Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας – ΝΟΗΣΙΣ, συνεχίζοντας σταθερά να ενισχύει τα στελέχη του που υπηρετούν τον εκπαιδευτικό ρόλο του φορέα, συμμετείχε σε μία ακόμη καινοτόμα εκδήλωση, η οποία είχε ως στόχο να ενδυναμώσει εκπαιδευτές και εκπαιδεύτριες, ώστε να ενσωματώσουν τη μάθηση STEM στη μαγειρική τέχνη, επιδιώκοντας και επιτυγχάνοντας μια Συμπεριληπτική Εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου “Science of Cooking”*, οι κυρίες Μ.Καρακόλια και Ε.Μπάλλα από το τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΝΟΗΣΙΣ και ο σεφ-εκπαιδευτής Α.Χριστόπουλος από την ομάδα ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ, συμμετείχαν στη συνάντηση που διοργάνωσαν οι οργανισμοί Zveza Sožitje και EC Geoss, στη Λιουμπλιάνα και στη Λιτία της Σλοβενίας.
Το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε 21 - 23 Μαΐου 2024, είχε ως στόχο να προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου οι εκπαιδευτές να είναι σε θέση να προωθήσουν την εκπαίδευση σε θέματα STEM σε άτομα με νοητική αναπηρία, μέσα από την ελκυστική μαθησιακή εμπειρία της μαγειρικής.
Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με ένα θερμό καλωσόρισμα, όπου οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να συνδεθούν μεταξύ τους. Ακολούθησε χαιρετισμός από την πρόεδρο του Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Zveza Sožitje και επισκόπηση του προγράμματος του διημέρου.
Στη συνέχεια, με την καθοδήγηση στελεχών του οργανισμού, οι συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες σχημάτισαν μεικτές ομάδες με χρήστες/ χρήστριες του Κέντρου και έλαβαν μέρος σε διαδραστικές δραστηριότητες.
Ακολούθησε παρουσίαση της προσέγγισης “Easy to read”, η οποία χρησιμοποιείται κατά τη γραπτή απόδοση πληροφορίας, προκειμένου να διευκολυνθεί η επικοινωνία και η κατανόηση του περιεχόμενου από άτομα με νοητική αναπηρία. Η συνεδρία συνεχίστηκε με παρουσίαση του ZRIPS, ενός οργανισμού που ιδρύθηκε από την Zveza Sožitje για την ανάπτυξη και εφαρμογή υπηρεσιών υποστήριξης για ανεξάρτητη διαβίωση.
Η απογευματινή συνεδρία περιλάμβανε πολλαπλές παρουσιάσεις σχετικά με την μαθησιακή προσέγγιση του Science of Cooking που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου. Προτάθηκαν τεχνικές και πρακτικές οδηγίες για τη μεταφορά γνώσης σε άτομα με νοητικά αναπηρία, ενσωματώνοντας θέματα ασφάλειας και βιωσιμότητας των τροφίμων, εστιάζοντας στη μάθηση STEM που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τις διαδικασίες της μαγειρικής και παρουσιάζοντας εργαλεία για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων που εξασκούνται κατά τη διάρκειά της.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη και ξενάγηση στο Δημοτικό & Γυμνάσιο της Λιτίας. Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες μπήκαν σε μια πραγματική τάξη, και στο πλαίσιο του μαθήματος ειδικής αγωγής που εστιάζει στην εκμάθηση φυσικών επιστημών μέσω της μαγειρικής, παρακολούθησαν μια ομάδα μαθητριών με νοητική αναπηρία να ετοιμάζει muffins και να μαθαίνει για τις ιδιότητες της μαγειρικής σόδας.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Κέντρο Καθημερινής Απασχόλησης της Λιτίας, όπου οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες συνάντησαν χρήστες και χρήστριες του Κέντρου και ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητές του. Η ομάδα επέστρεψε στη Λιουμπλιάνα και γευμάτισε στο Druga Violina, μια κοινωνική επιχείρηση που υποστηρίζει άτομα με αναπηρία. Ο χώρος που λειτουργεί με μεικτό προσωπικό (άτομα με και χωρίς αναπηρία) παρείχε μια μοναδική γευστική εμπειρία και την ευκαιρία για προβληματισμό σχετικά με τις εμπειρίες της ημέρας.
Το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο στη Σλοβενία έδωσε την πολύτιμη ευκαιρία στους συμμετέχοντες και στις συμμετέχουσες να εξερευνήσουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, να δικτυωθούν με ομόλογούς τους και να αποκτήσουν πρακτικές γνώσεις για τη βελτίωση των μαθησιακών εμπειριών ατόμων με νοητική αναπηρία, μέσω της επιστήμης της μαγειρικής. Η επιτυχής ολοκλήρωση της εκπαίδευσης σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την ανάπτυξη συμπεριληπτικών, ελκυστικών και αποτελεσματικών εκπαιδευτικών πρακτικών.
*(No. 2023-1-SI01-KA220-ADU-000154731).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ