Η διαχειριστική ομάδα του Ημερολογίου της Πολιτιστικής Εταιρείας επιλέγει μεταξύ πολιτιστικών δρώμενων, εικαστικών εκθέσεων, θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων και νέων εκδόσεων, και προτείνει:
[πατήστε τους τίτλους του κάθε άρθρου για να μεταφερθείτε στην εκάστοτε ιστοσελίδα] |
|
|
| Θεσσαλονικέων Πόλις στο ΔιαδίκτυοΤετάρτη, 22 Ιανουαρίου | 18:00 | Momus - Μουσείο Σύγχρονης ΤέχνηςΤο Θεσσαλονικέων Πόλις, η πολυετής έντυπη επιτυχημένη πρωτοβουλία της Πολιτιστικής Εταιρείας, ανοίγει νέα σελίδα, αυτή τη φορά διαδικτυακή, και προσκαλεί παλαιότερους και νεότερους συνεργάτες, δημοσιογράφους και το κοινό της πόλης στην παρουσίαση του νέου ιστότοπου την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025, στις 18:00, στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Σας περιμένουμε! |
|
| Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης διοργανώνει από την Τρίτη, 21η Ιανουάριου 2025 οργανωμένες περιηγήσεις στον αρχαιολογικό χώρο του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι περιηγήσεις θα πραγματοποιούνται δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Πέμπτη και ώρες 9:00, 10:00, 11:00, 12:00. Η συμμετοχή στις περιηγήσεις είναι δωρεάν. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ΕΔΩ. |
|
| Το Μέγαρο Μουσικής συνεχίζει τον κύκλο εκδηλώσεων “Συγγραφείς του κόσμου”, φιλοξενώντας αγαπημένους συγγραφείς του αναγνωστικού κοινού. Αντλώντας συνομιλητές από ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών ιδιοτήτων και με συγγραφείς από όλο τον κόσμο, φιλοδοξία του ΟΜΜΘ είναι να συμβάλει στη διεύρυνση του πολιτισμικού διαλόγου και να προσφέρει στο κοινό του αλησμόνητες συζητήσεις. Στις 29/1, προσκεκλημένοι είναι ο συγγραφέας Γιάννης Μακριδάκης και ο δημοσιογράφος Γιώργος Τούλας. |
|
| Βίντεο προβολές με εργαλεία ΑΙ και στοιχεία 3D mapping projection, animation, ΑΙ και VR περιβάλλοντα, πολυμεσικές εγκαταστάσεις, ψηφιακές εκτυπώσεις, QR codes και ηχητικά έργα κατακλύζουν τον εκθεσιακό χώρο του MOMus στο Λιμάνι της πόλης. Κύρια πηγή έμπνευσής είναι οι πιο πρόσφατες εξελίξεις στην επιστήμη σχετικά με τη σύσταση της ύλης και τη φύση του σύμπαντος, οι τεχνολογίες εκείνες που συνδέονται με τα ταξίδια και την εξερεύνηση νέων κόσμων, αλλά και η προοπτική της μελλοντικής μετοίκησης του ανθρώπου στο διάστημα. Ταυτόχρονα τα έργα της έκθεσης διερευνούν σύνθετα ερωτήματα που αφορούν κοινωνικά, πολιτικά και περιβαλλοντικά ζητήματα ‒διαχρονικά στον ανθρώπινο πολιτισμό‒ και προβάλλουν τον ρόλο των νέων μέσων στη σύγχρονη τέχνη. Οι καλλιτέχνες της έκθεσης με την εφαρμογή διαδραστικών τεχνολογιών και την σύνθεση καθηλωτικών εναλλακτικών εμπειριών, θέτουν ως στόχο να επικοινωνήσουν την ανάγκη για κοινωνική κριτική και συνείδηση, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην αρχέγονη επιθυμία για εξερεύνηση και ανακάλυψη νέων κόσμων πέρα από τα όρια του ηλιακού μας συστήματος ‒ κόσμων οι οποίοι μπορεί εξίσου να αποτελέσουν ευκαιρίες αναγέννησης και επανεφεύρεσης του ανθρώπινου πολιτισμού όπως και περιπτώσεις αναπαραγωγής και διαιώνισης των παραδοξοτήτων της γήινης κοινωνίας. |
|
| H Ράνια Εμμανουηλίδου, ως γενιά Χ, παρακολουθεί ζωντανά την πολιτισμική πραγματικότητα και την κοινωνική ταυτότητα όπως διαμορφώνεται καθημερινά. Στην έκθεση «Κάτω από το ραντάρ» αναδεικνύονται μια σειρά θεμάτων που διατρέχουν το έργο της εικαστικού περισσότερα από είκοσι χρόνια: θέματα φύλου και ταυτότητας, πολιτικής και οικολογίας, πάντα με επίκεντρο το σώμα˙ το σώμα, ιστορικά, κοινωνικά και πολιτισμικά σημασιοδοτημένο, ως σώμα σημαδεμένο, διαφοροποιημένο, υβριδικό, μεταμορφωμένο και επιτελεστικό. Αντλώντας υλικό από το διαδίκτυο, την pop κουλτούρα, τη μουσική, τη μόδα και την ιστορία τέχνης, η καλλιτέχνιδα δημιουργεί στο έργο της εικόνες μιας προσωπικής μυθολογίας, με αινιγματικές φιγούρες, όπου αποδομούνται οι παραδοσιακοί έμφυλοι ρόλοι και ανατρέπεται η γραμμική θεώρηση του χρόνου. |
|
| Ο βιολογικός όρος Metakinesis, η οποία στα Ελληνικά αναφέρεται σαν Μετάφαση, έχει να κάνει με ένα συγκεκριμένο στάδιο της κυτταρικής διαίρεσης. Ο Γιάννης Αδαμάκης στην συγκεκριμένη ενότητα δουλειάς, εκμεταλλεύεται τον συγκεκριμένο όρο, σαν τίτλο της έκθεσής του, στην γκαλερί Metamorfosis. Στην πραγματικότητα ο ζωγράφος αναφέρεται στην ψευδόφιλη λέξη Μετακίνηση. Μετακίνηση σε κάθε επίπεδο. Μετακίνηση σαν παιχνίδι. Σαν ταξίδι. Σαν μια εσωτερική σύγκρουση.Με σαφείς αναφορές σε παιδικές εικονογραφήσεις, σε παιδικές μνήμες, σε φανταστικά ταξίδια, ο Αδαμάκης δεν παύει να αυτοσαρκάζεται. Να οργανώνει φανταστικές διαδρομές. Να διασκεδάζει. |
|
| «Ανατροπές της νύχτας»του Χριστόφορου Χριστοφή Σκηνοθεσία: Χάρης ΠεχλιβανίδηςΠρεμιέρα: Σάββατο 11 Ιανουαρίου | Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών Ένας μοναχός και ένας ηθοποιός συναντιούνται σε ένα πανδοχείο, λίγο πριν από την καταστροφή. Σε ένα μέρος που ξεβράζονται πτώματα ενώ τα σπίτια κινδυνεύουν να τα καταπιεί ο ωκεανός. Δύο διαφορετικοί κόσμοι, μια περιπλάνηση στον χρόνο και ένα παιχνίδι μνήμης και απομνημόνευσης. Ένα ταξίδι σε διαφορετικούς τόπους «διαφορετικές νύχτες και ξημερώματα». Είναι παράσταση ή βιωματική εμπειρία; Μια βόλτα με όχημα μια κάψουλα του χρόνου ή μια χωροχρονική performance; Ένα σκοτεινό όνειρο ή ένα παιχνίδι που ακροβατεί μεταξύ ψευδαίσθησης και πραγματικότητας; Περνάει ο δρόμος της εξέλιξης αναγκαστικά από τη βελτίωση της μνήμης; Σε ποιο σταυροδρόμι συναντιούνται ένας Ιταλός φιλόσοφος και αστρονόμος του 16ου αιώνα, που διώκεται για τις ιδέες του, με έναν Βρετανό ηθοποιό του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ; Και τί γυρεύει ένας απόγονος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, του τελευταίου αυτοκράτορα του Βυζαντίου, στην Αγγλία;
*Η παράσταση διαρκεί 60 λεπτά. Οι θεατές παρακολουθούν όρθιοι. Υπάρχει πρόβλεψη έξι θέσεων /παράσταση για άτομα με κινητικά προβλήματα τα οποία χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο. Σε περίπτωση ανάγκης και σε συνεννόηση με τους ταξιθέτες θα διατίθεται περιορισμένος αριθμός καθισμάτων. |
|
| Στο θάλαμο αναμονής μιας Μαιευτικής Κλινικής, τέσσερα ζευγάρια περιμένουν να γεννήσουν το παιδί τους, για το οποίο όλα φαίνονται προαποφασισμένα: άρτια υγεία, σπουδαία καριέρα και μακροζωία. Ωστόσο, για όλα τα παιδιά που θα γεννηθούν σήμερα έχει ήδη οριστεί το ίδιο ανομολόγητο μέλλον. Σε ένα καθεστώς που καθορίζει το επάγγελμα και το πότε θα τελειώσει η ζωή μας, ποια θέση απομένει για τις δικές μας επιλογές;
Τώρα που οι άνθρωποι του δυτικού κόσμου παρακολουθούμε σχεδόν υπνωτισμένα και με “ενσυναίσθηση” τo τραγικό μέσα από την οθόνη, η σκοτεινή κωμωδία του σημαντικού Έλληνα συγγραφέα και ακτιβιστή Θανάση Τριαρίδη, έρχεται να προβληματίσει, να διχάσει και κυρίως να ξεβολέψει τον καθισμένα άνετα θεατή, φέρνοντας τον αντιμέτωπο επιτέλους με τις ευθύνες του. |
|
| Πετριχώρα24, 25 & 26 Ιανουαρίου | Θέατρο Αυλαία «Τι κοινωνία είναι αυτή που χρειάζεται να χτίσει Λυγερές για να προοδεύσει;»
Η παράσταση με τα απανωτά sold out που εξέπληξε το κοινό της Θεσσαλονίκης και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από αξιόλογους ανθρώπους της πόλης, επιστρέφει για τρεις μόνο παραστάσεις στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ. Η “Πετριχώρα” – ηπειρώτικη ντοπιολαλιά του «πετριχώρ»: η ιδιαίτερη μυρωδιά της γης μετά τη βροχή – είναι μια μυσταγωγική σκηνική εμπειρία που ζωντανεύει μια παράδοση αιώνων. Μια αρχέγονη ιστορία έρχεται στο σήμερα και ρίχνει φως στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το ατομικό από το συλλογικό. Βυθιζόμενοι σε μιαν άλλη πραγματικότητα γινόμαστε κοινωνοί της ιστορίας της Λυγερής, από την πρώτη επαφή της με τη μοίρα, έως την τελική προδοσία από τον Πρωτομάστορα και τους υπόλοιπους συντοπίτες της, και τον τραγικό χαμό της στον υγρό τάφο του γεφυριού. |
|
| Ο Γυρισμός Πρεμιέρα: Σάββατο 18 Ιανουαρίου| Μικρό Θέατρο της Μονής ΛαζαριστώνΣε μια υποβαθμισμένη βιομηχανική περιοχή στο βόρειο Λονδίνο ζούνε σε ένα σπίτι ο Μαξ, πρώην κρεοπώλης, οι δυο γιοί του κι ο αδελφός του Σαμ, σοφέρ σε λιμουζίνες. Στο σπίτι αυτό επιστρέφει μετά από χρόνια ο μεγαλύτερος γιος του, ο Τέντυ, που είναι πλέον καθηγητής φιλοσοφίας και ζει στην Αμερική, μαζί με τη γυναίκα του τη Ρουθ. Η απρόσμενη επίσκεψη του γιου και η εμφάνιση μιας γυναικείας παρουσίας στο σπίτι, διαμορφώνει νέους συσχετισμούς και δυναμικές. Ποιος θα κυριαρχήσει, τελικά, και ποιος θα υποταχθεί; Τι ρόλος θα επιβληθεί στη Ρουθ; Και τι θα διεκδικήσει η ίδια για τον εαυτό της;
Κριτική στην πατριαρχία, την οικογένεια αλλά και στις διαπροσωπικές σχέσεις ασκεί ο Χάρολντ Πίντερ στο έργο του «Ο Γυρισμός» που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη, από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Πρόκειται για μια κωμωδία της απειλής, όπου ο βραβευμένος συγγραφέας με βιτριολικό χιούμορ, απροκάλυπτο κυνισμό και ωμό ρεαλισμό θίγει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας τα οποία απασχολούν και τη σύγχρονη εποχή. |
|
| Μετά τη μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα, Η «Αξία της Ζωής» της Jane Anderson, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αριστοτέλειον, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, από 15 Ιανουαρίου. Με τον ίδιο θίασο αναγνωρισμένων ηθοποιών –Αθηνά Τσιλύρα, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Βασίλη Ρίσβα και Δημήτρη Μαυρόπουλου -που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.Ένα έργο που μιλάει για την απώλεια και τον αναπόφευκτο πόνο, με ειλικρίνεια, χιούμορ και συμπόνια, αναδεικνύοντας την πραγματική Αξία της Ζωής και το δικαίωμα του καθενός από εμάς να αποφασίζει ελεύθερα τη μοίρα του. |
|
| «Αν δεν μπορείς να θυμηθείς ποιος είσαι, τότε κατά κάποιο τρόπο δεν είσαι κανένας.»
Μέσα από το πρίσμα τριών φαινομενικά ασύνδετων ιστοριών – ενός παθολόγου που κλέβει τον εγκέφαλο του Αϊνστάιν ελπίζοντας να αποκαλύψει τα μυστικά της ιδιοφυΐας του, ενός άνδρα που υποβάλλεται σε μια πρωτοποριακή χειρουργική επέμβαση στον εγκέφαλο που αλλάζει τη ζωή του και την ιστορία της νευροεπιστήμης και μιας κλινικής νευροψυχολόγου που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα συναισθηματικά της προβλήματα όταν ο γάμος της καταρρέει – ο Payne υφαίνει με αφηγηματική δεξιοτεχνία μια ιστορία για το πώς η μνήμη διαμορφώνει την ταυτότητά μας. Είναι, όμως, οι αναμνήσεις που μας διαμορφώνουν ή μήπως είμαστε κάτι περισσότερο από όσα μπορούμε να θυμηθούμε; |
|
| Το Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της ΚΟΘ συνεχίζεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με ένα μοναδικό ντούο βιόλα ντα γκάμπα από τους Ανδρέα Λινό και Άγγελο Ρεπαπή. Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Συμμετέχουν ο Ανδρέας Λινός και ο Άγγελος Ρεπαπής. |
|
| To μουσικό σύνολο EZ and the Dizzy Bows απαρτίζεται από τον διεθνούς φήμης κορυφαίο Έλληνα bluesman, κιθαρίστα και ιδρυτή των Blues Wire, Ηλία Ζάικο, τον Θοδωρή Παπαδημητρίου, βιολοντσελίστα, συνθέτη και ενορχηστρωτή, την Ελένη Παπαδοπούλου και τον Άκη Αρχοντή στα βιολιά, τον Ρενάτο Δαμονίτσα στη βιόλα και τον Κωνσταντίνο Μάνο στο κοντραμπάσο. Η σπάνια αυτή σύνθεση οργάνων έχει ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον. Οι EZ and the Dizzy Bows ανασυνθέτουν επί σκηνής μουσικές της κλασικής ευρωπαϊκής εργογραφίας, της παραδοσιακής ελληνικής και αμερικανικής (blues) μουσικής, της κινηματογραφικής μουσικής, της μουσικής σουίνγκ, τζαζ και άλλων σύγχρονων μουσικών ρευμάτων, μέσα από φρέσκες ενορχηστρώσεις και αυτοσχεδιαστική διάθεση, ηχητική διάδραση και ευρηματική επικοινωνία ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν. |
|
| 24 Ιανουαρίου | 21:00 | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης Τα αηδόνια του χειμώνα. Στην φετινή μας γιορτή Διονυσιακά του Μοντεβέρντι. Αγαπημένα του Σταμάτη! Μερικά ολοκαίνουργια. Ρευνάλντο Αν, γαλλική Μπελ Επόκ, Πιαφ, λαϊκά κλασικά, δημοτικά περιπαικτικά και αισθήματα κατευθείαν στην καρδιά. Από τα Μπουλούκια μέχρι τα new wave ρεμπέτικα. Παίζουν και τραγουδούν αλφαβητικά: Δημήτριος Ανδρεάδης, πιάνο, κίμπορντ, ενορχηστρώσεις Χρήστος Γεροντίδης, τραγούδι Νίκος Κατσίκης, μπουζούκι, ισπανικό λαούτο Κοσμάς Κοκκόλης, κιθάρα, μπουζούκι, τραγούδι Σταμάτης Κραουνάκης, τα πάντα όλα Κώστας Μπουγιώτης, τραγούδι Πένυ Ξενάκη, τραγούδι Λάμπρος Παπανικολάου, κοντραμπάσο Θεολόγος Παπανικολάου, βιολί, τραγούδι Γιώργος Στιβανάκης, τραγούδι Γιώργος Ταμιωλάκης, βιολοντσέλο |
|
| Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού, η μοναδική Αλέκα Κανελλίδου, έρχεται για μια ξεχωριστή συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Με τη χαρακτηριστική αισθαντική φωνή της, που έχει σημαδέψει τη δεκαετία του ’70 και παραμένει αναλλοίωτη στον χρόνο, και τη διακριτική σκηνική της παρουσία, η Αλέκα Κανελλίδου υπόσχεται ένα λαμπερό Σαββατόβραδο γεμάτο συγκίνηση, αναμνήσεις και διαχρονικές μελωδίες. Στη σκηνή θα τη συνοδεύουν οι εξαιρετικοί μουσικοί της, ενώ ιδιαίτερη νότα στη βραδιά θα δώσει η συμμετοχή του γιου της, σε ντουέτα-έκπληξη που θα συγκινήσουν. Η βραδιά περιλαμβάνει τραγούδια που όλοι έχουμε αγαπήσει, μελωδίες που έχουν χαράξει ανεξίτηλα τις πιο όμορφες στιγμές μας και που επιβεβαιώνουν τη μοναδική θέση της στην ελληνική μουσική σκηνή αλλά και στις καρδιές μας.
Special Guest: Γιάννης Γιανουσάκης Μουσική επιμέλεια/ενορχηστρώσεις: Βαγγέλης Τούντας Παίζουν οι μουσικοί: Τάκης Βασιλείου, τύμπανα Κώστας Γιαξόγλου, πιάνο Δημήτρης Τσεκούρας, μπάσο Βαγγέλης Τούντας, βιολί, κιθάρα, φωνή Τάσος Αθανασιάς, ακορντεόν |
|
| Ένα χρόνο σχεδόν μετά την κυκλοφορία του νέου του δίσκου ΜΠΡΑΝΚΑΛΕΟΝΕ που αγαπήθηκε από το κοινό και τα media, ένα γεμάτο συναυλιακό καλοκαίρι και την sold out τελευταία συναυλία του στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, ο Παύλος Παυλίδης ανεβαίνει ξανά στο stage, μαζί με την μπάντα του, ξεκινώντας δυναμικά το φετινό συναυλιακό ταξίδι του. Τα μαγικά visual artworks από τον Βασίλη Κεχαγιά αποτελούν μέρος της σκηνογραφίας και αυτού του live, πάντα με στόχο να προσθέτουν στη μοναδική ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο Παύλος με τη μουσική του πάνω στη σκηνή και συναρπάζει όσους και όσες βρίσκονται κάτω από αυτή. Μαζί του σπουδαίοι μουσικοί: ο Αλέκος Γεωργόπουλος (κιθάρα, synthesizers, φωνητικά), ο Αλέξης Σταυρόπουλος (τύμπανα, sample pads), ο Θανάσης Τζίνγκοβιτς (μπάσο) και ο Aki Rei (πλήκτρα, κιθάρα, φωνητικά). |
|
| Σταυροί στο ακροθαλάσσι Θωμάς Κοροβίνης ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ Το αφήγημα Σταυροί στο ακροθαλάσσι έχει διαλογική μορφή και στηρίζεται σε συζητήσεις που διαμείφθηκαν το 1975 ανάμεσα στον συγγραφέα και στη γιαγιά του με κεντρικό άξονα αναφοράς το θάνατο από νάρκη του γιου της και θείου του το 1945. Η γιαγιά Ελπινίκη, δυναμική πρεσβεύτρια των θρακιώτικων παραδόσεων, εύστροφη και δίκαιη, με ιδιάζουσα δραματική και σατιρική θυμοσοφική διάθεση, μας διδάσκει με το απόσταγμα της πείρας της « τον πόνο των ανθρώπων και των πραγμάτων », ενώ παράλληλα εκφράζει επιτομικά το ύφος και το ήθος των αχάλαστων Ρωμιών προσφύγων πρώτης γενιάς. |
| Η Ανθούλα Σταθοπούλου στην Εγνατία με νεύρα Στέφανος Σταθόπουλος ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΜΟΣ«Ήταν ένα εξαίσιο μείγμα αγγελικότητας και δαιμονισμού, μια φύση πλασμένη από Παράδεισο και Κόλαση μαζί». Θεσσαλονίκη, μέσα της δεκαετίας του '90. Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος διασχίζει ακμαίος την Τσιμισκή και η γόβα του Καρύδα περιστρέφεται λαμπερή στην Εγνατία. Η Φλωρεντία Τσακίρη, παλαιοπώλισσα στο Μπιτ Ποζάρ, ο πρώην εραστής της Άλκης Περραιβός, ιδιοκτήτης μπαρ στη Στοά Κολόμβου, και η δημοσιογράφος Τίνα Ντουκάς αποφασίζουν να εξιχνιάσουν τον περιπετειώδη βίο και την πολιτεία της ποιήτριας Ανθούλας Σταθοπούλου-Βαφοπούλου. Λίγες γυναίκες στη Θεσσαλονίκη της δεκαετίας του '30 τολμούσαν να της παραβγούν σε πνεύμα και ομορφιά. Έσβησε στα είκοσι επτά της χρόνια από φυματίωση στο σανατόριο του Ασβεστοχωρίου. Ή μήπως όχι; |
|
| Πρεμιέρα: 15 Ιανουαρίου | Βασιλικό Θέατρο Ποια είναι η Πολυξένη; Το κοριτσάκι με το γαλάζιο τριαντάφυλλο στο μάγουλο, που δυσκολεύεται να μιλήσει γρήγορα όπως τα υπόλοιπα παιδιά, και στο σχολείο νιώθει πολύ πολύ ξένη; Αλλά όταν τραγουδάει η γλώσσα της πάει ροδάνι;
Είμαι η θάλασσα, είμαι κοράλλι Είμαι εσείς και όλοι οι άλλοι Παιδάκι είμαι, είμαι χορτάρι Είμαι ό,τι εσείς και όλοι οι άλλοι
Η Πολυξένη είναι ένα κορίτσι που μιλάει με τα πάντα: το πινέλο, τα πουλάκια, τους φανταστικούς της φίλους. Μόνο με τους ανθρώπους δυσκολεύεται. Μαζί τους τα πράγματα περιπλέκονται και εκείνη φοβάται και προσπαθεί να αμυνθεί. Θα καταφέρει να σπάσει το τοίχος της μοναξιάς της; Θα μπορέσει να επικοινωνήσει, να εμπιστευτεί και να αγαπήσει; |
|
| ως 23 Φεβρουαρίου | Θέατρο Σοφούλη Στην ιστορία μας αναβιώνεται μία αξιολάτρευτη παρέα προσφυγόπουλων του 1923, οι οποίοι μαζί με τους γονείς και τους αγαπημένους τους δασκάλους, τον –λόγιο- κύριο Χαρίλαο και την –μελωδικότατη- κυρία Πολυξένη, έγραψαν Ιστορία. Μέσα από τις λάσπες των προσφυγικών καταυλισμών ενώθηκαν, συν δημιούργησαν κάνοντας την αναποδιά παιχνίδι, την δυσκολία ελπίδα και την προσφυγιά αλληλεγγύη. «ΤΟ ΤΕΝΕΚΕΔΕΝΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ», το θεατρικό έργο, βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία, με αυθεντική πρωτότυπη μουσική και παραδοσιακά σμυρναίικα και ρεμπέτικα τραγούδια, ζωντανεύει φέτος στη σκηνή, ως ένα από τα πιο συγκινητικά κομμάτια της ιστορίας της Θεσσαλονίκης. |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ