Ακόμη και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα των softwares χρησιμοποιούν οι φοροφυγάδες που δεν θέλουν να κόβουν αποδείξεις αλλά ούτε να πέσουν στην «απόχη» των ελεγκτών του ΣΔΟΕ και της ΑΑΔΕ.
Περιπτώσεις καταστηματαρχών που μηχανεύονται κάθε λογής κόλπο, προκειμένου να μην κόψουν απόδειξη, δημοσιεύονται καθημερινά σε επαρχιακά μέσα ενημέρωσης και ιστοσελίδες.
Ορισμένα από αυτά τα κόλπα είναι:
Αντί για απόδειξη να φέρνουν στο τραπέζι το δελτίο παραγγελίας (κυρίως τα εστιατόρια)
Έκδοση μιας αρχικής απόδειξης με ένα μικρό τμήμα της παραγγελίας (κουβέρ, νερό, αναψυκτικά, ποτά κλπ) αλλά ο τελικός λογαριασμός εκδίδεται χωρίς απόδειξη
Ή έκδοση αρχικής απόδειξης από την «επίσημη» ταμειακή μηχανή αλλά έκδοση της τελικής απόδειξης που καλείται να πληρώσει ο πελάτης από άλλη ταμειακή μηχανή
Ή να δίδεται – σε όποιον πελάτη το ζητήσει- απόδειξη με διαφορετική ώρα, που σημαίνει ότι έχει κοπεί νωρίτερα (αυτό γίνεται συνήθως σε καφετέριες και μπαρ που οι παραγγελίες περιλαμβάνουν συχνά είδη που τιμολογούνται το ίδιο)
Η σύνδεση των ταμειακών με ΑΦΜ που αντιστοιχούν σε επιχειρήσεις – φαντάσματα, που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους
Η χρήση τερματικού POS που είναι συνδεδεμένο με τραπεζικό λογαριασμό χώρας του εξωτερικού, συνήθως της Βουλγαρίας, προκειμένου να μην καταγράφεται στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα η συναλλαγή
Το νεότερο κόλπο είναι το εξής: οι συναλλαγές της ημέρας να καταγράφονται ηλεκτρονικά στο σύστημα χωρίς όμως να εκδίδεται έντυπη απόδειξη. Στο τέλος της ημέρας σβήνεται το ηλεκτρονικό αρχείο και έτσι δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό. Αν τυχόν μέσα στην ημέρα περάσουν ελεγκτές, τότε το σύστημα εκδίδει αυτόματα όλες τις αποδείξεις και μάλιστα με ημερομηνία και ώρα που καταχωρήθηκαν στο σύστημα, άρα δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί αμέσως η απάτη, παρά μόνον αν οι ελεγκτές γνωρίζουν τα ηλεκτρονικά αυτά κόλπα
Πώς μπορείτε να κάνετε καταγγελία στο ΣΔΟΕ
Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, οι καταγγελίες μπορούν να γίνουν προφορικά ή γραπτά, επώνυμα ή ανώνυμα, με τους ακόλουθους τρόπους:
Υποβολή με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία του Σ.Δ.Ο.Ε. (Αλκίφρονος 92 και Πειραιώς 207, γρ. 401- 4ος όροφος)
Αποστολή μέσω ταχυδρομείου (Αλκίφρονος 92 και Πειραιώς 207, Τ.Κ. 118 53, Αθήνα)
Αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (kataggelies@sdoe.gr)
Τηλεφωνικά στον τετραψήφιο 1517 από τις 08.00 ως τις 15.00 καθημερινά τις εργάσιμες μέρες
Στο τηλέφωνο 210 2918447, ειδικά για μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης
Αποστολή της καταγγελίας μέσω fax στο 210 3426760.
Όλες οι καταγγελίες, επώνυμες και ανώνυμες, αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια από αρμόδια επιτροπή προκειμένου να κριθεί η σπουδαιότητά τους και ο βαθμός προτεραιότητας για τη διερεύνησή τους. Ο καταγγελλόμενος νομιμοποιείται, υπό προϋποθέσεις, να λαμβάνει γνώση της καταγγελίας.
Περιπτώσεις καταστηματαρχών που μηχανεύονται κάθε λογής κόλπο, προκειμένου να μην κόψουν απόδειξη, δημοσιεύονται καθημερινά σε επαρχιακά μέσα ενημέρωσης και ιστοσελίδες.
Ορισμένα από αυτά τα κόλπα είναι:
Αντί για απόδειξη να φέρνουν στο τραπέζι το δελτίο παραγγελίας (κυρίως τα εστιατόρια)
Έκδοση μιας αρχικής απόδειξης με ένα μικρό τμήμα της παραγγελίας (κουβέρ, νερό, αναψυκτικά, ποτά κλπ) αλλά ο τελικός λογαριασμός εκδίδεται χωρίς απόδειξη
Ή έκδοση αρχικής απόδειξης από την «επίσημη» ταμειακή μηχανή αλλά έκδοση της τελικής απόδειξης που καλείται να πληρώσει ο πελάτης από άλλη ταμειακή μηχανή
Ή να δίδεται – σε όποιον πελάτη το ζητήσει- απόδειξη με διαφορετική ώρα, που σημαίνει ότι έχει κοπεί νωρίτερα (αυτό γίνεται συνήθως σε καφετέριες και μπαρ που οι παραγγελίες περιλαμβάνουν συχνά είδη που τιμολογούνται το ίδιο)
Η σύνδεση των ταμειακών με ΑΦΜ που αντιστοιχούν σε επιχειρήσεις – φαντάσματα, που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους
Η χρήση τερματικού POS που είναι συνδεδεμένο με τραπεζικό λογαριασμό χώρας του εξωτερικού, συνήθως της Βουλγαρίας, προκειμένου να μην καταγράφεται στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα η συναλλαγή
Το νεότερο κόλπο είναι το εξής: οι συναλλαγές της ημέρας να καταγράφονται ηλεκτρονικά στο σύστημα χωρίς όμως να εκδίδεται έντυπη απόδειξη. Στο τέλος της ημέρας σβήνεται το ηλεκτρονικό αρχείο και έτσι δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό. Αν τυχόν μέσα στην ημέρα περάσουν ελεγκτές, τότε το σύστημα εκδίδει αυτόματα όλες τις αποδείξεις και μάλιστα με ημερομηνία και ώρα που καταχωρήθηκαν στο σύστημα, άρα δεν είναι εύκολο να διαπιστωθεί αμέσως η απάτη, παρά μόνον αν οι ελεγκτές γνωρίζουν τα ηλεκτρονικά αυτά κόλπα
Πώς μπορείτε να κάνετε καταγγελία στο ΣΔΟΕ
Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, οι καταγγελίες μπορούν να γίνουν προφορικά ή γραπτά, επώνυμα ή ανώνυμα, με τους ακόλουθους τρόπους:
Υποβολή με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία του Σ.Δ.Ο.Ε. (Αλκίφρονος 92 και Πειραιώς 207, γρ. 401- 4ος όροφος)
Αποστολή μέσω ταχυδρομείου (Αλκίφρονος 92 και Πειραιώς 207, Τ.Κ. 118 53, Αθήνα)
Αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (kataggelies@sdoe.gr)
Τηλεφωνικά στον τετραψήφιο 1517 από τις 08.00 ως τις 15.00 καθημερινά τις εργάσιμες μέρες
Στο τηλέφωνο 210 2918447, ειδικά για μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης
Αποστολή της καταγγελίας μέσω fax στο 210 3426760.
Όλες οι καταγγελίες, επώνυμες και ανώνυμες, αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια από αρμόδια επιτροπή προκειμένου να κριθεί η σπουδαιότητά τους και ο βαθμός προτεραιότητας για τη διερεύνησή τους. Ο καταγγελλόμενος νομιμοποιείται, υπό προϋποθέσεις, να λαμβάνει γνώση της καταγγελίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ