Στην έναρξη της διακυβέρνησης της χώρας από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ η μηνιαία ανανέωση ενός καρτοκινητού τηλεφώνου κόστιζε 5 ευρώ και τώρα κοστίζει 8,5 ευρώ! Αύξηση 70%!
Τώρα οι συνδροµητές, θα δουν είτε τον µηνιαίο λογαριασµό τους να µειώνεται είτε τις παρεχόµενες υπηρεσίες και κυρίως τα data τους να πολλαπλασιάζονται.
Σχέδιο για έµµεσες και ενδεχοµένως και άµεσες µειώσεις στα συµβόλαια των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αλλά και αύξηση -µέχρι διπλασιασµού- των προσφερόµενων δεδοµένων ανά πακέτο σύνδεσης βρίσκεται σε επεξεργασία και αναµένεται να ανακοινωθεί το πρώτο δεκαήµερο του ∆εκεµβρίου, ύστερα και από τη σαφή παραίνεση τόσο του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και του αρµόδιου υπουργού Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να µειώσουν τις υψηλές χρεώσεις δεδοµένων, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του "Έθνους της Κυριακής".
Οι συζητήσεις είναι πλέον σε πολύ προχωρηµένο στάδιο και εντός των προσεχών ηµερών, όπως ανακοίνωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για τη δέσµευση των εταιρειών στον εξορθολογισµό των τιµολογίων προς τα κάτω. Βεβαίως, όπως επισηµαίνουν στο «Εθνος της Κυριακής» όλα τα εµπλεκόµενα µέρη, είναι αδύνατον η κίνηση αυτή να αφορά σε µια οριζόντια µείωση, ίδια για κάθε πάροχο, δεδοµένου ότι πρόκειται για µια αυτορρυθµιζόµενη ελεύθερη αγορά, ενώ υπάρχει και το κρίσιµο ζήτηµα του ανταγωνισµού µεταξύ των εταιρειών και το «αγκάθι» της υπερφορολόγησης του κλάδου.
Ωστόσο, θα αποτελέσει σηµαντική ανάσα, που είτε θα µειώνει το τελικό ποσό που πληρώνουν οι συνδροµητές κάθε µήνα, είτε θα πολλαπλασιάζει τις παρεχόµενες υπηρεσίες και κυρίως τη χρήση δεδοµένων µε την ίδια χρέωση. Αυτό συνεπάγεται µια έµµεση µείωση στα συµβόλαια, δεδοµένου ότι οι καταναλωτές θα καλύπτονται από χαµηλότερα σε τιµή συµβόλαια τα οποία αναµένεται να προσφέρουν περισσότερα δεδοµένα (data).
Σε κάθε περίπτωση, είναι βέβαιο ότι θα αναπροσαρµοστεί η εµπορική πολιτική των εταιρειών, καθώς ο σχεδιαζόµενος διπλασιασµός των παρεχόµενων δεδοµένων, ακόµα κι αν αποφασιστεί να ακολουθηθεί αρχικά από έναν και µόνο πάροχο που θα πάρει την απόφαση να «θυσιάσει» τµήµα του µέσου εσόδου του ανά χρήστη, αναγκαστικά θα συµπαρασύρει και τους υπόλοιπους για λόγους ανταγωνισµού. Αυτό που θεωρείται σίγουρο, όπως ξεκαθαρίζεται από αρµόδια χείλη, είναι ότι οι αλλαγές αναµένεται να ισχύσουν τόσο σε παλαιά όσο και σε νέα συµβόλαια.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι σχετικές συστάσεις από το υπουργείο ασκούνται εδώ και µήνες στον κλάδο, ο οποίος µε τη σειρά του εκφράζει διαχρονικά παράπονα για την υπερφορολόγηση των υπηρεσιών του, που αποδεδειγµένα είναι από τις υψηλότερες διεθνώς, φτάνοντας έως και το 49% της συνολικής επιβάρυνσης ανάλογα µε την κατανάλωση και επηρεάζοντας σηµαντικά τη ζήτηση δεδοµένου ότι «τιµωρεί» τη µεγαλύτερη χρήση.
Αν και τα ζητήµατα µείωσης της υψηλής φορολογίας στην κινητή τηλεφωνία δεν λύθηκαν µε το φορολογικό νοµοσχέδιο, η κυβέρνηση «ακούει» το αίτηµα, µε τον κ. Πιερρακάκη να παραδέχεται σε πρόσφατη τοποθέτησή του ότι πράγµατι οι φόροι είναι υψηλοί και ότι παρόλο που δεν είναι αρµόδιος για συγκεκριµένες ανακοινώσεις και χρονοδιαγράµµατα, το ζήτηµα έχει ήδη εξεταστεί και έχει γίνει αντιληπτό από την κυβέρνηση: «Οσο βελτιώνεται η οικονοµική κατάσταση, όσο δηµιουργείται δηµοσιονοµικό µαξιλάρι, τόσο περισσότερο αποκλιµακώνουµε τους φόρους εκεί που µπορούµε, σε συνάρτηση µε τις προεκλογικές µας δεσµεύσεις». Αυτό βεβαίως δεν θεωρείται τόσο απλό, δεδοµένου ότι ενδεχόµενη ελάφρυνση των φόρων θα χρειαστεί κατά πάσα πιθανότητα να ισοσκελιστεί από αντισταθµιστικά µέτρα, καθώς η ετήσια φορολόγηση του κλάδου αποτελεί σηµαντική ένεση στα δηµόσια ταµεία. Την ίδια στιγµή ο κλάδος φαίνεται να «ανακουφίστηκε» αρκετά µε την ταχεία ψήφιση των διατάξεων για την απλοποίηση και επιτάχυνση της αδειοδότησης των κεραιοσυστηµάτων.
Τώρα οι συνδροµητές, θα δουν είτε τον µηνιαίο λογαριασµό τους να µειώνεται είτε τις παρεχόµενες υπηρεσίες και κυρίως τα data τους να πολλαπλασιάζονται.
Σχέδιο για έµµεσες και ενδεχοµένως και άµεσες µειώσεις στα συµβόλαια των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αλλά και αύξηση -µέχρι διπλασιασµού- των προσφερόµενων δεδοµένων ανά πακέτο σύνδεσης βρίσκεται σε επεξεργασία και αναµένεται να ανακοινωθεί το πρώτο δεκαήµερο του ∆εκεµβρίου, ύστερα και από τη σαφή παραίνεση τόσο του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και του αρµόδιου υπουργού Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να µειώσουν τις υψηλές χρεώσεις δεδοµένων, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του "Έθνους της Κυριακής".
Οι συζητήσεις είναι πλέον σε πολύ προχωρηµένο στάδιο και εντός των προσεχών ηµερών, όπως ανακοίνωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για τη δέσµευση των εταιρειών στον εξορθολογισµό των τιµολογίων προς τα κάτω. Βεβαίως, όπως επισηµαίνουν στο «Εθνος της Κυριακής» όλα τα εµπλεκόµενα µέρη, είναι αδύνατον η κίνηση αυτή να αφορά σε µια οριζόντια µείωση, ίδια για κάθε πάροχο, δεδοµένου ότι πρόκειται για µια αυτορρυθµιζόµενη ελεύθερη αγορά, ενώ υπάρχει και το κρίσιµο ζήτηµα του ανταγωνισµού µεταξύ των εταιρειών και το «αγκάθι» της υπερφορολόγησης του κλάδου.
Ωστόσο, θα αποτελέσει σηµαντική ανάσα, που είτε θα µειώνει το τελικό ποσό που πληρώνουν οι συνδροµητές κάθε µήνα, είτε θα πολλαπλασιάζει τις παρεχόµενες υπηρεσίες και κυρίως τη χρήση δεδοµένων µε την ίδια χρέωση. Αυτό συνεπάγεται µια έµµεση µείωση στα συµβόλαια, δεδοµένου ότι οι καταναλωτές θα καλύπτονται από χαµηλότερα σε τιµή συµβόλαια τα οποία αναµένεται να προσφέρουν περισσότερα δεδοµένα (data).
Σε κάθε περίπτωση, είναι βέβαιο ότι θα αναπροσαρµοστεί η εµπορική πολιτική των εταιρειών, καθώς ο σχεδιαζόµενος διπλασιασµός των παρεχόµενων δεδοµένων, ακόµα κι αν αποφασιστεί να ακολουθηθεί αρχικά από έναν και µόνο πάροχο που θα πάρει την απόφαση να «θυσιάσει» τµήµα του µέσου εσόδου του ανά χρήστη, αναγκαστικά θα συµπαρασύρει και τους υπόλοιπους για λόγους ανταγωνισµού. Αυτό που θεωρείται σίγουρο, όπως ξεκαθαρίζεται από αρµόδια χείλη, είναι ότι οι αλλαγές αναµένεται να ισχύσουν τόσο σε παλαιά όσο και σε νέα συµβόλαια.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι σχετικές συστάσεις από το υπουργείο ασκούνται εδώ και µήνες στον κλάδο, ο οποίος µε τη σειρά του εκφράζει διαχρονικά παράπονα για την υπερφορολόγηση των υπηρεσιών του, που αποδεδειγµένα είναι από τις υψηλότερες διεθνώς, φτάνοντας έως και το 49% της συνολικής επιβάρυνσης ανάλογα µε την κατανάλωση και επηρεάζοντας σηµαντικά τη ζήτηση δεδοµένου ότι «τιµωρεί» τη µεγαλύτερη χρήση.
Αν και τα ζητήµατα µείωσης της υψηλής φορολογίας στην κινητή τηλεφωνία δεν λύθηκαν µε το φορολογικό νοµοσχέδιο, η κυβέρνηση «ακούει» το αίτηµα, µε τον κ. Πιερρακάκη να παραδέχεται σε πρόσφατη τοποθέτησή του ότι πράγµατι οι φόροι είναι υψηλοί και ότι παρόλο που δεν είναι αρµόδιος για συγκεκριµένες ανακοινώσεις και χρονοδιαγράµµατα, το ζήτηµα έχει ήδη εξεταστεί και έχει γίνει αντιληπτό από την κυβέρνηση: «Οσο βελτιώνεται η οικονοµική κατάσταση, όσο δηµιουργείται δηµοσιονοµικό µαξιλάρι, τόσο περισσότερο αποκλιµακώνουµε τους φόρους εκεί που µπορούµε, σε συνάρτηση µε τις προεκλογικές µας δεσµεύσεις». Αυτό βεβαίως δεν θεωρείται τόσο απλό, δεδοµένου ότι ενδεχόµενη ελάφρυνση των φόρων θα χρειαστεί κατά πάσα πιθανότητα να ισοσκελιστεί από αντισταθµιστικά µέτρα, καθώς η ετήσια φορολόγηση του κλάδου αποτελεί σηµαντική ένεση στα δηµόσια ταµεία. Την ίδια στιγµή ο κλάδος φαίνεται να «ανακουφίστηκε» αρκετά µε την ταχεία ψήφιση των διατάξεων για την απλοποίηση και επιτάχυνση της αδειοδότησης των κεραιοσυστηµάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ