Έκκληση προκειμένου να επιστρέψουν άμεσα τα αστικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης απηύθυνε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ζητώντας από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, που είναι σε κινητοποιήσεις να τις αναστείλουν σε ένδειξη καλής θέλησης μέχρι την Παρασκευή, δίνοντας το περιθώριο για επίλυση του προβλήματος που υπάρχει με την καταβολή των δεδουλευμένων τους.
Στην έκτακτη σύσκεψη όλων των φορέων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών, που συγκάλεσαν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου, εκφράστηκε σχεδόν ομόφωνα η θέση ότι η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει ούτε μια μέρα χωρίς το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει, ενώ για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της περιοχής σχεδόν στο σύνολό τους οι φορείς επισήμαναν ότι πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία του ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού.
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι το θέμα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχει δυο πτυχές, απολύτως ανεξάρτητες η μία από την άλλη:
-Η πρώτη έχει να κάνει με το πρόβλημα των ημερών. Επί τρεις μέρες ήδη η Θεσσαλονίκη είναι χωρίς αστικές συγκοινωνίες.
-Η δεύτερη έχει να κάνει με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
«Πρωταρχική είναι η πρώτη πτυχή. Εξαιτίας της μη καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους και των κινητοποιήσεών τους, οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρούνται, η πόλη ‘νεκρώνει’ και ο αντίκτυπος στην εμπορική και οικονομική ζωή της πόλης είναι δραματική. Η κίνηση στην αγορά μειώθηκε σε ποσοστό άνω του 30%. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί ούτε για μια μέρα. Έχω ήδη ζητήσει από αρμόδιο Υπουργό την ταχεία πληρωμή τμήματος των οφειλών του κράτους στον ΟΑΣΘ και ταυτόχρονα τη δέσμευση του ΟΑΣΘ ότι θα αποπληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Ζητώ σήμερα από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης: Να λύσουν τα χειρόφρενα, να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους και να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, που είναι σύμμαχοί μας άλλωστε στην προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ζητώ από τους εργαζόμενους να δώσουν λίγες μέρες προθεσμία, μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, για την τακτοποίηση των οφειλών και να μη συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους σε βάρος των συμπολιτών μας. Εμείς δεσμευόμαστε να πιέσουμε αφόρητα και την Κυβέρνηση και τον ΟΑΣΘ να τελειώνουμε αυτή την εκκρεμότητα. Αλλά πρέπει να σταματήσει άμεσα η ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας εξήγησε ότι «στο αύριο των αστικών συγκοινωνιών -και χαιρόμαστε που υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο σχέδιο του Υπουργείου- πρέπει να συμμετέχει η τοπική κοινωνία και στον φορέα για το σχεδιασμό και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών και στον φορέα για την υλοποίηση των μετακινήσεων. Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στη δυνατότητα να υπάρξουν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προτάσεις και σχέδια επενδυτών μεταξύ των οποίων και ο ΟΑΣΘ».
Ο κ. Τζιτζικώστας, όπως και ο κ. Κυρίζογλου ζήτησαν να γίνει ανοιχτός ουσιαστικός διάλογος του Υπουργείου με όλους τους τοπικούς φορείς και τους εμπλεκόμενους για να συναποφασιστεί το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου τόνισε ότι «θα πρέπει να υπάρχει ένας κεντρικός φορέας διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών και είναι προφανές ότι το σκέφτονται στο Υπουργείο έπειτα από απαίτηση - παράκληση της Περιφέρειας. Σίγουρα οι εργαζόμενοι έχουν το δίκιο με το μέρος τους, αλλά δεν είναι απλήρωτοι μόνο στον ΟΑΣΘ. Κανείς δεν θα εφησυχάσει αν δεν έχουμε μια σοβαρή διαδικασία που θα οδηγήσει σε μια σοβαρή και αποδεκτή λύση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».
Ο κ. Κυρίζογλου επισήμανε: «Δεν θέλουμε αποσπασματικές συναντήσεις, αλλά να μιλήσουμε συνολικά, όλοι μαζί με ανοιχτά χαρτιά, διότι αλλιώς -όπως έγινε μέχρι τώρα- μεταφέρονται ανακρίβειες. Από σήμερα και μέχρι το νέο καθεστώς, όποιο κι αν είναι, πρέπει να κυκλοφορούν τα λεωφορεία στους δρόμους. Ευθύνη έχουν ο ΟΑΣΘ, αλλά και ο εκάστοτε υπουργός, σήμερα ο κ. Σπίρτζης. Ρώτησα τον Υπουργό για το σχέδιο νόμου και ζήτησα να μας μιλήσει καθαρά και να ανοίξει τα χαρτιά του, στη συνάντηση που είχε με τους δημάρχους. Ενώ μας διαβεβαίωνε ότι μιλάει με ανοιχτά χαρτιά, είχε ήδη καταθέσει άλλο (διαφορετικό) σχέδιο νόμου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Αυτό είναι διγλωσσία και καταδεικνύει το βαθμό αναξιοπιστίας του συγκεκριμένου υπουργού. Γιατί να μας κρύψει τι θα κάνει με τον ΟΑΣΘ; Σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου και τους κανόνες, το νέο ΣΑΣΘ, τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι κάτω από δημόσιο έλεγχο και συμφωνούμε να συμμετέχουμε. Ως προς το δεύτερο, το νέο φορέα που θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο, δεν συμφωνούν όλοι οι αιρετοί. Θέλουμε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό που θα πραγματοποιήσει ο φορέας σχεδιασμού και θα βάλει τους όρους και τις προϋποθέσεις».
Στην έκτακτη σύσκεψη συμμετείχαν Δήμαρχοι και εκπρόσωποι των 14 Δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Πρόεδροι και εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων (ΤΕΕ/ΤΚΜ, ΕΒΕΘ, ΒΕΘ, ΕΕΘ), του Εμπορικού Συλλόγου, του ΣΒΒΕ, του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, της «Εγνατία Οδός ΑΕ» κ.ά.
Στην έκτακτη σύσκεψη όλων των φορέων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών, που συγκάλεσαν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου, εκφράστηκε σχεδόν ομόφωνα η θέση ότι η Θεσσαλονίκη δεν αντέχει ούτε μια μέρα χωρίς το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει, ενώ για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της περιοχής σχεδόν στο σύνολό τους οι φορείς επισήμαναν ότι πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία του ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού.
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι το θέμα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχει δυο πτυχές, απολύτως ανεξάρτητες η μία από την άλλη:
-Η πρώτη έχει να κάνει με το πρόβλημα των ημερών. Επί τρεις μέρες ήδη η Θεσσαλονίκη είναι χωρίς αστικές συγκοινωνίες.
-Η δεύτερη έχει να κάνει με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
«Πρωταρχική είναι η πρώτη πτυχή. Εξαιτίας της μη καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους και των κινητοποιήσεών τους, οι Θεσσαλονικείς ταλαιπωρούνται, η πόλη ‘νεκρώνει’ και ο αντίκτυπος στην εμπορική και οικονομική ζωή της πόλης είναι δραματική. Η κίνηση στην αγορά μειώθηκε σε ποσοστό άνω του 30%. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί ούτε για μια μέρα. Έχω ήδη ζητήσει από αρμόδιο Υπουργό την ταχεία πληρωμή τμήματος των οφειλών του κράτους στον ΟΑΣΘ και ταυτόχρονα τη δέσμευση του ΟΑΣΘ ότι θα αποπληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Ζητώ σήμερα από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ να κάνουν ένα βήμα καλής θέλησης: Να λύσουν τα χειρόφρενα, να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους και να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, που είναι σύμμαχοί μας άλλωστε στην προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ζητώ από τους εργαζόμενους να δώσουν λίγες μέρες προθεσμία, μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, για την τακτοποίηση των οφειλών και να μη συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους σε βάρος των συμπολιτών μας. Εμείς δεσμευόμαστε να πιέσουμε αφόρητα και την Κυβέρνηση και τον ΟΑΣΘ να τελειώνουμε αυτή την εκκρεμότητα. Αλλά πρέπει να σταματήσει άμεσα η ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας εξήγησε ότι «στο αύριο των αστικών συγκοινωνιών -και χαιρόμαστε που υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο σχέδιο του Υπουργείου- πρέπει να συμμετέχει η τοπική κοινωνία και στον φορέα για το σχεδιασμό και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών και στον φορέα για την υλοποίηση των μετακινήσεων. Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στη δυνατότητα να υπάρξουν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προτάσεις και σχέδια επενδυτών μεταξύ των οποίων και ο ΟΑΣΘ».
Ο κ. Τζιτζικώστας, όπως και ο κ. Κυρίζογλου ζήτησαν να γίνει ανοιχτός ουσιαστικός διάλογος του Υπουργείου με όλους τους τοπικούς φορείς και τους εμπλεκόμενους για να συναποφασιστεί το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου τόνισε ότι «θα πρέπει να υπάρχει ένας κεντρικός φορέας διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών και είναι προφανές ότι το σκέφτονται στο Υπουργείο έπειτα από απαίτηση - παράκληση της Περιφέρειας. Σίγουρα οι εργαζόμενοι έχουν το δίκιο με το μέρος τους, αλλά δεν είναι απλήρωτοι μόνο στον ΟΑΣΘ. Κανείς δεν θα εφησυχάσει αν δεν έχουμε μια σοβαρή διαδικασία που θα οδηγήσει σε μια σοβαρή και αποδεκτή λύση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».
Ο κ. Κυρίζογλου επισήμανε: «Δεν θέλουμε αποσπασματικές συναντήσεις, αλλά να μιλήσουμε συνολικά, όλοι μαζί με ανοιχτά χαρτιά, διότι αλλιώς -όπως έγινε μέχρι τώρα- μεταφέρονται ανακρίβειες. Από σήμερα και μέχρι το νέο καθεστώς, όποιο κι αν είναι, πρέπει να κυκλοφορούν τα λεωφορεία στους δρόμους. Ευθύνη έχουν ο ΟΑΣΘ, αλλά και ο εκάστοτε υπουργός, σήμερα ο κ. Σπίρτζης. Ρώτησα τον Υπουργό για το σχέδιο νόμου και ζήτησα να μας μιλήσει καθαρά και να ανοίξει τα χαρτιά του, στη συνάντηση που είχε με τους δημάρχους. Ενώ μας διαβεβαίωνε ότι μιλάει με ανοιχτά χαρτιά, είχε ήδη καταθέσει άλλο (διαφορετικό) σχέδιο νόμου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Αυτό είναι διγλωσσία και καταδεικνύει το βαθμό αναξιοπιστίας του συγκεκριμένου υπουργού. Γιατί να μας κρύψει τι θα κάνει με τον ΟΑΣΘ; Σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου και τους κανόνες, το νέο ΣΑΣΘ, τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι κάτω από δημόσιο έλεγχο και συμφωνούμε να συμμετέχουμε. Ως προς το δεύτερο, το νέο φορέα που θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο, δεν συμφωνούν όλοι οι αιρετοί. Θέλουμε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό που θα πραγματοποιήσει ο φορέας σχεδιασμού και θα βάλει τους όρους και τις προϋποθέσεις».
Στην έκτακτη σύσκεψη συμμετείχαν Δήμαρχοι και εκπρόσωποι των 14 Δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Πρόεδροι και εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων (ΤΕΕ/ΤΚΜ, ΕΒΕΘ, ΒΕΘ, ΕΕΘ), του Εμπορικού Συλλόγου, του ΣΒΒΕ, του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, της «Εγνατία Οδός ΑΕ» κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ