Σενάριο φωτιά για τους φόρους στα καύσιμα εξετάζει η κυβέρνηση αναζητώντας παράλληλα την φόρμουλα μείωσης των τελών κυκλοφορίας στο 50% ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της απόσυρσης πινακίδων και της ακινησίας των αυτοκινήτων.
Το επικρατέστερο σενάριο, το οποίο φέρεται να μελετά η κυβέρνηση και το οποίο έχει προτείνει το οικονομικό επιτελείο στη διαπραγμάτευση με το κουαρτέτο, προβλέπει αύξηση το Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη κατά 10 λεπτά.
Σε αυτή την περίπτωση η τιμή της αμόλυβδης θα εκτιναχθεί από τα 1,347 ευρώ σήμερα στα 1,477 ευρώ. Η αύξηση θα ανέρχεται στα 13 λεπτά λόγω και του ΦΠΑ 23%. Η Ελλάδα σε αυτή την περίπτωση θα περάσει από την 6η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με την ακριβότερη βενζίνη, στην 1η θέση ξεπερνώντας χώρες όπως η Ολλανδία, η Ιταλία και η Δανία.
Παράλληλα, το επιτελείο του Τρύφωνα Αλεξιάδη προβλέπει τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας να αντικατασταθούν από ένα πάγιο τέλος στο μισό και παρακάτω σε σχέση με το σημερινό και το υπόλοιπο να επιβαρύνει, μέσω αύξησης των φόρων της τιμής των καυσίμων κίνησης.
Στο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν ότι αυτό είανι το μοναδικό ικανό μέτρο προκειμένου χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν καταθέσει πινακίδες, να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους. Πέρυσι, πάνω από 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν πινακίδες προκειμένου να γλιτώσουν τις παραπάνω επιβαρύνσεις.
Επιβάρυνση πάντως αναμένεται να υπάρξει και στο πετρέλαιο κίνησης αφού στο υπουργείο σκέφτονται την εξίσωσή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με τη βενζίνη. Στο σενάριο αυτό η τιμή του ντίζελ θα αυξηθεί κατά 39% και από τα 1,019 που είναι σήμερα θα εκτιναχθεί στα 1,418 ευρώ.
Το επικρατέστερο σενάριο, το οποίο φέρεται να μελετά η κυβέρνηση και το οποίο έχει προτείνει το οικονομικό επιτελείο στη διαπραγμάτευση με το κουαρτέτο, προβλέπει αύξηση το Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη κατά 10 λεπτά.
Σε αυτή την περίπτωση η τιμή της αμόλυβδης θα εκτιναχθεί από τα 1,347 ευρώ σήμερα στα 1,477 ευρώ. Η αύξηση θα ανέρχεται στα 13 λεπτά λόγω και του ΦΠΑ 23%. Η Ελλάδα σε αυτή την περίπτωση θα περάσει από την 6η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με την ακριβότερη βενζίνη, στην 1η θέση ξεπερνώντας χώρες όπως η Ολλανδία, η Ιταλία και η Δανία.
Παράλληλα, το επιτελείο του Τρύφωνα Αλεξιάδη προβλέπει τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας να αντικατασταθούν από ένα πάγιο τέλος στο μισό και παρακάτω σε σχέση με το σημερινό και το υπόλοιπο να επιβαρύνει, μέσω αύξησης των φόρων της τιμής των καυσίμων κίνησης.
Στο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν ότι αυτό είανι το μοναδικό ικανό μέτρο προκειμένου χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν καταθέσει πινακίδες, να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους. Πέρυσι, πάνω από 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν πινακίδες προκειμένου να γλιτώσουν τις παραπάνω επιβαρύνσεις.
Επιβάρυνση πάντως αναμένεται να υπάρξει και στο πετρέλαιο κίνησης αφού στο υπουργείο σκέφτονται την εξίσωσή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με τη βενζίνη. Στο σενάριο αυτό η τιμή του ντίζελ θα αυξηθεί κατά 39% και από τα 1,019 που είναι σήμερα θα εκτιναχθεί στα 1,418 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ