Περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ πρόσθετους φόρους θα κληθούν να πληρώσουν οι οδηγοί αυτοκινήτων μέσα στο 2017 χωρίς στο ποσό αυτό να περιλαμβάνεται η όποια πρόσθετη επιβάρυνση από την προωθούμενη «μεταρρύθμιση» στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.
Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα, τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα καθώς και στα ΙΧ που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ όπως επίσης και η ενεργοποίηση του νέου καθεστώτος φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων, συνθέτουν ένα «πακέτο» μέτρων που θα καταστήσει ακόμη ακριβότερη τη χρήση του αυτοκινήτου, ειδικά του επαγγελματικού.
ΝΕΟΙ ΦΟΡΟΙ: το «τριπλό χτύπημα» στις τιμές των καυσίμων θα έχει ως αποτέλεσμα, από την Πρωτοχρονιά ένα λίτρο πετρελαίου κίνησης να ακριβύνει έως και 10 λεπτά του ευρώ ενώ στην τιμή της αμόλυβδης θα προστεθούν περισσότερα από 7-8 λεπτά. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης, ο ΦΠΑ 24% που θα επιβληθεί και επί του αυξημένου φόρου κατανάλωσης αλλά και η άνοδος που παρατηρείται εδώ και μερικές εβδομάδες στη διεθνή τιμή του πετρελαίου συνθέτουν το «τριπλό χτύπημα» το οποίο θα φανεί από την Πρωτοχρονιά στις ταμπέλες των πρατηρίων ως εξής:
Στην Αττική, η μέση τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να σπάσει το «φράγμα» των 1,5 ευρώ το λίτρο ύστερα από πολύ καιρό. Στους πιο ακριβούς νομούς της χώρας όπως είναι τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες, νομοί της Κρήτης, η Σάμος κλπ, η αμόλυβδη αναμένεται να σπάσει ακόμη και το φράγμα των 1,7 ευρώ ανά λίτρο. Ακόμη μεγαλύτερες θα είναι οι ανατιμήσεις στα νησιά του Αιγαίου όπου καταργείται το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ κάτι που σημαίνει ότι ο βασικός συντελεστής που βαραίνει τα καύσιμα, θα αυξηθεί από το 19% στο 24% Μεταξύ αυτών των νησιών είναι η Αμοργός, η Ίος, η Κύθνος, η Σέριφος, η Σίκινος, η Ανάφη, η Κίμωλος, η Φολέγανδρος, η Ηρακλειά, η Δονούσα, η Θηρασία, η Σχοινούσα, τα Κουφονήσια, η Δήλος, η Σκόπελος, η Αμμουλιανή, η Διάπορος, η Κυρα Παναγιά, η Περιστέρα και η Τσουγκριά.
Το πετρέλαιο κίνησης στην Αττική αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,25 ευρώ ανά λίτρο ενώ στους ακριβότερους νομούς της χώρας θα φτάσει να πωλείται ακόμη και πάνω από 1,4 ευρώ το λίτρο.
ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΙΧ.
Η υπουργική απόφαση για τον έλεγχο των οδηγών με ανασφάλιστα οχήματα, έχει εκδοθεί από τον Ιανουάριο του 2016 αλλά ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ώστε να συνταχθεί η λίστα με τους οδηγούς που πρέπει να κληθούν για να ασφαλίσουν τα οχήματά τους πληρώνοντας το επιπλέον παράβολο των 250 ευρώ. Μόνο από αυτή τη διαδικασία είχαν προβλεφθεί (και είχαν καταγραφεί στον προϋπολογισμό του 2016) έσοδα της τάξεως των 45 εκατ. ευρώ. «Παγωμένη» παραμένει προς το παρόν και η διαδικασία εντοπισμού των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Και από αυτό το μέτρο, είχαν προϋπολογιστεί περίπου 56 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2016.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου, το υπουργείο Οικονομικών τροποποίησε τη διάταξη υπολογισμού του εισοδήματος με το οποίο θα φορτωθούν τα στελέχη των επιχειρήσεων στα οποία έχουν παραχωρηθεί αυτοκίνητα. Ο πολύπλοκος τρόπος υπολογισμού που υπολόγιζε το εισόδημα με βάση τις δαπάνες συντήρησης (και με συντελεστή 80%) αντικαταστάθηκε με καινούργιο σύστημα υπολογισμού το οποίο συναρτά το εισόδημα με την λιανική τιμή προ φόρων του οχήματος αλλά και με την παλαιότητά του. Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, ευνοημένοι με το νέο σύστημα θα βγουν κατά κύριο λόγο οι επαγγελματίες στους οποίους έχουν παραχωρηθεί αυτοκίνητα μικρής αξίας καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις το τεκμαρτό εισόδημα (το οποίο θα προστεθεί στα υπόλοιπα εισοδήματα) θα είναι της τάξεως των μερικών εκατοντάδων ευρώ. Ο φόρος επί αυτού του πρόσθετου εισοδήματος θα υπολογιστεί με συντελεστή από 22% έως και 45% ανάλογα με το ύψος των αποδοχών του κάθε οδηγού. Να σημειωθεί ότι από αυτό το μέτρο το υπουργείο Οικονομικών περιμένει να εισπράξει περί τα 90 εκατ. ευρώ μέσα στο 2017 καθώς η διάταξη θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την κατοχή εισοδήματος μέσα στο 2016 (κάτι που σημαίνει ότι η επιβάρυνση θα φανεί στις φορολογικές δηλώσεις του 2017).
Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας το 2018
Ανακοινώνοντας τη διατήρηση των τελών κυκλοφορίας του 2017 στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2016 (με μοναδική εξαίρεση τα τέλη 133.000 οχημάτων που έχουν εισαχθεί από το εξωτερικό και για τα οποία υπήρξαν αυξομειώσεις), το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το 2018 θα προχωρήσει στη ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού. Με βάση την εξαγγελία «θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Ένα θεωρείται από τώρα δεδομένο: τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 θα πρέπει να αποδώσουν στο Δημόσιο τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ –αν όχι περισσότερα- καθώς στο 4ο και τελευταίο έτος του 3ου μνημονίου θα πρέπει να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Όσον αφορά στο σενάριο για υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, μέσα στο 2017 αναμένεται να επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό με το 2016. Το υπουργείο Οικονομικών θα «μετρήσει» πόσες καταθέσεις πινακίδων έγιναν μέχρι το τέλος του 2016 για να αποφασίσει πότε θα δώσει κίνητρα για την άρση της ακινησίας. Σε πρακτικό επίπεδο, οι οδηγοί θα μπορούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους, πληρώνοντας τα τέλη μόνο για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του 2017.
Πηγή: Εφημερίδα Παραπολιτικά
Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα, τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα καθώς και στα ΙΧ που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ όπως επίσης και η ενεργοποίηση του νέου καθεστώτος φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων, συνθέτουν ένα «πακέτο» μέτρων που θα καταστήσει ακόμη ακριβότερη τη χρήση του αυτοκινήτου, ειδικά του επαγγελματικού.
ΝΕΟΙ ΦΟΡΟΙ: το «τριπλό χτύπημα» στις τιμές των καυσίμων θα έχει ως αποτέλεσμα, από την Πρωτοχρονιά ένα λίτρο πετρελαίου κίνησης να ακριβύνει έως και 10 λεπτά του ευρώ ενώ στην τιμή της αμόλυβδης θα προστεθούν περισσότερα από 7-8 λεπτά. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης, ο ΦΠΑ 24% που θα επιβληθεί και επί του αυξημένου φόρου κατανάλωσης αλλά και η άνοδος που παρατηρείται εδώ και μερικές εβδομάδες στη διεθνή τιμή του πετρελαίου συνθέτουν το «τριπλό χτύπημα» το οποίο θα φανεί από την Πρωτοχρονιά στις ταμπέλες των πρατηρίων ως εξής:
Στην Αττική, η μέση τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να σπάσει το «φράγμα» των 1,5 ευρώ το λίτρο ύστερα από πολύ καιρό. Στους πιο ακριβούς νομούς της χώρας όπως είναι τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες, νομοί της Κρήτης, η Σάμος κλπ, η αμόλυβδη αναμένεται να σπάσει ακόμη και το φράγμα των 1,7 ευρώ ανά λίτρο. Ακόμη μεγαλύτερες θα είναι οι ανατιμήσεις στα νησιά του Αιγαίου όπου καταργείται το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ κάτι που σημαίνει ότι ο βασικός συντελεστής που βαραίνει τα καύσιμα, θα αυξηθεί από το 19% στο 24% Μεταξύ αυτών των νησιών είναι η Αμοργός, η Ίος, η Κύθνος, η Σέριφος, η Σίκινος, η Ανάφη, η Κίμωλος, η Φολέγανδρος, η Ηρακλειά, η Δονούσα, η Θηρασία, η Σχοινούσα, τα Κουφονήσια, η Δήλος, η Σκόπελος, η Αμμουλιανή, η Διάπορος, η Κυρα Παναγιά, η Περιστέρα και η Τσουγκριά.
Το πετρέλαιο κίνησης στην Αττική αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,25 ευρώ ανά λίτρο ενώ στους ακριβότερους νομούς της χώρας θα φτάσει να πωλείται ακόμη και πάνω από 1,4 ευρώ το λίτρο.
ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΙΧ.
Η υπουργική απόφαση για τον έλεγχο των οδηγών με ανασφάλιστα οχήματα, έχει εκδοθεί από τον Ιανουάριο του 2016 αλλά ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ώστε να συνταχθεί η λίστα με τους οδηγούς που πρέπει να κληθούν για να ασφαλίσουν τα οχήματά τους πληρώνοντας το επιπλέον παράβολο των 250 ευρώ. Μόνο από αυτή τη διαδικασία είχαν προβλεφθεί (και είχαν καταγραφεί στον προϋπολογισμό του 2016) έσοδα της τάξεως των 45 εκατ. ευρώ. «Παγωμένη» παραμένει προς το παρόν και η διαδικασία εντοπισμού των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Και από αυτό το μέτρο, είχαν προϋπολογιστεί περίπου 56 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2016.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου, το υπουργείο Οικονομικών τροποποίησε τη διάταξη υπολογισμού του εισοδήματος με το οποίο θα φορτωθούν τα στελέχη των επιχειρήσεων στα οποία έχουν παραχωρηθεί αυτοκίνητα. Ο πολύπλοκος τρόπος υπολογισμού που υπολόγιζε το εισόδημα με βάση τις δαπάνες συντήρησης (και με συντελεστή 80%) αντικαταστάθηκε με καινούργιο σύστημα υπολογισμού το οποίο συναρτά το εισόδημα με την λιανική τιμή προ φόρων του οχήματος αλλά και με την παλαιότητά του. Όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, ευνοημένοι με το νέο σύστημα θα βγουν κατά κύριο λόγο οι επαγγελματίες στους οποίους έχουν παραχωρηθεί αυτοκίνητα μικρής αξίας καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις το τεκμαρτό εισόδημα (το οποίο θα προστεθεί στα υπόλοιπα εισοδήματα) θα είναι της τάξεως των μερικών εκατοντάδων ευρώ. Ο φόρος επί αυτού του πρόσθετου εισοδήματος θα υπολογιστεί με συντελεστή από 22% έως και 45% ανάλογα με το ύψος των αποδοχών του κάθε οδηγού. Να σημειωθεί ότι από αυτό το μέτρο το υπουργείο Οικονομικών περιμένει να εισπράξει περί τα 90 εκατ. ευρώ μέσα στο 2017 καθώς η διάταξη θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την κατοχή εισοδήματος μέσα στο 2016 (κάτι που σημαίνει ότι η επιβάρυνση θα φανεί στις φορολογικές δηλώσεις του 2017).
Ριζικές αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας το 2018
Ανακοινώνοντας τη διατήρηση των τελών κυκλοφορίας του 2017 στα ίδια επίπεδα με τα αντίστοιχα του 2016 (με μοναδική εξαίρεση τα τέλη 133.000 οχημάτων που έχουν εισαχθεί από το εξωτερικό και για τα οποία υπήρξαν αυξομειώσεις), το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το 2018 θα προχωρήσει στη ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού. Με βάση την εξαγγελία «θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).
Ένα θεωρείται από τώρα δεδομένο: τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 θα πρέπει να αποδώσουν στο Δημόσιο τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ –αν όχι περισσότερα- καθώς στο 4ο και τελευταίο έτος του 3ου μνημονίου θα πρέπει να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Όσον αφορά στο σενάριο για υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα, μέσα στο 2017 αναμένεται να επαναληφθεί το ίδιο σκηνικό με το 2016. Το υπουργείο Οικονομικών θα «μετρήσει» πόσες καταθέσεις πινακίδων έγιναν μέχρι το τέλος του 2016 για να αποφασίσει πότε θα δώσει κίνητρα για την άρση της ακινησίας. Σε πρακτικό επίπεδο, οι οδηγοί θα μπορούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους, πληρώνοντας τα τέλη μόνο για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του 2017.
Η αξία της παραχώρησης του οχήματος
| ||||
0-2 έτη
|
3-5 έτη
|
6-9 έτη
|
10 έτη και πάνω
| |
6000
|
240
|
216
|
180
|
120
|
8000
|
320
|
288
|
240
|
160
|
10000
|
400
|
360
|
300
|
200
|
12000
|
480
|
432
|
360
|
240
|
14000
|
620
|
558
|
465
|
310
|
16000
|
760
|
684
|
570
|
380
|
17000
|
830
|
747
|
622,5
|
415
|
18000
|
970
|
873
|
727,5
|
485
|
19000
|
1110
|
999
|
832,5
|
555
|
20000
|
1250
|
1125
|
937,5
|
625
|
21000
|
1430
|
1287
|
1072,5
|
715
|
22000
|
1610
|
1449
|
1207,5
|
805
|
23000
|
1790
|
1611
|
1342,5
|
895
|
24000
|
1970
|
1773
|
1477,5
|
985
|
25000
|
2150
|
1935
|
1612,5
|
1075
|
30000
|
3250
|
2925
|
2437,5
|
1625
|
35000
|
4350
|
3915
|
3262,5
|
2175
|
40000
|
5450
|
4905
|
4087,5
|
2725
|
45000
|
6550
|
5895
|
4912,5
|
3275
|
50000
|
7650
|
6885
|
5737,5
|
3825
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ