Γράφει ο Λουκάς Μπαφατάκης
Η μικρή σουηδική εταιρεία αρέσκεται στο να κατασκευάζει οχήματα, τα οποία συγκρινόμενα με τους συνήθεις υπόπτους (Ferrari, Porsche, Lamborghini, McLarenκτλ.), τους κάνει να φαίνονται mainstream. Η καινούργια φουρνιά των hypercars όπως έχουμε ήδη σχολιάσει στο παρελθόν είναι υβριδική. Έτσι λοιπόν και το νέο Koenigsegg Regeraπου αναλύουμε στο παρόν άρθρο είναι υβριδικό, το οποίο όμως με τις προδιαγραφές του κάνει ακόμα και μια LaFerrari να κρυφτεί. Ας δούμε όμως περί τίνος πρόκειται.
Koenigsegg Regera : Κινητήρες-Μετάδοση-Επιδόσεις
Ως είθισται στα υβριδικά οχήματα, οι κινητήρες ξεκινούν από δύο το πλήθος και φτάνουν μέχρι όσοι νομίζει ο κατασκευαστής ότι χρειάζονται, ανάλογα με τις προδιαγραφές του οχήματος. Στην περίπτωση λοιπόν του Koenigsegg Regera αυτοί είναι τέσσερις. Ένας θερμικός και τρεις ηλεκτρικοί.
Ο θερμικός είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα της Koenigsegg και πρόκειται για έναν οκτακύλινδρο με περιεχόμενη γωνία κάθετη και χωρητικότητα 5lt, με την συνήθη υποτετράγωνη γεωμετρία για εν γένει υπερπληρωμένους κινητήρες (διάμετρος 92 mm και διαδρομή 95.25 mm), διβάθμια υπερπλήρωση και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου (γεωμετρική συμπίεση στο 9.3:1). Η τελική ισχύς του είναι στους 1115ps χρησιμοποιώντας αμόλυβδη βενζίνη, όμως ως γνωστόν, οι κινητήρες της Koenigsegg ωφελούνται ιδιαίτερα από την χρήση αιθανόλης ως καυσίμου, συνεπώς η τελική ισχύς από την χρήση αιθανόλης αναμένεται μεγαλύτερη. Η ροπή του θερμικού κινητήρα είναι στα 130.48 kg.m στις 4100rpm.
Από εκεί και πέρα ο θερμικός κινητήρας, συνεργάζεται με τρεις ηλεκτρικούς μόνιμου μαγνήτη. Ο ένας βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την στροφαλοφόρο άτρακτο και οι άλλοι δύο σε καθέναν από τους οπίσθιους τροχούς. Η ισχύς του κινητήρα επί της στροφαλοφόρου ατράκτου είναι 218ps και η ροπή στρέψης του είναι στα 30.58 kg.m. Οι άλλοι δύο δίδυμοι κινητήρες που τοποθετούνται στους τροχούς, αποδίδουν ο καθένας 245ps και 26.5kg.m ροπής στρεπτικής. Φυσικά οι ηλεκτρικοί κινητήρες διαθέτουν εγγενώς υψηλότατο βαθμό απόδοσης, της τάξης του 95%.
Οι ηλεκτρικές μηχανές τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής πυκνότητας 9.27kWh που εδράζονται στο πάτωμα του οχήματος και φορτίζονται μέσω κεντρικού ηλεκτρικού δικτύου, αναγεννητικής πεδήσεως και τον θερμικό κινητήρα, αναλόγως των συνθηκών. Η δε αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρουν είναι της τάξεως των 50 χιλιομέτρων. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς του οχήματος είναι περίπου 1511ps στις 7800rpm και η μέγιστη συνδυασμένη ροπή στα 214kg.m στις 4100rpm, νούμερα που συντρίβουν Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder και McLaren P1.
Πηγαίνοντας στην μετάδοση του “αυτοκινήτου”, να πούμε ότι αυτή είναι μια πατέντα της Koenigsegg και συνίσταται στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μετάδοση, τουλάχιστον με τον συμβατικό τρόπο. Η σουηδική εταιρεία ονομάζει το σύστημα direct drive, που πολύ εύγλωττα το περιγράφει σαν απευθείας προώθηση χωρίς την χρήση κιβωτίου ταχυτήτων. Είναι γνωστό ότι σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, δεν υφίσταται κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά απλά ένας μειωτήρας με μια συγκεκριμένη σχέση διαφορικού. Αυτό δεν είναι εφικτό όταν εμπλέκεται θερμικός κινητήρας στην εξίσωση διότι ως γνωστόν οι θερμικοί κινητήρες στις πολύ χαμηλές στροφές δεν έχουν αρκετή ροπή για να υπερνικήσουν την αρχική αδράνεια του οχήματος.
Αυτό που έκανε η Koenigsegg είναι το εξής: Ο ένας ηλεκτρικός κινητήρας είναι συνδεδεμένος άμεσα με την στροφαλοφόρο άτρακτο. Συνεπώς στις πολύ χαμηλές στροφές που ο θερμικός κινητήρας υποαποδίδει εγγενώς, χρησιμοποιείται η ροπή του ηλεκτρικού σε συνδυασμό βέβαια με την ροπή των δύο ακόμα ηλεκτρικών μηχανών που βρίσκονται στους τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, οι Σουηδοί απέφυγαν να χρησιμοποιήσουν συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και απλά υφίσταται μια τελική σχέση διαφορικού στο 2.85:1. Η παραλαβή της ισχύος γίνεται από τους οπίσθιους τροχούς αποκλειστικά με πλήρη εφαρμογή του torque vectoring εφόσον χρησιμοποιείται ηλεκτρική μηχανή σε κάθε τροχό.
Οι επιδόσεις του Koenigsegg Regera είναι ασύλληπτες για οποιοδήποτε όχημα επί γης σήμερα με το 0-400km/h να έρχεται σε κάτω από 20sec όταν μια Bugatti Veyron χρειάζεται 55sec!! Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις επίσης μπορούν να επιφέρουν κάταγμα αυχένα, με το 150-250km/h να είναι υπόθεση 3.2sec. Τα νούμερα λοιπόν είναι πραγματικά αδιανόητα.
Koenigsegg Regera : Επιμέρους τεχνικά
Το πλαίσιο του Koenigsegg Regera είναι κατασκευασμένο από πανάλαφρα συνθετικά υλικά και ορυκτά μέταλλα και αποτελείται από ένα αλουμινένιο κυψελώτο κέλυφος μαζί με ανθρακονήματα και kevlar. Η δε ακαμψία του είναι 65000Nm/μοίρα, πιθανότατα το πιο άκαμπτο πλαίσιο του κόσμου σήμερα. Το συνολικό βάρος του Koenigsegg Regera είναι 1628kg πλήρες υγρών, που αποτελεί άθλο για το πλήθος των κινητήρων που χρησιμοποιεί το όχημα αλλά και αν ληφθεί υπόψιν, ότι μόνο οι μπαταρίες του, ζυγίζουν 115kg.
Οι αναρτήσεις είναι φυσικά διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, με μεταβαλλόμενη απόσβεση και ενεργή ρύθμιση ύψους, υποσχόμενες απόλυτο κράτημα, ενώ σε ότι αφορά την αεροδυναμική, είναι ενεργή εμπρός και πίσω, ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται το όχημα. Το σύστημα πέδησης που καλείται να τιθασεύσει άνω των 1500ps, αποτελείται από εσωτερικά αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους από κεραμικά υλικά και ίνες άνθρακα, διαμέτρου 397mm και σιαγόνες έξι εμβόλων για τον εμπρόσθιο άξονα και 380mm και σιαγόνες τεσσάρων εμβόλων για τον οπίσθιο.
Κλείνοντας με τα επιμέρους τεχνικά, να πούμε για τους τροχούς που είναι κατασκευασμένοι και αυτοί από ίνες άνθρακα, μειώνοντας δραματικά την μη ανηρτημένη μάζα ενώ τα ελαστικά είναι custom Michelin Pilot Supersport με κατά προαίρεση δυνατότητα εξοπλισμού με Michelin Pilot Sport Cup 2, διαστάσεων 275/35/19 εμπρός και 345/30/20 πίσω.
Koenigsegg Regera : Συμπεράσματα-Ανταγωνισμός
Είναι πραγματικά ιδιαίτερα εντυπωσιακό, μια μικρή σουηδική εταιρεία, να μπορεί να κατασκευάζει οχήματα που είναι πολύ ταχύτερα αυτοκινήτων από εταιρείες με συντριπτικά ανώτερη οικονομοτεχνική ισχύ. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το Regera θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ με πολύ μεγάλη διαφορά από το δεύτερο. Όταν η LaFerrari χρειάζεται για το 0-300km/h λίγο λιγότερο από όσο χρειάζεται το Regera για το 0-400 m/h, αντιλαμβανόμαστε ότι είτε το σουηδικό hypercar δεν έχει ανταγωνισμό, ή αυτός είναι πολύ πίσω. Για την ιστορία, το Koenigsegg Regera θα κατασκευαστεί σε 80 αντίτυπα…
Η μικρή σουηδική εταιρεία αρέσκεται στο να κατασκευάζει οχήματα, τα οποία συγκρινόμενα με τους συνήθεις υπόπτους (Ferrari, Porsche, Lamborghini, McLarenκτλ.), τους κάνει να φαίνονται mainstream. Η καινούργια φουρνιά των hypercars όπως έχουμε ήδη σχολιάσει στο παρελθόν είναι υβριδική. Έτσι λοιπόν και το νέο Koenigsegg Regeraπου αναλύουμε στο παρόν άρθρο είναι υβριδικό, το οποίο όμως με τις προδιαγραφές του κάνει ακόμα και μια LaFerrari να κρυφτεί. Ας δούμε όμως περί τίνος πρόκειται.
Koenigsegg Regera : Κινητήρες-Μετάδοση-Επιδόσεις
Ως είθισται στα υβριδικά οχήματα, οι κινητήρες ξεκινούν από δύο το πλήθος και φτάνουν μέχρι όσοι νομίζει ο κατασκευαστής ότι χρειάζονται, ανάλογα με τις προδιαγραφές του οχήματος. Στην περίπτωση λοιπόν του Koenigsegg Regera αυτοί είναι τέσσερις. Ένας θερμικός και τρεις ηλεκτρικοί.
Ο θερμικός είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα της Koenigsegg και πρόκειται για έναν οκτακύλινδρο με περιεχόμενη γωνία κάθετη και χωρητικότητα 5lt, με την συνήθη υποτετράγωνη γεωμετρία για εν γένει υπερπληρωμένους κινητήρες (διάμετρος 92 mm και διαδρομή 95.25 mm), διβάθμια υπερπλήρωση και έμμεσο ψεκασμό καυσίμου (γεωμετρική συμπίεση στο 9.3:1). Η τελική ισχύς του είναι στους 1115ps χρησιμοποιώντας αμόλυβδη βενζίνη, όμως ως γνωστόν, οι κινητήρες της Koenigsegg ωφελούνται ιδιαίτερα από την χρήση αιθανόλης ως καυσίμου, συνεπώς η τελική ισχύς από την χρήση αιθανόλης αναμένεται μεγαλύτερη. Η ροπή του θερμικού κινητήρα είναι στα 130.48 kg.m στις 4100rpm.
Από εκεί και πέρα ο θερμικός κινητήρας, συνεργάζεται με τρεις ηλεκτρικούς μόνιμου μαγνήτη. Ο ένας βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την στροφαλοφόρο άτρακτο και οι άλλοι δύο σε καθέναν από τους οπίσθιους τροχούς. Η ισχύς του κινητήρα επί της στροφαλοφόρου ατράκτου είναι 218ps και η ροπή στρέψης του είναι στα 30.58 kg.m. Οι άλλοι δύο δίδυμοι κινητήρες που τοποθετούνται στους τροχούς, αποδίδουν ο καθένας 245ps και 26.5kg.m ροπής στρεπτικής. Φυσικά οι ηλεκτρικοί κινητήρες διαθέτουν εγγενώς υψηλότατο βαθμό απόδοσης, της τάξης του 95%.
Οι ηλεκτρικές μηχανές τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής πυκνότητας 9.27kWh που εδράζονται στο πάτωμα του οχήματος και φορτίζονται μέσω κεντρικού ηλεκτρικού δικτύου, αναγεννητικής πεδήσεως και τον θερμικό κινητήρα, αναλόγως των συνθηκών. Η δε αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρουν είναι της τάξεως των 50 χιλιομέτρων. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς του οχήματος είναι περίπου 1511ps στις 7800rpm και η μέγιστη συνδυασμένη ροπή στα 214kg.m στις 4100rpm, νούμερα που συντρίβουν Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder και McLaren P1.
Πηγαίνοντας στην μετάδοση του “αυτοκινήτου”, να πούμε ότι αυτή είναι μια πατέντα της Koenigsegg και συνίσταται στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μετάδοση, τουλάχιστον με τον συμβατικό τρόπο. Η σουηδική εταιρεία ονομάζει το σύστημα direct drive, που πολύ εύγλωττα το περιγράφει σαν απευθείας προώθηση χωρίς την χρήση κιβωτίου ταχυτήτων. Είναι γνωστό ότι σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, δεν υφίσταται κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά απλά ένας μειωτήρας με μια συγκεκριμένη σχέση διαφορικού. Αυτό δεν είναι εφικτό όταν εμπλέκεται θερμικός κινητήρας στην εξίσωση διότι ως γνωστόν οι θερμικοί κινητήρες στις πολύ χαμηλές στροφές δεν έχουν αρκετή ροπή για να υπερνικήσουν την αρχική αδράνεια του οχήματος.
Αυτό που έκανε η Koenigsegg είναι το εξής: Ο ένας ηλεκτρικός κινητήρας είναι συνδεδεμένος άμεσα με την στροφαλοφόρο άτρακτο. Συνεπώς στις πολύ χαμηλές στροφές που ο θερμικός κινητήρας υποαποδίδει εγγενώς, χρησιμοποιείται η ροπή του ηλεκτρικού σε συνδυασμό βέβαια με την ροπή των δύο ακόμα ηλεκτρικών μηχανών που βρίσκονται στους τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, οι Σουηδοί απέφυγαν να χρησιμοποιήσουν συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και απλά υφίσταται μια τελική σχέση διαφορικού στο 2.85:1. Η παραλαβή της ισχύος γίνεται από τους οπίσθιους τροχούς αποκλειστικά με πλήρη εφαρμογή του torque vectoring εφόσον χρησιμοποιείται ηλεκτρική μηχανή σε κάθε τροχό.
Οι επιδόσεις του Koenigsegg Regera είναι ασύλληπτες για οποιοδήποτε όχημα επί γης σήμερα με το 0-400km/h να έρχεται σε κάτω από 20sec όταν μια Bugatti Veyron χρειάζεται 55sec!! Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις επίσης μπορούν να επιφέρουν κάταγμα αυχένα, με το 150-250km/h να είναι υπόθεση 3.2sec. Τα νούμερα λοιπόν είναι πραγματικά αδιανόητα.
Koenigsegg Regera : Επιμέρους τεχνικά
Το πλαίσιο του Koenigsegg Regera είναι κατασκευασμένο από πανάλαφρα συνθετικά υλικά και ορυκτά μέταλλα και αποτελείται από ένα αλουμινένιο κυψελώτο κέλυφος μαζί με ανθρακονήματα και kevlar. Η δε ακαμψία του είναι 65000Nm/μοίρα, πιθανότατα το πιο άκαμπτο πλαίσιο του κόσμου σήμερα. Το συνολικό βάρος του Koenigsegg Regera είναι 1628kg πλήρες υγρών, που αποτελεί άθλο για το πλήθος των κινητήρων που χρησιμοποιεί το όχημα αλλά και αν ληφθεί υπόψιν, ότι μόνο οι μπαταρίες του, ζυγίζουν 115kg.
Οι αναρτήσεις είναι φυσικά διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, με μεταβαλλόμενη απόσβεση και ενεργή ρύθμιση ύψους, υποσχόμενες απόλυτο κράτημα, ενώ σε ότι αφορά την αεροδυναμική, είναι ενεργή εμπρός και πίσω, ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται το όχημα. Το σύστημα πέδησης που καλείται να τιθασεύσει άνω των 1500ps, αποτελείται από εσωτερικά αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους από κεραμικά υλικά και ίνες άνθρακα, διαμέτρου 397mm και σιαγόνες έξι εμβόλων για τον εμπρόσθιο άξονα και 380mm και σιαγόνες τεσσάρων εμβόλων για τον οπίσθιο.
Κλείνοντας με τα επιμέρους τεχνικά, να πούμε για τους τροχούς που είναι κατασκευασμένοι και αυτοί από ίνες άνθρακα, μειώνοντας δραματικά την μη ανηρτημένη μάζα ενώ τα ελαστικά είναι custom Michelin Pilot Supersport με κατά προαίρεση δυνατότητα εξοπλισμού με Michelin Pilot Sport Cup 2, διαστάσεων 275/35/19 εμπρός και 345/30/20 πίσω.
Koenigsegg Regera : Συμπεράσματα-Ανταγωνισμός
Είναι πραγματικά ιδιαίτερα εντυπωσιακό, μια μικρή σουηδική εταιρεία, να μπορεί να κατασκευάζει οχήματα που είναι πολύ ταχύτερα αυτοκινήτων από εταιρείες με συντριπτικά ανώτερη οικονομοτεχνική ισχύ. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το Regera θα είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ με πολύ μεγάλη διαφορά από το δεύτερο. Όταν η LaFerrari χρειάζεται για το 0-300km/h λίγο λιγότερο από όσο χρειάζεται το Regera για το 0-400 m/h, αντιλαμβανόμαστε ότι είτε το σουηδικό hypercar δεν έχει ανταγωνισμό, ή αυτός είναι πολύ πίσω. Για την ιστορία, το Koenigsegg Regera θα κατασκευαστεί σε 80 αντίτυπα…
Περισσότερα στο highoctane.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ