Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΙΧ

Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση ο ανταγωνισμός των ασφαλιστικών εταιρειών στον τομέα του αυτοκινήτου προς όφελος των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι βλέπουν συνεχώς τα ασφάλιστρα να μειώνονται.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, το μέσο ασφάλιστρο έχει ήδη υποχωρήσει στα επίπεδα των 300 ευρώ, από περίπου 350 ευρώ που διαμορφωνόταν το 2010. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τη Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτου που δημοσιοποίησε η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, το συνολικό μέσο καθαρό εγγραμμένο ασφάλιστρο από 348 ευρώ που ήταν το 2010, διαμορφώθηκε το 2011 στα 342 ευρώ, ενώ πέρυσι υποχώρησε ακόμη περισσότερο στα 326 ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή κρίνεται φυσιολογική, αφού η σημαντική συρρίκνωση του αριθμού οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους -λόγω της κατάθεσης πινακίδων από χιλιάδες ιδιοκτήτες- αλλά και ο γενικότερος περιορισμός της χρήσης τους λόγω της κρίσης (δηλαδή των μειωμένων εισοδημάτων και των ακριβών... καυσίμων), έχουν οδηγήσει σε ανάλογη υποχώρηση των ατυχημάτων, οπότε και των αποζημιώσεων που καλούνται να πληρώσουν οι ασφαλιστικές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο δείκτης ζημιών στο αυτοκίνητο υποχώρησε το 2012 στο 45,2% από 60,9% το 2011.

Ετσι, με τον συγκεκριμένο κλάδο να είναι πλέον κερδοφόρος για την συντριπτική πλειονότητα των ασφαλιστικών εταιρειών, υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω μειώσεις των ασφαλίστρων, σε συνδυασμό πάντα με τη διατήρηση της παραμετροποίησης των τιμολογίων.

Κριτήρια
Αυτό σημαίνει ότι εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται πολλά κριτήρια για τους ασφαλισμένους (τα οποία αφορούν π.χ. την ηλικία τους, τα χρόνια που οδηγούν, το ιστορικό ατυχημάτων τους, τον τύπο, την παλαιότητα ή ακόμη και το... χρώμα του αυτοκινήτου τους, την περιοχή που μένουν κ.ά.), διαμορφώνοντας με αυτόν τον τρόπο διαφορετικά ασφάλιστρα για τον καθένα.

Σε γενικές γραμμές, φθηνότερα ασφάλιστρα απολαμβάνουν έμπειροι οδηγοί με ιστορικό κανενός ή λίγων ατυχημάτων, που οδηγούν μετρίου κυβισμού αυτοκίνητα (κυκλοφορίας κάποιων ετών).

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι εξετάζεται από τις αρμόδιες αρχές η κατάργηση της μηνιαίας παράτασης που δίνονταν στους οδηγούς προκειμένου να ασφαλίσουν και πάλι το όχημά τους -σ.σ.: για το διάστημα αυτό ίσχυε σε περίπτωση ατυχήματος η ασφάλιση στην τελευταία εταιρεία- καθώς πολλοί... επιτήδειοι χρησιμοποιούν το «παράθυρο» αυτό κερδίζοντας 1-2 μήνες ασφάλισης μέσω της αλλαγής ασφαλιστικών.

Εφόσον καταργηθεί η παράταση του ενός μήνα, θα ανοίξει ο δρόμος για τη διάθεση ασφαλίστρων όχι μόνο εξαμηνιαίας ή ετήσιας βάσης ?που συνηθίζονται σήμερα? αλλά ακόμη και μηνιαία.

«ΛΟΥΚΕΤΑ»
Θύματα του ανταγωνισμού


Η όξυνση του ανταγωνισμού στο αυτοκίνητο είχε και «θύματα» στον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς κάποιες μικρομεσαίες ελληνικές εταιρείες οι οποίες χρησιμοποιούσαν το φθηνό ασφάλιστρο για την προσέλκυση μεγαλύτερης πελατείας, έβαλαν «λουκέτο» λόγω κακής διαχείρισης των αποθεματικών τους. Θυμίζουμε ότι φέτος ανεστάλη η λειτουργία δύο ασφαλιστικών (Evima και Διεθνής Ενωσις), ενώ οι πιέσεις που ασκούνται από την αρμόδια εποπτική αρχή της Τράπεζας της Ελλάδος για την εξασφάλιση ικανής κεφαλαιακής επάρκειας, ίσως οδηγήσουν εκτός αγοράς ακόμη 2-3 εταιρείες. 

e-go.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ