Η ώρα της μεγάλης πρεμιέρας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 έρχεται και την Κυριακή μπορείτε να δείτε το grand prix, ελεύθερα στον Alpha!
Πρώτος αγώνας της φετινής σεζόν είναι αυτός στο Albert Park της Μελβούρνης.
Ο Alpha έχει ετοιμάσει μια σειρά από καινοτομίες για τη φετινή σεζόν όπως την μετάδοση για πρώτη φορά, σε format 16:9. Θα υπάρχει όμως και μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη για τους τηλεθεατές…
Υπομονή ως την Κυριακή!
Η Σταυρούλα Σκλαβούνου, ο Νίκος Κατσαρός και ο Πάνος Σεϊτανίδης πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη στην παρουσίαση και στην περιγραφή της εκπομπής και του αγώνα, ενώ το GP Αυστραλίας θα σχολιάσει από τη θέση του οδηγού ο Γιώργος Κατσίνης, ο οποίος φέτος αγωνίζεται στην Ευρωπαϊκή Formula Renault.
Η Formula 1 έρχεται σε απευθείας μετάδοση από τον Alpha, στις 07:30 το πρωί της Κυριακής 27 Μαρτίου.
Και μην ξεχνάτε: Τα ξημερώματα της Κυριακής θα έχει προηγηθεί η αλλαγή της ώρας σε θερινή!
Αντίθετα, όσοι θέλετε να δείτε απευθείας και τα δοκιμαστικά, τότε απαραιτήτως πρέπει να έχετε Conn-x TV αφού η πλατφόρμα του ΟΤΕ εξασφάλισε το πλήρες πακέτο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1.
Αναλυτικά οι μεταδόσεις του grand prix της Αυστραλίας:
Παρασκευή (25/3)
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 03:30GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 07:30GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Σάββατο (26/3)
Ελεύθερες δοκιμές - 3ο σκέλος 05:00GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Κατατακτήριες δοκιμές 08:00GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Κυριακή (27/3)
Αγώνας 09:00GR (Απευθείας Alpha, Conn-x TV Sport 3)
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 03:30GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 07:30GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Σάββατο (26/3)
Ελεύθερες δοκιμές - 3ο σκέλος 05:00GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Κατατακτήριες δοκιμές 08:00GR (Απευθείας Conn-x TV Sport 3)
Κυριακή (27/3)
Αγώνας 09:00GR (Απευθείας Alpha, Conn-x TV Sport 3)
Οι αλλαγές όσον αφορά τη φετινή αγωνιστική σεζόν της Formula 1, έχουν να κάνουν αρχικά με τα ελαστικά των οποίων επίσημος προμηθευτής πλέον είναι η Pirelli. Τα ελαστικά θα είναι λιγότερο ανθεκτικά κάτι που θα κάνει πιο συχνές τις επισκέψεις των πιλότων στα pit-stop, που είναι και το ζητούμενο για τη FIA. Τεχνικά τα μονοθέσια θα διαθέτουν το «γνώριμο» σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS και το νέο σύστημα μείωση οπισθέλκουσας (κινούμενη πίσω πτέρυγα) το οποίο θα χρησιμοποιείται υπό προϋποθέσεις στον αγώνα ενώ καταργούνται οι διπλοί διαχύτες και το F-duct. Ακόμη επανέρχεται ο κανονισμός του 107% στις κατατακτήριες δοκιμές και δεν ισχύει πλέον η απαγόρευση των εντολών στις ομάδες.
Το πρόγραμμα του 2011
27 Μαρτίου Grand Prix Αυστραλίας
10 Απριλίου Grand Prix Μαλαισίας
17 Απριλίου Grand Prix Κίνας
08 Μαΐου Grand Prix Τουρκίας
22 Μαΐου Grand Prix Ισπανίας
29 Μαΐου Grand Prix Monaco
12 Ιουνίου Grand Prix Καναδά
26 Ιουνίου Grand Prix Ευρώπης (Valencia)
10 Ιουλίου Grand Prix Μεγ. Βρετανίας
24 Ιουλίου Grand Prix Γερμανίας
31 Ιουλίου Grand Prix Ουγγαρίας
28 Αυγούστου Grand Prix Βελγίου
11 Σεπτεμβρίου Grand Prix Ιταλίας
25 Σεπτεμβρίου Grand Prix Σιγκαπούρης
09 Οκτωβρίου Grand Prix Ιαπωνίας
16 Οκτωβρίου Grand Prix Κορέας
30 Οκτωβρίου Grand Prix Ινδίας
13 Νοεμβρίου Grand Prix Abu Dhabi
27 Νοεμβρίου Grand Prix Βραζιλίας
Οι ομάδες και οι πιλότοι:
Σταθερός παρέμεινε φέτος ο αριθμός των ομάδων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, μετά την περσινή αύξηση από 9 σε 12, με την είσοδο των Lotus, Virgin και HRT. Ας δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται φέτος οι ομάδες της F1 και οι 24 οδηγοί τους.
RED BULL
Επίσημη ονομασία: Red Bull Racing
Σασί: RB7
Κινητήρας: Renault
Χώρα: Αυστρία
Ντεμπούτο στην F1: 2005
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 1η
Οδηγοί: Sebastian Vettel (Γερμανία) - Mark Webber (Αυστραλία)
Το ποδοσφαιρικό κλισέ "ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει", ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση της Red Bull. Το περσινό της μονοθέσιο ήταν με διαφορά το καλύτερο του grid, κατακτώντας τις 15 από τις 19 pole positions της χρονιάς και φέρνοντας σπίτι και τους δύο τίτλους, τους πρώτους στη σύντομη ιστορία της ομάδας. Οπότε ο τεχνικός διευθυντής Αντριαν Νιούι δεν είχε λόγο να κάνει δραστικές αλλαγές για την RB7, η οποία αποτελεί μια εξέλιξη της προκατόχου της και (στα χαρτιά τουλάχιστον) δείχνει όχι μόνο εξίσου ισχυρή, αλλά και πιο ανθεκτική στα τεχνικά προβλήματα.
Ο Φέτελ ξεκινάει τη σεζόν ως το μεγάλο φαβορί για να υπερασπιστεί το περσινό του στέμμα, ενώ ο Ουέμπερ δύσκολα θα επαναλάβει μια τόσο καλή χρονιά με αυτή που έκανε το 2010, όταν διεκδίκησε τον τίτλο μέχρι τέλους.
McLAREN
Επίσημη ονομασία: Vodafone McLaren Mercedes
Σασί: MP4-26
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 1966
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 2η
Οδηγοί: Lewis Hamilton (Μεγάλη Βρετανία) - Jenson Button (Μεγάλη Βρετανία)
Δύσκολα τα πράγματα για τους βρετανούς, που φιλοδοξούσαν να επιστρέψουν φέτος στην κορυφή, αλλά το μονοθέσιό τους δεν φαίνεται ικανό για κάτι τέτοιο. Η ομάδα αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα στο θέμα της αξιοπιστίας το χειμώνα, καθώς η MP4-26 έκανε τους λιγότερους γύρους στις δοκιμές, με μοναδική εξαίρεση την HRT F111! Επιπλέον, το μονοθέσιο μοιάζει να υστερεί σε ωμή ταχύτητα από αυτά της Red Bull, της Ferrari, της Mercedes, ίσως και της Renault.
Υπό αυτές τις συνθήκες οι Χάμιλτον και Μπάτον έχουν δύσκολο έργο μπροστά τους όσον αφορά το κυνήγι των πρώτων θέσεων. Οι δύο βρετανοί αναμένεται να ρίξουν το βάρος στην έξυπνη στρατηγική ώστε να μην χάσουν πάρα πολύ έδαφος, ευελπιστώντας σε θεαματική βελτίωση του μονοθεσίου με τις αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν.
FERRARI
Επίσημη ονομασία: Scuderia Ferrari Marlboro
Σασί: 150 Italia
Κινητήρας: Ferrari
Χώρα: Ιταλία
Ντεμπούτο στην F1: 1950
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η
Οδηγοί: Fernando Alonso (Ισπανία) - Felipe Massa (Βραζιλία)
Πέρυσι μία λανθασμένη (όπως αποδείχτηκε) απόφαση με την στρατηγική του Αλόνσο στο Αμπου Ντάμπι, άφησε την Ferrari για τρίτη σερί χρονιά χωρίς πρωτάθλημα. Φέτος, η ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να πάρει τη ρεβάνς, έχοντας ένα μονοθέσιο που στις δοκιμές έδειξε το πλέον δυνατό του grid, από άποψης αξιοπιστίας, ενώ σε απόδοση δεν φαίνεται να απέχει πολύ από την Red Bull RB7, αν δεν είναι ισοδύναμο.
Ο Αλόνσο θεωρεί αυτή τη χρονιά ως ένα προσωπικό στοίχημα, θέλοντας να μπει στο κλειστό κλαμπ των οδηγών F1 που έχουν κατακτήσει τουλάχιστον τρία πρωταθλήματα στην καριέρα τους. Η καριέρα του Μάσα έχει πάρει για τα καλά την κατιούσα μετά τον σοβαρό του τραυματισμό το 2009. Ο βραζιλιάνος παραμένει ένα ερωτηματικό, όμως μάλλον δεν θα κατορθώσει ούτε φέτος να βγάλει από πάνω του την ταμπέλα του Νο2 οδηγού.
MERCEDES
Επίσημη ονομασία: Mercedes GP Petronas
Σασί: MGP W02
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Χώρα: Γερμανία
Ντεμπούτο στην F1: 1954
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η
Οδηγοί: Michael Schumacher (Γερμανία) - Nico Rosberg (Γερμανία)
Η ομάδα δεν είχε και τον καλύτερο δυνατό χειμώνα, αλλά τα πρώτα χαμόγελα ήρθαν προς το τέλος των δοκιμών, μετά την καλή λειτουργία του νέου αεροδυναμικού πακέτου που έβαλε στο μονοθέσιό της. Η W02 αναμένεται να είναι το τρίτο πιο δυνατό μονοθέσιο στο ξεκίνημα της σεζόν, με στόχο να φτάσει τις Red Bull και Ferrari στη συνέχεια.
Ο Σουμάχερ δείχνει πολύ πιο άνετος στο φετινό μονοθέσιο, το οποίο είναι προσαρμοσμένο περισσότερο στο δικό του οδηγικό του στιλ, παρά σε εκείνο του Ρόσμπεργκ, από τον οποίο ηττήθηκε κατά κράτος πέρυσι. Ο 42χρονος ρέκορντμαν της F1 φιλοδοξεί να επιστρέψει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου - μένει να φανεί αν θα τα καταφέρει, πάντως σίγουρα θα αποτελέσει μια υπολογίσιμη δύναμη το 2011.
RENAULT
Επίσημη ονομασία: Lotus Renault GP
Σασί: R31
Κινητήρας: Renault
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 1977
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η
Οδηγοί: Nick Heidfeld (Γερμανία) - Vitaly Petrov (Ρωσία)
Μία από τις εκπλήξεις των χειμερινών δοκιμών, η Renault τόλμησε να χρησιμοποιήσει ένα καινοτόμο ντιζάιν εξάτμισης στο μονοθέσιό της και φαίνεται πως το ρίσκο τής βγαίνει. Η ομάδα, η οποία άλλαξε όνομα και εθνικότητα μετά τη χορηγία από την Lotus και την αποχώρηση της Renault από το ιδιοκτησιακό της καθεστώς, θα προσπαθήσει να μπει σφήνα ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους της περασμένης σεζόν.
Ο Χάιντφελντ κλήθηκε εσπευσμένα να καλύψει το κενό του τραυματία Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος μάλλον θα χάσει όλη τη σεζόν. Ο 33χρονος γερμανός συνδυάζει την πείρα με την ταχύτητα και σίγουρα είναι ικανός για εκπλήξεις. Οσο για τον Πετρόφ, δεν έδειξε πέρυσι ότι διαθέτει τα προσόντα για να πετύχει σε υψηλό επίπεδο.
WILLIAMS
Επίσημη ονομασία: AT&T Williams
Σασί: FW33
Κινητήρας: Cosworth
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 1978
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 6η
Οδηγοί: Rubens Barrichello (Βραζιλία) - Pastor Maldonado (Βενεζουέλα)
Η πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα των Φρανκ Γουίλιαμς και Πάτρικ Χεντ κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας (για να χρησιμοποιήσουμε ένα ακόμα αγαπημένο δημοσιογραφικό κλισέ) τα τελευταία χρόνια. Μπορεί να ξεφύγει φέτος από αυτό το μοτίβο; Οι δοκιμές έδειξαν πως όχι.
Θα ήταν άδικο να πούμε ότι ο Πάστορ Μαλντονάντο κέρδισε τη θέση του Νίκο Χούλκενμπεργκ μόνο και μόνο λόγω των χρημάτων της κρατικής πετρελαϊκής εταιρίας της Βενεζουέλας που τον στηρίζει. Αλλωστε πρόκειται για τον νυν πρωταθλητή GP2, όπως ήταν και ο προκάτοχός του όταν πήγε στην Williams. Μπορεί όμως ο βενεζουελανός να πετύχει κάτι τόσο θεαματικό όσο η pole του Χούλκενμπεργκ στην Βραζιλία; Στο άλλο μονοθέσιο παρέμεινε ο Μπαρικέλο, ο οποίος ετοιμάζεται για την 19η διαδοχική σεζόν του στην F1.
FORCE INDIA
Επίσημη ονομασία: Force India F1 Team
Σασί: VJM04
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Χώρα: Ινδία
Ντεμπούτο στην F1: 2008
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 7η
Οδηγοί: Adrian Sutil (Γερμανία) - Paul di Resta (Μεγάλη Βρετανία)
Στην Force India δεν άλλαξε κάτι δραματικά από όλες τις πλευρές. Η ινδική ομάδα έχει καθιερώσει τον εαυτό της στο midfield εδώ και δύο χρόνια, και κάπου εκεί θα κινηθεί και τη νέα σεζόν.
Ο ντι Ρέστα είναι το νέο πρόσωπο και παράλληλα ο τρίτος εκπρόσωπος της Μ. Βρετανίας στο grid. Ο 24χρονος φαίνεται πως έχει το ταλέντο για να πάει πιο ψηλά απ' ό,τι του επιτρέπει η δυναμικότητα της Force India, αλλά αυτό πρέπει να το αποδείξει μέσα στην πίστα. Ο πιο έμπειρος Σούτιλ μπορεί να τον βοηθήσει να εξοικειωθεί πιο γρήγορα με τις απαιτήσεις του χώρου.
SAUBER
Επίσημη ονομασία: Sauber F1 Team
Σασί: C30
Κινητήρας: Ferrari
Χώρα: Ελβετία
Ντεμπούτο στην F1: 1993
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η
Οδηγοί: Kamui Kobayashi (Ιαπωνία) - Sergio Perez (Μεξικό)
Η Sauber, απελευθερωμένη πια από το πρόθεμα "BMW" που διατήρησε πέρυσι στο όνομά της για λογιστικούς λόγους, εξέπληξε ευχάριστα στις δοκιμές, έχοντας κατασκευάσει ένα μονοθέσιο γρήγορο και σταθερό. Η ομάδα δείχνει ικανή να έχει μόνιμη παρουσία στη βαθμολογούμενη 10άδα των αγώνων.
Τα νιάτα και το ταλέντο ξεχειλίζουν στο ρόστερ των οδηγών της, αλλά η έλλειψη πείρας μπορεί να κοστίσει. Ο 24χρονος Κομπαγιάσι, αν και είναι ένας από τους καλύτερους νεαρούς πιλότους του grid, δεν έχει την ωριμότητα για να ηγηθεί, ενώ ο Πέρες είναι πρωτοεμφανιζόμενος και μόλις 20 ετών. Πάντως ο μεξικανός έχει ήδη προλάβει να κάνει ντόρο γύρω από το όνομά του, καταλαμβάνοντας την κορυφή σε ένα από τα sessions των χειμερινών δοκιμών.
TORO ROSSO
Επίσημη ονομασία: Scuderia Toro Rosso
Σασί: STR6
Κινητήρας: Ferrari
Χώρα: Ιταλία
Ντεμπούτο στην F1: 2006
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 9η
Οδηγοί: Sebastien Buemi (Ελβετία) - Jaime Alguersuari (Ισπανία)
Η Toro Rosso είναι έτοιμη να βγει από τη σκιά της μεγάλης αδελφής της Red Bull Racing, καθώς το νέο της μονοθέσιο μοιάζει πολύ ανταγωνιστικό, τηρουμένων των αναλογιών. Είναι μόλις το δεύτερο που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιό της στην Φαέντσα της Ιταλίας και διαθέτει μια αξιοπρόσεκτη αεροδυναμική καινοτομία με το "διπλό" πάτωμα.
Οι Μπουεμί και Αλγκουερσουάρι είναι και πάλι το αγωνιστικό δίδυμο της ομάδας στο ξεκίνημα της χρονιά - το αν θα την ολοκληρώσουν όμως είναι ένα άλλο θέμα. Αλλωστε ο ταλαντούχος δοκιμαστής Ντάνιελ Ρικιάρντο θα είναι σταντ-μπάι στο γκαράζ, παραμονεύοντας για την ευκαιρία να κάνει ντεμπούτο στην F1 στην πορεία της σεζόν, εφόσον είτε ο ελβετός είτε ο ισπανός δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
LOTUS
Επίσημη ονομασία: Team Lotus
Σασί: T128
Κινητήρας: Renault
Χώρα: Μαλαισία
Ντεμπούτο στην F1: 2010
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 10η
Οδηγοί: Jarno Trulli (Ιταλία) - Heikki Kovalainen (Φιλανδία)
Η μοναδική ομάδα που άλλαξε κινητήρα, αφήνοντας την Cosworth για χάρη της Renault, ήταν πέρυσι η καλύτερη από τις πρωτοεμφανιζόμενες του πρωταθλήματος. Τώρα ψάχνει τους πρώτους βαθμούς της ιστορίας της και, αν κρίνουμε από την καλή παρουσία της T128 στις δοκιμές, είναι πολύ πιθανό να πετύχει το στόχο της.
Ο Τρούλι και ο Κοβαλάινεν είναι πολύ καλύτεροι πιλότοι από αυτό που έδειξαν πέρυσι, τρέχοντας με ένα περιορισμένων δυνατοτήτων μονοθέσιο.
HRT
Επίσημη ονομασία: Hispania Racing F1 Team
Σασί: F111
Κινητήρας: Cosworth
Χώρα: Ισπανία
Ντεμπούτο στην F1: 2010
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 11η
Οδηγοί: Narain Karthikeyan (Ινδία) - Vitantonio Liuzzi (Ιταλία)
Η Hispania φαντάζει ως ο αδύναμος κρίκος του φετινού πρωταθλήματος. Βέβαια αυτό αποτελεί μόνο μια θεωρητική εκτίμηση, καθώς η ομάδα δεν κατάφερε να κάνει καθόλου δοκιμές με το νέο της μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Η πρόσληψη του Ναράιν Καρθικέγιαν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη. Ο 34χρονος ινδός κέρδισε τη θέση περισσότερο λόγω της εθνικότητας και των χορηγών του, παρά του βιογραφικού του. Αντίθετα ο Λιούτσι είναι αποδεδειγμένα ένας ικανός πιλότος, αλλά η απόδοσή του θα εξαρτηθεί από τις δυνατότητες της F111.
VIRGIN
Επίσημη ονομασία: Marussia Virgin Racing
Σασί: MVR-02
Κινητήρας: Cosworth
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 2010
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 12η
Οδηγοί: Timo Glock (Γερμανία) - Jerome d’Ambrosio (Βέλγιο)
Η συμμαχία της Virgin με την ρωσική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων Marussia εξασφάλισε τον προϋπολογισμό της για το 2011, ο οποίος παραμένει ο μικρότερος στην F1 μαζί με εκείνον της HRT. Το μονοθέσιο της ομάδας σχεδιάστηκε και φέτος χωρίς τη βοήθεια αεροδυναμικής σήραγγας, αλλά αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι πρώτες ενδείξεις για την αξιοπιστία του δεν ήταν θετικές.
Οι οδηγικές ικανότητες του Γκλοκ δεν αρκούν από μόνες τους για να χαρίσουν στην Virgin τους πρώτους βαθμούς της στην F1, ενώ ο βέλγος ρούκι ντ'Αμπρόσιο απλώς συμπληρώνει το grid.
Οι πίστες
Παρότι είχε σα θέση στο πρόγραμμα το Νο 2 η πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα γίνει τελικά σε μια πανηγυρική ατμόσφαιρα στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Η Αυστραλία φιλοξενεί την κορυφαία διοργάνωση από το 1985, ωστόσο από το 1996 οι ομάδες ταξιδεύουν στο πάρκο της Μελβούρνης για τον αγώνα. Οι πιλότοι θα περάσουν από τη γραμμή της εκκίνησης 58 φορές καθώς το μήκος της πίστας είναι 5.303m. Το σιρκουί της Αυστραλίας είναι απαιτητικό στα φρένα και σχετικά γρήγορο, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 305 km/h, πριν μπουν στην πρώτη στροφή.
Στον δεύτερο αγώνα της σεζόν ομάδες και πιλότοι έχουν ένα πραγματικό δύσκολο έργο. Το κλίμα της Μαλαισίας με ζέστη και βροχή προβληματίζει τους μηχανικούς για τον τρόπο που θα στήσουν τα μονοθέσια τους. Χαρακτηριστικό της πίστας οι συχνές αλλαγές, καθώς οι μεγάλες ευθείες διαδέχονται τις κλειστές στροφές, 15 τον αριθμό. Ο αγώνας ολοκληρώνεται, ύστερα από 56 γύρους.
Στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στη Σαγκάη θα διεξαχθεί ο τρίτος αγώνας της χρονιάς. Χαρακτηριστικό της πίστας οι τρεις μεγάλες ευθείες , όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 317 χλμ. την ώρα. Τις ευθείες διαδέχονται οι 8 στροφές, οι οποίες δημιουργούν κατάλληλες συνθήκες για προσπεράσματα. Η κεντρική κερκίδα μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές, ενώ σχεδόν το 80% βλέπει ολόκληρη την πίστα.
Σε μια υπερσύγχρονη πίστα φιλοξενείται ο τέταρτος αγώνας της σεζόν, στην Κωνσταντινούπολη. Η γειτονική Τουρκία υποδέχεται την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2005. Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης πίστας είναι ότι τα μονοθέσια γυρίζουν με αντίστροφή φορά από τους δείκτες του ρολογιού, όπως συμβαίνει και στην πίστα της Βραζιλίας. Το Instabul Park αποτελείται από 14 στροφές, ενώ υπάρχουν γρήγορα και αργά κομμάτια. Η στροφή Νο 8 είναι ίσως η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος για το εμπρός δεξί ελαστικό.
Ίσως μια από τις πίστες που οι πιλότοι γνωρίζουν πιο καλά από οποιαδήποτε άλλη, καθώς εκεί πραγματοποιούνται οι επίσημες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν. Χαρακτηριστικό της πίστας είναι η καταπόνηση των ελαστικών ειδικά του εμπρός αριστερού. Η έξοδος από την τελευταία στροφή είναι σημαντική για την τελική ταχύτητα που θα πιάσουν στην ευθεία που ακολουθεί πρόκειται για το μοναδικό σημείο που μπορεί να προσπεράσει κανείς.
Ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακά Grand Prix του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1. Κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι ο αγώνας πραγματοποιείται στους δρόμους του Πριγκιπάτου, με πολλούς αστέρες από όλους τους χώρους του star system να το παρακολουθούν. Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας του Μόντε Κάρλο είναι ο πιο αργός, οι πιλότοι έχουν πολύ δύσκολο έργο, καθώς δεν υπάρχει κανένα περιθώριο λάθους. Πονοκεφαλιάζουν όμως έχουν και οι μηχανικοί, καθώς τα μονοθέσια απαιτούν ιδιαίτερο στήσιμο για να είναι δυνατή η διέλευσή τους από τους δρόμους του Πριγκηπάτου.
Μια ιστορική διαδρομή στο νησάκι της Παναγίας στο Μόντρεαλ. Τον Οκτώβριο του 1978 οι πιλότοι έτρεξαν για πρώτη φορά στην πίστα του Μόντρεαλ, με τον Ζιλ Βιλνέβ να φτάνει στην πρώτη νίκη της καριέρας του. Το 1982 η συγκεκριμένη πίστα μετονομάστηκε σε «Ζιλ βιλνέβ», ύστερα από το θάνατο του πιλότου στο βελγικό γκραν πρι. Η πίστα αποτελείται από 14 στροφές, ενώ κύριο χαρακτηριστικό της είναι οι μεγάλες ευθείες. Είναι μια διαδρομή ιδιαίτερα απαιτητικά στα φρένα αλλά και στα ελαστικά.
Στους δρόμους της Βαλένθια και πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι της πόλης, θα πραγματοποιηθεί ο όγδοος αγώνας της σεζόν. Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι η τελική ταχύτητα των μονοθέσιων. Μάλιστα, στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας τα μονοθέσια αγγίζουν τα 315χλμ. την ώρα. Οι εικόνες από την παραλία της πόλης κάνουν το γύρο του κόσμου με την Ισπανία να απολαμβάνει την προβολή.
Για ακόμη μια χρονιά η ιστορικότερη πίστα της Formula 1 θα φιλοξενήσει τον ένατο αγώνα της χρονιάς. Σ' αυτήν την πίστα πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula 1. Αρχικά το Σίλβερστον είχε κατασκευαστεί ως αεροδρόμιο, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των μεγάλων ευθειών, όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 295 χλμ. την ώρα. Οι περισσότερες ομάδες έχουν γύρω από την πίστα την έδρα τους και για τους Βρετανούς αποτελεί ζήτημα τιμής η νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα.
Απο το 1977 μέχρι το 2006 η πίστα του Χοκενχάιμ φιλοξενούσε τη Formula 1, με εξαίρεση το 1985, όπου το Γερμανικό GP πραγματοποιήθηκε στο Νίρμπουργκρινκ. Τα τελευταία χρόνια το Γερμανικό GP εναλλάσσεται στις δυο πίστες. Η συγκεκριμένη πίστα δεν έχει αφήσει τις καλύτερες αναμνήσεις, καθώς εκεί έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ατυχήματα, μερικά εκ των οποίων και θανατηφόρα, όπως το 1980 με τον Πατρίκ Ντεπαγιέ. Στο Χοκενχάιμ οι πιλότοι αγγίζουν τα 326 χλμ. την ώρα, ενώ στην πρώτη στροφή η καταπόνηση στα φρένα αγγίζει τα 3.2 G.
Μόλις 19 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη βρίσκεται η πίστα Ουγγαρόρινγκ, σε μια κοιλάδα που η μορφολογία δημιουργεί φυσικές κερκίδες που φιλοξενούν τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πολλοί χαρακτηρίζουν τη στενή διαδρομή ως «Μονακό χωρίς μπαριέρες» καθώς τα προσπεράσματα είναι δύσκολα.
Πρόπερσι στη συγκεκριμένη πίστα ο Φελίπε Μάσα είχε ένα σοβαρό ατύχημα, όταν ένα ελατήριο από το μονοθέσιο του Μπαρικέλο τον χτύπησε στο κεφάλι, με συνέπεια να υποβληθεί σε εγχείρηση και να μείνει εκτός για το υπόλοιπο της σεζόν.
Στο καταπράσινο τοπίο του Βελγίου βρίσκεται η πίστα Σπα, η οποία είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, 7.004 χιλιόμετρα. Το Σπα είναι μια απαιτητική πίστα, καθώς τις μεγάλες ευθείες διαδέχονται οι γρήγορες στροφές, με τους πιλότους στις περισσότερες στροφές να δέχονται δυνάμεις 3 G.
Κυριότερο χαρακτηριστικό της πίστας η στροφή «Eau Rouge» μια από τις πιο θεαματικές στροφές του πρωταθλήματος.
Μια τέτοια πίστα δεν θα μπορούσε να λείπει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Ο «Ναός της ταχύτητας», αποτελεί τη δεύτερη πιο μεγάλη πίστα, με τα κοντέρ να ξεπερνούν τα 360km/h λίγο πριν τα φρένα για το πρώτο σικέιν. Οι τιφόζι κάνουν αισθητή την παρουσία τους και το πάθος τους για τη Ferrari ειδικά αν κερδίσει οδηγός της Ιταλικής ομάδας στην απονομή επικρατεί πανζουρλισμός. Πολλοί είναι οι συμπατριώτες μας που επιλέγουν την Ιταλική πίστα και συνδυάζουν τη F1 με μια βόλτα στο φθινοπωρινό Μιλάνο.
Ένας αγώνας που τραβά όλα τα βλέμματα, καθώς πραγματοποιείται κάτω από το φως των προβολέων. Το συγκεκριμένο GP διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού, σε μια σχετικά αργή διαδρομή. Οι 1600 προβολείς άναψαν για πρώτη φορά το 2008. Το σιρκουί της Σιγκαπούρης αποτελείται από 23 στροφές, οι περισσότερες αρκετά κλειστές. Οι εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου έχουν βάλει για τα καλά τη Σιγκαπούρη στον παγκόσμιο χάρτη.
Η πίστα που από ψηλά μοιάζει με το νούμερο 8, φιλοξενεί τον 15ο αγώνα της χρονιάς. Κυριότερο χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι η τεραστίων διαστάσεων ρόδα λούνα παρκ, η οποία είναι ορατή από όλα τα σημεία της πίστας. Η Σουζούκα απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική στις στροφές , με την «Spoon» να είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές του πρωταθλήματος, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 312 χλμ. την ώρα πριν φρενάρουν για αλλαγή πορείας 180 μοιρών.
Αμέσως μετά την Ιαπωνία η Formula 1 ταξιδεύει στην Κορέα. Το σιρκουί της Γέοκαμ βρίσκεται 400 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα της χώρας, τη Σεούλ. Αποτελείται από 18 στροφές με την τρίτη να είναι ιδιαίτερα κλειστή γεγονός που θα καταπονεί τους πιλότους. Η περσινή κακοκαιρία οδήγησε σε έναν από τους πιο μεγάλους σε διάρκεια αγώνες της F1 με τελικό νικητή τον Αλόνσο. Οι οργανωτές υπόσχονται μια καλύτερη παράσταση φέτος.
Πρόκειται για τον πρώτο αγώνα που θα διεξαχθεί στη συγκεκριμένη πίστα και χώρα. Οι Ινδοί αναμένεται να πάθουν υστερία με τη συμμετοχή του συμπατριώτη τους Ναράι Καρθικέγιαν που αγωνίζεται με τα χρώματα της Hispania Raicing Team. Η Ινδία έχει και την δική της ομάδα στο πρωτάθλημα την Force India. Ο αγώνας αυτός αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την F1 που επιμένει ανατολικά, εκτός Ευρώπης.
Δεν θα μπορούσε ένα από τα πιο πλούσια μέρη να μην φιλοξενεί την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Άμπου Ντάμπι φέτος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη φορά αγώνας της Formula 1. Ο περσινός τελικός που ανέδειξε ως πρωταθλητή το Σεμπάστιαν Φέτελ τράβηξε το ενδιαφέρον όλου του πλανήτη. Η πίστα κατατάσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες του πρωταθλήματος με ευθείες που απαιτούν υψηλές ταχύτητες αλλά και πολύ κλειστές στροφές.
Η περιοχή προοριζόταν για ανέγερση κτιρίων. Ωστόσο, η ακαταλληλότητα της συγκεκριμένης έκτασης οδήγησε στην κατασκευή πίστας που θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Το Ιντερλάγκος για πίστα ανάμεσα στις λίμνες φαίνεται σαν να έχει χωριστεί σε δύο μέρη, το ένα με τις ευθείες και το άλλο με τις διαδοχικές (8) στροφές, που δυσκολεύει το έργο των πιλότων, καθώς απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική. Στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει τελικό πρωταθλήματος πολλές φορές, ο τελευταίος που αναδείχτηκε εκεί πρωταθλητής ήταν ο Τζένσον Μπάτον το 2009.
Σταθερός παρέμεινε φέτος ο αριθμός των ομάδων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, μετά την περσινή αύξηση από 9 σε 12, με την είσοδο των Lotus, Virgin και HRT. Ας δούμε σε τι κατάσταση βρίσκονται φέτος οι ομάδες της F1 και οι 24 οδηγοί τους.
RED BULL
Επίσημη ονομασία: Red Bull Racing
Σασί: RB7
Κινητήρας: Renault
Χώρα: Αυστρία
Ντεμπούτο στην F1: 2005
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 1η
Οδηγοί: Sebastian Vettel (Γερμανία) - Mark Webber (Αυστραλία)
Το ποδοσφαιρικό κλισέ "ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει", ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση της Red Bull. Το περσινό της μονοθέσιο ήταν με διαφορά το καλύτερο του grid, κατακτώντας τις 15 από τις 19 pole positions της χρονιάς και φέρνοντας σπίτι και τους δύο τίτλους, τους πρώτους στη σύντομη ιστορία της ομάδας. Οπότε ο τεχνικός διευθυντής Αντριαν Νιούι δεν είχε λόγο να κάνει δραστικές αλλαγές για την RB7, η οποία αποτελεί μια εξέλιξη της προκατόχου της και (στα χαρτιά τουλάχιστον) δείχνει όχι μόνο εξίσου ισχυρή, αλλά και πιο ανθεκτική στα τεχνικά προβλήματα.
Ο Φέτελ ξεκινάει τη σεζόν ως το μεγάλο φαβορί για να υπερασπιστεί το περσινό του στέμμα, ενώ ο Ουέμπερ δύσκολα θα επαναλάβει μια τόσο καλή χρονιά με αυτή που έκανε το 2010, όταν διεκδίκησε τον τίτλο μέχρι τέλους.
McLAREN
Επίσημη ονομασία: Vodafone McLaren Mercedes
Σασί: MP4-26
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 1966
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 2η
Οδηγοί: Lewis Hamilton (Μεγάλη Βρετανία) - Jenson Button (Μεγάλη Βρετανία)
Δύσκολα τα πράγματα για τους βρετανούς, που φιλοδοξούσαν να επιστρέψουν φέτος στην κορυφή, αλλά το μονοθέσιό τους δεν φαίνεται ικανό για κάτι τέτοιο. Η ομάδα αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα στο θέμα της αξιοπιστίας το χειμώνα, καθώς η MP4-26 έκανε τους λιγότερους γύρους στις δοκιμές, με μοναδική εξαίρεση την HRT F111! Επιπλέον, το μονοθέσιο μοιάζει να υστερεί σε ωμή ταχύτητα από αυτά της Red Bull, της Ferrari, της Mercedes, ίσως και της Renault.
Υπό αυτές τις συνθήκες οι Χάμιλτον και Μπάτον έχουν δύσκολο έργο μπροστά τους όσον αφορά το κυνήγι των πρώτων θέσεων. Οι δύο βρετανοί αναμένεται να ρίξουν το βάρος στην έξυπνη στρατηγική ώστε να μην χάσουν πάρα πολύ έδαφος, ευελπιστώντας σε θεαματική βελτίωση του μονοθεσίου με τις αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν.
FERRARI
Επίσημη ονομασία: Scuderia Ferrari Marlboro
Σασί: 150 Italia
Κινητήρας: Ferrari
Χώρα: Ιταλία
Ντεμπούτο στην F1: 1950
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 3η
Οδηγοί: Fernando Alonso (Ισπανία) - Felipe Massa (Βραζιλία)
Πέρυσι μία λανθασμένη (όπως αποδείχτηκε) απόφαση με την στρατηγική του Αλόνσο στο Αμπου Ντάμπι, άφησε την Ferrari για τρίτη σερί χρονιά χωρίς πρωτάθλημα. Φέτος, η ιταλική ομάδα θα προσπαθήσει να πάρει τη ρεβάνς, έχοντας ένα μονοθέσιο που στις δοκιμές έδειξε το πλέον δυνατό του grid, από άποψης αξιοπιστίας, ενώ σε απόδοση δεν φαίνεται να απέχει πολύ από την Red Bull RB7, αν δεν είναι ισοδύναμο.
Ο Αλόνσο θεωρεί αυτή τη χρονιά ως ένα προσωπικό στοίχημα, θέλοντας να μπει στο κλειστό κλαμπ των οδηγών F1 που έχουν κατακτήσει τουλάχιστον τρία πρωταθλήματα στην καριέρα τους. Η καριέρα του Μάσα έχει πάρει για τα καλά την κατιούσα μετά τον σοβαρό του τραυματισμό το 2009. Ο βραζιλιάνος παραμένει ένα ερωτηματικό, όμως μάλλον δεν θα κατορθώσει ούτε φέτος να βγάλει από πάνω του την ταμπέλα του Νο2 οδηγού.
MERCEDES
Επίσημη ονομασία: Mercedes GP Petronas
Σασί: MGP W02
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Χώρα: Γερμανία
Ντεμπούτο στην F1: 1954
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 4η
Οδηγοί: Michael Schumacher (Γερμανία) - Nico Rosberg (Γερμανία)
Η ομάδα δεν είχε και τον καλύτερο δυνατό χειμώνα, αλλά τα πρώτα χαμόγελα ήρθαν προς το τέλος των δοκιμών, μετά την καλή λειτουργία του νέου αεροδυναμικού πακέτου που έβαλε στο μονοθέσιό της. Η W02 αναμένεται να είναι το τρίτο πιο δυνατό μονοθέσιο στο ξεκίνημα της σεζόν, με στόχο να φτάσει τις Red Bull και Ferrari στη συνέχεια.
Ο Σουμάχερ δείχνει πολύ πιο άνετος στο φετινό μονοθέσιο, το οποίο είναι προσαρμοσμένο περισσότερο στο δικό του οδηγικό του στιλ, παρά σε εκείνο του Ρόσμπεργκ, από τον οποίο ηττήθηκε κατά κράτος πέρυσι. Ο 42χρονος ρέκορντμαν της F1 φιλοδοξεί να επιστρέψει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου - μένει να φανεί αν θα τα καταφέρει, πάντως σίγουρα θα αποτελέσει μια υπολογίσιμη δύναμη το 2011.
RENAULT
Επίσημη ονομασία: Lotus Renault GP
Σασί: R31
Κινητήρας: Renault
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 1977
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 5η
Οδηγοί: Nick Heidfeld (Γερμανία) - Vitaly Petrov (Ρωσία)
Μία από τις εκπλήξεις των χειμερινών δοκιμών, η Renault τόλμησε να χρησιμοποιήσει ένα καινοτόμο ντιζάιν εξάτμισης στο μονοθέσιό της και φαίνεται πως το ρίσκο τής βγαίνει. Η ομάδα, η οποία άλλαξε όνομα και εθνικότητα μετά τη χορηγία από την Lotus και την αποχώρηση της Renault από το ιδιοκτησιακό της καθεστώς, θα προσπαθήσει να μπει σφήνα ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους της περασμένης σεζόν.
Ο Χάιντφελντ κλήθηκε εσπευσμένα να καλύψει το κενό του τραυματία Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος μάλλον θα χάσει όλη τη σεζόν. Ο 33χρονος γερμανός συνδυάζει την πείρα με την ταχύτητα και σίγουρα είναι ικανός για εκπλήξεις. Οσο για τον Πετρόφ, δεν έδειξε πέρυσι ότι διαθέτει τα προσόντα για να πετύχει σε υψηλό επίπεδο.
WILLIAMS
Επίσημη ονομασία: AT&T Williams
Σασί: FW33
Κινητήρας: Cosworth
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 1978
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 6η
Οδηγοί: Rubens Barrichello (Βραζιλία) - Pastor Maldonado (Βενεζουέλα)
Η πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα των Φρανκ Γουίλιαμς και Πάτρικ Χεντ κινείται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας (για να χρησιμοποιήσουμε ένα ακόμα αγαπημένο δημοσιογραφικό κλισέ) τα τελευταία χρόνια. Μπορεί να ξεφύγει φέτος από αυτό το μοτίβο; Οι δοκιμές έδειξαν πως όχι.
Θα ήταν άδικο να πούμε ότι ο Πάστορ Μαλντονάντο κέρδισε τη θέση του Νίκο Χούλκενμπεργκ μόνο και μόνο λόγω των χρημάτων της κρατικής πετρελαϊκής εταιρίας της Βενεζουέλας που τον στηρίζει. Αλλωστε πρόκειται για τον νυν πρωταθλητή GP2, όπως ήταν και ο προκάτοχός του όταν πήγε στην Williams. Μπορεί όμως ο βενεζουελανός να πετύχει κάτι τόσο θεαματικό όσο η pole του Χούλκενμπεργκ στην Βραζιλία; Στο άλλο μονοθέσιο παρέμεινε ο Μπαρικέλο, ο οποίος ετοιμάζεται για την 19η διαδοχική σεζόν του στην F1.
FORCE INDIA
Επίσημη ονομασία: Force India F1 Team
Σασί: VJM04
Κινητήρας: Mercedes-Benz
Χώρα: Ινδία
Ντεμπούτο στην F1: 2008
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 7η
Οδηγοί: Adrian Sutil (Γερμανία) - Paul di Resta (Μεγάλη Βρετανία)
Στην Force India δεν άλλαξε κάτι δραματικά από όλες τις πλευρές. Η ινδική ομάδα έχει καθιερώσει τον εαυτό της στο midfield εδώ και δύο χρόνια, και κάπου εκεί θα κινηθεί και τη νέα σεζόν.
Ο ντι Ρέστα είναι το νέο πρόσωπο και παράλληλα ο τρίτος εκπρόσωπος της Μ. Βρετανίας στο grid. Ο 24χρονος φαίνεται πως έχει το ταλέντο για να πάει πιο ψηλά απ' ό,τι του επιτρέπει η δυναμικότητα της Force India, αλλά αυτό πρέπει να το αποδείξει μέσα στην πίστα. Ο πιο έμπειρος Σούτιλ μπορεί να τον βοηθήσει να εξοικειωθεί πιο γρήγορα με τις απαιτήσεις του χώρου.
SAUBER
Επίσημη ονομασία: Sauber F1 Team
Σασί: C30
Κινητήρας: Ferrari
Χώρα: Ελβετία
Ντεμπούτο στην F1: 1993
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 8η
Οδηγοί: Kamui Kobayashi (Ιαπωνία) - Sergio Perez (Μεξικό)
Η Sauber, απελευθερωμένη πια από το πρόθεμα "BMW" που διατήρησε πέρυσι στο όνομά της για λογιστικούς λόγους, εξέπληξε ευχάριστα στις δοκιμές, έχοντας κατασκευάσει ένα μονοθέσιο γρήγορο και σταθερό. Η ομάδα δείχνει ικανή να έχει μόνιμη παρουσία στη βαθμολογούμενη 10άδα των αγώνων.
Τα νιάτα και το ταλέντο ξεχειλίζουν στο ρόστερ των οδηγών της, αλλά η έλλειψη πείρας μπορεί να κοστίσει. Ο 24χρονος Κομπαγιάσι, αν και είναι ένας από τους καλύτερους νεαρούς πιλότους του grid, δεν έχει την ωριμότητα για να ηγηθεί, ενώ ο Πέρες είναι πρωτοεμφανιζόμενος και μόλις 20 ετών. Πάντως ο μεξικανός έχει ήδη προλάβει να κάνει ντόρο γύρω από το όνομά του, καταλαμβάνοντας την κορυφή σε ένα από τα sessions των χειμερινών δοκιμών.
TORO ROSSO
Επίσημη ονομασία: Scuderia Toro Rosso
Σασί: STR6
Κινητήρας: Ferrari
Χώρα: Ιταλία
Ντεμπούτο στην F1: 2006
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 9η
Οδηγοί: Sebastien Buemi (Ελβετία) - Jaime Alguersuari (Ισπανία)
Η Toro Rosso είναι έτοιμη να βγει από τη σκιά της μεγάλης αδελφής της Red Bull Racing, καθώς το νέο της μονοθέσιο μοιάζει πολύ ανταγωνιστικό, τηρουμένων των αναλογιών. Είναι μόλις το δεύτερο που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιό της στην Φαέντσα της Ιταλίας και διαθέτει μια αξιοπρόσεκτη αεροδυναμική καινοτομία με το "διπλό" πάτωμα.
Οι Μπουεμί και Αλγκουερσουάρι είναι και πάλι το αγωνιστικό δίδυμο της ομάδας στο ξεκίνημα της χρονιά - το αν θα την ολοκληρώσουν όμως είναι ένα άλλο θέμα. Αλλωστε ο ταλαντούχος δοκιμαστής Ντάνιελ Ρικιάρντο θα είναι σταντ-μπάι στο γκαράζ, παραμονεύοντας για την ευκαιρία να κάνει ντεμπούτο στην F1 στην πορεία της σεζόν, εφόσον είτε ο ελβετός είτε ο ισπανός δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
LOTUS
Επίσημη ονομασία: Team Lotus
Σασί: T128
Κινητήρας: Renault
Χώρα: Μαλαισία
Ντεμπούτο στην F1: 2010
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 10η
Οδηγοί: Jarno Trulli (Ιταλία) - Heikki Kovalainen (Φιλανδία)
Η μοναδική ομάδα που άλλαξε κινητήρα, αφήνοντας την Cosworth για χάρη της Renault, ήταν πέρυσι η καλύτερη από τις πρωτοεμφανιζόμενες του πρωταθλήματος. Τώρα ψάχνει τους πρώτους βαθμούς της ιστορίας της και, αν κρίνουμε από την καλή παρουσία της T128 στις δοκιμές, είναι πολύ πιθανό να πετύχει το στόχο της.
Ο Τρούλι και ο Κοβαλάινεν είναι πολύ καλύτεροι πιλότοι από αυτό που έδειξαν πέρυσι, τρέχοντας με ένα περιορισμένων δυνατοτήτων μονοθέσιο.
HRT
Επίσημη ονομασία: Hispania Racing F1 Team
Σασί: F111
Κινητήρας: Cosworth
Χώρα: Ισπανία
Ντεμπούτο στην F1: 2010
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 11η
Οδηγοί: Narain Karthikeyan (Ινδία) - Vitantonio Liuzzi (Ιταλία)
Η Hispania φαντάζει ως ο αδύναμος κρίκος του φετινού πρωταθλήματος. Βέβαια αυτό αποτελεί μόνο μια θεωρητική εκτίμηση, καθώς η ομάδα δεν κατάφερε να κάνει καθόλου δοκιμές με το νέο της μονοθέσιο κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Η πρόσληψη του Ναράιν Καρθικέγιαν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη. Ο 34χρονος ινδός κέρδισε τη θέση περισσότερο λόγω της εθνικότητας και των χορηγών του, παρά του βιογραφικού του. Αντίθετα ο Λιούτσι είναι αποδεδειγμένα ένας ικανός πιλότος, αλλά η απόδοσή του θα εξαρτηθεί από τις δυνατότητες της F111.
VIRGIN
Επίσημη ονομασία: Marussia Virgin Racing
Σασί: MVR-02
Κινητήρας: Cosworth
Χώρα: Μ. Βρετανία
Ντεμπούτο στην F1: 2010
Θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών: 12η
Οδηγοί: Timo Glock (Γερμανία) - Jerome d’Ambrosio (Βέλγιο)
Η συμμαχία της Virgin με την ρωσική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων Marussia εξασφάλισε τον προϋπολογισμό της για το 2011, ο οποίος παραμένει ο μικρότερος στην F1 μαζί με εκείνον της HRT. Το μονοθέσιο της ομάδας σχεδιάστηκε και φέτος χωρίς τη βοήθεια αεροδυναμικής σήραγγας, αλλά αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι πρώτες ενδείξεις για την αξιοπιστία του δεν ήταν θετικές.
Οι οδηγικές ικανότητες του Γκλοκ δεν αρκούν από μόνες τους για να χαρίσουν στην Virgin τους πρώτους βαθμούς της στην F1, ενώ ο βέλγος ρούκι ντ'Αμπρόσιο απλώς συμπληρώνει το grid.
Οι πίστες
1.Αυστραλία, Μελβούρνη, 25-27 Μάρτιου
Παρότι είχε σα θέση στο πρόγραμμα το Νο 2 η πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα γίνει τελικά σε μια πανηγυρική ατμόσφαιρα στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Η Αυστραλία φιλοξενεί την κορυφαία διοργάνωση από το 1985, ωστόσο από το 1996 οι ομάδες ταξιδεύουν στο πάρκο της Μελβούρνης για τον αγώνα. Οι πιλότοι θα περάσουν από τη γραμμή της εκκίνησης 58 φορές καθώς το μήκος της πίστας είναι 5.303m. Το σιρκουί της Αυστραλίας είναι απαιτητικό στα φρένα και σχετικά γρήγορο, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 305 km/h, πριν μπουν στην πρώτη στροφή.
2.Μαλαισία, Κουάλα Λαμπούρ, 8-10 Απριλίου
Στον δεύτερο αγώνα της σεζόν ομάδες και πιλότοι έχουν ένα πραγματικό δύσκολο έργο. Το κλίμα της Μαλαισίας με ζέστη και βροχή προβληματίζει τους μηχανικούς για τον τρόπο που θα στήσουν τα μονοθέσια τους. Χαρακτηριστικό της πίστας οι συχνές αλλαγές, καθώς οι μεγάλες ευθείες διαδέχονται τις κλειστές στροφές, 15 τον αριθμό. Ο αγώνας ολοκληρώνεται, ύστερα από 56 γύρους.
3.Κίνα, Σαγκάη, 15-17 Απριλίου
Στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στη Σαγκάη θα διεξαχθεί ο τρίτος αγώνας της χρονιάς. Χαρακτηριστικό της πίστας οι τρεις μεγάλες ευθείες , όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 317 χλμ. την ώρα. Τις ευθείες διαδέχονται οι 8 στροφές, οι οποίες δημιουργούν κατάλληλες συνθήκες για προσπεράσματα. Η κεντρική κερκίδα μπορεί να φιλοξενήσει 29.000 θεατές, ενώ σχεδόν το 80% βλέπει ολόκληρη την πίστα.
4.Τουρκία , Κωνσταντινούπολη, 6-8 Μαΐου
Σε μια υπερσύγχρονη πίστα φιλοξενείται ο τέταρτος αγώνας της σεζόν, στην Κωνσταντινούπολη. Η γειτονική Τουρκία υποδέχεται την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2005. Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης πίστας είναι ότι τα μονοθέσια γυρίζουν με αντίστροφή φορά από τους δείκτες του ρολογιού, όπως συμβαίνει και στην πίστα της Βραζιλίας. Το Instabul Park αποτελείται από 14 στροφές, ενώ υπάρχουν γρήγορα και αργά κομμάτια. Η στροφή Νο 8 είναι ίσως η πιο απαιτητική του πρωταθλήματος για το εμπρός δεξί ελαστικό.
5.Ισπανία, Καταλονία, 20-22 Μαΐου
Ίσως μια από τις πίστες που οι πιλότοι γνωρίζουν πιο καλά από οποιαδήποτε άλλη, καθώς εκεί πραγματοποιούνται οι επίσημες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν. Χαρακτηριστικό της πίστας είναι η καταπόνηση των ελαστικών ειδικά του εμπρός αριστερού. Η έξοδος από την τελευταία στροφή είναι σημαντική για την τελική ταχύτητα που θα πιάσουν στην ευθεία που ακολουθεί πρόκειται για το μοναδικό σημείο που μπορεί να προσπεράσει κανείς.
6.Μονακό, Μόντε Κάρλο, 27-29 Μαΐου
Ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακά Grand Prix του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1. Κύριο χαρακτηριστικό είναι ότι ο αγώνας πραγματοποιείται στους δρόμους του Πριγκιπάτου, με πολλούς αστέρες από όλους τους χώρους του star system να το παρακολουθούν. Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας του Μόντε Κάρλο είναι ο πιο αργός, οι πιλότοι έχουν πολύ δύσκολο έργο, καθώς δεν υπάρχει κανένα περιθώριο λάθους. Πονοκεφαλιάζουν όμως έχουν και οι μηχανικοί, καθώς τα μονοθέσια απαιτούν ιδιαίτερο στήσιμο για να είναι δυνατή η διέλευσή τους από τους δρόμους του Πριγκηπάτου.
7.Καναδάς, Μόντρεαλ, 10-12 Ιουνίου
Μια ιστορική διαδρομή στο νησάκι της Παναγίας στο Μόντρεαλ. Τον Οκτώβριο του 1978 οι πιλότοι έτρεξαν για πρώτη φορά στην πίστα του Μόντρεαλ, με τον Ζιλ Βιλνέβ να φτάνει στην πρώτη νίκη της καριέρας του. Το 1982 η συγκεκριμένη πίστα μετονομάστηκε σε «Ζιλ βιλνέβ», ύστερα από το θάνατο του πιλότου στο βελγικό γκραν πρι. Η πίστα αποτελείται από 14 στροφές, ενώ κύριο χαρακτηριστικό της είναι οι μεγάλες ευθείες. Είναι μια διαδρομή ιδιαίτερα απαιτητικά στα φρένα αλλά και στα ελαστικά.
8.Ευρωπαϊκό GP, Βαλένθια, 24-26 Ιουνίου
Στους δρόμους της Βαλένθια και πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι της πόλης, θα πραγματοποιηθεί ο όγδοος αγώνας της σεζόν. Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι η τελική ταχύτητα των μονοθέσιων. Μάλιστα, στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας τα μονοθέσια αγγίζουν τα 315χλμ. την ώρα. Οι εικόνες από την παραλία της πόλης κάνουν το γύρο του κόσμου με την Ισπανία να απολαμβάνει την προβολή.
9.Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστον, 8-10 Ιουλίου
Για ακόμη μια χρονιά η ιστορικότερη πίστα της Formula 1 θα φιλοξενήσει τον ένατο αγώνα της χρονιάς. Σ' αυτήν την πίστα πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula 1. Αρχικά το Σίλβερστον είχε κατασκευαστεί ως αεροδρόμιο, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των μεγάλων ευθειών, όπου οι πιλότοι αγγίζουν τα 295 χλμ. την ώρα. Οι περισσότερες ομάδες έχουν γύρω από την πίστα την έδρα τους και για τους Βρετανούς αποτελεί ζήτημα τιμής η νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα.
10.Γερμανία, Χοκενχάιμ, 22-24 Ιουλίου
Απο το 1977 μέχρι το 2006 η πίστα του Χοκενχάιμ φιλοξενούσε τη Formula 1, με εξαίρεση το 1985, όπου το Γερμανικό GP πραγματοποιήθηκε στο Νίρμπουργκρινκ. Τα τελευταία χρόνια το Γερμανικό GP εναλλάσσεται στις δυο πίστες. Η συγκεκριμένη πίστα δεν έχει αφήσει τις καλύτερες αναμνήσεις, καθώς εκεί έχουν πραγματοποιηθεί πολλά ατυχήματα, μερικά εκ των οποίων και θανατηφόρα, όπως το 1980 με τον Πατρίκ Ντεπαγιέ. Στο Χοκενχάιμ οι πιλότοι αγγίζουν τα 326 χλμ. την ώρα, ενώ στην πρώτη στροφή η καταπόνηση στα φρένα αγγίζει τα 3.2 G.
11.Ουγγαρία, Βουδαπέστη, 29-31 Ιουλίου
Μόλις 19 χιλιόμετρα έξω από τη Βουδαπέστη βρίσκεται η πίστα Ουγγαρόρινγκ, σε μια κοιλάδα που η μορφολογία δημιουργεί φυσικές κερκίδες που φιλοξενούν τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πολλοί χαρακτηρίζουν τη στενή διαδρομή ως «Μονακό χωρίς μπαριέρες» καθώς τα προσπεράσματα είναι δύσκολα.
Πρόπερσι στη συγκεκριμένη πίστα ο Φελίπε Μάσα είχε ένα σοβαρό ατύχημα, όταν ένα ελατήριο από το μονοθέσιο του Μπαρικέλο τον χτύπησε στο κεφάλι, με συνέπεια να υποβληθεί σε εγχείρηση και να μείνει εκτός για το υπόλοιπο της σεζόν.
12.Βέλγιο, Σπα, 26-28 Αυγούστου
Στο καταπράσινο τοπίο του Βελγίου βρίσκεται η πίστα Σπα, η οποία είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, 7.004 χιλιόμετρα. Το Σπα είναι μια απαιτητική πίστα, καθώς τις μεγάλες ευθείες διαδέχονται οι γρήγορες στροφές, με τους πιλότους στις περισσότερες στροφές να δέχονται δυνάμεις 3 G.
Κυριότερο χαρακτηριστικό της πίστας η στροφή «Eau Rouge» μια από τις πιο θεαματικές στροφές του πρωταθλήματος.
13.Ιταλία, Μόντσα, 9-11 Σεπτεμβρίου
Μια τέτοια πίστα δεν θα μπορούσε να λείπει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Ο «Ναός της ταχύτητας», αποτελεί τη δεύτερη πιο μεγάλη πίστα, με τα κοντέρ να ξεπερνούν τα 360km/h λίγο πριν τα φρένα για το πρώτο σικέιν. Οι τιφόζι κάνουν αισθητή την παρουσία τους και το πάθος τους για τη Ferrari ειδικά αν κερδίσει οδηγός της Ιταλικής ομάδας στην απονομή επικρατεί πανζουρλισμός. Πολλοί είναι οι συμπατριώτες μας που επιλέγουν την Ιταλική πίστα και συνδυάζουν τη F1 με μια βόλτα στο φθινοπωρινό Μιλάνο.
14.Σιγκαπούρη, 23-25 Σεπτεμβρίου
Ένας αγώνας που τραβά όλα τα βλέμματα, καθώς πραγματοποιείται κάτω από το φως των προβολέων. Το συγκεκριμένο GP διεξάγεται στους δρόμους του λιμανιού, σε μια σχετικά αργή διαδρομή. Οι 1600 προβολείς άναψαν για πρώτη φορά το 2008. Το σιρκουί της Σιγκαπούρης αποτελείται από 23 στροφές, οι περισσότερες αρκετά κλειστές. Οι εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου έχουν βάλει για τα καλά τη Σιγκαπούρη στον παγκόσμιο χάρτη.
15.Ιαπωνία, Σουζούκα 7-9 Οκτωβρίου
Η πίστα που από ψηλά μοιάζει με το νούμερο 8, φιλοξενεί τον 15ο αγώνα της χρονιάς. Κυριότερο χαρακτηριστικό του σιρκουί είναι η τεραστίων διαστάσεων ρόδα λούνα παρκ, η οποία είναι ορατή από όλα τα σημεία της πίστας. Η Σουζούκα απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική στις στροφές , με την «Spoon» να είναι μια από τις πιο εντυπωσιακές του πρωταθλήματος, με τους πιλότους να αγγίζουν τα 312 χλμ. την ώρα πριν φρενάρουν για αλλαγή πορείας 180 μοιρών.
16.Κορέα, Γέοκαμ, 14-16 Οκτωβρίου
Αμέσως μετά την Ιαπωνία η Formula 1 ταξιδεύει στην Κορέα. Το σιρκουί της Γέοκαμ βρίσκεται 400 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα της χώρας, τη Σεούλ. Αποτελείται από 18 στροφές με την τρίτη να είναι ιδιαίτερα κλειστή γεγονός που θα καταπονεί τους πιλότους. Η περσινή κακοκαιρία οδήγησε σε έναν από τους πιο μεγάλους σε διάρκεια αγώνες της F1 με τελικό νικητή τον Αλόνσο. Οι οργανωτές υπόσχονται μια καλύτερη παράσταση φέτος.
17. Ινδία, Βομβάη, 28-30 Οκτωβρίου
Πρόκειται για τον πρώτο αγώνα που θα διεξαχθεί στη συγκεκριμένη πίστα και χώρα. Οι Ινδοί αναμένεται να πάθουν υστερία με τη συμμετοχή του συμπατριώτη τους Ναράι Καρθικέγιαν που αγωνίζεται με τα χρώματα της Hispania Raicing Team. Η Ινδία έχει και την δική της ομάδα στο πρωτάθλημα την Force India. Ο αγώνας αυτός αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την F1 που επιμένει ανατολικά, εκτός Ευρώπης.
18.Άμπου Ντάμπι, Γιας Μαρίνα, 11-13 Νοεμβρίου
Δεν θα μπορούσε ένα από τα πιο πλούσια μέρη να μην φιλοξενεί την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο Άμπου Ντάμπι φέτος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη φορά αγώνας της Formula 1. Ο περσινός τελικός που ανέδειξε ως πρωταθλητή το Σεμπάστιαν Φέτελ τράβηξε το ενδιαφέρον όλου του πλανήτη. Η πίστα κατατάσσεται σε μια από τις πιο δύσκολες του πρωταθλήματος με ευθείες που απαιτούν υψηλές ταχύτητες αλλά και πολύ κλειστές στροφές.
19. Βραζιλία, Σάο Πάολο, 25-27 Νοεμβρίου
Η περιοχή προοριζόταν για ανέγερση κτιρίων. Ωστόσο, η ακαταλληλότητα της συγκεκριμένης έκτασης οδήγησε στην κατασκευή πίστας που θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Το Ιντερλάγκος για πίστα ανάμεσα στις λίμνες φαίνεται σαν να έχει χωριστεί σε δύο μέρη, το ένα με τις ευθείες και το άλλο με τις διαδοχικές (8) στροφές, που δυσκολεύει το έργο των πιλότων, καθώς απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική. Στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει τελικό πρωταθλήματος πολλές φορές, ο τελευταίος που αναδείχτηκε εκεί πρωταθλητής ήταν ο Τζένσον Μπάτον το 2009.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ