Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΑΝΑΛΥΣΗ: VW XL1

Ένας προφανής τρόπος για να δείξει κάποια αυτοκινητοβιομηχανία την τεχνολογική της υπεροχή είναι μέσω της δημιουργίας κάποιου supercar υψηλών επιδόσεων.
Όμως ένδειξη τεχνολογικής υπεροχής είναι και η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που έχει για παράδειγμα υποδιπλάσια κατανάλωση σε σχέση με ένα scooter 125cc. Ιδού λοιπόν το VW XL1, το αυτοκίνητο που έχει ως στόχο να έχει κατανάλωση καυσίμου κάτω από 1lt/100 km.

Κινητήρες-Μετάδοση
Το να κατασκευάσεις ένα αυτοκίνητο με κατανάλωση κάτω από 1lt/100km είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Η επιλογή στις μονάδες προώθησης πρέπει να γίνει με απόλυτο γνώμονα τον όσο το δυνατόν καλύτερο βαθμό απόδοσης.
Το VW XL1 λοιπόν είναι ένα υβριδικό όχημα. Σε ότι αφορά τον θερμικό κινητήρα, αυτός είναι ένας 2κύλινδρος υπερπληρωμένος diesel, με χωρητικότητα 0.8lt, ο οποίος αποδίδει 48ps και 12.2kg.m στρεπτικής ροπής. Επί της ουσίας πρόκειται για τον γνωστό 1.6 TDI του ομίλου ο οποίος όμως εδώ είναι ''κομμένος'' στη μέση. Τον μη θερμικό εαυτό του αυτοκινήτου, εκφράζει ένας ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος αποδίδει 27ps και επίσης 12.2kg.m ροπής.
Σε ότι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό είναι το γνωστό από πολλές εφαρμογές του ομίλου, ξηρό DSG7, το οποίο έχει ελάχιστες απώλειες. Η συνδυασμένη ροπή των δύο κινητήρων είναι στα 14.27kg.m, που είναι πολύ χαμηλότερη της μέγιστης ροπής που μπορεί να ανθέξει το κιβώτιο, η οποία είναι στα 25.5kg.m.
Ο θερμικός κινητήρας τροφοδοτείται από μια λιλιπούτεια δεξαμενή καυσίμων χωρητικότητας 10lt και ο ηλεκτρικός από μια συστοιχία συσσωρευτών ενεργειακής πυκνότητας 5.5kWh. Αυτοί επαναφορτίζονται μέσω τυπικής οικιακής πρίζας σε περίπου 2.5 ώρες, αλλά φυσικά υποβοηθείται η φόρτισή τους εν κινήσει μέσω αναγεννητικής πεδήσεως.
Η γερμανική φίρμα ισχυρίζεται ότι το VW XL1 χρειάζεται 8.4ps, για να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα 100km/h, συνεπώς συνυπολογίζοντας έναν τυπικό βαθμό απόδοσης για έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη στο 90%, θα πρέπει να αναμένουμε μια μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 75km για αυτήν την ταχύτητα. Η συνολική αυτονομία πάντως με τη συνδρομή του θερμικού κινητήρα, αναμένεται να είναι στα 500km περίπου ενώ η κατανάλωση τέλος ορίζεται στα 0.9lt/100km και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 21g/km.

Επιμέρους τεχνικά
Όταν θες να κατασκευάσεις το οικονομικότερο αυτοκίνητο του κόσμου σε ότι αφορά την κατανάλωσή του, τότε είναι σαφές πως πέρα από την επιλογή των μονάδων προώθησης, ίσως σημαντικότερο ρόλο παίζουν οι επιμέρους τεχνικές επιλογές, με καταλυτικό ρόλο να παίζουν η αεροδυναμική απόδοση, το βάρος αλλά και οι διεπαφής τριβές. Σε ότι αφορά την αεροδυναμική, το VW XL1 είναι το απολύτως καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι στο 0.19 ενώ το εμβαδόν της μετωπικής επιφάνειας είναι στα 1.5 m2. Έτσι με αυτόν τον τρόπο, το αυτοκίνητο πραγματικά γλιστρά στον αέρα.
Σε ότι αφορά το βάρος, αυτό είναι επίσης χαμηλότατο και είναι στα 795kg. Αναλογιστείτε εδώ ότι το αυτοκίνητο έχει 2 κινητήρες, ένα βαρύ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και φυσικά μπαταρίες, με αποτέλεσμα η τιμή του συνολικού βάρους να είναι πραγματικό επίτευγμα. Φυσικά αυτό το τόσο χαμηλό βάρος δεν θα ήταν δυνατόν να επιτευχθεί αν δεν χρησιμοποιούνταν στο αυτοκίνητο πανάλαφρα υλικά και έτσι πραγματικά έχει γίνει, με το πλαίσιο να είναι μονοκώκ από ανθρακονήματα, οι τροχοί από μαγνήσιο και οι αναρτήσεις μαζί με κάποια ακόμα μέρη του αυτοκινήτου αλουμινένιες. Επίσης και το σύστημα πέδησης διαθέτει κεραμικά υλικά και ανθρακονήματα.
Σε ότι αφορά τις διεπαφής τριβές, το όχημα εφοδιάζεται με ειδικά ελαστικά πολύ χαμηλού συντελεστή τριβής κυλίσεως, επιστρατευμένα και αυτά στην εκστρατεία της μείωσης της κατανάλωσης. Το τρίπτυχο λοιπόν αεροδυναμική απόδοση, βάρος, συντελεστής τριβής κυλίσεως, επιτρέπουν στο όχημα να χρειάζεται μόλις 8.4ps για να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα των 100km/h όπως προαναφέρθηκε. Για να αντιληφθούμε καλύτερα αυτήν την επίδοση, ένα VW Polo τελευταίας γενιάς, χρειάζεται για την ίδια ταχύτητα γύρω στους 20 ps.
Αναφορικά με τις αναρτήσεις, συναντούμε ανεξάρτητες υλοποιήσεις και στους τέσσερις τροχούς, με τους εμπρόσθιους να εφοδιάζονται με διπλά ψαλίδια και τους οπίσθιους, που παραλαμβάνουν και την ισχύ, να έχουν ημιυστερούντες βραχίονες. Οι επιδόσεις, αν και δευτερεύουσες παράμετροι σε ένα τέτοιου τύπου όχημα κρίνονται αξιοπρεπείς, με το 0-100km/h να είναι υπόθεση 12.7sec και η τελική ταχύτητα, σαφέστατα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160km/h.

Επίλογος
Το VW XL1 είναι θα λέγαμε επίδειξη της υπερχειλίζουσας οικονομοτεχνικής ισχύος του γερμανικού ομίλου. Έτσι, με την ύπαρξη αυτού η VW καταλαμβάνει τα δύο άκρα της κατανάλωσης, με την απολύτως υψηλότερη να την έχει εδώ και μερικά χρόνια με την Bugatti Veyron, και την απολύτως χαμηλότερη τώρα με το XL1. Η απόφαση για την παραγωγή του οχήματος είναι ειλημμένη με τα εκτιμώμενα μεγέθη αυτής να είναι σαφώς περιορισμένα. Η τιμή του αυτοκινήτου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή αλλά η εφηρμοσμένη τεχνολογία και τα χρησιμοποιηθέντα υλικά δεν αφήνουν περιθώρια για καμιά αισιοδοξία σε ότι αφορά το ύψος της, το οποίο αναμφίβολα θα είναι πολύ υψηλό.




Περισσότερα στο highoctane.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ