Κίνητρα οικονομικού χαρακτήρα, όπως η επιδότηση της αγοράς, και κίνητρα χρήσης, όπως λιγότερα διόδια, ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και έκπτωση στα πλοία είναι μερικά από αυτά που εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να προωθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό κεφάλαιο - Προώθηση της ηλεκτροκίνησης - του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, που ενέκρινε την Τετάρτη το Υπουργικό Συμβούλιο και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου, “τα κίνητρα διακρίνονται αφενός σε αυτά που παρουσιάζουν αμιγώς οικονομικό χαρακτήρα (επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια, έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα) και αφετέρου σε αυτά που εμφανίζουν τη μορφή κινήτρων χρήσης (είσοδος και καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, ελεύθερη στάθμευση στους δήμους όπου εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση, υποστήριξη δημιουργίας δικτύων παροχής ενέργειας για την επαναφόρτιση των οχημάτων)”.
Η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται στην αγορά τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020.
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο πολιτικής, ο οποίος προϋποθέτει την ολοκλήρωση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου, τον προγραμματισμό ανάπτυξης των απαραίτητων ενεργειακών υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί η Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου “Προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια”.
Πηγή: εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος
Όπως αναφέρεται στο σχετικό κεφάλαιο - Προώθηση της ηλεκτροκίνησης - του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, που ενέκρινε την Τετάρτη το Υπουργικό Συμβούλιο και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου, “τα κίνητρα διακρίνονται αφενός σε αυτά που παρουσιάζουν αμιγώς οικονομικό χαρακτήρα (επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια, έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα) και αφετέρου σε αυτά που εμφανίζουν τη μορφή κινήτρων χρήσης (είσοδος και καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, ελεύθερη στάθμευση στους δήμους όπου εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση, υποστήριξη δημιουργίας δικτύων παροχής ενέργειας για την επαναφόρτιση των οχημάτων)”.
Η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται στην αγορά τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020.
Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο πολιτικής, ο οποίος προϋποθέτει την ολοκλήρωση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου, τον προγραμματισμό ανάπτυξης των απαραίτητων ενεργειακών υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί η Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου “Προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια”.
Πηγή: εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ