Σε 100.000 υπολογίζονται οι οδηγοί φορτηγών που χρειάζεται άμεσα η Βρετανία - Τα νούμερα για τις υπόλοιπες χώρες - Σε ποιες καταγράφονται οι μεγαλύτερες ελλείψεις - Οι παράγοντες που οδηγούν σε έλλειψη οδηγών και ο ρόλοw του Brexit
Το επάγγελμα δεν είναι trendy αλλά -ξαφνικά- είναι hot: Η Βρετανία αναζητά εναγωνίως οδηγούς νταλίκας και οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η έλλειψη τους δεν είναι αποκλειστικά βρετανικό πρόβλημα με τον κίνδυνο να μεταδοθεί στην υπόλοιπη Ευρώπη προκαλώντας διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα να είναι ορατός.
Οι εικόνες με τις ουρές αυτοκινήτων έξω από τα βρετανικά βενζινάδικα περιορίστηκαν και μαζί τους υποχώρησε η διάχυτη αλλά αισθητή χαιρεκακία στην Ευρώπη για την κρίση που αντιμετωπίζει η Βρετανία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg επικαλούμενο την ένωση βενζινοπωλών της Βρετανίας, την Παρασκευή το ποσοστό των βενζινάδικων που αντιμετώπιζαν ελλείψεις στην περιοχή του Λονδίνου και των προαστίων του ήταν 16%, ενώ την αμέσως προηγούμενη μέρα το ποσοστό αυτό ήταν 12%. Η αύξηση αυτή ωστόσο αποδίδεται στην αυξημένη ζήτηση ενόψει Σαββατοκύριακου. Στο αποκορύφωμα της πρόσφατης κρίσης η ζήτηση είχε υπερδιπλασιαστεί καθώς οι Βρετανοί πραγματοποιούσαν αγορές πανικού και η έλλειψη οδηγών φορτηγών καθιστούσε αδύνατο τον ανεφοδιασμό των βενζινάδικων.
Για την έλλειψη οδηγών φορτηγών ενοχοποιήθηκε κατά κύριο λόγο το Brexit ωστόσο όπως μεταδίδει το CNBC επικαλούμενο έρευνα της Βρετανικής Ένωσης οδικών μεταφορών, υπάρχουν και εγγενή προβλήματα στον κλάδο τα οποία καταγράφονται σε όλη την Ευρώπη: οι συνταξιοδοτήσεις, η αλλαγή των κανόνων εργασίας, η πανδημία Covid, οι χαμηλές αμοιβές και το μεγάλο ποσοστό των οδηγών που εγκαταλείπουν το επάγγελμα.
Η Βρετανική Ένωση είχε προειδοποιήσει για την έλλειψη οδηγών εδώ και μήνες και υπολογίζει ότι πλέον ανέρχεται στις 100.000 ενώ πριν την πανδημία το νούμερο αυτό ήταν 60.000. Το Brexit με τις δυσκολίες εισόδου και εξόδου από την χώρα επιδείνωσε το πρόβλημα.
Ο μέσος μισθός ενός οδηγού νταλίκας στη Βρετανία είναι περίπου 30.000 λίρες (40.600 δολάρια), ενώ στη Γερμανία, η αμοιβή είναι περίπου 41.000 ευρώ (περίπου 47.500 δολάρια), αν και μπορεί να είναι πολύ υψηλότερη (ή χαμηλότερη) ανάλογα με την εμπειρία και την περιοχή.
Παρόμοια προβλήματα απαντώνται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης με τον επικεφαλής της γερμανικής Ένωσης μεταφορών και logistics, Frank Huster, να δηλώνει στο CNBC ότι «Δεν βρισκόμαστε ακόμη σε τόσο δραματική και απελπιστική κατάσταση, αλλά δεν είμαστε και τόσο μακριά από αυτήν». Όπως είπε ο ίδιος το Brexit σίγουρα είχε μεγάλο αντίκτυπο στη σημερινή κατάσταση ωστόσο η έλλειψη οδηγών και γενικότερα εργαζομένων στον τομέα των logistics είναι μακροχρόνιο πρόβλημα.
«Ο εφοδιαστικός τομέας στερείται εξειδικευμένου προσωπικού, όπως οδηγούς φορτηγών, αλλά και εκπαιδευμένους οδηγούς ατμομηχανών, εργαζόμενους στην εσωτερική ναυσιπλοΐα, εργαζόμενους σε τερματικά, καθώς και άτομα διαχείρισης. … Έχουμε όλο και λιγότερο εξειδικευμένους εργαζόμενους στις δυτικές αγορές», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας αναλύσεων Transport Intelligence που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο και επικαλείται το CNBC το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών φορτηγών καταγράφεται με διαφορετική ένταση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και κλιμακώνεται τα τελευταία χρόνια. Η έρευνα εκτιμούσε ότι συνολικά στην Ευρώπη καταγράφεται έλλειψη 400.000 οδηγών ενώ οι χώρες που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Πολωνία, η Βρετανία, η Γερμανία και η Γαλλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ