Ανάμεσα στα πέντε μεγαλύτερα πλάσματα που υπήρξαν ποτέ και με διαφορά το πιο θηριώδες πλάσμα που κολύμπησε ποτέ ήταν το καραχαρίας Μεγαλόδοντας. Εζησε πριν από περίπου 28 με 1,5 εκατομμύρια χρόνια, στον Καινοζωικό αιώνα. Θεωρείται ένα από τα πιο μεγάλα και δυνατά σαρκοφάγα στην ιστορία των σπονδυλωτών. Έφτανε σε μήκος τα 18-20 μέτρα και βάρος από 30 έως 100 τόνους, ανάλογα με το μήκος του και βρισκόταν σε όλο τον κόσμο. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι θα έμοιαζε πολύ με το μεγάλο λευκό καρχαρία που ζει σήμερα.
Ο μεγαλόδοντας «εκπροσωπείται» στα απολιθώματα κυρίως από τα δόντια και τη σπονδυλική στήλη. Όπως συμβαίνει με όλους τους άλλους καρχαρίες, ο σκελετός μεγαλόδοντα αποτελείται από χόνδρο και όχι από οστά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν ως επί το πλείστον κακοδιατηρημένα απολιθώματα. Τώρα, ένα εύρημα μεγάλης σημασίας ήρθε στο πιο απρόσμενο μέρος, τα συντρίμμια του Τιτανικού!
Συγκεκριμένα, ένα περιδέραιο «φτιαγμένο από το δόντι ενός καρχαρία Μεγαλόδοντα» αποκαλύφθηκε σε νέες εικόνες από τα συντρίμμια του Τιτανικού. Το εντυπωσιακό τεχνούργημα εντοπίστηκε σε πλάνα που τραβήχτηκαν το περασμένο καλοκαίρι από την εταιρεία Magellan Ltd. Τα πλάνα τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια των προσπαθειών για τη λήψη των πρώτων ψηφιακών σαρώσεων του ναυαγίου, οι οποίες το παρουσιάζουν με λεπτομέρεια -σχεδόν σαν να έχει ανασυρθεί από το νερό.
Άλλα αντικείμενα που περιβάλλουν το περιδέραιο δεν έχουν εντοπιστεί, αν και φαίνεται να βρίσκεται κοντά σε μια συλλογή από μικρές χάντρες σε σχήμα δακτυλίου. Ωστόσο, η Magellan Ltd, η οποία συνεργάζεται με την Atlantic Productions για ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με την περσινή αποστολή, απαγορεύεται να τα ανασύρει από τον πυθμένα της θάλασσας. Υπολογίζεται ότι 1.517 από τους 2.224 ανθρώπους που επέβαιναν στον Τιτανικό σκοτώθηκαν όταν το πολυτελές υπερωκεάνιο βυθίστηκε στις 15 Απριλίου 1912.
Η Magellan Ltd έστειλε υποβρύχια για να ερευνήσει όλα τα μέρη του ναυαγίου, το οποίο βρίσκεται περίπου 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Βόρειου Ατλαντικού Ωκεανού, περίπου 350 ναυτικά μίλια από τις ακτές του Νιουφάουντλαντ του Καναδά. Τα υποβρύχια ξόδεψαν περισσότερες από 200 ώρες το περασμένο καλοκαίρι λαμβάνοντας 700.000 εικόνες από κάθε γωνία του πλοίου για να δημιουργήσουν την τρισδιάστατη αναπαράσταση.
Τώρα, η εταιρεία παρατήρησε το χαρακτηριστικό σχήμα ενός δοντιού καρχαρία στα πλάνα, και με μια πιο προσεκτική εξέταση συνειδητοποίησε ότι επρόκειτο για ένα κολιέ. Ο Ρίτσαρντ Πάρκινσον, διευθυντής της Magellan, περιέγραψε το εύρημα ως «εκπληκτικό, όμορφο και μαγευτικό». Συγκεκριμένα, είπε «Βρήκαμε ένα δόντι μεγαλοδόντη το οποίο έχει διαμορφωθεί σε κολιέ -είναι απίστευτο, είναι απολύτως απίστευτο», δήλωσε στο ITV News.
Τα δόντια του εξαφανισμένου μεγαλοδόντη -ενός από τα μεγαλύτερα ψάρια που υπήρξαν ποτέ- είναι γνωστό ότι φτάνουν σε μήκος μέχρι και τα 17 εκατοστά. Δεν είναι σαφές πώς ο οργανισμός Magella μπόρεσε να αναγνωρίσει το δόντι στο κολιέ ως αυτό ενός μεγαλοδόντη, αν και η MailOnline επικοινώνησε με την εταιρεία για περισσότερες πληροφορίες.
Η Καταλίνα Πιμιέντρο, παλαιοντολόγος στο Πανεπιστήμιο του Swansea που ειδικεύεται στους καρχαρίες, δήλωσε ότι είναι δύσκολο να πει κανείς αν πρόκειται για δόντι μεγαλοδόντη χωρίς άλλα αναγνωρίσιμα αντικείμενα για κλίμακα. «Το δόντι φαίνεται να έχει έναν "λαιμό", που είναι η πιο σκούρα περιοχή μεταξύ της κορώνας του δοντιού και της ρίζας», δήλωσε και συμπλήρωσε: «Αλλά επειδή η εικόνα είναι τόσο χαμηλής ποιότητας, είναι δύσκολο να δούμε αν πρόκειται για κάτι τέτοιο».
Ο Μίκαελ Μπέντον, καθηγητής Παλαιοντολογίας Σπονδυλωτών στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, δήλωσε ότι είναι «πιο πιθανό να πρόκειται για δόντι από σύγχρονο καρχαρία παρά για απολίθωμα». Τα δόντια του Μεγαλόδοντα καλύπτουν το χέρι σας. Αν πρόκειται για λευκό ή άλλο σύγχρονο καρχαρία μάλλον δεν μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα». Όπως και τα χιλιάδες προσωπικά αντικείμενα στο ναυάγιο, ο αρχικός ιδιοκτήτης του περιδέραιου είναι άγνωστος, αν και πιθανότατα ήταν επιβάτης της πρώτης θέσης.
Η AI στα χέρια της Magellan για το ιδιοκτήτη του κολιέ
Η Magellan σχεδιάζει τώρα να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίσει τους ιδιοκτήτες του περιδέραιου και άλλων αντικειμένων και να έρθει σε επαφή με τους απογόνους των 2.200 ανθρώπων που επέβαιναν στον Τιτανικό όταν βυθίστηκε.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα μελετήσει υλικό από τους επιβάτες, εστιάζοντας στα πρόσωπά τους και στα ρούχα που φορούσαν όταν επιβιβάστηκαν στο πλοίο, λίγες ημέρες πριν ο Τιτανικός προσκρούσει στο παγόβουνο το βράδυ της 14ης Απριλίου 1912. Ο Τιτανικός έπλεε με σχεδόν πλήρη ταχύτητα - περίπου 22,5 κόμβους ή 25 μίλια την ώρα - όταν οι παρατηρητές εντόπισαν το παγόβουνο στις 23:40 εκείνο το βράδυ.
Παρά τις προσπάθειες να το κατευθύνει γύρω από το εμπόδιο, ο Τιτανικός προσέκρουσε στο παγόβουνο, δημιουργώντας έξι στενά ανοίγματα στο δεξιό κύτος του πλοίου, τα οποία πιστεύεται ότι προέκυψαν ως αποτέλεσμα του σπασίματος των πριτσινιών στο κύτος. Ο Τιτανικός άρχισε να βυθίζεται με την πλώρη προς τα εμπρός, με το νερό να χύνεται από διαμέρισμα σε διαμέρισμα καθώς η γωνία του στο νερό γινόταν όλο και πιο απότομη.
Η Magellan σχεδιάζει τώρα να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίσει τους ιδιοκτήτες του περιδέραιου και άλλων αντικειμένων και να έρθει σε επαφή με τους απογόνους των 2.200 ανθρώπων που επέβαιναν στον Τιτανικό όταν βυθίστηκε.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα μελετήσει υλικό από τους επιβάτες, εστιάζοντας στα πρόσωπά τους και στα ρούχα που φορούσαν όταν επιβιβάστηκαν στο πλοίο, λίγες ημέρες πριν ο Τιτανικός προσκρούσει στο παγόβουνο το βράδυ της 14ης Απριλίου 1912. Ο Τιτανικός έπλεε με σχεδόν πλήρη ταχύτητα - περίπου 22,5 κόμβους ή 25 μίλια την ώρα - όταν οι παρατηρητές εντόπισαν το παγόβουνο στις 23:40 εκείνο το βράδυ.
Παρά τις προσπάθειες να το κατευθύνει γύρω από το εμπόδιο, ο Τιτανικός προσέκρουσε στο παγόβουνο, δημιουργώντας έξι στενά ανοίγματα στο δεξιό κύτος του πλοίου, τα οποία πιστεύεται ότι προέκυψαν ως αποτέλεσμα του σπασίματος των πριτσινιών στο κύτος. Ο Τιτανικός άρχισε να βυθίζεται με την πλώρη προς τα εμπρός, με το νερό να χύνεται από διαμέρισμα σε διαμέρισμα καθώς η γωνία του στο νερό γινόταν όλο και πιο απότομη.
Το μεγάλο πλοίο έσπασε στη μέση λίγο πριν κάνει την τελική του βουτιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 15ης Απριλίου 1912, και τώρα δύο τμήματα του πλοίου - η πλώρη και η πρύμνη - βρίσκονται σε απόσταση 2.600 μέτρων μεταξύ τους. Και τα δύο μισά περιβάλλονται από ένα πεδίο συντριμμιών που αποτελείται από κομμάτια μετάλλου, κομμάτια επίπλων, παπούτσια, ακόμη και από μη ανοιγμένα μπουκάλια σαμπάνιας.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι υπάρχουν ακόμη γεγονότα σχετικά με τη βύθιση που δεν έχουν ακόμη εξακριβωθεί, περισσότερο από έναν αιώνα μετά την τραγωδία, όπως ο ακριβής μηχανισμός του πώς χτύπησε στον πυθμένα της θάλασσας. «Αυτό που δεν είναι ευρέως κατανοητό είναι ότι ο Τιτανικός αποτελείται από δύο μέρη», δήλωσε ο Πάρκινσον στο ITV. «Υπάρχει ένα πεδίο συντριμμιών τριών τετραγωνικών μιλίων μεταξύ της πλώρης και της πρύμνης, το οποίο έχουμε χαρτογραφήσει με απίστευτη λεπτομέρεια». Ο αναλυτής του Τιτανικού Parks Stephenson δήλωσε προηγουμένως στο BBC ότι οι νέες σαρώσεις ελπίζουμε ότι θα απαντήσουν σε «βασικά ερωτήματα» σχετικά με το πλοίο και την καταστροφή του.
Χιλιάδες αντικείμενα έχουν μεταφερθεί στην ξηρά από το ναυάγιο του Τιτανικού από τότε που ανακαλύφθηκε το 1985, αλλά τώρα μια συμφωνία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ εμποδίζει τις ιδιωτικές εταιρείες να το κάνουν. Η αμερικανική εταιρεία διάσωσης ναυαγίων RMS Titanic Inc είναι η μόνη οντότητα που επιτρέπεται νομίμως να μεταφέρει αντικείμενα από τα απομεινάρια του Τιτανικού.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι είναι πολύ ευαίσθητο για να μετακινηθεί λόγω της φθοράς από τη διάβρωση, τη βιολογική δραστηριότητα και τα βαθιά ωκεάνια ρεύματα. Θα υπήρχαν και ηθικές επιπτώσεις. Η Βρετανίδα επιζήσασα του Τιτανικού Εύα Χαρτ, η οποία έχασε τον πατέρα της στην καταστροφή, δήλωσε λίγο πριν από το θάνατό της το 1996: «Ελπίζω πολύ ότι δεν θα επιχειρήσουν ποτέ να σηκώσουν μέρος του. Ελπίζω ότι θα θυμούνται ότι πρόκειται για έναν τάφο - έναν τάφο 1.500 ανθρώπων που δεν θα έπρεπε ποτέ να είχαν πεθάνει, και δεν νομίζω ότι πρέπει να κατεβαίνετε εκεί κάτω και να ληστεύετε τάφους και είμαι πολύ αντίθετη σε αυτό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ