Η διαχειριστική ομάδα του Ημερολογίου της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος επιλέγει μεταξύ πολιτιστικών δρώμενων, εικαστικών εκθέσεων, θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων και νέων εκδόσεων, και προτείνει:
[πατήστε τους τίτλους του κάθε άρθρου για να μεταφερθείτε στην εκάστοτε ιστοσελίδα]
| In-Edit05 Μαΐ - 11 Μαΐ 2022Λιμάνι Θεσσαλονίκης Το In-Edit Greece επιστρέφει δυναμικά εκεί απ’ όπου ξεκίνησε και από τις 5 έως τις 11 Μαΐου 2022 μετατρέπει την πόλη της Θεσσαλονίκης σε “Λιμάνι της μουσικής”. Λίγο μετά το Άμστερνταμ και πριν αναχωρήσει για τη Βραζιλία, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο κάνει στάση στη Θεσσαλονίκη φέρνοντας μαζί του εκλεκτούς καλεσμένους που καταφθάνουν στην πόλη για να μεταφέρουν τους θεατές στα άδυτα του μουσικού πενταγράμμου. |
|
| Μετά την ένταξη της Λαϊκής Κιθάρας στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας (Αύγουστος 2021) και την πρόσφατη αναγνώριση των σπουδών και των τίτλων των λαϊκών και παραδοσιακών οργάνων από το ελληνικό κράτος (Ιανουάριος 2022), διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Λαϊκής Κιθάρας (ΦΛΚ), υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημήτρη Μυστακίδη. |
|
| Το Thessaloniki Street Food Festival επιστρέφει για το 2022 πλήρως ανανεωμένο και πανέτοιμο να σας παρασύρει στις μεθυστικές του γεύσεις. Από Παρασκευή έως Κυριακή και για 2 διαδοχικά μαγικά τριήμερα 13 – 15 & 20 – 22 Μαΐου ο προαύλιος χώρος της ΔΕΘ - TIF Helexpo μετατρέπεται σ’ ένα τεράστιο γευστικό πάρκο με επιλογές φαγητού απ’ όλο τον κόσμο. Η μεγαλύτερη γιορτή Street Food και μουσικής στη Θεσσαλονίκη, το Thessaloniki Street Food Festival έρχεται και φέτος, με την 5η, ακόμα πιο εξελιγμένη, εκδοχή του προσφέροντας για ακόμα μια χρονιά την απόλυτη εμπειρία σε όλους τους foodies της χώρας και του εξωτερικού! |
|
| «Η κλωστή ως συμβάν» αποτελεί τη νέα εκδοχή της αρχικής έκθεσης «The Event of a Thread». Η νέα αυτή εκδοχή, δίπλα σε έναν πυρήνα έργων 14 καλλιτεχνών, εμπλουτίζει τις αφηγήσεις που σχετίζονται με το κλωστοϋφαντουργικό σύμπαν μέσα από τα έργα εννέα επιπλέον καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η έκθεση είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας του MOMus-ΠΚΤ με το ifa (Institut fűr Auslandsbeziehungen) και την υποστήριξη του Goethe-Institut Thessaloniki. |
|
| Η Κατερίνα Χαλεπά-Κατσάτου, γλύπτρια, μικροανεψιά του Γιανούλη, επέλεξε και τόλμησε να ακολουθήσει τη γλυπτική, παρά το βάρος του μεγάλου προγόνου της. Πρόκειται για μια γλύπτρια που, όπως ήταν φυσικό επηρεάστηκε από το έργο του θείου της, έζησε κοντά του έως τα 13 της και δημιούργησε, ωστόσο, ένα δυνατό έργο με γλυπτά μεγάλων διαστάσεων σε μάρμαρο, σε χαλκό, μνημειακές συνθέσεις σε δημόσιους χώρους και κτίρια, όσο καμιά άλλη γυναίκα στον χώρο της νεοελληνικής γλυπτικής. |
|
| Η περιοδική έκθεση υλοποιείται σε συνέχεια του ερευνητικού προγράμματος BioΜuse, μια σύμπραξη φορέων της Ελλάδας και της Γερμανίας, που στόχο είχε την ψηφιοποίηση, την τεκμηρίωση και τη διαφύλαξη πολύτιμων δεδομένων βιολογικής και πολιτισμικής κληρονομιάς. Κεντρική ιδέα του έργου είναι η αφήγηση ατομικών βιογραφιών, που προέκυψαν μέσα από τη μελέτη των σκελετικών καταλοίπων πραγματικών ανθρώπων που έζησαν στην Ελλάδα τα τελευταία 11.000 χρόνια. |
|
| Η φωτογραφία, παρά τη σημασία της για την κοινωνία μας, διερευνάται λιγότερο στις μελέτες οικοδόμησης της ειρήνης από άλλα μέσα όπως η τηλεόραση ο κινηματογράφος, ή άλλες εικαστικές τέχνες. Ωστόσο, στην εποχή των μέσων ενημέρωσης, η φωτογραφία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο μέσω της αναφοράς συγκρούσεων και της υπεράσπισης της ειρήνης και της δικαιοσύνης. Ορισμένες φωτογραφίες είναι σύμβολα που αντιπροσωπεύουν έναν συγκεκριμένο κοινωνικό αγώνα. Φωτογραφίες ανοίγουν τα μάτια των ανθρώπων, και γίνονται μάρτυρες αδικίας και βίας από πολλά μέρη του κόσμου. |
|
| Τσαλακωμένα διαφορετικών ειδών χαρτιά, έντονες ζωγραφικές χειρονομίες άλλοτε παραστατικές, άλλοτε ανεικονικές. Τα στοιχεία αυτά εμποτίζουν και τη νέα ενότητα του καλλιτέχνη με τίτλο Wrapping Materials. Τι είναι αυτό που χρειάζεται προστασία; Τι θα πει προστασία; Τι είναι; Πότε είναι αρκετή; Με αφορμή την εμπειρία του Παλατζίδη με τις συσκευασίες πολύτιμων έργων, ο καλλιτέχνης κάνει το δικό του σχόλιο ως συνέχεια της θεματικής "Οίκος" που παραδοσιακά τον έχει απασχολήσει. |
|
| Οι κεραμικοί πλασμοί του Γιώργου Βαβάτση, ζυμώματα με πηλό κονιορτοποιημένων ορυκτών και μετάλλων, οι σχεδιαστικές δοκιμές της Μελίνας Γεωργούδα με νεροχρώματα, συχνά με έμφαση στο ένδυμα και τα pop collages του Κωνσταντίνου Πάτσιου με επιζωγραφίσεις και σχεδιαστικά επεισόδια, συναντιούνται σε μια ομαδική έκθεση στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου. |
|
| Oι Dead Can Dance στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στην πιο πρόσφατη επίσκεψή τους στη χώρα μας, το 2019 στο Ηρώδειο, το εγχώριο κοινό κατέκλυσε το ρωμαϊκό μνημείο για να απολαύσει επί σκηνής το εμβληματικό δίδυμο της Lisa Gerrard και του Brendan Perry, το οποίο ανταπέδωσε προσφέροντας μας μια εμφάνιση που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ιερουργία. Την ερχόμενη άνοιξη, οι Dead Can Dance επιστρέφουν στην Ελλάδα για δύο εμφανίσεις στα πλαίσια της Europa 2022 Tour. Αυτή τη φορά επέλεξαν να εμφανιστούν σε 2 "κλειστούς" χώρους με εκπληκτική ακουστική και τεχνικές προδιαγραφές, όπου ο ήχος τους θα μπορεί να αποδοθεί στον απόλυτο βαθμό: για πρώτη φορά θα εμφανιστούν στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ στις 19 Μαΐου και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 21 Μαΐου. |
|
| Μια ορχήστρα στην οποία κυριαρχούν τα πολλά πνευστά όργανα (χάλκινα και ξύλινα) και που αποτελείται από τη νέα γενιά της τζαζ σκηνής της βόρειας Ελλάδας. Στη συγκεκριμένη βραδιά θα ακουστούν κλασικές επιτυχίες της χρυσής εποχής των Big Bands, συνθέσεις από όλη την μουσική ιστορία και πορεία της jazz. |
|
| Τρεις μουσικοί, με σπουδές στην jazz και μουσικές περιπλανήσεις στο εξωτερικό, επέστρεψαν στην πόλη τους, τη Θεσσαλονίκη, για να ξεκινήσουν έναν γόνιμο διάλογο με τους ιδιαίτερους ήχους και την ιστορία της. Μια ιστορία πολυπολιτισμική, όπως και οι Yako Trio, που αλληλεπιδρούν με διαφορετικές μουσικές και κουλτούρες, καταλύοντας τα όρια ανάμεσα στα μουσικά είδη. |
|
| Με την φρεσκάδα της Ανοίξεως και την ευφορία που φέρνει στις ψυχές μας ο λαμπρός ήλιος, ο καταγάλανος ουρανός, τα χρώματα και τα αρώματα – στην πανδαισίας χρωμάτων, ήχων και αρωμάτων της φύσεως – θα είναι πλημμυρισμένη μία σειρά από υπέροχα τραγούδια και μουσικές, την βραδιά της καθιερωμένης, εδώ και 12 χρόνια Ανοιξιάτικης Συναυλίας των Χορωδιών του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης. |
|
| Συμμετέχουν οι: Δημήτρης Γκόγκας (τρομπέτα), Γιώργος Λασκαρίδης (τρομπέτα), Άγγελος Κοσκινάς (κόρνο), Φιλήμων Στεφανίδης (τρομπόνι), Παύλος Γεωργιάδης (τούμπα), Σόλο κορνέτα: Κώστας Νίκας |
|
| Η παράσταση "Ερωτευμένα Άλογα", σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου, είναι μια παράσταση για τον έρωτα, αυτή την "αναπηρία" που εξουσιάζει, τορπιλίζει, δυναμιτίζει, τρελαίνει, φλέγει. Μια παράσταση-ύμνος στην πηγαία ζωτικότητα, στη γενετήσια ορμή, σε όλες τις αισθήσεις που έχουν περιχαρακωθεί από μια αυστηρά ορθολογιστική αντίληψη της ζωής. |
|
| Μετά από τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το φθινόπωρο του 2021, «Το Καθαρό Σπίτι», η απρόβλεπτη κωμωδία της βραβευμένης Αμερικανίδας Sarah Ruhl, επιστρέφει στο Θέατρο Τ με νέο κύκλο παραστάσεων από τις 29 Απριλίου έως τις 29 Μαΐου. Το έργο, υποψήφιο για βραβείο Πούλιτζερ το 2005 και ιδιαίτερα δημοφιλές στις σκηνές του εξωτερικού, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση Ευαγγελίας Κιρκινέ και σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή. |
|
| Το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ "TERROR", στο οποίο αποφασίζει ζωντανά το κοινό με ψηφοφορία για την τελική έκβαση της δίκης, έρχεται στη Θεσσαλονίκη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Το "TERROR", έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε 70 και πλέον σκηνές στην Ευρώπη και την Αμερική, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ: Μαρίνα Ασλάνογλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Μιχάλης Αλικάκος, Γιώργος Σπάνιας, Δημήτρης Λιόλιος, Βιργινία Ταμπαροπούλου. |
|
| Το έργο γράφτηκε στη Ζάκυνθο, με αφορμή τα φοβικά αισθήματα που κατέκλυσαν τον Σολωμό, όταν είδε κάποιες Γυναίκες από το πολιορκημένο Μεσολόγγι να αντιμετωπίζουν κατάμουτρα τη λεκτική βία από μια δύσμορφη, εμπαθή Γυναίκα του νησιού, επειδή της ζητούσαν τρόφιμα για τους έγκλειστους άνδρες τους. Γεγονός που προκάλεσε αρχικά τρόμο και απογοήτευση στον Ποιητή που δεν μπόρεσε να υπερασπισθεί επί τόπου αυτές τις Μεσολογγίτισσες. Μ’ αυτό το έργο του όμως λυτρώθηκε, γιατί ανίχνευσε το δικό του αίσθημα του φόβου για το "κακό", και φέρνοντας στο φως τις πραγματικές αιτίες του φόβου, μας άφησε μια διαχρονική παρακαταθήκη ανθρωπισμού και εθνικής αυτογνωσίας. |
|
| Ο ευκατάστατος δικαστής Ιβάν Ιλίτς, αρρωσταίνει βαριά. Η αρρώστια κι ο επικείμενος Θάνατός του, εκμηδενίζουν όλη την προηγούμενη ζωή του. Επιτυχίες, ανούσιες συναναστροφές, εξουσία, κύρος και χρήμα στέκουν αδύναμα μπροστά στο τέλος. Ολόκληρη η ύπαρξη του Ιβάν Ιλίτς σείεται συθέμελα γιατί, όσο κι αν προσπαθεί να αποδεχτεί το συμπέρασμα ότι "ο Γάιος είναι άνθρωπος, οι άνθρωποι είναι θνητοί, άρα ο Γάιος είναι θνητός" που διδάχτηκε κατά την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων, το Εγώ του τον κρατάει γερά δέσμιο του. Ο Γάιος ναι… αυτός όμως όχι! Αυτός μπορεί να ξεγελάσει τον Θάνατο! |
|
| Ενενήντα πέντε ποιήματα, κομμάτια ενός μεγαλύτερου ποιήματος που παρακολουθούν την πτώση. Την πτώση ενός ανθρώπου, μιας πόλης, μιας χώρας και εν τέλει μιας ολόκληρης κοινωνίας που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να σηκωθεί. |
| Από την προσφυγική Χαριλάου και τα Τροχιοδρομικά ως την επαρχία της Βιθυνίας, από τις αίθουσες των ευρωπαϊκών οργανισμών και τις πορείες ειρήνης στις Βρυξέλλες ως το προσκύνημα επιζώντων της Χιροσίμα στο σημείο που δολοφονήθηκε ο Γρηγόρης Λαμπράκης στη Θεσσαλονίκη, και από τη μνήμη της γεύσης ως την διαρκή απορία της πολιτικής συνείδησης, η αφήγηση του Μιχάλη Τριανταφυλλίδη χαράζει με προσωπικό τρόπο και ύφος πάνω στην παλίμψηστη ταυτότητα της πόλης γραμμές μιας συλλογικής διαδρομής. |
|
| Ακροβατώντας δεξιοτεχνικά ανάμεσα στη λυρική παράδοση και τον παιγνιώδη μεταμοντερνισμό, το "Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει" αφηγείται την ιστορία ενός φιλόμουσου όσο και ανυπόφορου βασιλιά που δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος, όποιο μουσικό κομμάτι κι αν του παρουσιάζει ο μουσικός της αυλής του. Τον μουσικό από την απελπισία του έρχεται να ανασύρει η Μούσα, που βρίσκει, με τη σειρά της, μια ευκαιρία να "ξαναμπεί στη δουλειά" από την οποία είχε αποκοπεί μετά τις ένδοξες εποχές του Σούμπερτ, του Μότσαρτ και του Μπαχ. Η Μούσα επιστρατεύει τις επτά νότες ως συμμάχους και εμπνέει στον μουσικό ένα υπέροχο κομμάτι – που, όμως, ούτε κι αυτό αφήνει ικανοποιημένο τον βασιλιά. Είναι καιρός, λοιπόν, τη λύση να δώσει (όπως πάντα!) η φαντασία… |
|
| Η Κάρμεν Ρουγγέρη και η Χριστίνα Κουλουμπή με μια νέα σκηνοθετική ματιά αλλά και με εντυπωσιακά σκηνικά, κοστούμια και ειδικά εφέ και βιντεοπροβολές, αξιοποιούν τις μεγάλες τεχνολογικές δυνατότητες του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και παρουσιάζουν τη ζωή και τους άθλους του Ηρακλή σε μια σπουδαία παραγωγή για όλη την οικογένεια. Μια παράσταση για τη δύναμη της θέλησης, γιατί όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Έλληνες: Δεν υπάρχει τίποτε αδύνατο γι' αυτόν που θα προσπαθήσει. |
|
| "Μικροί Κύριοι - Μικρές Κυρίες: Η δύναμη της φιλίας" μια διαδραστική θεατρική παράσταση, με εντυπωσιακά κοστούμια και τραγούδια, όπου τα παιδιά συμμετέχουν, γελάνε, χαίρονται, τραγουδούν, χορεύουν και μαθαίνουν για τη δύναμη της φιλίας και τις αξίες της ζωής. |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ