H εξαφάνιση της Αμέλια Έρχαρτ παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα άλυτα μυστήρια στην ιστορία της αεροπλοϊας.
Ερευνητές, ωστόσο, πιστεύουν τώρα ότι γνωρίζουν τι συνέβη στη θρυλική Αμερικανίδα αεροπόρο και τον πλοηγό της Φρεντ Νούναν, όταν χάθηκαν τα ίχνη τους μεταξύ της Παπούα Νέας Γουϊνέας και της Νήσου Χάουαλντ το 1937, ενώ επιχειρούσαν να κάνουν πετώντας το γύρο της Γης.
Ερευνητές, ωστόσο, πιστεύουν τώρα ότι γνωρίζουν τι συνέβη στη θρυλική Αμερικανίδα αεροπόρο και τον πλοηγό της Φρεντ Νούναν, όταν χάθηκαν τα ίχνη τους μεταξύ της Παπούα Νέας Γουϊνέας και της Νήσου Χάουαλντ το 1937, ενώ επιχειρούσαν να κάνουν πετώντας το γύρο της Γης.
Η Αμέλια Έρχαρτ και ο πλοηγός της Φρεντ Νούναν
Ο Ρικ Γκιλέσπι, εκτελεστικός διευθυντής του TIGHAR (International Group for Historic Aircraft Recovery - Διεθνής Ομάδα για την Ανάκτηση Ιστορικών Αεροσκαφών) θεωρεί ότι η Έρχαρτ μπορεί να έζησε επί μήνες ως ναυαγός σε ερημονήσι του Ειρηνικού Ωκεανού μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της.
«Υπάρχει ένα ολόκληρο τελευταίο κεφάλαιο στη ζωή της Έρχαρτ που αγνοεί ο κόσμος. Επί μέρες -ίσως και μήνες- προσπαθούσε ηρωικά να επιβιώσει ως ναυαγός», είπε.
Όπως επιβεβαιώθηκε την περασμένη εβδομάδα η 39χρονη πιλότος συνετρίβη στη Νήσο Νικουμαρόρο, περίπου 2.000 ν.μ. από τη Χαβάη, όπου είχε εντοπιστεί ένας ανθρώπινος σκελετός το 1940. Οι ερευνητές της TIGHAR ανέλυσαν εξονυχιστικά τα δεκάδες σήματα SOS που εξέπεμψε η Έρχαρτ την εβδομάδα μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους της στις 2 Ιουλίου του 1937.
Ο Ρικ Γκιλέσπι, εκτελεστικός διευθυντής του TIGHAR (International Group for Historic Aircraft Recovery - Διεθνής Ομάδα για την Ανάκτηση Ιστορικών Αεροσκαφών) θεωρεί ότι η Έρχαρτ μπορεί να έζησε επί μήνες ως ναυαγός σε ερημονήσι του Ειρηνικού Ωκεανού μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της.
«Υπάρχει ένα ολόκληρο τελευταίο κεφάλαιο στη ζωή της Έρχαρτ που αγνοεί ο κόσμος. Επί μέρες -ίσως και μήνες- προσπαθούσε ηρωικά να επιβιώσει ως ναυαγός», είπε.
Όπως επιβεβαιώθηκε την περασμένη εβδομάδα η 39χρονη πιλότος συνετρίβη στη Νήσο Νικουμαρόρο, περίπου 2.000 ν.μ. από τη Χαβάη, όπου είχε εντοπιστεί ένας ανθρώπινος σκελετός το 1940. Οι ερευνητές της TIGHAR ανέλυσαν εξονυχιστικά τα δεκάδες σήματα SOS που εξέπεμψε η Έρχαρτ την εβδομάδα μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους της στις 2 Ιουλίου του 1937.
Χάρτης της νήσου Νικουμαρόρο στον Ειρηνικό Ωκεανό (Wikipedia)
Οι Βρετανοί αξιωματικοί που βρήκαν τα ανθρώπινα οστά στο Νικουμαρόρο τα έστειλαν τότε σε ιατρική σχολή στο Φίτζι, όπου τα εξέτασε ο γιατρός Ντέιβιντ Γ. Χουντλς και συμπέρανε ότι ανήκαν σ’ έναν κοντό, γεροδεμένο Ευρωπαίο. Αλλά επιστήμονες πιστεύουν τώρα ότι η διάγνωση ήταν εσφαλμένη και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Τενεσί Ρίτσαρντ Γιαντς είναι πεπεισμένος ότι ανήκαν στην Έρχαρτ.
Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή το αεροσκάφος της Έρχαρτ έπεσε και χάθηκε στο βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού, αλλά ο Γκιλέσπι αμφισβητεί έντονα αυτή τη θεωρία.
Μετά την ανάλυση των ραδιοσημάτων που συνέλαβαν ναύσταθμοι – ένας εκ των οποίων άκουσε την λέξη Έρχαρτ- ο Γκιλέσπι επιμένει ότι η πιλότος κι ο πλοηγός της εγκλωβίστηκαν στην ατόλη Νικουμαρόρο (παλαιότερα γνωστή και ως Γκάρντνερ) για τουλάχιστον μία εβδομάδα.
Οι Βρετανοί αξιωματικοί που βρήκαν τα ανθρώπινα οστά στο Νικουμαρόρο τα έστειλαν τότε σε ιατρική σχολή στο Φίτζι, όπου τα εξέτασε ο γιατρός Ντέιβιντ Γ. Χουντλς και συμπέρανε ότι ανήκαν σ’ έναν κοντό, γεροδεμένο Ευρωπαίο. Αλλά επιστήμονες πιστεύουν τώρα ότι η διάγνωση ήταν εσφαλμένη και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Τενεσί Ρίτσαρντ Γιαντς είναι πεπεισμένος ότι ανήκαν στην Έρχαρτ.
Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή το αεροσκάφος της Έρχαρτ έπεσε και χάθηκε στο βυθό του Ειρηνικού Ωκεανού, αλλά ο Γκιλέσπι αμφισβητεί έντονα αυτή τη θεωρία.
Μετά την ανάλυση των ραδιοσημάτων που συνέλαβαν ναύσταθμοι – ένας εκ των οποίων άκουσε την λέξη Έρχαρτ- ο Γκιλέσπι επιμένει ότι η πιλότος κι ο πλοηγός της εγκλωβίστηκαν στην ατόλη Νικουμαρόρο (παλαιότερα γνωστή και ως Γκάρντνερ) για τουλάχιστον μία εβδομάδα.
Ο Ρικ Γκιλέσπι, εκτελεστικός διευθυντής του TIGHAR
Ένας άλλος ναύσταθμος υποστήριξε ότι άκουσε μια γυναικεία φωνή να λέει: «δεν αντέχουμε άλλο» κι ένας τρίτος ανέφερε ότι η γυναικεία φωνή είπε ότι το αεροσκάφος «συνετρίβη σε αχαρτογράφητο νησί». «Τα καύσιμα του αεροσκάφους μας τελειώνουν. Νερά παντού, πολύ σκοτεινά», φέρεται να είπε η ίδια φωνή κάνοντας λόγο για καταιγίδα και ανεμοθύελλα.
Σύμφωνα με τον Γκιλέσπι η τελευταία μετάδοση έγινε γύρω στα μεσάνυχτα της 7ης Ιουλίου 1937, όταν μια γυναίκα λέει ότι άκουσε κάποια φωνή να λέει: «Με ακούτε. Είμαι η Αμέλια Έρχαρτ. Είμαι η Αμέλια Έρχαρτ. Παρακαλώ, απαντήστε».
Τα 13 οστά έκτοτε χάθηκαν, αλλά διασώθηκαν οι μετρήσεις, τις οποίες συνέκρινε ο δρ Γιαντς με πιθανές διαστάσεις της Έρχαρτ και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «κατά 99%» ο σκελετός ανήκε στη θρυλική αεροπόρο.
Στο νησί βρέθηκαν επίσης και αμερικανικά προϊόντα της δεκαετίας του 1930, όπως θραύσματα μιας φιάλης μπύρας, μιας γυναικείας λοσιόν, καθώς κι ένας σουγιάς ίδιος με εκείνον που περιγραφόταν στη λίστα αντικειμένων του αεροσκάφους της Έρχαρτ.
Επίσης υπάρχουν στοιχεία ότι η Αμέλια εξέπεμψε πάνω από εκατό σήματα κινδύνου στο διάστημα 2-6 Ιουλίου 1937, πράγμα που αποκλείει την πιθανότητα να συνετρίβη το αεροσκάφος της, αφού αν δεν λειτουργούσε η μηχανή του δεν θα λειτουργούσε και ο ασύρματος...
Ένας άλλος ναύσταθμος υποστήριξε ότι άκουσε μια γυναικεία φωνή να λέει: «δεν αντέχουμε άλλο» κι ένας τρίτος ανέφερε ότι η γυναικεία φωνή είπε ότι το αεροσκάφος «συνετρίβη σε αχαρτογράφητο νησί». «Τα καύσιμα του αεροσκάφους μας τελειώνουν. Νερά παντού, πολύ σκοτεινά», φέρεται να είπε η ίδια φωνή κάνοντας λόγο για καταιγίδα και ανεμοθύελλα.
Σύμφωνα με τον Γκιλέσπι η τελευταία μετάδοση έγινε γύρω στα μεσάνυχτα της 7ης Ιουλίου 1937, όταν μια γυναίκα λέει ότι άκουσε κάποια φωνή να λέει: «Με ακούτε. Είμαι η Αμέλια Έρχαρτ. Είμαι η Αμέλια Έρχαρτ. Παρακαλώ, απαντήστε».
Τα 13 οστά έκτοτε χάθηκαν, αλλά διασώθηκαν οι μετρήσεις, τις οποίες συνέκρινε ο δρ Γιαντς με πιθανές διαστάσεις της Έρχαρτ και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «κατά 99%» ο σκελετός ανήκε στη θρυλική αεροπόρο.
Στο νησί βρέθηκαν επίσης και αμερικανικά προϊόντα της δεκαετίας του 1930, όπως θραύσματα μιας φιάλης μπύρας, μιας γυναικείας λοσιόν, καθώς κι ένας σουγιάς ίδιος με εκείνον που περιγραφόταν στη λίστα αντικειμένων του αεροσκάφους της Έρχαρτ.
Επίσης υπάρχουν στοιχεία ότι η Αμέλια εξέπεμψε πάνω από εκατό σήματα κινδύνου στο διάστημα 2-6 Ιουλίου 1937, πράγμα που αποκλείει την πιθανότητα να συνετρίβη το αεροσκάφος της, αφού αν δεν λειτουργούσε η μηχανή του δεν θα λειτουργούσε και ο ασύρματος...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ