Ένα σχέδιο 11 παρεμβάσεων που έχει ως τελικό στόχο την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης στη δεύτερη διετία διακυβέρνησης από τη σημερινή κυβέρνηση, ενεργοποιεί το υπουργείο Οικονομικών.
Η πρώτη παρέμβαση αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα από τον υπουργό Οικονομικών και αφορά στο σχέδιο ηλεκτρονικής τήρησης των βιβλίων της εφορίας.
Θα ακολουθήσουν άμεσα και άλλες όπως η παροχή πρόσθετων κινήτρων για τη διενέργεια ηλεκτρονικών πληρωμών, η απαίτηση περισσότερων ηλεκτρονικών συναλλαγών για τη διασφάλιση του αφορολογήτου, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, και η επανεξέταση του πλαισίου για τον επαγγελματικό λογαριασμό ώστε ένα μέρος να καταστεί ακατάσχετο ικανοποιώντας έτσι πάγιο αίτημα της αγοράς.
Η υλοποίηση του σχεδίου των 11 παρεμβάσεων που αποσκοπούν στην τόνωση των ηλεκτρονικών πληρωμών αλλά και περαιτέρω ενίσχυση των «έμμεσων τεχνικών ελέγχου» (αξιοποιούν κάθε διαθέσιμη πληροφορία ώστε να εντοπιστούν και περιπτώσεις αδικαιολόγητου πλουτισμού) είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσει η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης, ύστερα από τέσσερις 10ετίες.
Τα τεκμήρια, και σήμερα, εξακολουθούν να «φορτώνουν» τους φορολογούμενους με πρόσθετο θεωρητικό εισόδημα της τάξεως των 7-8 δις. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ επιβαρύνουν τελικώς περίπου 1,2 εκατομμύρια πολίτες που δεν κατορθώνουν να δικαιολογήσουν την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων όπως σπίτια, αυτοκίνητα κλπ.
Τα 11 σημεία που έχει παρουσιάσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το φθινόπωρο του 2016 έχουν ως εξής:
1. Υποχρεωτική διάθεση τερματικών POS σε όλες τις επιχειρήσεις. Ο κατάλογος των επαγγελμάτων που υποχρεούνται να διαθέτουν τερματικό, έχει ήδη διευρυνθεί αρκετά ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν εξαιρέσεις.
2. Υποχρεωτική καθιέρωση ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις επιχειρήσεις. Το σχέδιο έχει ήδη μπει στο τελικό στάδιο υλοποίησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Ο στόχος είναι η καθολική καθιέρωση μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Η αρχή θα γίνει με τις μεγάλες εταιρείες οι οποίες διαθέτουν οργανωμένα λογιστήρια και πλήρη μηχαογραφικά συστήματα και θα επεκταθεί σταδιακά τόσο στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και στους ελεύθερους επαγγελματίες. Εντός της ημέρας, σε κοινή συνέντευξη τύπου, οι κ.κ. Σταϊκούρας, Βεσυρόπουλος και Πιτσιλής, θα παρουσιάσουν το πρώτο βήμα του σχεδίου που έχει να κάνει με την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων.
3. Μείωση του ορίου χρήσης μετρητών. Το όριο διαμορφώνεται σήμερα στα 500 ευρώ και ο στόχος είναι η περαιτέρω μείωση στα 200 ή στα 300 ευρώ ώστε οι επιχειρήσεις να μην μπορούν να εγγράψουν στα βιβλία τους επαγγελματικές δαπάνες που εξοφλούνται με μετρητά παρά μόνο αν αφορούν σε μικρού ύψους συναλλαγές.
4. Σύνδεση της έκπτωσης φόρου με τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Το αφορολόγητο να συναρτάται με τις δαπάνες που έχουν γίνει με ηλεκτρονικές πληρωμές. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα διατηρήσει το αφορολόγητο στο επίπεδο των 8600 ευρώ και μάλιστα ότι θα το προσαυξάνει κατά 1000 ευρώ για κάθε παιδί. Ωστόσο, δεδομένου ότι θα συναντήσει και την αντίδραση των θεσμών για το δημοσιονομικό κόστος του μέτρου (σ.σ απαιτούνται περίπου 1,9 δις. ευρώ για τη διατήρηση του αφορολογήτου που έχει ήδη ψηφιστεί) θα ανακοινώσει ότι θα απαιτούνται περισσότερες συναλλαγές για να διατηρηθεί το αφορολόγητο σε αυτά τα επίπεδα. Σήμερα, το ποσό ηλεκτρονικών πληρωμών που απαιτείται, κυμαίνεται από 10 έως 20% και θεωρείται πολύ χαμηλό για τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά. Η αύξηση εκτιμάται ότι θα είναι γενναία δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικές πληρωμές των φορολογούμενων έχουν ήδη ξεπεράσει τα 30 δις. ευρώ σε ετήσια βάση ενώ για την κάλυψη του αφορολογήτου με τα σημερινά δεδομένα, απαιτούνται λιγότερα από 12 δις. ευρώ.
5. Υποχρεωτική καθιέρωση των ηλεκτρονικών πληρωμών για όλους τους προμηθευτές του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
6. Η υποχρεωτική καταβολή μισθοδοσίας ηλεκτρονικά είναι το 6ο μέτρο που είχε σχεδιάσει η σημερινή κυβέρνηση το οποίο όμως έχει ήδη υλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό.
7. Περαιτέρω ενίσχυση της λοταρίας αποδείξεων ώστε οι συμμετέχοντες εκτός από το bonus των 1000 ευρώ που παρέχεται σήμερα, να μπορούν να διεκδικήσουν και δώρα, ακόμη και αυτοκίνητα ή σπίτια.
8. Θέσπιση οικονομικών κινήτρων για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών σε τομείς που ανθεί η φοροδιαφυγή. Δηλαδή, δεν θα «πριμοδοτούνται» οι συναλλαγές με τα supermarket και τα βενζινάδικα αλλά οι πληρωμές σε κλάδους όπου παραδοσιακά δεν εκδίδονται τιμολόγια. Το κίνητρο που εξετάζεται έχει να κάνει με την επιστροφή ενός μέρους του εισπραττόμενου ΦΠΑ εφόσον γίνεται πληρωμή ηλεκτρονικά σε επαγγελματίες όπως είναι οι γιατροί ή οι δικηγόροι ή ακόμη και τα τεχνικά επαγγέλματα στην οικοδομή.
9. Η επανεξέταση του πλαισίου του «επαγγελματικού λογαριασμού». Ο θεσμός υπάρχει και η δήλωσή του έχει καταστεί υποχρεωτική μέσω της πλατφόρμας του Taxisnet. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών: ο επαγγελματικός λογαριασμός να είναι μερικώς ακατάσχετος ώστε να μην δεσμεύονται οι εισπράξεις κάτι που ουσιαστικά θέτει την επιχείρηση εκτός αγοράς. Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο το ακατάσχετο ποσό να συνδέεται με συγκεκριμένες δαπάνες της επιχείρησης όπως η καταβολή της μισθοδοσίας ή των υποχρεώσεων σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
10. Η λήψη μέτρων ώστε να μειωθούν οι χρεώσεις των τραπεζών τόσο για την προμήθεια των POS όσο και για την διενέργεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
11. Η παροχή κινήτρων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ώστε να εφαρμόσουν σχέδια ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
thetoc.gr
Η πρώτη παρέμβαση αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα από τον υπουργό Οικονομικών και αφορά στο σχέδιο ηλεκτρονικής τήρησης των βιβλίων της εφορίας.
Θα ακολουθήσουν άμεσα και άλλες όπως η παροχή πρόσθετων κινήτρων για τη διενέργεια ηλεκτρονικών πληρωμών, η απαίτηση περισσότερων ηλεκτρονικών συναλλαγών για τη διασφάλιση του αφορολογήτου, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, και η επανεξέταση του πλαισίου για τον επαγγελματικό λογαριασμό ώστε ένα μέρος να καταστεί ακατάσχετο ικανοποιώντας έτσι πάγιο αίτημα της αγοράς.
Η υλοποίηση του σχεδίου των 11 παρεμβάσεων που αποσκοπούν στην τόνωση των ηλεκτρονικών πληρωμών αλλά και περαιτέρω ενίσχυση των «έμμεσων τεχνικών ελέγχου» (αξιοποιούν κάθε διαθέσιμη πληροφορία ώστε να εντοπιστούν και περιπτώσεις αδικαιολόγητου πλουτισμού) είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσει η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης, ύστερα από τέσσερις 10ετίες.
Τα τεκμήρια, και σήμερα, εξακολουθούν να «φορτώνουν» τους φορολογούμενους με πρόσθετο θεωρητικό εισόδημα της τάξεως των 7-8 δις. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ επιβαρύνουν τελικώς περίπου 1,2 εκατομμύρια πολίτες που δεν κατορθώνουν να δικαιολογήσουν την ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων όπως σπίτια, αυτοκίνητα κλπ.
Τα 11 σημεία που έχει παρουσιάσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το φθινόπωρο του 2016 έχουν ως εξής:
1. Υποχρεωτική διάθεση τερματικών POS σε όλες τις επιχειρήσεις. Ο κατάλογος των επαγγελμάτων που υποχρεούνται να διαθέτουν τερματικό, έχει ήδη διευρυνθεί αρκετά ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν εξαιρέσεις.
2. Υποχρεωτική καθιέρωση ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις επιχειρήσεις. Το σχέδιο έχει ήδη μπει στο τελικό στάδιο υλοποίησης από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Ο στόχος είναι η καθολική καθιέρωση μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Η αρχή θα γίνει με τις μεγάλες εταιρείες οι οποίες διαθέτουν οργανωμένα λογιστήρια και πλήρη μηχαογραφικά συστήματα και θα επεκταθεί σταδιακά τόσο στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο και στους ελεύθερους επαγγελματίες. Εντός της ημέρας, σε κοινή συνέντευξη τύπου, οι κ.κ. Σταϊκούρας, Βεσυρόπουλος και Πιτσιλής, θα παρουσιάσουν το πρώτο βήμα του σχεδίου που έχει να κάνει με την ηλεκτρονική τήρηση των βιβλίων.
3. Μείωση του ορίου χρήσης μετρητών. Το όριο διαμορφώνεται σήμερα στα 500 ευρώ και ο στόχος είναι η περαιτέρω μείωση στα 200 ή στα 300 ευρώ ώστε οι επιχειρήσεις να μην μπορούν να εγγράψουν στα βιβλία τους επαγγελματικές δαπάνες που εξοφλούνται με μετρητά παρά μόνο αν αφορούν σε μικρού ύψους συναλλαγές.
4. Σύνδεση της έκπτωσης φόρου με τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Το αφορολόγητο να συναρτάται με τις δαπάνες που έχουν γίνει με ηλεκτρονικές πληρωμές. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα διατηρήσει το αφορολόγητο στο επίπεδο των 8600 ευρώ και μάλιστα ότι θα το προσαυξάνει κατά 1000 ευρώ για κάθε παιδί. Ωστόσο, δεδομένου ότι θα συναντήσει και την αντίδραση των θεσμών για το δημοσιονομικό κόστος του μέτρου (σ.σ απαιτούνται περίπου 1,9 δις. ευρώ για τη διατήρηση του αφορολογήτου που έχει ήδη ψηφιστεί) θα ανακοινώσει ότι θα απαιτούνται περισσότερες συναλλαγές για να διατηρηθεί το αφορολόγητο σε αυτά τα επίπεδα. Σήμερα, το ποσό ηλεκτρονικών πληρωμών που απαιτείται, κυμαίνεται από 10 έως 20% και θεωρείται πολύ χαμηλό για τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά. Η αύξηση εκτιμάται ότι θα είναι γενναία δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικές πληρωμές των φορολογούμενων έχουν ήδη ξεπεράσει τα 30 δις. ευρώ σε ετήσια βάση ενώ για την κάλυψη του αφορολογήτου με τα σημερινά δεδομένα, απαιτούνται λιγότερα από 12 δις. ευρώ.
5. Υποχρεωτική καθιέρωση των ηλεκτρονικών πληρωμών για όλους τους προμηθευτές του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
6. Η υποχρεωτική καταβολή μισθοδοσίας ηλεκτρονικά είναι το 6ο μέτρο που είχε σχεδιάσει η σημερινή κυβέρνηση το οποίο όμως έχει ήδη υλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό.
7. Περαιτέρω ενίσχυση της λοταρίας αποδείξεων ώστε οι συμμετέχοντες εκτός από το bonus των 1000 ευρώ που παρέχεται σήμερα, να μπορούν να διεκδικήσουν και δώρα, ακόμη και αυτοκίνητα ή σπίτια.
8. Θέσπιση οικονομικών κινήτρων για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πληρωμών σε τομείς που ανθεί η φοροδιαφυγή. Δηλαδή, δεν θα «πριμοδοτούνται» οι συναλλαγές με τα supermarket και τα βενζινάδικα αλλά οι πληρωμές σε κλάδους όπου παραδοσιακά δεν εκδίδονται τιμολόγια. Το κίνητρο που εξετάζεται έχει να κάνει με την επιστροφή ενός μέρους του εισπραττόμενου ΦΠΑ εφόσον γίνεται πληρωμή ηλεκτρονικά σε επαγγελματίες όπως είναι οι γιατροί ή οι δικηγόροι ή ακόμη και τα τεχνικά επαγγέλματα στην οικοδομή.
9. Η επανεξέταση του πλαισίου του «επαγγελματικού λογαριασμού». Ο θεσμός υπάρχει και η δήλωσή του έχει καταστεί υποχρεωτική μέσω της πλατφόρμας του Taxisnet. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών: ο επαγγελματικός λογαριασμός να είναι μερικώς ακατάσχετος ώστε να μην δεσμεύονται οι εισπράξεις κάτι που ουσιαστικά θέτει την επιχείρηση εκτός αγοράς. Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο το ακατάσχετο ποσό να συνδέεται με συγκεκριμένες δαπάνες της επιχείρησης όπως η καταβολή της μισθοδοσίας ή των υποχρεώσεων σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
10. Η λήψη μέτρων ώστε να μειωθούν οι χρεώσεις των τραπεζών τόσο για την προμήθεια των POS όσο και για την διενέργεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
11. Η παροχή κινήτρων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ώστε να εφαρμόσουν σχέδια ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ