Ο νέος ασφαλτοτάπητας του αυτοκινητοδρομίου των Σερρών είναι σε κακή κατάσταση με έντονες αποκολλήσεις ασφάλτου και αυλάκια που βεβαίως κάνουν επικίνδυνη την οδήγηση ιδίως με μοτοσυκλέτα.
Πρόσφατα μιλήσαμε με τους ανθρώπους της πίστας των Σερρών οι οποίοι μας έδωσαν τα πρώτα στοιχεία. Η πραγματικότητα όμως φαίνεται να διαφέρει σημαντικά.
Όταν τη 10ετία του ‘90 κατασκευάστηκε ο πρώτος τάπητας του αυτοκινητοδρομίου, αυτός που υπήρχε μέχρι το 2012, το σχέδιο περιελάμβανε τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία για τους δρόμους. Ο εργολάβος που τον κατασκεύασε άφησε στην άκρη τις εν λόγω προδιαγραφές και δημιούργησε ένα μείγμα ασφάλτου σύμφωνα με τη δική του κρίση και τεχνογνωσία. Ένα μείγμα που μπορεί να προκαλούσε έντονη φθορά στα ελαστικά, προσέφερε όμως πολύ καλό κράτημα ενώ άντεξε και πολλά χρόνια πράγμα που είναι και το ζητούμενο για μία πίστα που δεν αποσκοπεί στους μεγάλους διεθνείς αγώνες αλλά σε μικρά πρωταθλήματα, track days και διάφορες αθλοπαιδιές.
Όταν το 2012 η πίστα έκλεισε με σκοπό την αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα στο νέο εργολάβοδόθηκαν οι ίδιες προδιαγραφές με αυτές που είχαν δοθεί και στον εργολάβο του παλαιού τάπητα. Ο εργολάβος όπως φαίνεται και από τις μελέτες τήρησε τις προδιαγραφές ωστόσο η ιστορία έδειξε ότι οι εν λόγω προδιαγραφές δεν ήταν οι ιδανικές. Βασικό ερώτημα ήταν αν γνώριζαν οι υπεύθυνοι του αυτοκινητοδρομίου για την αλλαγή στη σύνθεση του μείγματος που έκανε ο πρώτος εργολάβος. Όπως αποσαφήνισε ο πρόεδρος της λέσχης ΛΑΜΣ, κος Κωνσταντινίδης, κατά το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σερρών όλοι γνώριζαν για την αλλαγή στο μείγμα του παλαιού ασφαλτοτάπητα και όλοι περίμεναν τέτοια φθορά και ζημιά στον καινούργιο τάπητα.
Γιατί όμως ενώ όλοι γνώριζαν για την αλλαγή στο μείγμα δεν έγινε κάτι αντίστοιχο και στην καινούργια άσφαλτο; Πλέον οι έλεγχοι είναι πολύ πιο αυστηροί κατά την εξέλιξη και στο τέλος του έργου και δεν υπάρχει δυνατότητα για αλλαγή των προδιαγραφών, πόσο δε μάλλον όταν το κονδύλι από το οποίο χρηματοδοτήθηκε το έργο προήλθε από επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα έχει να κάνει γιατί τόσο καιρό το αυτοκινητοδρόμιο λειτουργούσε κανονικά. Η απάντηση έχει να κάνει με τις θερμοκρασίες. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν προκαλούσαν αυτήν τη φθορά που έχει παρουσιαστεί τώρα όπου σαφέστατα έχουμε μεγαλύτερες θερμοκρασίες.
Από τη στιγμή λοιπόν που όλοι οι εμπλεκόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, είχαν ενημερωθεί ότι είχε γίνει αλλαγή στις προδιαγραφές του παλαιού τάπητα το πρόβλημα δε θα είχε δημιουργηθεί και τα χρήματα δε θα είχαν χρησιμοποιηθεί αδίκως αν οι νέες προδιαγραφές ήταν διαφορετικές. Το πλέον σημαντικό αναπάντητο ερώτημα όμως είναι γιατί από τη στιγμή που όλοι γνώριζαν για την ακαταλληλότητα των προδιαγραφών δόθηκε το πράσινο φως για να υλοποιηθεί ο νέος ασφαλτοτάπητας. Η πίστα σαφώς δεν είναι δημόσιος δρόμος και δεν είναι απαραίτητο να ακολουθούνται οι προδιαγραφές των δημοσίων δρόμων, ιδίως από τη στιγμή που έχουμε δει στην πράξη πόσο πρόσφυση και αντοχή προσφέρει κάθε χιλιόμετρο που διανύουμε σε αυτούς... Η πίστα όπως πολύ σωστά τόνισε ο κος Κωνσταντινίδης μπορεί να έχει όποιες προδιαγραφές θέλει και για την πίστα των Σερρών χρειάζεται ένας τάπητας που να προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο πρόσφυσης, ασφάλεια στους χρήστες και αντοχή στο χρόνο ώστε να μην επιβαρύνονται τα οικονομικά του δήμου ή να χρησιμοποιούνται κονδύλια της ευρωπαϊκής ένωσης.
Τι μέλλει γενέσθαι; Το σίγουρο είναι ότι η πίστα των Σερρών έχει σημαντικό θέμα και ο τάπητας χρειάζεται σημαντικές διορθωτικές επεμβάσεις ή ακόμα και αντικατάσταση. Αυτό βεβαίως είναι κάτι που θα φανεί τις επόμενες ημέρες. Το θετικό στην υπόθεση είναι η δήλωση του Δημάρχου Σερρών κ. Αγγελίδη κατά το συμβούλιο ότι το πρόβλημα θα λυθεί ακόμα και αν χρειαστεί ο Δήμος Σερρών να πληρώσει. Βεβαίως ταυτόχρονα με την όποια λύση θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες στους υπεύθυνους οι οποίοι ζημίωσαν την εικόνα της πίστας των Σερρών, τα οικονομικά της πίστας, του Δήμου και βεβαίως της τοπικής οικονομίας.
Μείνετε συντονισμένοι στο High Octane για όλες τις εξελίξεις στο θέμα της πίστας των Σερρών.
Όταν τη 10ετία του ‘90 κατασκευάστηκε ο πρώτος τάπητας του αυτοκινητοδρομίου, αυτός που υπήρχε μέχρι το 2012, το σχέδιο περιελάμβανε τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία για τους δρόμους. Ο εργολάβος που τον κατασκεύασε άφησε στην άκρη τις εν λόγω προδιαγραφές και δημιούργησε ένα μείγμα ασφάλτου σύμφωνα με τη δική του κρίση και τεχνογνωσία. Ένα μείγμα που μπορεί να προκαλούσε έντονη φθορά στα ελαστικά, προσέφερε όμως πολύ καλό κράτημα ενώ άντεξε και πολλά χρόνια πράγμα που είναι και το ζητούμενο για μία πίστα που δεν αποσκοπεί στους μεγάλους διεθνείς αγώνες αλλά σε μικρά πρωταθλήματα, track days και διάφορες αθλοπαιδιές.
Όταν το 2012 η πίστα έκλεισε με σκοπό την αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα στο νέο εργολάβοδόθηκαν οι ίδιες προδιαγραφές με αυτές που είχαν δοθεί και στον εργολάβο του παλαιού τάπητα. Ο εργολάβος όπως φαίνεται και από τις μελέτες τήρησε τις προδιαγραφές ωστόσο η ιστορία έδειξε ότι οι εν λόγω προδιαγραφές δεν ήταν οι ιδανικές. Βασικό ερώτημα ήταν αν γνώριζαν οι υπεύθυνοι του αυτοκινητοδρομίου για την αλλαγή στη σύνθεση του μείγματος που έκανε ο πρώτος εργολάβος. Όπως αποσαφήνισε ο πρόεδρος της λέσχης ΛΑΜΣ, κος Κωνσταντινίδης, κατά το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σερρών όλοι γνώριζαν για την αλλαγή στο μείγμα του παλαιού ασφαλτοτάπητα και όλοι περίμεναν τέτοια φθορά και ζημιά στον καινούργιο τάπητα.
Γιατί όμως ενώ όλοι γνώριζαν για την αλλαγή στο μείγμα δεν έγινε κάτι αντίστοιχο και στην καινούργια άσφαλτο; Πλέον οι έλεγχοι είναι πολύ πιο αυστηροί κατά την εξέλιξη και στο τέλος του έργου και δεν υπάρχει δυνατότητα για αλλαγή των προδιαγραφών, πόσο δε μάλλον όταν το κονδύλι από το οποίο χρηματοδοτήθηκε το έργο προήλθε από επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα έχει να κάνει γιατί τόσο καιρό το αυτοκινητοδρόμιο λειτουργούσε κανονικά. Η απάντηση έχει να κάνει με τις θερμοκρασίες. Οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν προκαλούσαν αυτήν τη φθορά που έχει παρουσιαστεί τώρα όπου σαφέστατα έχουμε μεγαλύτερες θερμοκρασίες.
Από τη στιγμή λοιπόν που όλοι οι εμπλεκόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, είχαν ενημερωθεί ότι είχε γίνει αλλαγή στις προδιαγραφές του παλαιού τάπητα το πρόβλημα δε θα είχε δημιουργηθεί και τα χρήματα δε θα είχαν χρησιμοποιηθεί αδίκως αν οι νέες προδιαγραφές ήταν διαφορετικές. Το πλέον σημαντικό αναπάντητο ερώτημα όμως είναι γιατί από τη στιγμή που όλοι γνώριζαν για την ακαταλληλότητα των προδιαγραφών δόθηκε το πράσινο φως για να υλοποιηθεί ο νέος ασφαλτοτάπητας. Η πίστα σαφώς δεν είναι δημόσιος δρόμος και δεν είναι απαραίτητο να ακολουθούνται οι προδιαγραφές των δημοσίων δρόμων, ιδίως από τη στιγμή που έχουμε δει στην πράξη πόσο πρόσφυση και αντοχή προσφέρει κάθε χιλιόμετρο που διανύουμε σε αυτούς... Η πίστα όπως πολύ σωστά τόνισε ο κος Κωνσταντινίδης μπορεί να έχει όποιες προδιαγραφές θέλει και για την πίστα των Σερρών χρειάζεται ένας τάπητας που να προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο πρόσφυσης, ασφάλεια στους χρήστες και αντοχή στο χρόνο ώστε να μην επιβαρύνονται τα οικονομικά του δήμου ή να χρησιμοποιούνται κονδύλια της ευρωπαϊκής ένωσης.
Τι μέλλει γενέσθαι; Το σίγουρο είναι ότι η πίστα των Σερρών έχει σημαντικό θέμα και ο τάπητας χρειάζεται σημαντικές διορθωτικές επεμβάσεις ή ακόμα και αντικατάσταση. Αυτό βεβαίως είναι κάτι που θα φανεί τις επόμενες ημέρες. Το θετικό στην υπόθεση είναι η δήλωση του Δημάρχου Σερρών κ. Αγγελίδη κατά το συμβούλιο ότι το πρόβλημα θα λυθεί ακόμα και αν χρειαστεί ο Δήμος Σερρών να πληρώσει. Βεβαίως ταυτόχρονα με την όποια λύση θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες στους υπεύθυνους οι οποίοι ζημίωσαν την εικόνα της πίστας των Σερρών, τα οικονομικά της πίστας, του Δήμου και βεβαίως της τοπικής οικονομίας.
Μείνετε συντονισμένοι στο High Octane για όλες τις εξελίξεις στο θέμα της πίστας των Σερρών.
Περισσότερα στο highoctane.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ