Το «τιμόνι» του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) αναλαμβάνει κι επισήμως ο Αθανάσιος Λιάγκος, ως νέος πρόεδρος της εταιρείας, διαδεχόμενος τον Σωτήρη Θεοφάνη.
Ο ορισμός του κ.Λιάγκου στη θέση του προέδρου εγκρίθηκε από τους μετόχους, κατά τη σημερινή τακτική γενική συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ, στην οποία αποφασίστηκε ακόμα η διανομή σημαντικά αυξημένου μερίσματος, ύψους 1,17 ευρώ ανά μετοχή από τα κέρδη της χρήσης 2019, έναντι 0,57 ευρώ το 2018, αλλά και η τροποποίηση του άρθρου 9 του καταστατικού, βάσει της οποίας οι συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου θα μπορούν στο εξής να πραγματοποιούνται εκτός από τη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, αλλά και μέσω τηλεδιάσκεψης. H θητεία του προέδρου θα είναι τριετής, με δυνατότητα διετούς παράτασης.
Τα υπόλοιπα μέλη του δεκαμελούς διοικητικού συμβουλίου, των οποίων η θητεία είναι πενταετής (έως 30/6/2025) είναι οι: Φράνκο Κούπολο (Franco Cupolo), Μπόρις Βένζελ (Boris Wenzel), Σωτήρης Θεοφάνης, Αρτούρ Νταβιντιάν (Arthur Davidyan), Αλεξάντερ Βίλχεμ φον Μέλενθιν (Alexander-Wilhelm Von Mellenthin), Λέον Φου (Baiqiao -Leon- Fu), Άγγελος Βλάχος, Παναγιώτης Αλευράς και Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. Oι δύο τελευταίοι ορίστηκαν ως ανεξάρτητα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, ενώ μαζί με τον κ.Βλάχο είναι και μέλη της Επιτροπής Ελέγχου.
Θεοφάνης: «Θα παραμείνω ισχυρός υποστηρικτής και φίλος του λιμανιού»
«Ευχαριστώ τους μετόχους της εταιρείας για τις καλές και τις κακές στιγμές τα τελευταία 2,5 χρόνια.
Και θέλω να διαβεβαιώσω ότι, ανεξάρτητα από τη μελλοντική μου θέση, θα παραμείνω πάντα ιδιαίτερα ισχυρός υποστηρικτής και φίλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ.Θεοφάνης, ο οποίος θα λάβει την αποζημίωση που δικαιούται για τη λύση της σύμβασής του, αλλά και πρόσθετη αποζημίωση ως μπόνους, που αντιστοιχεί στο 21,4% της συμβατικής.
Ως προς τη δυνατότητα που δίδεται για πραγματοποίηση συνεδριάσεων και στην Αθήνα, αλλά και μέσω τηλεδιασκέψεων, ο κ.Θεοφάνης υποστήριξε ότι η τροποποίηση του καταστατικού σημαίνει ότι αυτές μπορούν να γίνονται και εκεί, όχι ότι θα γίνονται αναγκαστικά εκεί, προσθέτοντας ότι, όταν υπάρχει ομόφωνη έγκριση του διοικητικού συμβουλίου, μπορούν βάσει καταστατικού να γίνονται οπουδήποτε.
Ως προς την τροποποίηση του άρθρου 11, που δίδει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως συμμετοχής των μετόχων στις γενικές συνελεύσεις, σημείωσε ότι αυτή η αλλαγή έγινε λόγω των νέων δεδομένων, που κομίζει η πανδημία (όπως και η πρόβλεψη για τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου με τηλεδιάσκεψη, όπως διευκρίνισε).
Στο μεταξύ, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το σημαντικά αυξημένο μέρισμα, σε μια περίοδο που η εταιρεία χρειάζεται αυξημένη ρευστότητα για την πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, ο γενικός οικονομικός διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Χένρικ Γιέπσεν (Henrik Μ. Jepsen), διευκρίνισε ότι το διοικητικό συμβούλιο προσπαθεί να βρει την ισορροπία μεταξύ της διανομής κερδών στους μετόχους και της τήρησης ρευστότητας για την υλοποίηση των επενδύσεων και η ισορροπία αυτή βρέθηκε στο συγκεκριμένο μέρισμα (το οποίο αντιστοιχεί στο 75% των κερδών του 2019).
Πώς επηρέασε η Covid-19 τη διακίνηση
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα εταιρική χρήση, ο κ.Γιέπσεν επισήμανε ότι στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και ιδίως από τα μέσα Μαρτίου, άρχισε να γίνεται εμφανής στη διακίνηση η αρνητική επίπτωση της κρίσης που προκάλεσε η Covid-19.
H διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -6% και συμβατικού φορτίου κατά -31%. Συνολικά στο πρώτο εξάμηνο, η πτώση στα containers εκτιμάται πως περιορίσθηκε στο -1%, που μεταφράζεται σε απώλεια 2000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) και στο συμβατικό φορτίο διαμορφώθηκε στο -19%.
«Σε σχέση με (το αντίστοιχο διάστημα του) 2019, η πανδημία δεν είχε τόσο σημαντικό αντίκτυπο (στη διακίνηση του 2020). Αν η κατάσταση συνεχιστεί στο δεύτερο μισό του έτους, το πώς θα επηρεαστεί το λιμάνι θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο βαθιά θα είναι η κρίση και σε τι βάθος χρόνου θα συνεχιστεί.
Διαφαίνονται πάντως κάποια θετικά σημάδια για την ΟΛΘ ΑΕ» σημείωσε ο κ.Γιέπσεν, προσθέτοντας ότι η ΟΛΘ ΑΕ διαθέτει αναπτυξιακή δυναμική «και ευελπιστούμε πως στο μέλλον τα πράγματα θα είναι πολύ πιο θετικά για την εταιρεία».
Η σημερινή γενική συνέλευση ενέκρινε ακόμα την πολιτική αποδοχών της εταιρείας, των αμοιβών - αποζημιώσεων των απερχόμενων μελών του διοικητικού συμβουλίου, όπως και των ετήσιων αποδοχών του νέου προέδρου, Αθανάσιου Λιάγκου. Η ετήσια αμοιβή του νέου προέδρου (μικτά) ανέρχεται σε 270.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται ετήσιο επίδομα (μικτό), ύψους 80.000 ευρώ.
Επίσης, άναψε το πράσινο φως και για την τροποποίηση των άρθρων 4 (αφορά τη διάρκεια της εταιρείας, που από ορισμένου χρόνου, με καταληκτική ημερομηνία το 2098 γίνεται αορίστου χρόνου), 6 (ορισμένος ανώτατης και κατώτατης τιμής στη μετοχή της ΟΛΘ Α.Ε, στα 100 ευρώ και τα 0,04 ευρώ αντίστοιχα) και 7 (εκλογή μελών διοικητικού συμβουλίου).
Τα ακριβή αποτελέσματα της ψηφοφορίας επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης της γενικής συνέλευσης, η οποία σημειωτέον πραγματοποιήθηκε με απαρτία 79,68%, θα ανακοινωθούν αύριο.
Ο ορισμός του κ.Λιάγκου στη θέση του προέδρου εγκρίθηκε από τους μετόχους, κατά τη σημερινή τακτική γενική συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ, στην οποία αποφασίστηκε ακόμα η διανομή σημαντικά αυξημένου μερίσματος, ύψους 1,17 ευρώ ανά μετοχή από τα κέρδη της χρήσης 2019, έναντι 0,57 ευρώ το 2018, αλλά και η τροποποίηση του άρθρου 9 του καταστατικού, βάσει της οποίας οι συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου θα μπορούν στο εξής να πραγματοποιούνται εκτός από τη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, αλλά και μέσω τηλεδιάσκεψης. H θητεία του προέδρου θα είναι τριετής, με δυνατότητα διετούς παράτασης.
Τα υπόλοιπα μέλη του δεκαμελούς διοικητικού συμβουλίου, των οποίων η θητεία είναι πενταετής (έως 30/6/2025) είναι οι: Φράνκο Κούπολο (Franco Cupolo), Μπόρις Βένζελ (Boris Wenzel), Σωτήρης Θεοφάνης, Αρτούρ Νταβιντιάν (Arthur Davidyan), Αλεξάντερ Βίλχεμ φον Μέλενθιν (Alexander-Wilhelm Von Mellenthin), Λέον Φου (Baiqiao -Leon- Fu), Άγγελος Βλάχος, Παναγιώτης Αλευράς και Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. Oι δύο τελευταίοι ορίστηκαν ως ανεξάρτητα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, ενώ μαζί με τον κ.Βλάχο είναι και μέλη της Επιτροπής Ελέγχου.
Θεοφάνης: «Θα παραμείνω ισχυρός υποστηρικτής και φίλος του λιμανιού»
«Ευχαριστώ τους μετόχους της εταιρείας για τις καλές και τις κακές στιγμές τα τελευταία 2,5 χρόνια.
Και θέλω να διαβεβαιώσω ότι, ανεξάρτητα από τη μελλοντική μου θέση, θα παραμείνω πάντα ιδιαίτερα ισχυρός υποστηρικτής και φίλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ.Θεοφάνης, ο οποίος θα λάβει την αποζημίωση που δικαιούται για τη λύση της σύμβασής του, αλλά και πρόσθετη αποζημίωση ως μπόνους, που αντιστοιχεί στο 21,4% της συμβατικής.
Ως προς τη δυνατότητα που δίδεται για πραγματοποίηση συνεδριάσεων και στην Αθήνα, αλλά και μέσω τηλεδιασκέψεων, ο κ.Θεοφάνης υποστήριξε ότι η τροποποίηση του καταστατικού σημαίνει ότι αυτές μπορούν να γίνονται και εκεί, όχι ότι θα γίνονται αναγκαστικά εκεί, προσθέτοντας ότι, όταν υπάρχει ομόφωνη έγκριση του διοικητικού συμβουλίου, μπορούν βάσει καταστατικού να γίνονται οπουδήποτε.
Ως προς την τροποποίηση του άρθρου 11, που δίδει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως συμμετοχής των μετόχων στις γενικές συνελεύσεις, σημείωσε ότι αυτή η αλλαγή έγινε λόγω των νέων δεδομένων, που κομίζει η πανδημία (όπως και η πρόβλεψη για τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου με τηλεδιάσκεψη, όπως διευκρίνισε).
Στο μεταξύ, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το σημαντικά αυξημένο μέρισμα, σε μια περίοδο που η εταιρεία χρειάζεται αυξημένη ρευστότητα για την πραγματοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, ο γενικός οικονομικός διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Χένρικ Γιέπσεν (Henrik Μ. Jepsen), διευκρίνισε ότι το διοικητικό συμβούλιο προσπαθεί να βρει την ισορροπία μεταξύ της διανομής κερδών στους μετόχους και της τήρησης ρευστότητας για την υλοποίηση των επενδύσεων και η ισορροπία αυτή βρέθηκε στο συγκεκριμένο μέρισμα (το οποίο αντιστοιχεί στο 75% των κερδών του 2019).
Πώς επηρέασε η Covid-19 τη διακίνηση
Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα εταιρική χρήση, ο κ.Γιέπσεν επισήμανε ότι στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και ιδίως από τα μέσα Μαρτίου, άρχισε να γίνεται εμφανής στη διακίνηση η αρνητική επίπτωση της κρίσης που προκάλεσε η Covid-19.
H διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά -6% και συμβατικού φορτίου κατά -31%. Συνολικά στο πρώτο εξάμηνο, η πτώση στα containers εκτιμάται πως περιορίσθηκε στο -1%, που μεταφράζεται σε απώλεια 2000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) και στο συμβατικό φορτίο διαμορφώθηκε στο -19%.
«Σε σχέση με (το αντίστοιχο διάστημα του) 2019, η πανδημία δεν είχε τόσο σημαντικό αντίκτυπο (στη διακίνηση του 2020). Αν η κατάσταση συνεχιστεί στο δεύτερο μισό του έτους, το πώς θα επηρεαστεί το λιμάνι θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο βαθιά θα είναι η κρίση και σε τι βάθος χρόνου θα συνεχιστεί.
Διαφαίνονται πάντως κάποια θετικά σημάδια για την ΟΛΘ ΑΕ» σημείωσε ο κ.Γιέπσεν, προσθέτοντας ότι η ΟΛΘ ΑΕ διαθέτει αναπτυξιακή δυναμική «και ευελπιστούμε πως στο μέλλον τα πράγματα θα είναι πολύ πιο θετικά για την εταιρεία».
Η σημερινή γενική συνέλευση ενέκρινε ακόμα την πολιτική αποδοχών της εταιρείας, των αμοιβών - αποζημιώσεων των απερχόμενων μελών του διοικητικού συμβουλίου, όπως και των ετήσιων αποδοχών του νέου προέδρου, Αθανάσιου Λιάγκου. Η ετήσια αμοιβή του νέου προέδρου (μικτά) ανέρχεται σε 270.000 ευρώ, ενώ προβλέπεται ετήσιο επίδομα (μικτό), ύψους 80.000 ευρώ.
Επίσης, άναψε το πράσινο φως και για την τροποποίηση των άρθρων 4 (αφορά τη διάρκεια της εταιρείας, που από ορισμένου χρόνου, με καταληκτική ημερομηνία το 2098 γίνεται αορίστου χρόνου), 6 (ορισμένος ανώτατης και κατώτατης τιμής στη μετοχή της ΟΛΘ Α.Ε, στα 100 ευρώ και τα 0,04 ευρώ αντίστοιχα) και 7 (εκλογή μελών διοικητικού συμβουλίου).
Τα ακριβή αποτελέσματα της ψηφοφορίας επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης της γενικής συνέλευσης, η οποία σημειωτέον πραγματοποιήθηκε με απαρτία 79,68%, θα ανακοινωθούν αύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ