Την ανύπαρκτη αστυνόμευση στους δήμους Λαγκαδά και Βόλβης καταγγέλλει με ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων στη Β’ Θεσσαλονίκης Αριστείδης Φωκάς.
Συγκεκριμένα ο κ. Φωκάς τονίζει πως ολόκληρη σχεδόν η πρώην επαρχία Λαγκαδά εξυπηρετείται από μόλις δύο περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας,
ένα το οποίο είναι κοινόχρηστο για τα Αστυνομικά Τμήματα Λαγκαδά – Σοχού και ένα στην Ασπροβάλτα, το οποίο έχει ως πεδίο ευθύνης και τις περιοχές αρμοδιότητας των Αστυνομικών Τμημάτων Καλλινδοίων (Ζαγκλιβέρι) και Απολλωνίας. Με δεδομένο πως η πρώην επαρχία Λαγκαδά είναι μεγαλύτερη σε έκταση από 17 Νομούς της Ελλάδας, ο κ. Φωκάς επισημαίνει πως είναι πρακτικά αδύνατη η αποτελεσματική αστυνόμευση της περιοχής, με δεδομένο μάλιστα πως ενόψει της τουριστικής περιόδου ο πληθυσμός των περιοχών αυτών τετραπλασιάζεται.
Σε σχετική δήλωση του ο κ. Φωκάς επισημαίνει τα εξής: «Η επίθεση που σημειώθηκε χθες στο κέντρο του Λαγκαδά με την απειλή όπλου ήρθε απλά να επιβεβαιώσει μια μαύρη πραγματικότητα που επανειλημμένα έχουν καταγγείλει τόσο οι δήμαρχοι όσο και οι ίδιοι οι αστυνομικοί. Αστυνομία στην περιφέρεια του Νομού Θεσσαλονίκης ουσιαστικά δεν υπάρχει, οι λιγοστοί αστυνομικοί καταβάλουν ηρωικές προσπάθειες αλλά είναι εγκαταλελειμμένοι από την πολιτική ηγεσία. Αν αυτό είναι το όραμα της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την Ελληνική Αστυνομία και την ασφάλεια των πολιτών, τότε κάτι πολύ λάθος γίνεται σε αυτή τη χώρα..»
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Η επαρχία Λαγκαδά ήταν μία από τις δύο επαρχίες στις οποίες υποδιαιρούνταν ο Νομός Θεσσαλονίκης μέχρι το 1997. Έχει έκταση πάνω από 2.000m2 και πληθυσμό γύρω στις 65.000 κατοίκους. Η πρώην επαρχία Λαγκαδά είναι μεγαλύτερη σε έκταση από 17 νομούς της Ελλάδας και μεγαλύτερη σε πληθυσμό από 12 νομούς της Ελλάδας.
Ολόκληρη σχεδόν η πρώην επαρχία Λαγκαδά εξυπηρετείται μόνο από δύο περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας. Υπάρχει ένα περιπολικό (το οποίο έχει δανείσει η Διεύθυνση Αστυνομίας Ιωαννίνων) κοινόχρηστο για τα Αστυνομικά Τμήματα Λαγκαδά και Σοχού, και ένα περιπολικό του Αστυνομικού Τμήματος Αγίου Γεωργίου, το οποίο καλύπτει και τις περιοχές ευθύνης των Αστυνομικών Τμημάτων Καλλινδοίων και Απολλωνίας.
Το Α.Τ. Λαγκαδά, πέρα από το περιπολικό το οποίο μοιράζεται με το Α.Τ. Σοχού, δεν έχει κανένα άλλο όχημα για να εξυπηρετεί τις αυξημένες του ανάγκες. Δε διαθέτει κανένα συμβατικό όχημα, και κατά συνέπεια δεν μπορεί να πραγματοποιεί περιπολίες για την αντιμετώπιση των αυξημένων περιστατικών κλοπών, τα οποία στην περιοχή ευθύνης του είναι περισσότερα από ό,τι στην περιοχή ευθύνης οποιουδήποτε άλλου Α.Τ. της Β΄ Θεσσαλονίκης. Επίσης δε διαθέτει κάποιο όχημα τύπου τζιπ, το οποίο θα ήταν απαραίτητο για τις νυχτερινές του επεμβάσεις στα δάση και τις δύο μεγάλες λίμνες της περιοχής, καθώς τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες είναι επιφορτισμένο και με τις αρμοδιότητες της αγροφυλακής και του δασαρχείου (π.χ. είναι συχνές οι κλήσεις που δέχεται για αλιευτικές παραβάσεις στην περιοχή των λιμνών). Πέρα από τα πολλά χιλιόμετρα που χρειάζεται να διανύει το μοναδικό όχημα των Α.Τ. Λαγκαδά και Σοχού για να καλύπτει την πολύ μεγάλη έκταση της περιοχής ευθύνης του καθώς και την περιοχή των λιμνών, πρέπει να διανύει και πάνω από 100χλμ. κάθε φορά που χρειάζεται γέμισμα του ρεζερβουάρ, για να προμηθευτεί καύσιμα από το πρατήριο της αστυνομίας στην οδό Μοναστηρίου της Θεσσαλονίκης. Τέλος, τουλάχιστον τέσσερις ώρες της οχτάωρης βάρδιας του μοναδικού (και κοινόχρηστου) περιπολικού δαπανώνται στο αστυνομικό πάρεργο της επιδότησης εγγράφων (στρατολογικά, δημοτικά και δικαστικά, πέραν των αστυνομικών εγγράφων).
Στο Α.Τ. Καλλινδοίων δόθηκε εδώ και δύο μήνες ένα όχημα, αποκλειστικά όμως για να χρησιμοποιείται στη φύλαξη του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων (το οποίο έχει ήδη φτάσει στη μέγιστη χωρητικότητά του των 850 ατόμων) στα Λαγκαδίκια (ένα χωριό 500 κατοίκων). Την περιοχή ευθύνης του συγκεκριμένου Α.Τ., όπως και του Α.Τ. Απολλωνίας, εξυπηρετεί το μοναδικό περιπολικό του Α.Τ. Αγίου Γεωργίου, το οποίο διαθέτει και ένα συμβατικό όχημα. Το Α.Τ. Αγίου Γεωργίου έχει μία περιοχή ευθύνης 30.000 κατοίκων, οι οποίοι τα καλοκαίρια τετραπλασιάζονται. Το καλοκαίρι αυξάνεται και η εγκληματικότητα, αλλά και το χειμώνα έχουμε αυξημένα κρούσματα διαρρήξεων σε εξοχικές κατοικίες, καθώς ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα της περιοχής κατοικούνται μόνο κατά τους θερινούς μήνες. Το μοναδικό αυτό περιπολικό, που καλύπτει τις περιοχές ευθύνης τριών Α.Τ., μπορεί να χρειαστεί να διανύσει ακόμα και 500χλμ. σε μία οχτάωρη βάρδια, ενώ αν βρίσκεται στη μία άκρη της περιοχής που καλύπτει (στα όρια με το νομό Σερρών) και δεχθεί κλήση από την άλλη άκρη της περιοχής (που παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες λόγω του αναγλύφου της), θα χρειαστεί πολύ περισσότερο από μία ώρα για να επέμβει στο περιστατικό.
Επειδή δύο μόνο περιπολικά δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ολόκληρης σχεδόν της πρώην επαρχίας Λαγκαδά, πόσο μάλλον κατά τους θερινούς μήνες που ο πληθυσμός των παραλιακών οικισμών της τετραπλασιάζεται.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Θα μεριμνήσει εγκαίρως, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, για τη διάθεση επιπλέον περιπολικών στα αστυνομικά τμήματα της πρώην επαρχίας Λαγκαδά;
Συγκεκριμένα ο κ. Φωκάς τονίζει πως ολόκληρη σχεδόν η πρώην επαρχία Λαγκαδά εξυπηρετείται από μόλις δύο περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας,
ένα το οποίο είναι κοινόχρηστο για τα Αστυνομικά Τμήματα Λαγκαδά – Σοχού και ένα στην Ασπροβάλτα, το οποίο έχει ως πεδίο ευθύνης και τις περιοχές αρμοδιότητας των Αστυνομικών Τμημάτων Καλλινδοίων (Ζαγκλιβέρι) και Απολλωνίας. Με δεδομένο πως η πρώην επαρχία Λαγκαδά είναι μεγαλύτερη σε έκταση από 17 Νομούς της Ελλάδας, ο κ. Φωκάς επισημαίνει πως είναι πρακτικά αδύνατη η αποτελεσματική αστυνόμευση της περιοχής, με δεδομένο μάλιστα πως ενόψει της τουριστικής περιόδου ο πληθυσμός των περιοχών αυτών τετραπλασιάζεται.
Σε σχετική δήλωση του ο κ. Φωκάς επισημαίνει τα εξής: «Η επίθεση που σημειώθηκε χθες στο κέντρο του Λαγκαδά με την απειλή όπλου ήρθε απλά να επιβεβαιώσει μια μαύρη πραγματικότητα που επανειλημμένα έχουν καταγγείλει τόσο οι δήμαρχοι όσο και οι ίδιοι οι αστυνομικοί. Αστυνομία στην περιφέρεια του Νομού Θεσσαλονίκης ουσιαστικά δεν υπάρχει, οι λιγοστοί αστυνομικοί καταβάλουν ηρωικές προσπάθειες αλλά είναι εγκαταλελειμμένοι από την πολιτική ηγεσία. Αν αυτό είναι το όραμα της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την Ελληνική Αστυνομία και την ασφάλεια των πολιτών, τότε κάτι πολύ λάθος γίνεται σε αυτή τη χώρα..»
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Η επαρχία Λαγκαδά ήταν μία από τις δύο επαρχίες στις οποίες υποδιαιρούνταν ο Νομός Θεσσαλονίκης μέχρι το 1997. Έχει έκταση πάνω από 2.000m2 και πληθυσμό γύρω στις 65.000 κατοίκους. Η πρώην επαρχία Λαγκαδά είναι μεγαλύτερη σε έκταση από 17 νομούς της Ελλάδας και μεγαλύτερη σε πληθυσμό από 12 νομούς της Ελλάδας.
Ολόκληρη σχεδόν η πρώην επαρχία Λαγκαδά εξυπηρετείται μόνο από δύο περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας. Υπάρχει ένα περιπολικό (το οποίο έχει δανείσει η Διεύθυνση Αστυνομίας Ιωαννίνων) κοινόχρηστο για τα Αστυνομικά Τμήματα Λαγκαδά και Σοχού, και ένα περιπολικό του Αστυνομικού Τμήματος Αγίου Γεωργίου, το οποίο καλύπτει και τις περιοχές ευθύνης των Αστυνομικών Τμημάτων Καλλινδοίων και Απολλωνίας.
Το Α.Τ. Λαγκαδά, πέρα από το περιπολικό το οποίο μοιράζεται με το Α.Τ. Σοχού, δεν έχει κανένα άλλο όχημα για να εξυπηρετεί τις αυξημένες του ανάγκες. Δε διαθέτει κανένα συμβατικό όχημα, και κατά συνέπεια δεν μπορεί να πραγματοποιεί περιπολίες για την αντιμετώπιση των αυξημένων περιστατικών κλοπών, τα οποία στην περιοχή ευθύνης του είναι περισσότερα από ό,τι στην περιοχή ευθύνης οποιουδήποτε άλλου Α.Τ. της Β΄ Θεσσαλονίκης. Επίσης δε διαθέτει κάποιο όχημα τύπου τζιπ, το οποίο θα ήταν απαραίτητο για τις νυχτερινές του επεμβάσεις στα δάση και τις δύο μεγάλες λίμνες της περιοχής, καθώς τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες είναι επιφορτισμένο και με τις αρμοδιότητες της αγροφυλακής και του δασαρχείου (π.χ. είναι συχνές οι κλήσεις που δέχεται για αλιευτικές παραβάσεις στην περιοχή των λιμνών). Πέρα από τα πολλά χιλιόμετρα που χρειάζεται να διανύει το μοναδικό όχημα των Α.Τ. Λαγκαδά και Σοχού για να καλύπτει την πολύ μεγάλη έκταση της περιοχής ευθύνης του καθώς και την περιοχή των λιμνών, πρέπει να διανύει και πάνω από 100χλμ. κάθε φορά που χρειάζεται γέμισμα του ρεζερβουάρ, για να προμηθευτεί καύσιμα από το πρατήριο της αστυνομίας στην οδό Μοναστηρίου της Θεσσαλονίκης. Τέλος, τουλάχιστον τέσσερις ώρες της οχτάωρης βάρδιας του μοναδικού (και κοινόχρηστου) περιπολικού δαπανώνται στο αστυνομικό πάρεργο της επιδότησης εγγράφων (στρατολογικά, δημοτικά και δικαστικά, πέραν των αστυνομικών εγγράφων).
Στο Α.Τ. Καλλινδοίων δόθηκε εδώ και δύο μήνες ένα όχημα, αποκλειστικά όμως για να χρησιμοποιείται στη φύλαξη του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων (το οποίο έχει ήδη φτάσει στη μέγιστη χωρητικότητά του των 850 ατόμων) στα Λαγκαδίκια (ένα χωριό 500 κατοίκων). Την περιοχή ευθύνης του συγκεκριμένου Α.Τ., όπως και του Α.Τ. Απολλωνίας, εξυπηρετεί το μοναδικό περιπολικό του Α.Τ. Αγίου Γεωργίου, το οποίο διαθέτει και ένα συμβατικό όχημα. Το Α.Τ. Αγίου Γεωργίου έχει μία περιοχή ευθύνης 30.000 κατοίκων, οι οποίοι τα καλοκαίρια τετραπλασιάζονται. Το καλοκαίρι αυξάνεται και η εγκληματικότητα, αλλά και το χειμώνα έχουμε αυξημένα κρούσματα διαρρήξεων σε εξοχικές κατοικίες, καθώς ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα της περιοχής κατοικούνται μόνο κατά τους θερινούς μήνες. Το μοναδικό αυτό περιπολικό, που καλύπτει τις περιοχές ευθύνης τριών Α.Τ., μπορεί να χρειαστεί να διανύσει ακόμα και 500χλμ. σε μία οχτάωρη βάρδια, ενώ αν βρίσκεται στη μία άκρη της περιοχής που καλύπτει (στα όρια με το νομό Σερρών) και δεχθεί κλήση από την άλλη άκρη της περιοχής (που παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες λόγω του αναγλύφου της), θα χρειαστεί πολύ περισσότερο από μία ώρα για να επέμβει στο περιστατικό.
Επειδή δύο μόνο περιπολικά δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ολόκληρης σχεδόν της πρώην επαρχίας Λαγκαδά, πόσο μάλλον κατά τους θερινούς μήνες που ο πληθυσμός των παραλιακών οικισμών της τετραπλασιάζεται.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Θα μεριμνήσει εγκαίρως, πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, για τη διάθεση επιπλέον περιπολικών στα αστυνομικά τμήματα της πρώην επαρχίας Λαγκαδά;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ