Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

Πως θα μειώσετε τον λογαριασμό του κινητού σας

Νέες οδηγίες για την προστασία κυρίως των χρηστών κινητής τηλεφωνίας από τις αυξημένες-υπέρογκες χρεώσεις των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), εξέδωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Τα κρούσματα των «φουσκωμένων» λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, έχουν αυξηθεί και πάλι το τελευταίο διάστημα. Όπως οι ίδιοι επισημαίνουν, συνήθως καταγράφεται αύξηση των χρεώσεων κάθε φορά που βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορα τηλεπαιχνίδια και διαγωνισμοί, μέσω των οποίων καλούνται να συμμετέχουν και οι τηλεθεατές, με SMS και κλήσεις σε διάφορες ψηφοφορίες - κληρώσεις.

Ωστόσο, όπως τονίζει η ΕΕΤΤ, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι ΥΠΠ είναι τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες υψηλής χρέωσης και δεν περιλαμβάνονται στον δωρεάν χρόνο ομιλίας, αλλά και τα δωρεάν SMS, που παρέχονται από τα διάφορα προγράμματα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Άλλωστε, για το σκοπό αυτό οι χρεώσεις των ΥΠΠ αναγράφονται ξεχωριστά στους τηλεφωνικούς λογαριασμούς.

Ειδικότερα, το πλαίσιο της ΕΕΤΤ βάσει του οποίου διαμορφώνονται πλέον οι χρεώσεις για τις ΥΠΠ, προβλέπει:

* Για τις γραμμές 901-ΧΧΧΧΧΧΧ και 909-ΧΧΧΧΧΧΧ: Οι τηλεφωνικές κλήσεις και η αποστολή/λήψη SMS προς/από αριθμούς των σειρών αυτών, χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιρειών.

* Για τις γραμμές 806-ΧΧΧΧΧΧΧ, 812-ΧΧΧΧΧΧΧ, 825-ΧΧΧΧΧΧΧ, 850-ΧΧΧΧΧΧΧ και 875-ΧΧΧΧΧΧΧ: Οι τηλεφωνικές κλήσεις και η αποστολή SMS προς τους αριθμούς των σειρών αυτών, χρεώνονται με τιμολόγιο που είναι προκαθορισμένο και κοινό για όλες τις εταιρίες, ενώ το κόστος (σε ευρωλεπτά/λεπτό κλήσης ή ανά SMS) σηματοδοτείται από το δεύτερο και το τρίτο ψηφίο του 10ψήφιου τηλεφωνικού αριθμού. Για παράδειγμα, κλήση σε οποιονδήποτε αριθμό της σειράς 825-ΧΧΧΧΧΧΧ χρεώνεται με 0,25 ευρώ /λεπτό. * Πενταψήφιοι αριθμοί των σειρών 14ΧΧΧ, 190ΧΧ έως 196ΧΧ, 1980Χ έως 1985Χ και 54ΧΧΧ: Οι τηλεφωνικές κλήσεις και η αποστολή/λήψη SMS προς/από τους αριθμούς των σειρών αυτών, χρεώνονται βάσει της εμπορικής πολιτικής των εταιριών.

Όπως τονίζει η ΕΕΤΤ, για την προστασία κατά τη χρήση των ΥΠΠ, οι καταναλωτές θα πρέπει:

* Να ενημερώνονται εκ των προτέρων για τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών. Επισημαίνεται, ότι βάσει της υποχρέωσης που έχει επιβληθεί από την ΕΕΤΤ, οι εταιρίες παροχής ΥΠΠ υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές στο ενημερωτικό-διαφημιστικό υλικό τους, σχετικά με την ταυτότητά τους, τη χρέωση ανά κλήση/ SMS, καθώς και για τη γραμμή βοήθειας-παραπόνων (helpline) που διαθέτουν. Η γραμμή helpline δεν θα πρέπει να είναι αυξημένης χρέωσης, ενώ θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

* Επίσης, οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδεικνύουν προσοχή κατά τη διενέργεια τηλεφωνικών κλήσεων και την αποστολή/λήψη SMS προς/από αριθμούς των ΥΠΠ. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δείχνουν όταν τους ζητείται να καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακούς τόπους, ως προϋπόθεση εγγραφής τους σε κάποια υπηρεσία ή συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς, κληρώσεις κ.ο.κ. Στις περιπτώσεις αυτές, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν διαβάσει προσεκτικά τους όρους, τις προϋποθέσεις και το κόστος παροχής της κάθε υπηρεσίας.

Η ίδια επισήμανση, τονίζει η ΕΕΤΤ, ισχύει και για τις αντίστοιχες υπηρεσίες που προσφέρονται από εκπομπές και διαφημιστικές καταχωρήσεις σε ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ. Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας την ενεργοποίηση της φραγής πρόσβασης του αριθμού τηλεφώνου τους, είτε σε όλες τις ΥΠΠ είτε σε ορισμένες αριθμοδοτικές σειρές. Το αίτημά τους αυτό οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών οφείλουν να ικανοποιούν αμέσως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ