Ριζικά πρόκειται να αλλάξει το πλαισίου που διέπει τις πτωχεύσεις, σύμφωνα με τις προθέσεις των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Δικαιοσύνης.
Έχοντας διαπιστώσει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται κατάχρηση του περιβόητου άρθρου 99 από γνωστούς.... μπαταχτσήδες του Δημοσίου, οι οποίοι έχοντας «φεσώσει» τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές τους, βαράνε... κανόνι, αποφεύγοντας συν τοις άλλοις και τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
Δεν είναι, άλλωστε τυχαίο, ότι μόλις έγιναν πιο ελαστικές και πιο απλές οι διαδικασίες της πτώχευσης με το άρθρο 99, ακολούθησε «βροχή» αιτήσεων, οι οποίες για όσο διάστημα έμεναν στον αέρα", οι εργαζόμενοι στις εν λόγω εταιρίες έμεναν «ξεκρέμαστοι».
Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό, τη μεγαλύτερη προστασία των εργαζομένων, επιχειρούνται κάποιες διορθώσεις στο άρθρο 99, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Από αυτές οι πιο σημαντικές είναι εκείνες που προβλέπουν ότι δεν αναστέλλεται η ποινική δίωξη για ανακριβείς φορολογικές δηλώσεις, μη απόδοση ΦΠΑ, πλαστά και εικονικά τιμολόγια, ενώ συν τοις άλλοις κρίνεται πρώιμο να οδηγεί σε εξάλειψη του αξιόποινου μόνη η δικαστική επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης. Αντίθετα, κατά το στάδιο αυτό (προπτωχευτικό), προκειμένου να παρασχεθεί επιπλέον κίνητρο για την υλοποίηση της συμφωνίας και την επίτευξη της εξυγίανσης, κρίνεται ορθό να αναστέλλεται η ποινική διαδικασία και μόνο η απόλυτη υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης να οδηγεί σε εξάλειψη του αξιόποινου.
Επίσης, στα θετικά των διορθώσεων είναι ότι η νέα υποβολή αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99 μπορεί να γίνει μόνο μετά από 5ετία από τη προηγούμενη, ότι οποιοσδήποτε πιστωτής μπορεί να ζητήσει ανάκληση της απόφασης για τη διαδικασία εφόσον η συμφωνία είναι ανέφικτη ή δεν υπάρχει προσπάθεια εξυγίανσης, ότι διατηρούνται οι θέσεις εργασίας μέχρι να επικυρωθεί ή απορριφθεί το σχέδιο εξυγίανσης, ότι δεν θα αναστέλλονται οι ατομικές απαιτήσεις των εργαζομένων.
Έχοντας διαπιστώσει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται κατάχρηση του περιβόητου άρθρου 99 από γνωστούς.... μπαταχτσήδες του Δημοσίου, οι οποίοι έχοντας «φεσώσει» τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές τους, βαράνε... κανόνι, αποφεύγοντας συν τοις άλλοις και τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
Δεν είναι, άλλωστε τυχαίο, ότι μόλις έγιναν πιο ελαστικές και πιο απλές οι διαδικασίες της πτώχευσης με το άρθρο 99, ακολούθησε «βροχή» αιτήσεων, οι οποίες για όσο διάστημα έμεναν στον αέρα", οι εργαζόμενοι στις εν λόγω εταιρίες έμεναν «ξεκρέμαστοι».
Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό, τη μεγαλύτερη προστασία των εργαζομένων, επιχειρούνται κάποιες διορθώσεις στο άρθρο 99, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στο νομοσχέδιο για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Από αυτές οι πιο σημαντικές είναι εκείνες που προβλέπουν ότι δεν αναστέλλεται η ποινική δίωξη για ανακριβείς φορολογικές δηλώσεις, μη απόδοση ΦΠΑ, πλαστά και εικονικά τιμολόγια, ενώ συν τοις άλλοις κρίνεται πρώιμο να οδηγεί σε εξάλειψη του αξιόποινου μόνη η δικαστική επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης. Αντίθετα, κατά το στάδιο αυτό (προπτωχευτικό), προκειμένου να παρασχεθεί επιπλέον κίνητρο για την υλοποίηση της συμφωνίας και την επίτευξη της εξυγίανσης, κρίνεται ορθό να αναστέλλεται η ποινική διαδικασία και μόνο η απόλυτη υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης να οδηγεί σε εξάλειψη του αξιόποινου.
Επίσης, στα θετικά των διορθώσεων είναι ότι η νέα υποβολή αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99 μπορεί να γίνει μόνο μετά από 5ετία από τη προηγούμενη, ότι οποιοσδήποτε πιστωτής μπορεί να ζητήσει ανάκληση της απόφασης για τη διαδικασία εφόσον η συμφωνία είναι ανέφικτη ή δεν υπάρχει προσπάθεια εξυγίανσης, ότι διατηρούνται οι θέσεις εργασίας μέχρι να επικυρωθεί ή απορριφθεί το σχέδιο εξυγίανσης, ότι δεν θα αναστέλλονται οι ατομικές απαιτήσεις των εργαζομένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ