Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021

Τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα του κόσμου


Ποια είναι τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα στον κόσμο; Ποια αυτοκίνητα έχουν την μεγαλύτερη αξία; Και γιατί;

Πολλές φορές είναι η αγωνιστική προϊστορία τους, άλλες φορές η ομορφιά τους, και άλλες φορές υπάρχει από πίσω από την τιμή κάτι πιο εξεζητημένο. Μιλάμε για αυτοκίνητα που δεν κυκλοφορούν στην αγορά και που δεν είναι προς πώληση αφού η ιστορία τους είναι πιο «βαριά» από οποιαδήποτε τσέπη εκκεντρικού συλλέκτη – εκατομμυριούχου.



Mercedes – Benz 300SLR «722», 30.000.000€



Γιατί είναι η «722» το πιο πολύτιμο αυτοκίνητο του πλανήτη; Με μια λέξη «Moss», Sir. Sterling Moss για να είμαστε ακριβείς, ο πιο αξιοθαύμαστος οδηγός στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο οποίος επιμένει ότι η «722» είναι το αγαπημένο του αυτοκίνητο. Ο βασικός λόγος που η φήμη του Moss αγγίζει το status του ήρωα, τουλάχιστον στην πατρίδα του την Αγγλία, είναι πολύ απλά επειδή κατάφερε να κερδίσει τους Ιταλούς αντιπάλους του, επί Ιταλικού εδάφους, την εποχή που αυτοί φάνταζαν άπιαστοι. Η «722» από μόνη της είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στον τομέα του αυτοκινήτου αφού οι αγωνιστικές, σχεδιαστικές και κατασκευαστικές καινοτομίες της ήταν έτη φωτός μπροστά από τους υπόλοιπους της εποχής. Δυστυχώς όμως η 300SLR ήταν το αυτοκίνητο το οποίο ξέφυγε από την πορεία του και «έπεσε» πάνω στους θεατές του Le Mans. Κάπως έτσι, με ελάχιστη παρουσία στις πίστες, η «722» αποσύρθηκε στο μουσείο της Mercedes.



Bugatti 57SC Type Atlantic, 25.000.000€



Είναι ότι πιο κοντινό στην τέχνη κυκλοφορεί σε 4 ρόδες, αφού το σχήμα του θυμίζει γλυπτό. Κάποιοι συλλέκτες την αποκαλούν «μηχανοκίνητη Mona Lisa». Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1935, κατασκευασμένη από αλουμίνιο και με κινητήρα 200HP, πράγμα που την κάνει ουσιαστικά το πρώτο supercar και ένα από τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα στον κόσμο. Κατασκευάστηκαν μόλις τρία κομμάτια, και η μια από αυτές καταστράφηκε ολοσχερώς σε πολύνεκρο ατύχημα με τραίνο. Η δεύτερη αποτελεί αντικείμενο διαφωνίας αφού η ιδιοκτήτης της έκανε κάποιες αμφιλεγόμενες μετατροπές και η 3η, η πιο αυθεντική και καλοδιατηρημένη βρίσκεται στο γκαράζ του Ralph Lauren.



Ferrari 250GTO, 20.000.000€



Είναι το απόλυτο σπορ αυτοκίνητο. Ο λόγος που η GTO πωλείται σε αστρονομικά ψηλές τιμές είναι επειδή θεωρείται ιδανική για όλων των ειδών την οδήγηση. Δεν είναι βέβαια το μοναδικό αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις σε διάφορες συνθήκες, αλλά σε συνδυασμό με την εμφάνιση, τις προοπτικές και τη φήμη της, το πακέτο είναι υπερπλήρες και πανάκριβο.



BMW M1 Andy Warhol, 10.000.000€



H τέχνη συναντάει την βιομηχανία του αυτοκινήτου, μέσα από την ματιά του πιο επιθυμητού μοντέρνου καλλιτέχνη, του Andy Warhol. To 1979 ο Warhol έγινε ο 4ος καλλιτέχνης που συνεργάστηκε με την BMW για να δημιουργήσει αυτό που οι Γερμανοί ονομάζουν Art Car. O μύθος λέει ότι χρειάστηκαν μόλις 23 λεπτά να ολοκληρώσει το έργο του, σε μακέτες κλίμακας 1:5, και ότι για να προσθέσει μια πιο προσωπική πινελιά, ο Warhol άφησε το αποτύπωμα του χεριού του στο νωπό χρώμα.



Boeing Lunar Roving Vehicle, 7.000.000€



Αν οι τιμές που έχετε διαβάσει μέχρι τώρα σας φαίνονται από άλλο πλανήτη, τι να πούμε για το «όχημα» αυτό; Το κατασκεύασε η Boeing το 1971, μαζί με άλλα τρία, ειδικά για την NASA και της κόστισε, τότε, 325 εκατομύρια δολάρια το καθένα. Από τα τέσσερα Lunar Roving Vehicle, τα τρία πήγαν στο φεγγάρι με τις αποστολές του Apollo 15, 16, 17 και το τελευταίο βρίσκεται στα γκαράζ της NASA..



Mercedes-Benz SSK, 7.000.000€



Ήταν με διαφορά το πιο γρήγορο αυτοκίνητο της εποχής του, και γι’ αυτό η τιμή του είναι αστρονομική. Παρά το ότι φέρει το λογότυπο της Mercedes-Benz το SSK έχει σχεδιαστεί από τον Dr. Ferdinand Porsche και ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που κατασκεύασε για άλλον, αφού ένα χρόνο μετά, το 1932, έφτιαξε την δική του εταιρία. Το SSK έχει 7λιτρο κινητήρα, αποδίδει μεταξύ 200 και 300 αλόγων και έχει τελική που αγγίζει τα 200 χλμ. την ώρα. Κατασκευάστηκαν μόλις 40 κομμάτια και ο Ralph Lauren έχει ένα από αυτά.



Alfa Romeo 1938 8C 2900B Le Mans, 4.000.000€



H κατηγορία 8C από μόνη της δεν λέει πολλά, αφού το μόνο που σημαίνει είναι ότι το αμάξι είναι οχτακύλινδρο. Σχεδιασμένη από τον Vittorio Jano, η έκδοση 1938 8C 2900B Le Mans είναι η κορυφαία της κατηγορίας. «Έτρεξε» μονάχα σε ένα Le Mans, έφυγε 160 χλμ. μπροστά και τελικά δεν τερμάτισε αφού έμεινε από βαλβίδα. Βρίσκεται από το 1987 στο μουσείο της Alfa Romeo, όπου μετακόμισε από την αίθουσα Grand Prix Collection της πίστας του Donington.



Cugnot Fardier ‘A Vapeur, 3.500.000€



Λειτουργεί με ατμό και είναι το 1ο αυτοκίνητο με αυτόνομη κίνηση προπέλας. Η αρχική του έκδοση, αυτή με τις τρεις ρόδες, σέρνονταν από άλογο (βλέπε κάρο) και ήταν σχετικά μικρότερη από την μηχανοκίνητη, η οποία είχε τελική τα 5 χλμ. την ώρα και κουβαλούσε μέχρι 5 τόνους φορτίο. Σήμερα το Fardier ‘A Vapeur αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα στον κόσμο και υπάρχει χάρη στον Βασιλιά Louis τον 15ο, ο οποίος φρόντισε να δοθεί σύνταξη στον Cugnot που το σχεδίασε και να φυλαχτεί το «δημιούργημα» του σε μουσείο.



Rolls – Royce John Lennon Phantom V, 3.000.000€



Τα αντικείμενα που φέρουν την σφραγίδα των Beatles πάντα μοσχοπουλιούνται στις δημοπρασίες. O John Lennon αγόρασε την Phantom V καινούργια, και μετέτρεψε το πίσω κάθισμα σε διπλό κρεβάτι. Μετά πλήρωσε έναν Ολλανδό τσιγγάνο, ονόματι the Fool, για να του το ζωγραφίσει. Το 1977 ο Lennon δώρισε το αυτοκίνητο στο μουσείο Cooper – Hewitt αντί φοροαπαλλαγής 225.000 δολαρίων. Από εκεί, ο μεγαλοεπιχειρηματίας Jim Pattison, αγόρασε ένα από ψστην τιμή των 3.000.000 δολαρίων.



Ford GT S/N 1075, 3.000.000€



Είναι το αυτοκίνητο με τις πιο εντυπωσιακές νίκες, αφού κυριάρχησε στα Le Mans του 68’ και 69’, κάτω από τις οδηγίες του John Wyer και με μεγάλο αντίπαλο τις Porsche. Ειδικά ο αγώνας του 1969, όπου η Ford πήρε τη νίκη στον τελευταίο γύρο, θεωρείται ένας από τους πιο συγκλονιστικούς αγώνες όλων των εποχών. Το αμάξι αγοράστηκε από έναν Αμερικάνο συλλέκτη, του οποίου το όνομα δεν είναι γνωστό.



Aston Martin, DBR1, 2.750.000€



To να διαλέξεις την πιο πολύτιμη Aston Martin είναι δύσκολη δουλειά με τόσα εξαιρετικά μοντέλα που υπάρχουν. Η DBR1 όμως έχει κερδίσει το Le Mans, και αυτή η διάκριση είναι καταλυτική όταν μιλάμε για την αξία οποιουδήποτε αυτοκινήτου, αφού μια νίκη στον συγκεκριμένο αγώνα απογειώνει την τιμή. Το αυτοκίνητο αυτό εξακολουθεί να τρέχει σε ιδιωτικούς, αγώνες και ανήκει στον Tim Samways, έναν συλλέκτη – μηχανικό ιστορικών αυτοκινήτων.



Aston Martin, DB5, 2.500.000€



Είναι το αυτοκίνητο του James Bond, εξού και η υπεραξία του συγκεκριμένου μοντέλου. Πωλήθηκε το 2006 στον Αμερικάνο Jerry Lee και είναι ένα από τα λίγα αυθεντικά αυτοκίνητα που έχουμε δει σε ταινίες του Bond, αφού είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στα Goldfinger & Thunderball με τον Sean Connery. Οι άνθρωποι του χώρου το ονομάζουν «το πιο διάσημο αυτοκίνητο του κόσμου» και όχι άδικα.



Mini Cooper George Harrison, 2.000.000€



Όπως θα περίμενε κανείς, είναι φτηνότερο από το αυτοκίνητο του John Lennon, αλλά και πάλι 2.000.000€ για ένα Mini είναι πολλά λεφτά. Το Mini του George Harrison είναι ζωγραφισμένο με εικόνες από το βιβλίο Tantrum Art. και το έχουμε δει στην ταινία Magical Mystery Tour. Μέσα στο Mini αυτό ο George και ο John με τις γυναίκες τους δοκίμασαν για πρώτη φορά LSD.



Porsche 917, 1.500.000€



Μόνο οχτώ «917» κατασκεύασε η Porsche από τα οποία η Porsche διατηρεί στην κατοχή της τα τρία. Η 917 θεωρείται με διαφορά το καλύτερο αυτοκίνητο αγώνων endurance με τα αυτοκίνητα που φέρουν τα νούμερο 020 και 023 να θεωρούνται τα πλέον πολύτιμα της κατηγορίας. Τα δε χρώματα της Martini Racing που την διακοσμούν είναι με μια λέξη θρυλικά και την καθιστούν ένα από τα πιο πολύτιμα αυτοκίνητα στον κόσμο.



Lincoln Continental Presidential Limo GG300, 1.200.000€



Είναι η λιμουζίνα των προέδρων των Ηνωμένων Πολιτειών, ένα ακόμη υποψήφιο για το πιο διάσημο αυτοκίνητο του κόσμου, καθώς σε αυτό δολοφονήθηκε ο John F Kennedy. Περιέργως το αυτοκίνητο μετά την δολοφονία του Kennedy η Lincoln συνέχισε να εξυπηρετεί προέδρους, όπως τους Johnson, Nixon, Ford & Carter. Τώρα βρίσκεται στο μουσείο αυτοκινήτων του Henry Ford.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ