Πως χαλάει γρήγορα ο συμπλέκτης? Δείτε εδώ 6 κανόνες για να επιμηκύνεις την διάρκεια ζωής του, πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα.
Υπάρχει περίπτωση να μην χρειαστεί ποτέ αλλαγή ο δίσκος? Όχι. Γιατί όμως να μην πάτε συνεργείο στις 120.000 χλμ. και όχι στις 60.000χλμ.? Οι παράγοντες που θα το κρίνουν αυτό, είναι πολλοί με βασικότερους τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης. Δείτε εδώ τι πραγματικά μειώνει τη ζωή του αλλά και χρήσιμες συμβουλές για την συντήρηση του.
1. Ποτέ πατημένος συμπλέκτης στο φανάρι. Είναι η πιο επιβλαβής αλλά και συνηθισμένη συνήθεια που φθείρει παντελώς άσκοπα τον δίσκο. Πολλοί, λόγω βαρεμάρας, ή και συνήθειας ή ακόμα και για να ξεκινήσουν πιο γρήγορα, κρατάνε πατημένο τον συμπλέκτη σε όλη τη διάρκεια του κόκκινου φαναριού. Αποδεδειγμένα, θα πάτε συνεργείο πιο γρήγορα από όσο νομίζετε.
2. Πατήστε το συμπλέκτη μέχρι τέρμα. Όσο μεγάλη και αν είναι η διαδρομή του, όσο κουρασμένοι και αν νιώθετε, πατήστε το πεντάλ μέχρι το τέλος της διαδρομής του. Η αλλαγή ταχύτητας με τον συμπλέκτη να μην έχει ολοκληρώσει την διαδρομή του, είναι φοβερά επιζήμια.
3. Προσοχή στο πατάκι. Σε συνεχεία της από πάνω συνήθειας, προσέξτε μην το πατάκι έχει μετατοπιστεί ανάμεσα στο πάτωμα και το πεντάλ, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδρομής. Έστω και ακούσια, φθείρετε τον δίσκο.
4. Η ρυμούλκηση. Είναι μια από τις βασικές αιτίες φθοράς του δίσκου. Όσοι "τραβούν" τρέιλερ με σκάφος, τροχόσπιτο ή ακόμα και μπαγκαζιέρα αντιμετωπίζουν συχνά το πρόβλημα της γρήγορης φθοράς.
5. Προσοχή στην όπισθεν. Μην «κουμπώσετε» ποτέ την όπισθεν όσο το όχημα κινείται εμπρός. Περιμένετε την πλήρη ακινητοποίηση και τότε εκτελέστε την μανούβρα.
6. Χέρι. Μην ξεκουράζεται το χέρι σας επάνω στον επιλογέα. Η πίεση που ασκείται, μεταφέρετε στο κιβώτιο και αυτό μακροχρόνια φθείρει υπερβολικά το κιβώτιο.
Συνέπειες και ενδείξεις φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη
• Μια πρώτη ένδειξη του φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη έρχεται από το αμπραγιάζ το οποίο έχει σαφώς πιο σκληρή αίσθηση απ ό,τι όταν ο δίσκος δεν έχει φθαρεί. Η εμπλοκή των ταχυτήτων γίνεται πιο δύσκολα όταν ο δίσκος είναι φθαρμένος. Ο λεβιές γίνεται πιο σκληρός και μεγαλύτερη δυσκολία στην εμπλοκή εμφανίζουν η 1η και η όπισθεν. Όταν ο δίσκος είναι εντελώς φθαρμένος, η εμπλοκή των ταχυτήτων είναι σχεδόν αδύνατη.
• Με φθαρμένο δίσκο εμφανίζεται απώλεια στη μεταφορά ισχύος. Το αυτοκίνητο με φθαρμένο συμπλέκτη χάνει μεγάλο μέρος της επιτάχυνσης που είχε με άφθαρτο δίσκο συμπλέκτη.
• Ο φθαρμένος δίσκος συμπαρασύρει στη φθορά και άλλα τμήματα που σχετίζονται με αυτόν: α) Το πλατό του συμπλέκτη που επίσης φθείρεται και β) το ρουλεμάν του πλατό.
Κόστος
Η δουλειά που αναλαμβάνει ο δίσκος συμπλέκτη μαζί με το πλατό είναι μια από τις σημαντικότερες στο αυτοκίνητο καθώς έχουν την πλήρη ευθύνη να μεταφέρουν ή να διακόψουν τις στροφές και τη ροπή στρέψης του κινητήρα προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν αλλάζουμε δίσκο συμπλέκτη, μαζί αντικαθίστανται το πλατό και το ρουλεμάν του πλατό. Το κόστος της αλλαγής μαζί με τη εργασία σε ένα μικρό αυτοκίνητο κυμαίνεται μεταξύ 250-300 ευρώ.
Πηγή: autoagora.gr
Υπάρχει περίπτωση να μην χρειαστεί ποτέ αλλαγή ο δίσκος? Όχι. Γιατί όμως να μην πάτε συνεργείο στις 120.000 χλμ. και όχι στις 60.000χλμ.? Οι παράγοντες που θα το κρίνουν αυτό, είναι πολλοί με βασικότερους τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης. Δείτε εδώ τι πραγματικά μειώνει τη ζωή του αλλά και χρήσιμες συμβουλές για την συντήρηση του.
1. Ποτέ πατημένος συμπλέκτης στο φανάρι. Είναι η πιο επιβλαβής αλλά και συνηθισμένη συνήθεια που φθείρει παντελώς άσκοπα τον δίσκο. Πολλοί, λόγω βαρεμάρας, ή και συνήθειας ή ακόμα και για να ξεκινήσουν πιο γρήγορα, κρατάνε πατημένο τον συμπλέκτη σε όλη τη διάρκεια του κόκκινου φαναριού. Αποδεδειγμένα, θα πάτε συνεργείο πιο γρήγορα από όσο νομίζετε.
2. Πατήστε το συμπλέκτη μέχρι τέρμα. Όσο μεγάλη και αν είναι η διαδρομή του, όσο κουρασμένοι και αν νιώθετε, πατήστε το πεντάλ μέχρι το τέλος της διαδρομής του. Η αλλαγή ταχύτητας με τον συμπλέκτη να μην έχει ολοκληρώσει την διαδρομή του, είναι φοβερά επιζήμια.
3. Προσοχή στο πατάκι. Σε συνεχεία της από πάνω συνήθειας, προσέξτε μην το πατάκι έχει μετατοπιστεί ανάμεσα στο πάτωμα και το πεντάλ, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδρομής. Έστω και ακούσια, φθείρετε τον δίσκο.
4. Η ρυμούλκηση. Είναι μια από τις βασικές αιτίες φθοράς του δίσκου. Όσοι "τραβούν" τρέιλερ με σκάφος, τροχόσπιτο ή ακόμα και μπαγκαζιέρα αντιμετωπίζουν συχνά το πρόβλημα της γρήγορης φθοράς.
5. Προσοχή στην όπισθεν. Μην «κουμπώσετε» ποτέ την όπισθεν όσο το όχημα κινείται εμπρός. Περιμένετε την πλήρη ακινητοποίηση και τότε εκτελέστε την μανούβρα.
6. Χέρι. Μην ξεκουράζεται το χέρι σας επάνω στον επιλογέα. Η πίεση που ασκείται, μεταφέρετε στο κιβώτιο και αυτό μακροχρόνια φθείρει υπερβολικά το κιβώτιο.
Συνέπειες και ενδείξεις φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη
• Μια πρώτη ένδειξη του φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη έρχεται από το αμπραγιάζ το οποίο έχει σαφώς πιο σκληρή αίσθηση απ ό,τι όταν ο δίσκος δεν έχει φθαρεί. Η εμπλοκή των ταχυτήτων γίνεται πιο δύσκολα όταν ο δίσκος είναι φθαρμένος. Ο λεβιές γίνεται πιο σκληρός και μεγαλύτερη δυσκολία στην εμπλοκή εμφανίζουν η 1η και η όπισθεν. Όταν ο δίσκος είναι εντελώς φθαρμένος, η εμπλοκή των ταχυτήτων είναι σχεδόν αδύνατη.
• Με φθαρμένο δίσκο εμφανίζεται απώλεια στη μεταφορά ισχύος. Το αυτοκίνητο με φθαρμένο συμπλέκτη χάνει μεγάλο μέρος της επιτάχυνσης που είχε με άφθαρτο δίσκο συμπλέκτη.
• Ο φθαρμένος δίσκος συμπαρασύρει στη φθορά και άλλα τμήματα που σχετίζονται με αυτόν: α) Το πλατό του συμπλέκτη που επίσης φθείρεται και β) το ρουλεμάν του πλατό.
Κόστος
Η δουλειά που αναλαμβάνει ο δίσκος συμπλέκτη μαζί με το πλατό είναι μια από τις σημαντικότερες στο αυτοκίνητο καθώς έχουν την πλήρη ευθύνη να μεταφέρουν ή να διακόψουν τις στροφές και τη ροπή στρέψης του κινητήρα προς το κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν αλλάζουμε δίσκο συμπλέκτη, μαζί αντικαθίστανται το πλατό και το ρουλεμάν του πλατό. Το κόστος της αλλαγής μαζί με τη εργασία σε ένα μικρό αυτοκίνητο κυμαίνεται μεταξύ 250-300 ευρώ.
Πηγή: autoagora.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ