Οι οδηγοί φορτηγών περνούσαν κατά μέσο όρο το 9% του χρόνου οδήγησης, χρησιμοποιώντας το κινητό τους τηλέφωνο, σύμφωνα με μια μικρής κλίμακας μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία.
Η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη από την ερευνητική υπηρεσία Cerema για λογαριασμό της Ένωσης Γαλλικών Εταιρειών Αυτοκινητοδρόμων (ASFA) και οι συμμετέχοντες δέχτηκαν την εγκατάσταση εσωτερικών και εξωτερικών καμερών στις καμπίνες των φορτηγών τους.
Αν και οι οδηγοί γνώριζαν ότι η συμπεριφορά τους καταγραφόταν, εντούτοις κατά μέσο όρο χρησιμοποιούσαν το τηλέφωνό τους δέκα φορές την ώρα κατά την διάρκεια της οδήγησης, με μέση διάρκεια χρήσης τα 32 δευτερόλεπτα.
Η διάρκεια της περιόδου, όπου οι οδηγοί σταμάτησαν να κοιτάζουν το δρόμο ήταν 2,4 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο, με μέγιστο τα επτά δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου είχαν διανύσει από 60 έως και 175 μέτρα σε περίπτωση που ταξίδευαν 90 χλμ/ώρα. Και όλα αυτά όταν μιλάμε για επαγγελματίες οδηγούς.
Η ASFA προειδοποίησε ότι η αυξημένη απόσπαση της προσοχής αποτελεί μέρος της συμπεριφοράς που έχει δημιουργηθεί από την εμφάνιση της πανδημίας. Από τις αρχές του έτους μέχρι και τέλος Σεπτεμβρίου, συνολικά 136 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε γαλλικούς αυτοκινητόδρομους, σε σύγκριση με τους 126 θανάτους που είχαμε την ίδια περίοδο το 2019.
Από την άλλη αξίζει να σημειώσουμε μια ακόμη έρευνα στην Γαλλία όπου έδειξε ότι το 73% των οδηγών παραδέχθηκαν ότι χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους όταν οδηγούν.
Η έρευνα που έγινε πριν λίγους μήνες σε οδηγούς από 18 και πάνω αποτύπωσε το μεγάλο πρόβλημα, καθώς αυτό το ποσοστό έφθασε στο 84% στους οδηγούς ηλικίας 25-34 ετών. Ένα ακόμη στοιχείο ήταν ότι από τους οδηγούς που παραδέχθηκαν ότι έχουν χρησιμοποιήσει το κινητό τους τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, το 10% απάντησε ότι έχει συμμετάσχει σε τηλεφωνικό μίτινγκ ή video call από το κινητό του μέσα στο αυτοκίνητο, ενώ το 11% των οδηγών παραδέχθηκε ότι οδηγεί έχοντας το κινητό τηλέφωνο στο χέρι ή το αυτί του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ