Φθηνότερα θα είναι τα αυτοκίνητα καθώς προωθούνται αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με αποτέλεσμα να μειωθούν οι φόροι οι οποίοι θα συμπαρασύρουν και τις τιμές λιανικής.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρόσφατες αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης δημιούργησαν τεράστιες φορολογικές διαφορές μεταξύ όμοιων αυτοκινήτων που είχαν μέχρι και μόλις 1 ευρώ διαφορά στις Αξίας Λιανικής προ Φόρων.
Δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ φόρων 13.999 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 4%. Αν στο ίδιο αυτοκίνητο είχε προστεθεί ένα αξεσουάρ που ανέβαζε την Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από τις 14.001 ευρώ τότε το Τέλος Ταξινόμησης διπλασιάζονταν καθώς ο συντελεστής ανέβαινε στο 8% με αποτέλεσμα να εκτοξευθεί τόσο ο εισαγωγικός δασμός όσο και η Τιμή Λιανικής!
Δύο οι προτάσεις
Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι δύο και σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη αφορά στην εισαγωγή νέων συντελεστών ανάμεσα στα ποσά ώστε να μην διπλασιάζεται το Τέλος Ταξινόμησης ενώ η δεύτερη αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών αλλά οι επιπλέον επιβαρύνσεις να αφορούν μόνο για το επιπλέον ποσό πάνω από το βασικό συντελεστή του 4%. Το αποτέλεσμα πάντως όποια από τις δύο προτάσεις υιοθετηθεί θα είναι η μείωση των τιμών λιανικής για τους καταναλωτές.
Ειδικότερα η πρώτη πρόταση περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων συντελεστών 6% (από 14.001 έως 15.500 ευρώ), 12% (από 17.001 έως 18.500 ευρώ) και 20% (από 20.001 έως 22.500 ευρώ) ώστε να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά στην καταβολή του Τέλους Ταξινόμησης ίδιων αυτοκινήτων αλλά με διαφορετικό εξοπλισμό.
Η δεύτερη πρόταση αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών 4% έως και 32% αλλά με την διαφορά ότι θα φορολογούνται κλιμακωτά με επιπλέον συντελεστή μόνο τα ποσά που υπερβαίνουν την αρχική Αξία Λιανικής προ Φόρων που είναι οι 14.000 ευρώ και όχι όλο το ποσό.
Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ αντί να καταβληθεί Τέλος Ταξινόμησης ίσο με 8% επί του συνολικού ποσού προτείνεται να επιβληθεί φόρος 4% στα πρώτα 14.000 ευρώ και 8% για τα υπόλοιπα 2.000 ευρώ.
Με το παλαιό σύστημα οι εισαγωγείς θα έπρεπε να καταβάλουν 1.280 ευρώ για Τέλος Ταξινόμησης ενώ με το νέο σύστημα θα καταβάλουν μόλις 720 ευρώ. Δηλαδή το Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί κατά 560 ευρώ ή θα μειωθεί κατά 77,7%!
Αντίστοιχα σε ένα ακριβότερο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 24.999 με το ισχύον σύστημα οι εισαγωγείς καταβάλουν για Τέλος Ταξινόμησης 6.000 ευρώ. Με το νέο σύστημα θα καταβάλουν ποσό ίσο με το 4% για τα πρώτα 14.000 ευρώ, 8% για τα επόμενα 3.000 ευρώ, 16% για τα επόμενα 3.000 ευρώ και 24% για τα επόμενα 5.000 ευρώ. Συνολικά το Τέλος Ταξινόμησης με το νέο τρόπο υπολογισμού θα είναι μόλις 2.480 ευρώ! Δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού μειώνεται κατά 3.520 ευρώ ή 58,6%!
Να υπενθυμίσουμε πως η περίφημη Επιτροπή που έχει συσταθεί για την φορολογία στα αυτοκίνητα άλλαξε τους συντελεστές πριν λίγους μήνες αλλά όπως αποδείχθηκε δεν απέφεραν τα αναμενόμενα έσοδα και το οικονομικό επιτελείο αναγκάζεται να τους αλλάξει για ακόμη μία φορά…
Τέλος στα ακριβά αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων άνω των 25.001 ευρώ μειώνεται πάρα πολύ το Τέλος Ταξινόμησης.
Ειδικότερα για ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 30.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης με το ισχύον σύστημα ανέρχεται σε 9.600 ευρώ. Με το νέο σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται στα 4.080 ευρώ. Δηλαδή ο εισαγωγέας γλιτώνει 5.520 ευρώ ή πληρώνει μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης σε ποσοστό 57,5%!
Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων των αυτοκινήτων που ισχύουν σήμερα είναι:
- 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
- 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
- 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
- 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει να κάνει με την αύξηση ή την μείωση του τελικού ποσού λόγω εκπομπών CO2. Ειδικότερα τα ποσοστά ανέρχονται:
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
enikonomia.gr
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρόσφατες αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης δημιούργησαν τεράστιες φορολογικές διαφορές μεταξύ όμοιων αυτοκινήτων που είχαν μέχρι και μόλις 1 ευρώ διαφορά στις Αξίας Λιανικής προ Φόρων.
Δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ φόρων 13.999 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε 4%. Αν στο ίδιο αυτοκίνητο είχε προστεθεί ένα αξεσουάρ που ανέβαζε την Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από τις 14.001 ευρώ τότε το Τέλος Ταξινόμησης διπλασιάζονταν καθώς ο συντελεστής ανέβαινε στο 8% με αποτέλεσμα να εκτοξευθεί τόσο ο εισαγωγικός δασμός όσο και η Τιμή Λιανικής!
Δύο οι προτάσεις
Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι δύο και σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη αφορά στην εισαγωγή νέων συντελεστών ανάμεσα στα ποσά ώστε να μην διπλασιάζεται το Τέλος Ταξινόμησης ενώ η δεύτερη αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών αλλά οι επιπλέον επιβαρύνσεις να αφορούν μόνο για το επιπλέον ποσό πάνω από το βασικό συντελεστή του 4%. Το αποτέλεσμα πάντως όποια από τις δύο προτάσεις υιοθετηθεί θα είναι η μείωση των τιμών λιανικής για τους καταναλωτές.
Ειδικότερα η πρώτη πρόταση περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων συντελεστών 6% (από 14.001 έως 15.500 ευρώ), 12% (από 17.001 έως 18.500 ευρώ) και 20% (από 20.001 έως 22.500 ευρώ) ώστε να μην υπάρχει μεγάλη διαφορά στην καταβολή του Τέλους Ταξινόμησης ίδιων αυτοκινήτων αλλά με διαφορετικό εξοπλισμό.
Η δεύτερη πρόταση αφορά στην διατήρηση των υπαρχόντων συντελεστών 4% έως και 32% αλλά με την διαφορά ότι θα φορολογούνται κλιμακωτά με επιπλέον συντελεστή μόνο τα ποσά που υπερβαίνουν την αρχική Αξία Λιανικής προ Φόρων που είναι οι 14.000 ευρώ και όχι όλο το ποσό.
Για παράδειγμα αν ένα αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.000 ευρώ αντί να καταβληθεί Τέλος Ταξινόμησης ίσο με 8% επί του συνολικού ποσού προτείνεται να επιβληθεί φόρος 4% στα πρώτα 14.000 ευρώ και 8% για τα υπόλοιπα 2.000 ευρώ.
Με το παλαιό σύστημα οι εισαγωγείς θα έπρεπε να καταβάλουν 1.280 ευρώ για Τέλος Ταξινόμησης ενώ με το νέο σύστημα θα καταβάλουν μόλις 720 ευρώ. Δηλαδή το Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί κατά 560 ευρώ ή θα μειωθεί κατά 77,7%!
Αντίστοιχα σε ένα ακριβότερο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 24.999 με το ισχύον σύστημα οι εισαγωγείς καταβάλουν για Τέλος Ταξινόμησης 6.000 ευρώ. Με το νέο σύστημα θα καταβάλουν ποσό ίσο με το 4% για τα πρώτα 14.000 ευρώ, 8% για τα επόμενα 3.000 ευρώ, 16% για τα επόμενα 3.000 ευρώ και 24% για τα επόμενα 5.000 ευρώ. Συνολικά το Τέλος Ταξινόμησης με το νέο τρόπο υπολογισμού θα είναι μόλις 2.480 ευρώ! Δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού μειώνεται κατά 3.520 ευρώ ή 58,6%!
Να υπενθυμίσουμε πως η περίφημη Επιτροπή που έχει συσταθεί για την φορολογία στα αυτοκίνητα άλλαξε τους συντελεστές πριν λίγους μήνες αλλά όπως αποδείχθηκε δεν απέφεραν τα αναμενόμενα έσοδα και το οικονομικό επιτελείο αναγκάζεται να τους αλλάξει για ακόμη μία φορά…
Τέλος στα ακριβά αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων άνω των 25.001 ευρώ μειώνεται πάρα πολύ το Τέλος Ταξινόμησης.
Ειδικότερα για ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 30.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης με το ισχύον σύστημα ανέρχεται σε 9.600 ευρώ. Με το νέο σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης μειώνεται στα 4.080 ευρώ. Δηλαδή ο εισαγωγέας γλιτώνει 5.520 ευρώ ή πληρώνει μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης σε ποσοστό 57,5%!
Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων των αυτοκινήτων που ισχύουν σήμερα είναι:
- 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
- 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
- 24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
- 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει να κάνει με την αύξηση ή την μείωση του τελικού ποσού λόγω εκπομπών CO2. Ειδικότερα τα ποσοστά ανέρχονται:
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
- Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
- Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ