Τρίτη 13 Απριλίου 2021

900 δισ. δολάρια για online αγορές διέθεσε ο πλανήτης το 2020


Το 2019, πριν από την έλευση της πανδημίας, για κάθε 7 δολάρια που δαπανούσε ο καταναλωτής σε εμπορικές αγορές το 1$ αφορούσε αγορές μέσω Διαδικτύου. Η ραγδαία ψηφιοποίηση που έφερε η πανδημική κρίση ανέτρεψε πλήρως αυτή την αναλογία. Το 2020 για κάθε 5$, που δαπανήθηκαν σε εμπορικές δραστηριότητες, το 1 δολάριο αφορούσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Συνολικά, κατά την πανδημική χρονιά, οι καταναλωτές δαπάνησαν 900 δισ. δολάρια σε online αγορές σε σχέση με το 2019. Η άνοδος που καταγράφηκε αφορούσε τόσο τον όγκο των πωλήσεων, όσο και τον αριθμό των διαφορετικών χωρών, από τις οποίες οι αγοραστές πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές παραγγελίες. Και αυτή η εικόνα δεν αναμένεται να ανατραπεί άμεσα: το 20-30% των σχετιζόμενων με τον Covid-19 αλλαγών σε ψηφιακές λύσεις παγκοσμίως αναμένεται να διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η στροφή στο ψηφιακό κανάλι αγορών είναι παγκόσμια τάση, αν και κάποιες αγορές τρέχουν με μεγαλύτερη ταχύτητα. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard (Recovery Insights: Commerce E-volution) οι ψηφιακά ώριμες οικονομίες αύξησαν σημαντικά την ηλεκτρονική κατανάλωση.


Ώριμες αγορές

Οι οικονομίες που είχαν υιοθετήσει περισσότερες ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές πριν από την πανδημία, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, κατέγραψαν μεγαλύτερα και πιο σταθερά κέρδη από την αυξημένη ροπή των καταναλωτών προς τις ψηφιακές συναλλαγές. Οι κάτοικοι σε χώρες όπως η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία έχουν αυξήσει τις αγορές τους από ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 33% κατά μέσο όρο, με αμέσως επόμενους στη λίστα τους κατοίκους Ρωσίας και Ηνωμένου Βασιλείου.

Αντίθετα, στις χώρες που είχαν μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικού εμπορίου πριν από την πανδημία, όπως η Αργεντινή και το Μεξικό, η αύξηση των online πωλήσεων ήταν πιο περιορισμένη.



Το online grocery

Οι βασικοί τομείς λιανικής, που είχαν το μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικών αγορών πριν από την κρίση, όπως αυτός των τροφίμων, εμφάνισαν μερικά από τα μεγαλύτερα κέρδη, λόγω της προσαρμογής των καταναλωτών σε νέες ψηφιακές λύσεις.

Η διαμόρφωση νέων καταναλωτικών συνηθειών, καθώς και η μικρή βάση δεδομένων σε αυτές τις αγορές που υπήρχε από την προ-πανδημική εποχή, υποδεικνύει πως η αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου (70-80%) στα καταστήματα τροφίμων θα διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.


Aνέπαφες πληρωμές

Ακόμη και στις αγορές εντός καταστημάτων, ο Covid-19 επιτάχυνε την ψηφιακή μετάβαση, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μετέβησαν από τη χρήση μετρητών, στις ανέπαφες πληρωμές. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, από καταστήματα στα οποία απαιτείται φυσική παρουσία για την πραγματοποίηση αγορών, όπως είναι τα εστιατόρια και τα καταστήματα τροφίμων, παρατηρήθηκε αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών κατά 2.5%, πέραν της αυξητικής τάσης.

Η συγκεκριμένη τάση, οδήγησε σε επιτάχυνση της μετάβασης από τα μετρητά σε ηλεκτρονικές πληρωμές, κατά ένα ολόκληρο έτος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ