Στο ΥΠΟΙΚ συνεχίζουν την επεξεργασία των προτάσεων για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια διαβίωσης με στόχο την αύξηση των φορολογικών εσόδων από την άρση της ακινησίας πολλών ΙΧ.
Ενα από τα σενάρια που εξετάζεται έντονα είναι η μείωση και του ετήσιου τεκμηρίου των ΙΧ μεγάλου κυβισμού εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών ως κίνητρο για την άρση ακινησίας οχημάτων από τους ιδιοκτήτες τους.
Σύμφωνα με το capital.gr τα σενάρια που εξετάζονται για τα τεκμήρια διαβίωσης για τα ΙΧ είναι δυο.
Το πρώτα προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία.
Η δεύτερη λύση που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.
Το υπουργείο Οικονομικών, έχοντας επεξεργαστεί τα στατιστικά στοιχεία –υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες για τους ρύπους από το 2007 και μετά- γνωρίζει ότι τα αυτοκίνητα μεγαλύτερης ηλικίας εκπέμπουν και περισσότερους ρύπους από τα νεώτερα. Έτσι, ακόμη και αν δεν αλλάξουν τα ποσά υπολογισμού των τελών, θα υπάρξουν επιβαρύνσεις. Χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα παραδείγματα ανάλογα με τον κινητήρα:
1.Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1400 κυβικών, επιβαρύνονται σήμερα με 255 ευρώ. Όσα ΙΧ εντοπιστούν να εκπέμπουν πάνω από 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα επιβαρυνθούν. Έτσι, στα 150 γραμμάρια το πρόσθετο κόστος θα είναι 22,5 ευρώ ενώ στα 160 γραμμάρια το πρόσθετο κόστος θα είναι 114 ευρώ. Δηλαδή, οι επιβαρύνσεις στα πολύ ρυπογόνα οχήματα με μικρό κινητήρα, θα ξεπεράσουν ακόμη και το 40%
2. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1600 κυβικών, θα πληρώσουν περισσότερα εφόσον οι εκπομπές είναι περισσότερες από 150 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. ΙΧ με εκπομπές 170 γραμμαρίων, αντί για 280 ευρώ που πληρώνουν σήμερα, θα καταβάλλουν 136 ευρώ περισσότερα.
3. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1800 κυβικών, θα επιβαρυνθούν εφόσον οι εκπομπές ξεπερνούν τα 160 γραμμάρια. Στα 170 γραμμάρια, για παράδειγμα, προκύπτουν επιβαρύνσεις 96,5 ευρώ.
4. Στα δίλιτρα οχήματα, οι επιβαρύνσεις προκύπτουν για τα ΙΧ που εκπέμπουν πάνω από 225 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Πρακτικά, ελάχιστα θα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που θα επιβαρυνθούν καθώς στα μεγάλου κυβισμού οχήματα τα τέλη κυκλοφορίας είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά υψηλά (690 ευρώ για τα δίλιτρα, 920 ευρώ για τα 2500 κυβικά και 1150 για τα 3000 κυβικά και πάνω, ποσό που μεταβάλλεται ανάλογα και με την ηλικία του οχήματος).
Υπενθυμίζεται πως το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.
Ενα από τα σενάρια που εξετάζεται έντονα είναι η μείωση και του ετήσιου τεκμηρίου των ΙΧ μεγάλου κυβισμού εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών ως κίνητρο για την άρση ακινησίας οχημάτων από τους ιδιοκτήτες τους.
Σύμφωνα με το capital.gr τα σενάρια που εξετάζονται για τα τεκμήρια διαβίωσης για τα ΙΧ είναι δυο.
Το πρώτα προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία.
Η δεύτερη λύση που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.
Το υπουργείο Οικονομικών, έχοντας επεξεργαστεί τα στατιστικά στοιχεία –υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες για τους ρύπους από το 2007 και μετά- γνωρίζει ότι τα αυτοκίνητα μεγαλύτερης ηλικίας εκπέμπουν και περισσότερους ρύπους από τα νεώτερα. Έτσι, ακόμη και αν δεν αλλάξουν τα ποσά υπολογισμού των τελών, θα υπάρξουν επιβαρύνσεις. Χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα παραδείγματα ανάλογα με τον κινητήρα:
1.Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1400 κυβικών, επιβαρύνονται σήμερα με 255 ευρώ. Όσα ΙΧ εντοπιστούν να εκπέμπουν πάνω από 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα επιβαρυνθούν. Έτσι, στα 150 γραμμάρια το πρόσθετο κόστος θα είναι 22,5 ευρώ ενώ στα 160 γραμμάρια το πρόσθετο κόστος θα είναι 114 ευρώ. Δηλαδή, οι επιβαρύνσεις στα πολύ ρυπογόνα οχήματα με μικρό κινητήρα, θα ξεπεράσουν ακόμη και το 40%
2. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1600 κυβικών, θα πληρώσουν περισσότερα εφόσον οι εκπομπές είναι περισσότερες από 150 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. ΙΧ με εκπομπές 170 γραμμαρίων, αντί για 280 ευρώ που πληρώνουν σήμερα, θα καταβάλλουν 136 ευρώ περισσότερα.
3. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1800 κυβικών, θα επιβαρυνθούν εφόσον οι εκπομπές ξεπερνούν τα 160 γραμμάρια. Στα 170 γραμμάρια, για παράδειγμα, προκύπτουν επιβαρύνσεις 96,5 ευρώ.
4. Στα δίλιτρα οχήματα, οι επιβαρύνσεις προκύπτουν για τα ΙΧ που εκπέμπουν πάνω από 225 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Πρακτικά, ελάχιστα θα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που θα επιβαρυνθούν καθώς στα μεγάλου κυβισμού οχήματα τα τέλη κυκλοφορίας είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά υψηλά (690 ευρώ για τα δίλιτρα, 920 ευρώ για τα 2500 κυβικά και 1150 για τα 3000 κυβικά και πάνω, ποσό που μεταβάλλεται ανάλογα και με την ηλικία του οχήματος).
Υπενθυμίζεται πως το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ