Μία νέα ευρεσιτεχνία είδε το φως της δημοσιότητας, με την πολυεθνική εταιρεία να φέρεται να ετοιμάζει yoke τιμόνι που καταργεί τη χρήση των πεντάλ.
Η αποκάλυψη έρχεται από το CarBuzz που εντόπισε τη νέα πατέντα της Stellantis στα καταχωρημένα νέων τεχνολογιών του USPTO. Όπως όλα δείχνουν, η πολυεθνική έχει ανακαλύψει ένα ντιζάιν τύπου yoke για το τιμόνι που θα της επιτρέψει να κάνει το επόμενο βήμα στην αυτόνομη οδήγηση.
Στην τελευταία, αναμένεται πολλοί διακόπτες και χειριστήρια να καταστούν αχρείαστα. Διότι επί της ουσίας, κανείς δε θα ελέγχει πραγματικά το αυτοκίνητο, οπότε το τιμόνι θα διπλώνεται πάνω στο ταμπλό.

Αναφορικά τώρα με την πατέντα της Stellantis, το τιμόνι που έχει σχεδιάσει είναι τύπου yoke και έχει μία πολύ σημαντική ιδιαιτερότητα: Ο οδηγός θα ελέγχει το γκάζι και το φρένο από αυτό μέσω τεχνολογίας steer-by-wire.
Που σημαίνει ότι τα πεντάλ θα αφαιρούνταν εντελώς, όπως και η κολώνα του τιμονιού, αφού πια αμφότερα θα ήταν αχρείαστα.
Για όσους απορούν, πως θα μπορούσαμε να ελέγχουμε γκάζι και φρένο μέσα από ένα τιμόνι τύπου yoke, η απάντηση είναι απλή όταν τη διαβάζεις, δύσκολη όμως να την κάνεις πράξη.

Από όσα βλέπουμε από τα σκίτσα, η Stellantis θέλει ο οδηγός να σπρώχνει το τιμόνι μέσω των λαβών για το γκάζι και αντίστοιχα να το τραβάει για να φρενάρει. Μάλιστα, αναφέρεται ότι θα μπορεί να το κάνει με το ένα χέρι.
Φυσικά, υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, όταν μιλάμε για κάτι τόσο καινοτόμο. Ωστόσο, δεν υπάρχει περίπτωση η Stellantis και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία που κάνει ή θα κάνει παρόμοιες πατέντες, να μη δοκιμάσει ατελείωτες φορές το σύστημα, πριν το λανσάρει.

Εννοείται ότι ένα τέτοιο σύστημα θα υποβοηθάται έντονα από ημιαυτόνομα συστήματα υποβοήθησης, για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας, στην περίπτωση που ο οδηγός δεν είναι απόλυτα ενεργός.
Αξίζει να σημειωθεί, πως παρότι η Stellantis λέει ότι οι αερόσακοι θα απελευθερώνονται εύκολα με αυτό το ντιζάιν, θα υπάρχει έξτρα αερόσακος για την περίπτωση που το τιμόνι έχει αναδιπλωθεί την ώρα της σύγκρουσης.
Αν και η αυτόνομη οδήγηση αυτού του Επιπέδου απέχει ακόμα μερικά χρόνια, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε εάν εταιρείες κολοσσοί όπως η Stellantis θα καταφέρουν να μετατρέψουν τέτοιες ευρεσιτεχνίες σε αντικείμενα παραγωγής.
Πηγή: newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ