Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

Ανέβασε θερμοκρασία το μοτέρ;

Μάθε τώρα πώς μπορείς να αποφύγεις αλλά και να αντιμετωπίσεις την υπερθέρμανση του κινητήρα σου πριν προκληθεί ζημιά πάνω από 600 ευρώ!


Το κόστος επισκευής  μπορεί να φτάσει τα 1.500 ευρώ!

Το κόστος επισκευής ενός κινητήρα εξαρτάται από τον κατασκευαστή και τις τιμές που ορίζει για κάθε εξάρτημα του και επίσης από τη φύση της ζημιάς. Ενδεικτικά μπορεί να χρειαστεί να αλλάξεις φλάντζες, έμβολα ή και καπάκι. Σε μια τέτοια περίπτωση εκτός των ανταλλακτικών, θα πληρώσεις και αρκετά χρήματα στα «εργατικά», καθώς θα πρέπει να ανοιχθεί ο κινητήρας. Μια επισκευή που μπορεί να κοστίσει από 600 ευρώ μέχρι και 1.500 ευρώ πάντα κατά προσέγγιση.


Ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί πολύ συχνότερα απ ότι νομίζεις!

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ένας κινητήρας μπορεί να ανεβάσει θερμοκρασία λόγω: χαμηλής στάθμης ψυκτικού υγρού, προβληματικού βεντιλατέρ, διαρροής στο κύκλωμα ψύξης, προβληματικής αντλίας νερού ή κομμένου ιμάντα που την κινεί, ενώ μπορεί να παρατηρηθεί και αύξηση θερμοκρασίας χωρίς προφανή λόγο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε μεγάλο μποτιλιάρισμα κάτω από υψηλές θερμοκρασίες.


Τι πρέπει να κάνεις για να μην την πατήσεις!

Για να μπορείς να αντιμετωπίσεις πιθανή υπερθέρμανση του κινητήρα, να έχεις πάντα μαζί σου: ένα δοχείο με ψυκτικό υγρό, νερό, ένα μεγάλο πανί και οπωσδήποτε -όπως προβλέπει και ο νόμος- έναν πυροσβεστήρα για να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις στην ακραία περίπτωση που ο κινητήρας έχει πιάσει φωτιά. Επίσης μην ξεχνάς να ελέγχεις συχνά αν το ψυγείο έχει νερό.


Τι πρέπει να κάνεις αν σου ανάψει το λαμπάκι θερμοκρασίας!

Αν ο δείκτης θερμοκρασίας λειτουργεί, την πρώτη ένδειξη για αύξηση της θερμοκρασίας θα τη λάβεις από τη βελόνα που πλησιάζει στο κόκκινο (μέγιστη θερμοκρασία). Σε κάποια αυτοκίνητα υπάρχει και λαμπάκι που προειδοποιεί για την άνοδο της θερμοκρασίας.
• Σε αυτή την περίπτωση, άνοιξε αμέσως το καλοριφέρ στη μέγιστη θερμοκρασία και γύρισε το διακόπτη του ανεμιστήρα στη μέγιστη ένδειξη. Αυτή η κίνηση θα εκτονώσει ένα μέρος της θερμότητας από τον κινητήρα.
• Αν η θερμοκρασία δεν πέσει, σταμάτησε το αυτοκίνητο και σβήσε τον κινητήρα.
• Σε ακραίες περιπτώσεις, το πρώτο σημάδι υπερθέρμανσης θα είναι ο καπνός που βγαίνει κάτω από το καπό.
• Σταμάτησε το όχημα, σβήσε τον κινητήρα όσο πιο γρήγορα μπορείς και μην ανοίξεις το καπό μέχρι να σταματήσει να βγαίνει καπνός.
• Αν δεν υπάρχει καπνός, άνοιξε το καπό για να εκτονωθεί η θερμότητα και περίμενε ώστε ο κινητήρας να κρυώσει.
• Ένας κινητήρας που έχει υπερθερμανθεί χρειάζεται τουλάχιστον μισή ώρα για να επανέλθει στη φυσιολογική του θερμοκρασία.
• Τσεκάρετε το αντιψυκτικό υγρό:

Κοίταξε κάτω από το όχημα αν υπάρχει διαρροή ψυκτικού υγρού. Είναι εύκολο να το αντιληφθείς μιας και το χρώμα του ψυκτικού υγρού μπορεί να είναι πράσινο, κίτρινο ή και ροζ και πιθανώς να αχνίζει. Έπειτα, όταν ο κινητήρας έχει κρυώσει, έλεγξε τη στάθμη στο δοχείο του ψυκτικού υγρού. Αν δεν έχει διαρροή και καπνό, πιθανώς η στάθμη του να έχει υπερβεί τη μέγιστη ένδειξη καθώς το ζεστό ψυκτικό υγρό διογκώνεται.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πριν ανοίξεις την τάπα άφησε να περάσει λίγη ώρα για να κρυώσει το ψυκτικό υγρό. Κατόπιν, με ένα πανί άνοιξε σιγά-σιγά την τάπα για να φύγει η πίεση καθώς και για να αποφύγεις το ρίσκο του εγκαύματος από τον ατμό και από το καυτό ψυκτικό υγρό.

Αν η στάθμη του δοχείου με το ψυκτικό υγρό είναι χαμηλή και δεν έχεις μαζί σου ψυκτικό υγρό, αναπλήρωσε -αναγκαστικά- με νερό. Αν το δοχείο δεν έχει καθόλου ψυκτικό υγρό και ο κινητήρας είναι ακόμα πολύ ζεστός, μην αναπληρώσεις με κρύο νερό γιατί υπάρχει περίπτωση να προκαλέσεις βλάβη στον κινητήρα.


Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ