Και αν κάποιοι θεωρούν τον έλεγχο του αυτοκινήτου τους στα ΚΤΕΟ μια απλή υπόθεση, διαβάζοντας το κείμενο ίσως αλλάξουν γνώμη. Τα πρόστιμα είναι βαριά και οι καιροί δύσκολοι, οπότε το να είμαστε... εντάξει θα μας γλιτώσει από τσάμπα χρήματα. Δείτε τι προσφέρει ο έλεγχος και από τι θα σας γλιτώσει!
O υποχρεωτικός- έγκαιρος έλεγχος ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας γλυτώσει από μια μικρή αρχικά βλάβη (η οποία στη συνέχεια να εξελιχθεί σε μεγάλη και εξαιρετικά ακριβή.
Είναι γεγονός πως, στις οικονομικές συγκυρίες που ζούμε, κάθε ευρώ, συνυπολογίζεται πριν από κάθε μας ενέργεια. Και για το λόγο αυτό λοιπόν, ο –υποχρεωτικός- έγκαιρος έλεγχος ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας γλυτώσει από μια μικρή αρχικά βλάβη (η οποία στη συνέχεια να εξελιχθεί σε πραγματικό και κοστοβόρο πονοκέφαλο).
Φυσικά ο έγκαιρος έλεγχος, πέραν από την ασφάλεια που μας προσφέρει καθώς επιβεβαιώνει πως οδηγούμε ένα αξιόπιστο όχημα «εκεί έξω», μας «προστατεύει» και από την αναμενόμενη εντατικοποίηση των ελέγχων της Τροχαίας (και τα οδυνηρά πρόστιμα που προβλέπονται για όσους δεν έχουν να δείξουν το απαραίτητο έγγραφο).
Στις μέρες μας η λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχει αναβαθμιστεί ιδιαίτερα, παρέχοντας στο κοινό υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Πέρα από τους απαραίτητους (βάση νομοθεσίας) τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, τα Ι.ΚΤΕΟ παρέχουν και μια σειρά από επιπλέον υπηρεσίες, που θα δούμε παρακάτω . Αλλά ας δούμε πρώτα όλα τα βασικά.
Τι ελέγχεται στα ΚΤΕΟ
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Σε γενικές γραμμές:
1. Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
2. Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών. Αρκετοί πιστεύουν ότι ο σημαντικότερος μηχανισμός ασφάλειας σε ένα όχημα είναι τα φρένα. Η άποψη αυτή είναι σωστή αλλά τι θα ήταν όμως τα φρένα χωρίς καλά ελαστικά; Τα ελαστικά είναι η μοναδική επαφή του οχήματος με το δρόμο. Είναι αυτά τα οποία μεταφέρουν την κίνηση του οχήματος, αποσβένουν πριν από την ανάρτηση τους κραδασμούς διαβάζοντας και την παραμικρή ανωμαλία του εδάφους και είναι αυτά τα οποία αποτυπώνουν την οδική συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο κρίσιμη και απαραίτητη είναι η καλή τους κατάσταση και η διατήρηση των προδιαγραφών λειτουργίας τους.
3. Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα. Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο γίνεται έλεγχος για την ταυτότητα του αυτοκινήτου και αν έχει γίνει κάποια αλλαγή στα παραπάνω σημεία.
4. Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
5. Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
6. Μέτρηση των φώτων
7. Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.
Τι ισχύει για τα πρόστιμα
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για έλεγχο ΚΤΕΟ ή επανέλεγχο, καταβάλλεται ειδικό αυξημένο τέλος ανάλογο με την κατηγορία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Από 1η Ιανουαρίου 2016, το πρόστιμο για εκπρόθεσμο ΚΤΕΟ για καθυστέρηση ελέγχου πέραν των 6 μηνών θα διαμορφώνεται σε 150¤ και θα βεβαιώνεται από την εφορία επιπλέον του προστίματος στο ΚΤΕΟ.
Τα κανονικά πρόστιμα έχουν ως εξής:
Για επιβατικά, αν η καθυστέρηση είναι έως 30 ημέρες το πρόστιμο είναι 16 ευρώ. Από 30 ημέρες έως τους 6 μήνες, το ποσό φτάνει στα 33 ευρώ και για διάστημα άνω των 6 μηνών, το κόστος ανέρχεται στα 65 ευρώ.
Για φορτηγά (3,5 τόνων) αν η καθυστέρηση είναι έως 30 ημέρες, το ποσό που θα πρέπει να πληρώσετε είναι 30 ευρώ. Αντίστοιχα, από 30 ημέρες έως 6 μήνες ανεβαίνει στα 39 ευρώ και για καθυστέρηση άνω των 6 μηνών φτάνει στα 78 ευρώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει για επανέλεγχο και έχουν παρέλθει 60 ημέρες από την ημερομηνία ελέγχου ΚΤΕΟ, κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις, τότε διενεργείται πλήρης έλεγχος ΚΤΕΟ και καταβάλλεται το αντίστοιχο τέλος κανονικού πλήρους ελέγχου μαζί με το ειδικό αυξημένο τέλος ανάλογο με το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Τα παραπάνω ποσά καταβάλλονται στο ΚΤΕΟ σε μορφή ηλεκτρονικών παραβόλων (e-παραβόλα) υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Τα παράβολα αυτά θα σας τα εκδόσουμε εμείς και θα τα δεσμεύσουμε όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.
Τα ανωτέρω ποσά προσαυξάνονται με διαχειριστικό κόστος 3 ευρώ.
Το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύον δελτίο KTEO είναι ¤400.
Έλεγχος πριν την αναχώρηση για ταξίδι
Πλέον υπάρχει η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να πραγματοποιηθεί έλεγχος πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι που μπορεί να πραγματοποιήσετε, ώστε να κάνετε απροβλημάτιστα όσα χιλιόμετρα επιθυμείτε. Έτσι, πριν την αναχώρηση σας για τον αγαπημένο σας προορισμό, μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα πλήρη ή μερικό έλεγχο στα σημεία που θέλετε, σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε να επισκεφτείτε κάποιο συνεργείο. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιείτε τυχόν κινδύνους, ενώ έχετε το κεφάλι σας ήσυχο ότι η οικογένεια ταξιδεύει με ασφάλεια.
Έλεγχος εργασιών συνεργείου
Αν έχουν προηγηθεί εργασίες συντήρησης-επισκευής του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο, μπορείτε να ελέγξετε την αποτελεσματικότητα τους επισκεπτόμενοι κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Ο έλεγχος μπορεί να αφορά στην τοποθέτηση νέων αναρτήσεων, στην επισκευή των φρένων κτλ.
Υπηρεσία Κάρτας Καυσαερίων
Κάθε χρόνο (εκτός από τα ταξί και Βαρέα Οχήματα στα οποία ο έλεγχος καυσαερίων γίνεται κάθε έξι μήνες) όλα τα οχήματα περνούν έλεγχο καυσαερίων. Δεν είναι απαραίτητο να κλείσετε ραντεβού. Εξυπηρετείστε άμεσα εντός 5 μόλις λεπτών.
Αξίζει να σημειώσετε πως όταν το αυτοκίνητο σας περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ μπορεί ταυτόχρονα να «αποκτήσει» και την κάρτα καυσαερίων (με ισχύ για 1 έτος).
Συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις για KTEO
Πόση ώρα διαρκεί ο έλεγχος;
Η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου είναι απλή, εύκολη και πάνω από όλα γρήγορη. Ο τεχνικός έλεγχος διαρκεί μόνο 30 λεπτά!
Πότε περνάω ΚΤΕΟ;
Όλα τα οχήματα ελέγχονται αρχικά μετά από 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και έκτοτε περιοδικά κάθε 2 χρόνια.
Ποιο είναι το κόστος του ελέγχου;
Το κόστος τεχνικού ελέγχου του οχήματός σας, στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ κυμαίνεται από τα 45 έως και τα 50 ευρώ.
Θέλω να ελέγξω μόνο ένα συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινήτου μου και όχι να περάσω ΚΤΕΟ. Μπορώ; Κι αν ναι τι κάνω σε αυτή τη περίπτωση;
Φυσικά και μπορείτε. Ο Εκούσιος Έλεγχος γίνεται σε ένα ή περισσότερα σημεία του οχήματος, κατά εντολή και απαίτηση του πελάτη και δεν είναι υποχρεωτικός από τη νομοθεσία.
Την προηγούμενη φορά έβγαλα το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε δημόσιο ΚΤΕΟ. Μπορώ για τον επόμενο έλεγχο να πάω σε ιδιωτικό;
Μπορείτε να περάσετε Τεχνικό Έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ θέλετε, ανεξαρτήτως το πού περάσατε την προηγούμενη φορά. (π.χ. άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο ΚΤΕΟ).
Ποια είναι τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να προσκομίσω;
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσετε για όλα τα Ι.Χ. είναι τα εξής:
• Αδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής
• Ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης αυτού που φέρει το όχημα
• Κάρτα ελέγχου καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) εφόσον είναι σε ισχύ. Σε περίπτωση που η Κ.Ε.Κ έχει λήξει ή δεν υπάρχει, θα εκδοθεί από το KTEO
• Δελτίο τεχνικού ελέγχου (στην περίπτωση που το όχημα έχει ξαναπεράσει από έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ)
Μπορεί να προσκομίσει το όχημα κάποιος άλλος, αν δε μπορεί ο ιδιοκτήτης;
Το όχημα μπορεί να το προσκομίσει οποιοσδήποτε. Δε χρειάζεται να είναι ο ιδιοκτήτης. Το μόνο που χρειάζεται να έχει μαζί του είναι κάποιο έγγραφο πιστοποίησης της υπογραφής του (ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα).
Θέλω να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και θέλω να μάθω σε τι κατάσταση βρίσκεται μηχανικά.
Φυσικά! Μπορείτε να το περάσετε "Εκούσιο Τεχνικό Έλεγχο" και να μάθετε ακριβώς πού είναι ταλαιπωρημένο το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
O υποχρεωτικός- έγκαιρος έλεγχος ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας γλυτώσει από μια μικρή αρχικά βλάβη (η οποία στη συνέχεια να εξελιχθεί σε μεγάλη και εξαιρετικά ακριβή.
Είναι γεγονός πως, στις οικονομικές συγκυρίες που ζούμε, κάθε ευρώ, συνυπολογίζεται πριν από κάθε μας ενέργεια. Και για το λόγο αυτό λοιπόν, ο –υποχρεωτικός- έγκαιρος έλεγχος ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας γλυτώσει από μια μικρή αρχικά βλάβη (η οποία στη συνέχεια να εξελιχθεί σε πραγματικό και κοστοβόρο πονοκέφαλο).
Φυσικά ο έγκαιρος έλεγχος, πέραν από την ασφάλεια που μας προσφέρει καθώς επιβεβαιώνει πως οδηγούμε ένα αξιόπιστο όχημα «εκεί έξω», μας «προστατεύει» και από την αναμενόμενη εντατικοποίηση των ελέγχων της Τροχαίας (και τα οδυνηρά πρόστιμα που προβλέπονται για όσους δεν έχουν να δείξουν το απαραίτητο έγγραφο).
Στις μέρες μας η λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ έχει αναβαθμιστεί ιδιαίτερα, παρέχοντας στο κοινό υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Πέρα από τους απαραίτητους (βάση νομοθεσίας) τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, τα Ι.ΚΤΕΟ παρέχουν και μια σειρά από επιπλέον υπηρεσίες, που θα δούμε παρακάτω . Αλλά ας δούμε πρώτα όλα τα βασικά.
Τι ελέγχεται στα ΚΤΕΟ
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Σε γενικές γραμμές:
1. Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
2. Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών. Αρκετοί πιστεύουν ότι ο σημαντικότερος μηχανισμός ασφάλειας σε ένα όχημα είναι τα φρένα. Η άποψη αυτή είναι σωστή αλλά τι θα ήταν όμως τα φρένα χωρίς καλά ελαστικά; Τα ελαστικά είναι η μοναδική επαφή του οχήματος με το δρόμο. Είναι αυτά τα οποία μεταφέρουν την κίνηση του οχήματος, αποσβένουν πριν από την ανάρτηση τους κραδασμούς διαβάζοντας και την παραμικρή ανωμαλία του εδάφους και είναι αυτά τα οποία αποτυπώνουν την οδική συμπεριφορά του οχήματος στο δρόμο. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο κρίσιμη και απαραίτητη είναι η καλή τους κατάσταση και η διατήρηση των προδιαγραφών λειτουργίας τους.
3. Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα. Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο γίνεται έλεγχος για την ταυτότητα του αυτοκινήτου και αν έχει γίνει κάποια αλλαγή στα παραπάνω σημεία.
4. Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
5. Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
6. Μέτρηση των φώτων
7. Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.
Τι ισχύει για τα πρόστιμα
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για έλεγχο ΚΤΕΟ ή επανέλεγχο, καταβάλλεται ειδικό αυξημένο τέλος ανάλογο με την κατηγορία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Από 1η Ιανουαρίου 2016, το πρόστιμο για εκπρόθεσμο ΚΤΕΟ για καθυστέρηση ελέγχου πέραν των 6 μηνών θα διαμορφώνεται σε 150¤ και θα βεβαιώνεται από την εφορία επιπλέον του προστίματος στο ΚΤΕΟ.
Τα κανονικά πρόστιμα έχουν ως εξής:
Για επιβατικά, αν η καθυστέρηση είναι έως 30 ημέρες το πρόστιμο είναι 16 ευρώ. Από 30 ημέρες έως τους 6 μήνες, το ποσό φτάνει στα 33 ευρώ και για διάστημα άνω των 6 μηνών, το κόστος ανέρχεται στα 65 ευρώ.
Για φορτηγά (3,5 τόνων) αν η καθυστέρηση είναι έως 30 ημέρες, το ποσό που θα πρέπει να πληρώσετε είναι 30 ευρώ. Αντίστοιχα, από 30 ημέρες έως 6 μήνες ανεβαίνει στα 39 ευρώ και για καθυστέρηση άνω των 6 μηνών φτάνει στα 78 ευρώ.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει για επανέλεγχο και έχουν παρέλθει 60 ημέρες από την ημερομηνία ελέγχου ΚΤΕΟ, κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις, τότε διενεργείται πλήρης έλεγχος ΚΤΕΟ και καταβάλλεται το αντίστοιχο τέλος κανονικού πλήρους ελέγχου μαζί με το ειδικό αυξημένο τέλος ανάλογο με το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Τα παραπάνω ποσά καταβάλλονται στο ΚΤΕΟ σε μορφή ηλεκτρονικών παραβόλων (e-παραβόλα) υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Τα παράβολα αυτά θα σας τα εκδόσουμε εμείς και θα τα δεσμεύσουμε όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.
Τα ανωτέρω ποσά προσαυξάνονται με διαχειριστικό κόστος 3 ευρώ.
Το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύον δελτίο KTEO είναι ¤400.
Έλεγχος πριν την αναχώρηση για ταξίδι
Πλέον υπάρχει η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να πραγματοποιηθεί έλεγχος πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι που μπορεί να πραγματοποιήσετε, ώστε να κάνετε απροβλημάτιστα όσα χιλιόμετρα επιθυμείτε. Έτσι, πριν την αναχώρηση σας για τον αγαπημένο σας προορισμό, μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα πλήρη ή μερικό έλεγχο στα σημεία που θέλετε, σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε να επισκεφτείτε κάποιο συνεργείο. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιείτε τυχόν κινδύνους, ενώ έχετε το κεφάλι σας ήσυχο ότι η οικογένεια ταξιδεύει με ασφάλεια.
Έλεγχος εργασιών συνεργείου
Αν έχουν προηγηθεί εργασίες συντήρησης-επισκευής του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο, μπορείτε να ελέγξετε την αποτελεσματικότητα τους επισκεπτόμενοι κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Ο έλεγχος μπορεί να αφορά στην τοποθέτηση νέων αναρτήσεων, στην επισκευή των φρένων κτλ.
Υπηρεσία Κάρτας Καυσαερίων
Κάθε χρόνο (εκτός από τα ταξί και Βαρέα Οχήματα στα οποία ο έλεγχος καυσαερίων γίνεται κάθε έξι μήνες) όλα τα οχήματα περνούν έλεγχο καυσαερίων. Δεν είναι απαραίτητο να κλείσετε ραντεβού. Εξυπηρετείστε άμεσα εντός 5 μόλις λεπτών.
Αξίζει να σημειώσετε πως όταν το αυτοκίνητο σας περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ μπορεί ταυτόχρονα να «αποκτήσει» και την κάρτα καυσαερίων (με ισχύ για 1 έτος).
Συνήθεις ερωτήσεις-απαντήσεις για KTEO
Πόση ώρα διαρκεί ο έλεγχος;
Η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου είναι απλή, εύκολη και πάνω από όλα γρήγορη. Ο τεχνικός έλεγχος διαρκεί μόνο 30 λεπτά!
Πότε περνάω ΚΤΕΟ;
Όλα τα οχήματα ελέγχονται αρχικά μετά από 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και έκτοτε περιοδικά κάθε 2 χρόνια.
Ποιο είναι το κόστος του ελέγχου;
Το κόστος τεχνικού ελέγχου του οχήματός σας, στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ κυμαίνεται από τα 45 έως και τα 50 ευρώ.
Θέλω να ελέγξω μόνο ένα συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινήτου μου και όχι να περάσω ΚΤΕΟ. Μπορώ; Κι αν ναι τι κάνω σε αυτή τη περίπτωση;
Φυσικά και μπορείτε. Ο Εκούσιος Έλεγχος γίνεται σε ένα ή περισσότερα σημεία του οχήματος, κατά εντολή και απαίτηση του πελάτη και δεν είναι υποχρεωτικός από τη νομοθεσία.
Την προηγούμενη φορά έβγαλα το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε δημόσιο ΚΤΕΟ. Μπορώ για τον επόμενο έλεγχο να πάω σε ιδιωτικό;
Μπορείτε να περάσετε Τεχνικό Έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ θέλετε, ανεξαρτήτως το πού περάσατε την προηγούμενη φορά. (π.χ. άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο ΚΤΕΟ).
Ποια είναι τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να προσκομίσω;
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσετε για όλα τα Ι.Χ. είναι τα εξής:
• Αδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής
• Ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης αυτού που φέρει το όχημα
• Κάρτα ελέγχου καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) εφόσον είναι σε ισχύ. Σε περίπτωση που η Κ.Ε.Κ έχει λήξει ή δεν υπάρχει, θα εκδοθεί από το KTEO
• Δελτίο τεχνικού ελέγχου (στην περίπτωση που το όχημα έχει ξαναπεράσει από έλεγχο σε οποιοδήποτε ΚΤΕΟ)
Μπορεί να προσκομίσει το όχημα κάποιος άλλος, αν δε μπορεί ο ιδιοκτήτης;
Το όχημα μπορεί να το προσκομίσει οποιοσδήποτε. Δε χρειάζεται να είναι ο ιδιοκτήτης. Το μόνο που χρειάζεται να έχει μαζί του είναι κάποιο έγγραφο πιστοποίησης της υπογραφής του (ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα).
Θέλω να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και θέλω να μάθω σε τι κατάσταση βρίσκεται μηχανικά.
Φυσικά! Μπορείτε να το περάσετε "Εκούσιο Τεχνικό Έλεγχο" και να μάθετε ακριβώς πού είναι ταλαιπωρημένο το αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ