Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021

Μετά τους ημιαγωγούς ελλείψεις και σε μαγνήσιο


Με βασική αιτία την πανδημία, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται να απειλείται ευθέως τώρα και από την έλλειψη μαγνησίου.

Το τελευταίο διάστημα ελλοχεύει ο κίνδυνος εξάντλησης των αποθεμάτων του συγκεκριμένου μετάλλου μετά την απόφαση της Κίνας να τερματίσει τη λειτουργία πολλών εργοστασίων, με στόχο την αντιμετώπιση της επιδεινούμενης έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας.

Το πρόβλημα λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις αφού και η Ευρωπαϊκή Ένωση εξαρτάται άρρηκτα (σχεδόν σε ποσοστό 95%) από την αγορά της ασιατικής χώρας. Σύμφωνα με το Reuters, η παραγωγή του μετάλλου στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 50%, και εφόσον δεν ξεπεραστούν τα υπάρχοντα προβλήματα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα υποστεί ισχυρό πλήγμα.

Όπως έχουμε προαναφέρει, το μαγνήσιο συνιστά βασικό συστατικό για την κατασκευή κραμάτων αλουμινίων, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως σε κιβώτια ταχυτήτων, κολώνες τιμονιών, πλαίσια καθισμάτων και καλύμματα δεξαμενών καυσίμου. Εξαρτήματα, δηλαδή, που είναι πλήρως απαραίτητα σε ένα αυτοκίνητο.

Αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συστήνουν ψυχραιμία και καθησυχάζουν τους μετόχους τους πως η έλλειψη μαγνησίου δεν επηρεάζει άμεσα την παραγωγή. Εάν φυσικά συμβεί  αυτό οι παραδόσεις νέων αυτοκινήτων θα πάνε ακόμη πιο πίσω με θύματα βέβαια τους καταναλωτές. 

Οι εκτιμήσεις της VW είναι δυσοίωνες, με στελέχη της να επισημαίνουν ότι η έλλειψη μαγνησίου είναι αναπόφευκτη και θα επιφέρει μεγαλύτερα προβλήματα από ό,τι η κρίση με τους ημιαγωγούς.

H γερμανική ένωση εμπορίου μη σιδηρούχων μετάλλων, VW Metalle, δείχνει ακόμα πιο προβληματισμένη, κάνοντας λόγο για… «νηνεμία πριν από την καταιγίδα».Σημειώνεται ότι η παραγωγή μαγνησίου στην Κίνα έχει παγώσει μετά το ενεργειακό σοκ που υπέστη η χώρα. Στο πλαίσιο, όμως, μιας προσπάθειας να μετριαστούν οι οδυνηρές συνέπειες, η κινεζική κυβέρνηση επέτρεψε σε ορισμένους παραγωγούς μαγνησίου να συνεχίσουν τις παραγωγικές τους δραστηριότητες.

Ευχόμαστε όλο αυτό να μην πάρει δραματικές διαστάσεις γιατί μια δεύτερη κρίση μετά την έλλειψη ημιαγωγών θα έφερνε σε ακόμη πιο δύσκολη θέση την ήδη τραυματισμένη ευρωπαική αυτοκινητοβιομηχανία που προσπαθεί να βρει βηματισμό μετά την πρώτη φάση της πανδημίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ