατολισμό, επιβραβεύοντας τα νέα και καθαρά οχήματα, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Αντί του συνεχούς, δίχως λύση, προβληματισμού για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει μια σειρά σημαντικών θεμάτων της αγοράς αυτοκινήτου που είναι επείγοντα, θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν έσοδα και κυρίως είναι κρίσιμα για την οδική ασφάλεια.
newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ