Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΦΩΚΑΣ: «ΜΗΝ ΠΕΙΡΑΞΕΤΕ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ CANADAIR ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ»

Τη θέση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου στα έγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας και που φέρουν την 383 ΜΕΕΑ να μετεγκαθίσταται στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας ζητά με ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Αριστείδης Φωκάς.

Συγκεκριμένα ο κ. Φωκάς αναφέρεται στη συγκρότηση Ομάδας εργασίας που καλείται μέχρι τις 10/9 να αιτιολογήσει τη μετεγκατάσταση της μοίρας των Canadair από τη Μίκρα στην Ελευσίνα, με προφανή δυσάρεστα αποτελέσματα για την αποτελεσματική πυρόσβεση στη βόρεια Ελλάδα.

Σε σχετική δήλωση του ο κ. Φωκάς τονίζει τα εξής: «Αφού ξήλωσαν το 80% του προσωπικού από τα ραντάρ του Χορτιάτη, αφού ανέστειλαν τη λειτουργία της Σχολής Υπαξιωματικών Διοικητικών και αφού ομολόγησαν πως άφησαν όλο το καλοκαίρι τη βόρεια Ελλάδα με μόλις δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη νέου τύπου, τώρα μεθοδεύουν και τη μετακίνηση ολόκληρης της Μοίρας των πυροσβεστικών αεροσκαφών στο Λεκανοπέδιο. Χωρίς καμία διάθεση λαϊκισμού, είναι σαφές πως μιλούμε για την πλήρη αποψίλωση της Θεσσαλονίκης. Καλώ τον κύριο Καμμένο να αναλάβει τις ευθύνες του και να σταματήσει τα σχέδια αυτά που εξυπηρετούν, προφανώς, συγκεκριμένα μικροκομματικά και συντεχνιακά συμφέροντα. Φτάνει πια».


Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Θέμα: Μετεγκατάσταση 383 ΜΕΕΑ σε 112 ΠΜ

Με την υπ’ αριθμ. Φ.000/ΑΔ.2578/Σ.541/19 Αυγ 16/ΔΑΥ/Γ4 διαταγή συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας η οποία ως τις 10 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχει υποβάλει πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό για τη μετεγκατάσταση της 383 ΜΕΕΑ από την 113 ΠΜ στην 112 ΠΜ (επικαιροποιώντας το πρακτικό που είχε υποβληθεί στις 21 Φεβρουαρίου 2012 από επιτροπή που είχε συγκροτηθεί στις 4 Ιανουαρίου 2012). Ο σχεδιασμός για τη μετεγκατάσταση της Μοίρας των Καναντέρ στο υπερκορεσμένο αεροδρόμιο της Ελευσίνας (που επιπλέον αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εναέριας κυκλοφορίας) ακυρώθηκε το Μάρτιο του 2012 από τον ΥΠΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλο, ο οποίος είχε κρίνει πως ««η προσφορά της μοίρας στο έργο της πυρόσβεσης και η μέχρι σήμερα εμπειρία στην αντιμετώπιση των αναγκών και τον επιχειρησιακό καταμερισμό των πυροσβεστικών μέσων καθιστούν αναγκαία την παραμονή της μοίρας στη Θεσσαλονίκη».

Η απομάκρυνση της μοναδικής σύγχρονης πτητικής μονάδας στο βορειοελλαδικό χώρο, όπου έχουν εγκαταλειφθεί τα περισσότερα στρατιωτικά αεροδρόμια από το 2001, έρχεται ως συνέχεια της αποδυνάμωσης του Ραντάρ του Χορτιάτη, που επήλθε το καλοκαίρι με τη μετακίνηση του 80% του προσωπικού του στη Λάρισα, και της απόφασης για αναστολή της λειτουργίας της Σχολής Υπαξιωματικών Διοικητικών (ΣΥΔ), που φιλοξενείται στην Αεροπορική Βάση του Σέδες στη Θέρμη. Οι κινήσεις αυτές, εκτός των άλλων, έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες του ΥΠΕΘΑ Πάνου Καμμένου περί στρατιωτικής ενίσχυσης των βόρειων συνόρων της χώρας κατά 20%.

Επειδή τα στρατηγικά, επιχειρησιακά, οικονομικά, κοινωνικά και ψυχολογικά οφέλη από την παρουσία της μονάδας στη Θεσσαλονίκη καθιστούν αναγκαία τη διατήρησή της, ενώ η μετακίνηση της 383 Μοίρας, εκτός των άλλων, θα επιβαρύνει άμεσα τα κρατικά ταμεία με 1,5 εκατ. ευρώ και κατά 2 εκατ. ευρώ ετησίως, τη στιγμή που θα αχρηστευτεί υποδομή κόστους 20 εκατ. ευρώ που υπάρχει στη Μίκρα.

Επειδή με την παραμονή της 383 ΜΕΕΑ στην 113 ΠΜ εξασφαλίζονται επιπλέον 3 χρόνια ζωής των κινητήρων των Καναντέρ με τεράστιο οικονομικό όφελος, καθώς τα αεροσκάφη κάνουν συχνή χρήση της λίμνης Βόλβης για υδροληψίες με γλυκό νερό, με αποτέλεσμα να επιμηκύνεται το όριο γενικής επισκευής των κινητήρων κατά 1.000 ώρες λειτουργίας.

Επειδή η διάθεση πεδίου βολής στον Ασκό, με μοναδική δυνατότητα σεναρίων εκπαίδευσης και δίπλα στη λίμνη, πέραν της προστασίας των πτητικών μέσων από τη διαβρωτική επίδραση του θαλασσινού νερού κατά την εκπαίδευση, δίνει και πολλές δυνατότητες για επιχειρησιακή εκπαίδευση σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Επειδή η παραμονή της 383 ΜΕΕΑ στη Μίκρα εξασφαλίζει την κάλυψη του Βορείου Αιγαίου με αεροναυαγοσωστικό μέσο, καθώς τα τελευταία 10 χρόνια ένα CL-415 της 113ΠΜ τους μήνες από Οκτώβριο έως Μάιο εκτελεί χρέη Έρευνας και Διάσωσης στο Β. Αιγαίο χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.

Επειδή η συνεκμετάλλευση του αεροδρομίου «Μακεδονία» από την Πολεμική Αεροπορία και την ΥΠΑ ωφελεί και τις δύο πλευρές, καθώς πολλές δραστηριότητες και λειτουργικά έξοδα επιμερίζονται ορθολογιστικά.

Επειδή η επέκταση του διαδρόμου 10-28 μέσα στο Θερμαϊκό Κόλπο προσφέρει με αμελητέο κόστος τη μοναδική για ελληνικό αεροδρόμιο δυνατότητα κατασκευής ράμπας καθέλκυσης και ανέλκυσης των αεροσκαφών CL-415, για πλήρη εκμετάλλευση των αμφίβιων δυνατοτήτων των αεροσκαφών.


Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Προτίθεται να υποχωρήσει στις πιέσεις παραγόντων του ΥΠΕΘΑ και επιτελικών αξιωματικών της ΠΑ για τη μετεγκατάσταση της 383 ΜΕΕΑ στην 112 ΠΜ, τη στιγμή που κάθε άλλο παρά ευσταθούν τα επιχειρήματά τους περί «εξοικονόμησης πόρων»;


Ο ερωτών βουλευτής

Αριστείδης Χ. Φωκάς
Β’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης
Ένωση Κεντρώων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ