Εν καιρώ βαθιάς κρίσης, την ώρα που τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν γονατίσει από τους δυσβάσταχτους φόρους, έρχεται και μία χαρμόσυνη είδηση για να… γελάσει το χειλάκι μας. Η τιμή του βαρελιού πετρελαίου πέφτει και μάλιστα έχει φτάσει στα 92,3 δολάρια το βαρέλι, μια τιμή που είναι η χαμηλότερη τους τελευταίους έξι μήνες.
Μοιραία θα περίμεναν όλοι οι Έλληνες να πέσει και η βενζίνη, να μπορούμε όλοι μας αρχικά να μετακινούμαστε λίγο πιο άνετα με τα αυτοκίνητά μας και να ευελπιστούμε να πέσουν και λίγο οι τιμές στα βασικά προϊόντα, άμεσα εξαρτημένα όλα από την τιμή της βενζίνης.
Και όμως, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα εξακολουθεί να τραβάει την ανηφόρα και μάλιστα δεν πέφτει ούτε… σεντ. Θα μου πείτε, εντάξει, δεν τρέχει και τίποτα να πέσει η βενζίνη κατά 1,2 ή ακόμα και 10 σεντ το λίτρο. Για πολλούς όμως ακόμα και το σεντ μετράει, ειδικά όταν έχουν ξεχάσει τη λέξη «φουλάρισμα» στο βενζινάδικο, ή ψάχνουν καθημερινά το πιο φτηνό βενζινάδικο της περιοχής τους για να βάλουν 5 και 10 ευρώ βενζίνη…
Η τιμή του βαρελιού έφτασε τα 92,4 δολάρια το βαρέλι, εκεί όπου οι εκτιμήσεις των… ειδικών έκαναν λόγο για σταθερότητα πάνω από τα 100 δολάρια. Στην Ελλάδα πάντως, ότι και να γίνει, θα παραμείνουμε μέσα στην πρώτη πεντάδα της πιο ακριβής βενζίνης στην Ευρωζώνη. Για λίγα σεντ μάλιστα χάνουμε ακόμα μια πρωτιά στην ακρίβεια, καθώς μας ξεπερνούν η Ιταλία, η Ολλανδία και η Δανία. Στην Ιταλία η βενζίνη πωλείται στα 1,70 ευρώ το λίτρο, την ώρα που στην Ελλάδα έχει «γαντζωθεί» στα 1,64 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο. Αυτό που πλέον όλοι γνωρίζουν είναι ότι οι φόροι στη βενζίνη είναι τεράστιοι, αν αναλογιστεί κανείς ότι για την τιμή του 1,64 ευρώ το λίτρο, το 0,9897 είναι φόροι!
Ας δούμε λοιπόν πως διαμορφώνεται η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα…
Η αμόλυβδη φεύγει από το διυλιστήριο με 0,5594 ευρώ το λίτρο. Προσθέτουμε τους φόρους που είναι σχεδόν διπλάσιοι, δηλαδή 0,9897 και φτάνει στον τελικό καταναλωτή με το κέρδος του πρατηριούχου, το οποίο κυμαίνεται κοντά στα 9 σεντ ανά λίτρο.
Δείτε και έναν σχετικό πίνακα με τις τιμές που ίσχυαν στην Ευρώπη πριν από 10 ημέρες…
Και όμως, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα εξακολουθεί να τραβάει την ανηφόρα και μάλιστα δεν πέφτει ούτε… σεντ. Θα μου πείτε, εντάξει, δεν τρέχει και τίποτα να πέσει η βενζίνη κατά 1,2 ή ακόμα και 10 σεντ το λίτρο. Για πολλούς όμως ακόμα και το σεντ μετράει, ειδικά όταν έχουν ξεχάσει τη λέξη «φουλάρισμα» στο βενζινάδικο, ή ψάχνουν καθημερινά το πιο φτηνό βενζινάδικο της περιοχής τους για να βάλουν 5 και 10 ευρώ βενζίνη…
Η τιμή του βαρελιού έφτασε τα 92,4 δολάρια το βαρέλι, εκεί όπου οι εκτιμήσεις των… ειδικών έκαναν λόγο για σταθερότητα πάνω από τα 100 δολάρια. Στην Ελλάδα πάντως, ότι και να γίνει, θα παραμείνουμε μέσα στην πρώτη πεντάδα της πιο ακριβής βενζίνης στην Ευρωζώνη. Για λίγα σεντ μάλιστα χάνουμε ακόμα μια πρωτιά στην ακρίβεια, καθώς μας ξεπερνούν η Ιταλία, η Ολλανδία και η Δανία. Στην Ιταλία η βενζίνη πωλείται στα 1,70 ευρώ το λίτρο, την ώρα που στην Ελλάδα έχει «γαντζωθεί» στα 1,64 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο. Αυτό που πλέον όλοι γνωρίζουν είναι ότι οι φόροι στη βενζίνη είναι τεράστιοι, αν αναλογιστεί κανείς ότι για την τιμή του 1,64 ευρώ το λίτρο, το 0,9897 είναι φόροι!
Ας δούμε λοιπόν πως διαμορφώνεται η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα…
Η αμόλυβδη φεύγει από το διυλιστήριο με 0,5594 ευρώ το λίτρο. Προσθέτουμε τους φόρους που είναι σχεδόν διπλάσιοι, δηλαδή 0,9897 και φτάνει στον τελικό καταναλωτή με το κέρδος του πρατηριούχου, το οποίο κυμαίνεται κοντά στα 9 σεντ ανά λίτρο.
Δείτε και έναν σχετικό πίνακα με τις τιμές που ίσχυαν στην Ευρώπη πριν από 10 ημέρες…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ