Μπορεί στους περισσότερους να φαντάζει ακόμη ένα εξοπλιστικό «τρικ», όμως μόνο περί αυτού δεν πρόκειται. Μελέτες έχουν δείξει ότι με σωστή χρήση βοηθά πολύ στην οικονομία.
Το γνωστό μας cruise control, ή για τους περισσότερους ο «αυτόματος πιλότος», έχει ήδη κάνει την εμφάνιση του τα τελευταία χρόνια σε όλο και περισσότερα οχήματα, και μάλιστα όλων των κατηγοριών. Οι λόγοι είναι δύο: η μείωση στην κατανάλωση, και η άνεση. Ενώ λοιπόν οι περισσότεροι νομίζουν ότι πρόκειται απλά για ένα ακόμη «διαφημιστικό τρικ», το cruise control δεν έχει ως αποκλειστικό στόχο την ξεκούραση του δεξιού μας ποδιού (αφού ο οδηγός δεν είναι ανάγκη να πατά το πεντάλ του γκαζιού, όσο το σύστημα είναι ενεργό), αλλά και τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το cruise control αφού ενεργοποιηθεί κρατά σταθερή την ταχύτητα του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο, ψεκάζοντας το απαραίτητο καύσιμο στον κινητήρα, και σε πολλές περιπτώσεις (πιο ακριβών μοντέλων) παρακολουθεί την ταχύτητα του πρωπορευόμενου οχήματος (ώστε να αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση-adaptive cruise control). Εδώ το όφελος είναι η μείωση της κατανάλωσης αφού το σύστημα φροντίζει ώστε οι κάθε λογής διαφορές ταχύτητας να γίνονται με ομαλό τρόπο, επαναφέροντας το αυτοκίνητο στην αρχική του ταχύτητα μετά από κάθε επιτάχυνση ή επιβράδυνση του οδηγού (που θα έχει προκύψει από την ανάγκη προσπεράσματος ή απότομου φρεναρίσματος).
Η μείωση της κατανάλωσης κινείται μεταξύ 2-5%, που σημαίνει ότι για απόσταση 300 χιλιομέτρων και με μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα, το όφελος μας μπορεί να είναι περίπου μισό ή ένα λίτρο αντίστοιχα. Νούμερο που μπορεί να μην φαντάζει εντυπωσιακό όταν πρόκειται για ένα και μόνο όχημα, όμως εάν το σκεφτούμε σε κλίμακα εκατομμυρίων οχημάτων το αποτέλεσμα είναι εμφανές!
Το γνωστό μας cruise control, ή για τους περισσότερους ο «αυτόματος πιλότος», έχει ήδη κάνει την εμφάνιση του τα τελευταία χρόνια σε όλο και περισσότερα οχήματα, και μάλιστα όλων των κατηγοριών. Οι λόγοι είναι δύο: η μείωση στην κατανάλωση, και η άνεση. Ενώ λοιπόν οι περισσότεροι νομίζουν ότι πρόκειται απλά για ένα ακόμη «διαφημιστικό τρικ», το cruise control δεν έχει ως αποκλειστικό στόχο την ξεκούραση του δεξιού μας ποδιού (αφού ο οδηγός δεν είναι ανάγκη να πατά το πεντάλ του γκαζιού, όσο το σύστημα είναι ενεργό), αλλά και τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το cruise control αφού ενεργοποιηθεί κρατά σταθερή την ταχύτητα του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο, ψεκάζοντας το απαραίτητο καύσιμο στον κινητήρα, και σε πολλές περιπτώσεις (πιο ακριβών μοντέλων) παρακολουθεί την ταχύτητα του πρωπορευόμενου οχήματος (ώστε να αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση-adaptive cruise control). Εδώ το όφελος είναι η μείωση της κατανάλωσης αφού το σύστημα φροντίζει ώστε οι κάθε λογής διαφορές ταχύτητας να γίνονται με ομαλό τρόπο, επαναφέροντας το αυτοκίνητο στην αρχική του ταχύτητα μετά από κάθε επιτάχυνση ή επιβράδυνση του οδηγού (που θα έχει προκύψει από την ανάγκη προσπεράσματος ή απότομου φρεναρίσματος).
Η μείωση της κατανάλωσης κινείται μεταξύ 2-5%, που σημαίνει ότι για απόσταση 300 χιλιομέτρων και με μέση κατανάλωση στα 7 λίτρα, το όφελος μας μπορεί να είναι περίπου μισό ή ένα λίτρο αντίστοιχα. Νούμερο που μπορεί να μην φαντάζει εντυπωσιακό όταν πρόκειται για ένα και μόνο όχημα, όμως εάν το σκεφτούμε σε κλίμακα εκατομμυρίων οχημάτων το αποτέλεσμα είναι εμφανές!
Πηγή: autotriti
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ