Τρίτη 3 Ιουλίου 2018

Σας πειράζει το τόσο πλαστικό;

Πόσο πειράζει που τα αυτοκίνητα είναι φτιαγμένα από τόσο πλαστικό;
Η λέξη μόνο, «πλαστικό», παραπέμπει σε φτηνή και κακής ποιότητας κατασκευή. Όμως τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν περισσότερο πλαστικό από ποτέ, και φαίνεται ότι αρέσει. Εσάς; Σας αρέσει τόσο πλαστικό;

Πλαστικά αυτοκίνητα δεν θα αγοράζαμε ποτέ. Ή όχι. Ρίξε μια ματιά στο εμπρός μέρος ενός Audi Q7. Το μαύρο πλαστικό ξεχωρίζει πίσω από το βαμμένο πλαστικό. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία προς το εμπρός ένα μέτρο του αυτοκινήτου, και όχι μόνο, είναι εξΆολοκλήρου πλαστικό. Και φυσικά δεν είναι μόνο το Q7.

Όλα τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν πλαστικό γύρω γύρω. Τα SUV έχουν μάλιστα και εμφανές μαύρο πλαστικό, στο εσωτερικό των θόλων, ή στις πόρτες. Από πότε μας αρέσει το μαύρο πλαστικό; Και όμως η έρευνα αγοράς δείχνει πως το μαύρο αυτό πλαστικό δείχνει πιο δυναμικό, πιο σπορ πιο νεανικό, και έτσι το ότι δείχνει και λίγο φθηνότερο, τελικά δεν πειράζει.

Ακόμη μια έρευνα, κυρίως για το εσωτερικό των αυτοκινήτων, λέει ότι όσο πιο πολλά υλικά εναλλάσσονται, τόσο πιο ποιοτικό δείχνει ένα  σαλόνι. Κι ας είναι και φθηνό πλαστικό. Αρέσει η εναλλαγή.

Φυσικά το πλαστικό έχει ένα σωρό θετικά. Το πρώτο είναι ότι, όπως φανερώνει και η λέξη, το πλαστικό μπορείς να το πλάσεις σε ότι σχήμα θες. Μια ματιά στους προφυλακτήρες και τις ποδιές των αυτοκινήτων σήμερα, αρκεί να καταλάβει κανείς πως μόνο με πλαστικό μπορείς να πετύχεις τόση λεπτομέρεια, τόσο «σκάλισμα». Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι «γλυπτά» έργα τέχνης χάρη στο πλαστικό.

Και φυσικά είναι το κόστος. Φθηνό. Ένα καλούπι και έχεις ότι σχήμα θες. Ειδικά με τους σύντομους κύκλους ζωής των μοντέλων, το facelift είναι εύκολη υπόθεση όταν απλά αλλάζεις πέντε-έξι πλαστικά μέρη με άλλα. Μόνο τα καλούπια αλλάζεις. Το ίδιο ισχύει και με τις εκδόσεις. Κάθε έκδοση μοντέλου μπορεί να έχει τη δική της μάσκα ή προφυλακτήρα. Εύκολο.

Μετά είναι η ελαστικότητα. Το μπόλικο πλαστικό στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, μπορεί να σώσει ζωές σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό και όχι μόνο, ανεβάζοντας το σχετικό σκορ του αυτοκινήτου στα crash tests.

Έπίσης, μικρο-συγκρούσεις με πλαστικούς προφυλακτήρες σημαίνει μικρο-ζημιές. Οι ασφαλιστικές εταιρείες το λατρεύουν το πλαστικό γι αυτό το λόγο. Και φυσικά το λατρεύουν και οι κατασκευαστές για το χαμηλό του βάρος. Όταν κόβεις από παντού για να μην καίει, το πλαστικό στη θέση μετάλλου είναι σωτήριο.

Τέλος το πλαστικό δεν σκουριάζει. Πράγμα που σημαίνει πως οι εγγυήσεις για σκουριά και διάτρηση είναι φθηνότερες από ποτέ για τους κατασκευαστές.

Οπότε τι μένει για να μην αρέσει το πλαστικό στους κατασκευαστές. Φθηνό, ελαφρύ, εύκολο, δεν σκουριάζει και παίρνει ότι σχήμα θες. Εσάς όμως; Σας πειράζει που τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο πλαστικά; Ή μήπως είναι καλύτερα;


Μας κοινοποιήθηκε από το ειδικό στο αυτοκίνητο autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ