Το αεροπλάνο θεωρείται το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Μερικοί βέβαια, φοβούνται να ταξιδέψουν με τα αεροπλάνα, ενώ κάποιοι άλλοι νιώθουν σιγουριά και άνεση.
Άραγε, υπάρχει ασφαλής θέση μέσα στο αεροπλάνο σε περίπτωση ατυχήματος; Αυτό το ερώτημα απασχόλησε το ΤΙME, το οποίο εξέτασε δεδομένα αεροπορικών ατυχημάτων σε βάθος 35ατίας μέσα από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) – που είναι η εθνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ.
Η έρευνα έδειξε ότι τα καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροπλάνου είχαν μικρότερο ποσοστό θνησιμότητας. Επίσης, σχετικά με τις θέσεις διαπιστώθηκε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα (28% ποσοστό θνησιμότητας). Τα χειρότερα αποτελέσματα είχαν οι θέσεις στον διάδρομο στη μέση της καμπίνας (44% ποσοστό θνησιμότητας)
Παράλληλα, μετά από μια συντριβή, οι επιβάτες που βρίσκονται κοντά σε μια έξοδο είναι πιθανότερο να βγουν ζωντανοί, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008 από το Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς, η οποία εξέτασε τη χρήση των εξόδων κινδύνου μετά από ένα ατύχημα.
Φυσικά, οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς σε αεροπορικό ατύχημα δεν σχετίζονται τόσο με την θέση του, αφού σημαίνοντα ρόλο παίζουν οι συνθήκες της συντριβής.
Για παράδειγμα, εάν η ουρά του αεροσκάφους δέχεται το κύριο βάρος της σύγκρουσης, τότε, οι επιβάτες που βρίσκονται στις μεσαίες και μπροστινές θέσεις έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης σε σύγκριση με τους επιβάτες που βρίσκονται στην πίσω πλευρά.
Πάντως, η FAA, καθώς επίσης και άλλοι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αεροπορικών εταιρειών ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει ασφαλέστερη θέση μέσα στο αεροπλάνο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πτήσεις είναι πολύ ασφαλείς και γίνονται όλο κα ασφαλέστερες. Οι πιθανότητες να χάσει κάποιος τη ζωή του σε ένα αυτοκίνητο είναι 1 στις 112. Ως πεζός, 1 στις 700 και σε μοτοσικλέτα 1 στις 900. Στο αεροπλάνο, όμως, οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς είναι 1 στις 8.000.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ