Το βλέπουμε συχνά, οι φόροι που πληρώνουμε να είναι ακριβότεροι από την ίδια την τιμή του εισιτηρίου.
Πώς γίνεται όμως αυτό;
Και πώς επιβιώνουν τελικά οι χαμηλού κόστους αεροπορικές προσφέροντας εξωφρενικά φτηνά πολλές φορές εισιτήρια, όταν έχουν να πληρώσουν καύσιμα, συντήρηση αεροσκάφους, μισθούς πληρωμάτων, χρεώσεις αεροδρομίων και τόσα ακόμα;
Είναι προφανώς από όλες τις εξτρά υπηρεσίες και χρεώσεις που ανεβάζουν κατά πολύ το τελικό κόστος. Από τη βαλίτσα, ας πούμε, μέχρι κι αυτό το «αλμυρό» πρόστιμο που πληρώνεις αν ξεχάσεις να τυπώσεις το boarding pass σου.
Οι χαμηλού κόστους αεροπορικές φαίνεται πως είναι εξπέρ στο να αποσπούν αυτό το κάτι παραπάνω από μας, μέχρι να μάθουμε τουλάχιστον να παίζουμε με τους δικούς τους κανόνες. Κάτι που μόνο όσοι ταξιδεύουν συχνά το γνωρίζουν στην τελική.
Οι αεροπορικές αποκαλούν αυτά τα εξτραδάκια «παρεπόμενα έσοδα», καθώς αντικατοπτρίζουν ένα καλό ποσοστό των ετήσιων προσόδων τους.
Η Ryanair, για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα πως τα παρεπόμενα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 13% από την περσινή χρονιά, ισοδυναμώντας πια με το 27% των συνολικών της εσόδων! Και έχει μάλιστα στόχο να αυξήσει το ποσοστό στο 30% μέχρι τον Μάρτιο του 2020.
Και η Easyjet κινήθηκε στα ίδια επίπεδα, αυξάνοντας τα παρεπόμενα έσοδα κατά 8,6% σε σχέση με πέρυσι και κάνοντας λόγο για 12,8 ευρώ ανά θέση έξτρα εισόδημα. Αυτά τα συμπληρωματικά κόστη μπορούν και ισοφαρίζουν όσα χάνουν από τις πωλήσεις των εισιτηρίων, καθώς εδώ το παιχνίδι του ανταγωνισμού είναι λυσσαλέο και οι τιμές οδηγούνται σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Η Easyjet δήλωσε, για παράδειγμα, ότι η νέα πολιτική της αναφορικά με τις βαλίτσες τής έχει αποφέρει ικανοποιητικά έσοδα.
Μια πρόσφατη έρευνα (IdeaWorksCompany και CarTrawler) έδειξε ότι το 2016 οι δέκα αεροπορικές που έβγαλαν τα περισσότερα από τα παρεπόμενα έσοδα καθάρισαν συνολικά 28 δισ. δολάρια, εκεί που το 2007 το αντίστοιχο ποσό ήταν μόλις 2,1 δισ. δολάρια.
Ένας ακόμα χαρακτηριστικός λόγος που μπορούν και προσφέρουν τόσο χαμηλές τιμές είναι το γεγονός ότι ελάχιστοι άνθρωποι κλείνουν εισιτήρια μίας διαδρομής. Και οι πιθανότητες εδώ λένε ότι στον γυρισμό σπανίως πετυχαίνεις τις ίδιες τιμές, εκτός κι αν είσαι εξαιρετικά ευέλικτος με τις ημερομηνίες.
Και βέβαια δεν έχουν όλοι στην πτήση εισιτήρια με την ίδια χαμηλότατη τιμή, καθώς πολλοί είναι αυτοί που δαπανούν σημαντικά υψηλότερα ποσά θέλοντας τις ανέσεις τους ή μην προλαβαίνοντας την αρχική προσφορά.
Τέλος, είναι και το άλλο, το πόσο αποδοτικές είναι οι αεροπορικές στον τρόπο λειτουργίας τους. Έχετε δει ποτέ ανθρώπους να περιφέρονται ασκόπως κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο; Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα για το πόσο αυτοματοποιημένες και αποτελεσματικές είναι οι διαδικασίες. Και όσο λιγότερο χρόνο παραμένεις στο έδαφος, τόσο πιο λίγα ξοδεύεις τελικά…
Πώς γίνεται όμως αυτό;
Και πώς επιβιώνουν τελικά οι χαμηλού κόστους αεροπορικές προσφέροντας εξωφρενικά φτηνά πολλές φορές εισιτήρια, όταν έχουν να πληρώσουν καύσιμα, συντήρηση αεροσκάφους, μισθούς πληρωμάτων, χρεώσεις αεροδρομίων και τόσα ακόμα;
Είναι προφανώς από όλες τις εξτρά υπηρεσίες και χρεώσεις που ανεβάζουν κατά πολύ το τελικό κόστος. Από τη βαλίτσα, ας πούμε, μέχρι κι αυτό το «αλμυρό» πρόστιμο που πληρώνεις αν ξεχάσεις να τυπώσεις το boarding pass σου.
Οι χαμηλού κόστους αεροπορικές φαίνεται πως είναι εξπέρ στο να αποσπούν αυτό το κάτι παραπάνω από μας, μέχρι να μάθουμε τουλάχιστον να παίζουμε με τους δικούς τους κανόνες. Κάτι που μόνο όσοι ταξιδεύουν συχνά το γνωρίζουν στην τελική.
Οι αεροπορικές αποκαλούν αυτά τα εξτραδάκια «παρεπόμενα έσοδα», καθώς αντικατοπτρίζουν ένα καλό ποσοστό των ετήσιων προσόδων τους.
Η Ryanair, για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα πως τα παρεπόμενα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 13% από την περσινή χρονιά, ισοδυναμώντας πια με το 27% των συνολικών της εσόδων! Και έχει μάλιστα στόχο να αυξήσει το ποσοστό στο 30% μέχρι τον Μάρτιο του 2020.
Και η Easyjet κινήθηκε στα ίδια επίπεδα, αυξάνοντας τα παρεπόμενα έσοδα κατά 8,6% σε σχέση με πέρυσι και κάνοντας λόγο για 12,8 ευρώ ανά θέση έξτρα εισόδημα. Αυτά τα συμπληρωματικά κόστη μπορούν και ισοφαρίζουν όσα χάνουν από τις πωλήσεις των εισιτηρίων, καθώς εδώ το παιχνίδι του ανταγωνισμού είναι λυσσαλέο και οι τιμές οδηγούνται σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Η Easyjet δήλωσε, για παράδειγμα, ότι η νέα πολιτική της αναφορικά με τις βαλίτσες τής έχει αποφέρει ικανοποιητικά έσοδα.
Μια πρόσφατη έρευνα (IdeaWorksCompany και CarTrawler) έδειξε ότι το 2016 οι δέκα αεροπορικές που έβγαλαν τα περισσότερα από τα παρεπόμενα έσοδα καθάρισαν συνολικά 28 δισ. δολάρια, εκεί που το 2007 το αντίστοιχο ποσό ήταν μόλις 2,1 δισ. δολάρια.
Ένας ακόμα χαρακτηριστικός λόγος που μπορούν και προσφέρουν τόσο χαμηλές τιμές είναι το γεγονός ότι ελάχιστοι άνθρωποι κλείνουν εισιτήρια μίας διαδρομής. Και οι πιθανότητες εδώ λένε ότι στον γυρισμό σπανίως πετυχαίνεις τις ίδιες τιμές, εκτός κι αν είσαι εξαιρετικά ευέλικτος με τις ημερομηνίες.
Και βέβαια δεν έχουν όλοι στην πτήση εισιτήρια με την ίδια χαμηλότατη τιμή, καθώς πολλοί είναι αυτοί που δαπανούν σημαντικά υψηλότερα ποσά θέλοντας τις ανέσεις τους ή μην προλαβαίνοντας την αρχική προσφορά.
Τέλος, είναι και το άλλο, το πόσο αποδοτικές είναι οι αεροπορικές στον τρόπο λειτουργίας τους. Έχετε δει ποτέ ανθρώπους να περιφέρονται ασκόπως κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο; Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα για το πόσο αυτοματοποιημένες και αποτελεσματικές είναι οι διαδικασίες. Και όσο λιγότερο χρόνο παραμένεις στο έδαφος, τόσο πιο λίγα ξοδεύεις τελικά…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ