Το μυαλό μας τρέχει. Δεν σταματά ποτέ να σκέφτεται, να αφουγκράζεται, να προβληματίζεται. Και ο κόσμος στον οποίο ζούμε, όπου τα ερεθίσματα είναι αμέτρητα, δεν αφήνει εκ των πραγμάτων τον εγκέφαλό μας να ηρεμήσει, ούτε λεπτό. Οι σκέψεις μας είναι ατελείωτες. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε συνεχώς βυθισμένοι και απασχολημένοι με κάτι που υπάρχει στο μυαλό μας. Αλλά αυτό το κάτι, συνήθως δεν παραγωγικό. Είναι κάτι που μας «τρώει».
Ξέρουμε, λοιπόν, ότι οι άνθρωποι κάνουμε πολλές σκέψεις. Πόσες, όμως, ξέρουμε; Ξέρουμε. Συγκεκριμένα, ο μέσος άνθρωπος θα κάνει συνήθως περισσότερες από 6.200 σκέψεις σε μία μέρα, σύμφωνα με νέα έρευνα. Τα στατιστικά προέρχονται από μια ομάδα ψυχολόγων στο Πανεπιστήμιο Queen's στον Καναδά, οι οποίοι υποστηρίζουν πως έχουν αναπτύξει έναν τρόπο για να ανιχνεύουν πότε μια σκέψη τελειώνει και μια άλλη αρχίζει, όπως περιγράφεται σε μια εργασία που δημοσιεύτηκε στο Nature Communications.
Στην έρευνα, περιγράφεται μια μέθοδος απομόνωσης συγκεκριμένων στιγμών κατά τις οποίες ένας άνθρωπος είναι επικεντρωμένος σε μία μόνο ιδέα, ένα φαινόμενο που οι ειδικοί περιέγραψαν ως «σκουλήκι σκέψης». «Όταν ένα άτομο προχωρά σε μια νέα σκέψη, δημιουργεί ένα νέο άνοιγμα που μπορούμε να ανιχνεύσουμε. Παρατηρήσαμε επίσης ότι τα "σκουλήκια σκέψης" αναδύονται ακριβώς όπως τα νέα γεγονότα όταν οι άνθρωποι παρακολουθούν ταινίες. Η εμβάθυνση σε αυτό μας βοήθησε να επικυρώσουμε την ιδέα ότι η εμφάνιση ενός νέου "σκουληκιού σκέψης" αντιστοιχεί σε μια μετάβαση σκέψης».
Ουσιαστικά, αυτά τα ευρήματα βασίζονται σε υπάρχουσες έρευνες της γνωστικής νευροεπιστήμης που χρονολογούνται πάνω από μια δεκαετία πριν, παρέχοντας νέες γνώσεις για τη ροή των σκέψεων. «Κάναμε την επανάστασή μας εγκαταλείποντας την προσπάθεια να καταλάβουμε τι σκέφτεται ένα άτομο και εστιάζοντας στο πότε έχει προχωρήσει σε μια σκέψη», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Τζόρνταν Πονένκ. «Οι μέθοδοί μας μάς βοηθούν να ανιχνεύσουμε πότε ένα άτομο σκέφτεται κάτι νέο, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ποια είναι η νέα σκέψη», τόνισε ο ίδιος.
Στο μέλλον, η ομάδα της έρευνας σκοπεύει να εξετάσει πώς η γνωστική δυναμική «ποικίλλει κατά τη διάρκεια της ζωής» και να προσπαθήσει να κατανοήσει καλύτερα πώς ο ρυθμός νοημοσύνης - ο χρόνος που χρειάζεται για να προχωρήσει η σκέψη ενός ατόμου - σχετίζεται με τις ατομικές προσωπικές του ιδιότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ