Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017

Black Friday: Οδηγίες για το τι πρέπει να προσέξετε

Οδηγίες προς τις επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στη δράση Black Friday δημοσιοποίησε σήμερα η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Η δράση της Black Friday θα διενεργηθεί προαιρετικά από τους εμπόρους κατά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, δηλαδή στις 24 Νοεμβρίου.
Οι οδηγίες αφορούν τόσο στους εμπόρους, όσο και στους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν πριν την Black Friday. Αυτό, ούτως ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της Black Friday, το όφελος για τους ίδιους ( από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών) θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (σ.σ. τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της Black Friday).

Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (σ.σ. Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (σ.σ. για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως: Είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (σ.σ. για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά). Black Friday

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα. Εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων αντιπεριφερειαρχών. Αυτό προβλέπει η παράγραφος 3 του ίδιου άρθρου.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν. Αυτό μπορεί να γίνεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/). Επίσης στην τηλεφωνική γραμμή 1520. Η γραμμή αυτή είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ