Όσα ηλεκτρονικά σύστημα και να έχει ένα αυτοκίνητο, μόνο τα λάστιχα έρχονται σε επαφή με τον δρόμο. Αμα η κατάσταση τους δεν είναι καλή όλα τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας είναι άχρηστα. Δείτε παρακάτω τι τα βλάπτει.
Η οδική βοήθεια καλείται πολλές φορές για να αλλάξει ένα σκασμένο λάστιχο, υπολογίζεται πως 3εκατομμύρια οδηγοί αντιμετωπίζουν αυτό το «πρόβλημα» κάθε χρόνο! Μήπως είστε και εσείς ένας από αυτούς;
Αιτίες
Οι αιτίες είναι πολλές, σταδιακή απώλεια αέρα, λανθασμένη πίεση, πολύ παλιά ελαστικά, καρφιά στο δρόμο ακόμα και η λάθος κατανομή βάρους μπορεί να μας οδηγήσει αργά ή γρήγορα στην ρεζέρβα. Βέβαια πάντα πρέπει να υπολογίζουμε και τον παράγοντα τύχη… στην προκειμένη περίπτωση κακή τύχη. Σίγουρα είναι ενοχλητικό σε κάθε περίπτωση!
Στις πιο σημαντικές ερωτήσεις κλήθηκε να απαντήσει ο ειδικός για θέματα ελαστικών. Πως εμφανίζονται οι βλάβες, πως μπορούν να αποφευχθούν, τι κινδύνους κρύβουν; Οι πρόκες και τα καρφιά είναι οι κυριότεροι λόγοι που μας οδηγούν στο βουλκανιζατέρ. Το κόστος αυτής της επισκευής δεν είναι μεγάλο (υπολογίζετε 5-10 ευρώ), η ταλαιπωρία είναι όμως μεγαλύτερη. Αν η ζημιά έχει επηρεάσει και την ζάντα τότε το κόστος σίγουρα αυξάνεται.
Η ευθύνη του οδηγού
Σίγουρα δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα σε δεισιδαιμονίες και στην κακή τύχη. Μία από τις συνηθέστερες αιτίες της βλάβης είναι η απρόσεκτη οδήγηση και η έλλειψη συντήρησης. Λακκούβες, κράσπεδα ή άλλα εμπόδια είναι ικανά να καταστρέψουν τον εσωτερικό σκελετό του ελαστικού ακόμα και να δημιουργήσουν το γνωστό καρούμπαλο που υποδηλώνει μεγάλη παραμόρφωση του ελαστικού.
Αν πέσουμε με μεγάλη ταχύτητα σε μια λακκούβα με κρύα ελαστικά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά και είναι πού πιθανό να οδηγήσει σε σκίσιμο του ελαστικού, ίσως και σε κάποιο σοβαρό ατύχημα. Ακόμα και οι μικρές αποστάσεις μπορεί να φθείρουν γρηγορότερα τα ελαστικά μας.
Μια ακόμα απειλή για τα ελαστικά μας είναι οι λάθος πιέσεις. Η πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή πίεση έκτος από πρόωρη φθορά των ελαστικών έχουν και πιο επικίνδυνες παρενέργειες όπως η μεγάλη απώλεια πρόσφυσης και η αύξηση της κατανάλωσης. Πολύ εύκολα μπορεί η πρωινή υγρασία να μας βγάλει από τον δρόμο και να βρεθούμε σε δύσκολες καταστάσεις.
Πόσο να τα κρατήσω;
Το πάχος του πέλματος είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας. Ελάχιστο πάχος πέλματος είναι τα 3 χλστ για τα θερινά ελαστικά και τα 4 για τα χειμερινά. Οποιαδήποτε τιμή κάτω από αυτές εγκυμονεί κινδύνους.
Τα παπούτσια του αυτοκινήτου μας δεν πρέπει να τα φοράμε για πάνω από 5 χρόνια. ¨Έχουν πλέον ξεραθεί, σκληρύνει και δεν είναι πια… ελαστικά. Ένας τετραψήφιος αριθμός στο προφίλ των ελαστικών υποδηλώνει την ημερομηνία παραγωγής. Οι δυο πρώτοι αριθμοί αφορούν την εβδομάδα και οι δυο τελευταίοι την χρονιά.
Μας κοινοποιήθηκε από το autoagora.gr
Η οδική βοήθεια καλείται πολλές φορές για να αλλάξει ένα σκασμένο λάστιχο, υπολογίζεται πως 3εκατομμύρια οδηγοί αντιμετωπίζουν αυτό το «πρόβλημα» κάθε χρόνο! Μήπως είστε και εσείς ένας από αυτούς;
Αιτίες
Οι αιτίες είναι πολλές, σταδιακή απώλεια αέρα, λανθασμένη πίεση, πολύ παλιά ελαστικά, καρφιά στο δρόμο ακόμα και η λάθος κατανομή βάρους μπορεί να μας οδηγήσει αργά ή γρήγορα στην ρεζέρβα. Βέβαια πάντα πρέπει να υπολογίζουμε και τον παράγοντα τύχη… στην προκειμένη περίπτωση κακή τύχη. Σίγουρα είναι ενοχλητικό σε κάθε περίπτωση!
Στις πιο σημαντικές ερωτήσεις κλήθηκε να απαντήσει ο ειδικός για θέματα ελαστικών. Πως εμφανίζονται οι βλάβες, πως μπορούν να αποφευχθούν, τι κινδύνους κρύβουν; Οι πρόκες και τα καρφιά είναι οι κυριότεροι λόγοι που μας οδηγούν στο βουλκανιζατέρ. Το κόστος αυτής της επισκευής δεν είναι μεγάλο (υπολογίζετε 5-10 ευρώ), η ταλαιπωρία είναι όμως μεγαλύτερη. Αν η ζημιά έχει επηρεάσει και την ζάντα τότε το κόστος σίγουρα αυξάνεται.
Η ευθύνη του οδηγού
Σίγουρα δεν πρέπει να τα ρίχνουμε όλα σε δεισιδαιμονίες και στην κακή τύχη. Μία από τις συνηθέστερες αιτίες της βλάβης είναι η απρόσεκτη οδήγηση και η έλλειψη συντήρησης. Λακκούβες, κράσπεδα ή άλλα εμπόδια είναι ικανά να καταστρέψουν τον εσωτερικό σκελετό του ελαστικού ακόμα και να δημιουργήσουν το γνωστό καρούμπαλο που υποδηλώνει μεγάλη παραμόρφωση του ελαστικού.
Αν πέσουμε με μεγάλη ταχύτητα σε μια λακκούβα με κρύα ελαστικά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά και είναι πού πιθανό να οδηγήσει σε σκίσιμο του ελαστικού, ίσως και σε κάποιο σοβαρό ατύχημα. Ακόμα και οι μικρές αποστάσεις μπορεί να φθείρουν γρηγορότερα τα ελαστικά μας.
Μια ακόμα απειλή για τα ελαστικά μας είναι οι λάθος πιέσεις. Η πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή πίεση έκτος από πρόωρη φθορά των ελαστικών έχουν και πιο επικίνδυνες παρενέργειες όπως η μεγάλη απώλεια πρόσφυσης και η αύξηση της κατανάλωσης. Πολύ εύκολα μπορεί η πρωινή υγρασία να μας βγάλει από τον δρόμο και να βρεθούμε σε δύσκολες καταστάσεις.
Πόσο να τα κρατήσω;
Το πάχος του πέλματος είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας. Ελάχιστο πάχος πέλματος είναι τα 3 χλστ για τα θερινά ελαστικά και τα 4 για τα χειμερινά. Οποιαδήποτε τιμή κάτω από αυτές εγκυμονεί κινδύνους.
Τα παπούτσια του αυτοκινήτου μας δεν πρέπει να τα φοράμε για πάνω από 5 χρόνια. ¨Έχουν πλέον ξεραθεί, σκληρύνει και δεν είναι πια… ελαστικά. Ένας τετραψήφιος αριθμός στο προφίλ των ελαστικών υποδηλώνει την ημερομηνία παραγωγής. Οι δυο πρώτοι αριθμοί αφορούν την εβδομάδα και οι δυο τελευταίοι την χρονιά.
Μας κοινοποιήθηκε από το autoagora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ