Οι έλεγχοι έχουν γίνει πιο εντατικοί, τα μέτρα πιο αυστηρά, αλλά τα ανασφάλιστα οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν μάστιγα στους ελληνικούς δρόμους.
Παρά το γεγονός ότι η ασφάλιση των οχημάτων, όλων των κατηγοριών, είναι υποχρεωτική, εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, είτε λόγω αδυναμίας καταβολής των ασφάλιστρων, είτε από αδιαφορία, εξακολουθούν να τα διατηρούν ανασφάλιστα.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών, στις αρχές του τρέχοντος έτους, ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, παρά την αυστηροποίηση των μέτρων, ξεπερνά τις 600.000, παρουσιάζοντας μάλιστα διαρκώς αυξητική τάση.
Τι γίνεται, λοιπόν, στην (πολύ πιθανή) περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα με ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Καταρχάς η ευθύνη βαραίνει πάντοτε τον ιδιοκτήτη ή τον οδηγό του ανασφάλιστου οχήματος. Αλλά τα πράγματα μπορεί να είναι αρκετά περίπλοκα. Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ο νόμιμος οδηγός, για να διασφαλίσει στο μέγιστο βαθμό τη θέση του;
Μην μετακινήσεις το όχημά σου και κάλεσε την Τροχαία: Εφόσον τα αυτοκίνητα δεν έχουν εμπλακεί σε σημείο όπου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να προκαλέσουν κι άλλα ατυχήματα, δεν πρέπει να μετακινηθούν μέχρι να κληθεί άμεσα η Τροχαία και να καταγράψει το συμβάν.
Επικοινώνησε με την Ασφαλιστική σου: Το δικό σου αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο, συνεπώς η υπηρεσία «Φροντίδα Ατυχήματος» της ασφαλιστικής εταιρείας, αναλαμβάνει να καταγράψει και αυτή το συμβάν.
Τράβηξε τις δικές σου φωτογραφίες: Δεν χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης, το γιατί πρέπει να απαθανατίσεις τα πειστήρια των υλικών ζημιών.
Τρόποι αποζημίωσης
Μέσω της κάλυψης από ανασφάλιστο όχημα: Πρόκειται για μία προαιρετική κάλυψη που μπορείς να την προσθέσεις στο συμβόλαιό σου για τέτοιες περιπτώσεις. Αυτή η διαδικασία είναι και η πιο γρήγορη. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να αποδεχτεί την υπαιτιότητά του ο ανασφάλιστος οδηγός. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να έχεις πάντα μαζί σου το έντυπο της Φιλικής Δήλωσης, το οποίο συμπληρώνουν και οι δύο πλευρές τη στιγμή του ατυχήματος, ή μία Υπεύθυνη Δήλωση ώστε ο ανασφάλιστος να γράψει και να υπογράψει την υπαιτιότητα του, όπως χαρακτηριστικά μας εξηγεί η κα Μάγδα Κράνη, Διευθύντρια Αποζημιώσεων Γενικών Ασφαλίσεων της Eurolife FFH.
Μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης: Πρόκειται για ένα «ταμείο», στο οποίο συμμετέχουν όλοι οι ασφαλιστικοί οργανισμοί και διαχειρίζεται τις αποζημιώσεις των ασφαλισμένων. Αυτή η διαδικασία είναι πιο χρονοβόρα, καθώς το ταμείο διαχειρίζεται πολλές υποθέσεις. Αρκεί να πούμε ότι το 2018 καταγράφηκαν 2.827 αναγγελθείσες ζημίες. Επίσης, έχει και έναν πολύ σημαντικό περιορισμό. Εάν ο οδηγός του άλλου οχήματος αποφασίσει να εγκαταλείψει τη σκηνή του ατυχήματος πριν προλάβεις να πάρεις τα στοιχεία του, παραμείνει δηλαδή άγνωστος, τότε δεν υπάρχει υποχρέωση αποζημίωσης για υλικές ζημιές, μόνο για σωματικές βλάβες και υπό προϋποθέσεις.
Στο απευκταίο σενάριο πρόκλησης τραυματισμού από ένα τέτοιο ατύχημα, είναι σημαντική και η παροχή καλής νομικής κάλυψης.
Πηγή: newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ