Coolαρε έρχεται καλοκαίρι. Η σωστή χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητό σας θα προστατέψει την υγεία σας, θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, θα αφήσει έξω από την καμπίνα σας ανεπιθύμητες μυρωδιές και θα κρατήσει ψηλά την απόδοση του κλιματιστικού σας, προστατεύοντάς το από φθορές και βλάβες.
Τέλος εποχής… για τον κρύο χειμώνα και έναρξη της αντίστροφης μέτρησης, με τις επικείμενες αυξήσεις της θερμοκρασίας, που πάντα ταλαιπωρούν τους Έλληνες οδηγούς. Δε χρειάζεται βέβαια να αναφερθεί πως, η οδήγηση, κάτω από συνθήκες έντονης ζέστης, εκτός από ενοχλητική, μπορεί να αποδειχθεί και επικίνδυνη, καθώς «αμβλύνει» τα αντανακλαστικά του οδηγού. Βέβαια, η ύπαρξη απλώς του κλιματιστικού δεν εξασφαλίζει την καλυτέρευση των συνθηκών οδήγησης, καθώς απαιτείται η αποδοτική λειτουργία του και για αυτό βασική προϋπόθεση αποτελεί η σωστή χρήση του. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω 5 χρήσιμες συμβουλές για τη σωστή χρήση του κλιματιστικού σας. Να τονίσουμε βέβαια ότι τα συστήματα αυτόματου κλιματισμού κάνουν τις βασικές ρυθμίσεις μόνα τους.
Συντήρηση για προστασία από βλάβες και οικονομία
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται κάποιο πρόβλημα. Η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όπου και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες αν αμεληθούν, μελλοντικά θα σας κοστίσουν ακριβότερα προκαλώντας μεγαλύτερες βλάβες, αλλά και θα εμποδίζουν τη λειτουργία του συστήματος, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.
Μην αναπνέεις δηλητήριο
Τα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτου εφοδιάζονται με ειδικά φίλτρα, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα της εισαγωγής του αέρα και ως βασικό στόχο έχουν να απαγορεύουν την εισχώρηση γύρης, σκόνης και άλλων ουσιών μέσα στην καμπίνα του οχήματος. Επίσης σε συνεργασία με τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα προστατεύουν από τις πλέον καταστροφικές ουσίες, όπως επικίνδυνα αέρια (κάδμιο, βανάδιο, μόλυβδο, βενζίνη), καθώς και άσχημες οσμές καυσαερίων.
Βέβαια με τον καιρό στα φίλτρα, αλλά και στους αγωγούς, δημιουργούνται συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων, μικροοργανισμών και μυκήτων, οι οποίοι ευθύνονται για πιθανές δυσάρεστες οσμές, ενώ μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου, γιΆ αυτό και θα πρέπει να γίνεται έλεγχος και αντικατάσταση όποτε είναι απαραίτητο.
Τέλος, χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό μια φορά το μήνα κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να κυκλοφορήσει στο κύκλωμα το ψυκτικό μέσο, ώστε να μην αναπτυχθούν βακτήρια και φυσικά απαγορεύεται «δια ροπάλου» να καπνίζετε ή ατμίζετε ενώ λειτουργεί το κλιματιστικό.
Έχεις «ανάψει», αλλά μην το ανάβεις κατευθείαν
Τις μέρες με έντονη ζέστη με το που καθόμαστε στη θέση του οδηγού η πρώτη μας κίνηση είναι να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Μεγάλο λάθος. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται παρκαρισμένο κάτω από τον ήλιο η θερμοκρασία στο εσωτερικό του μπορεί και να ξεπεράσει ακόμα και τους 60 βαθμούς κάτι που σημαίνει πως η στάθμη του -βλαβερού για την υγεία μας- τοξικού βενζολίου στην καμπίνα, σύμφωνα με έρευνες, φτάνει μέχρι και τα 2.000-4.000 mg, επίπεδο που είναι 40 φορές μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο.
Επιπλέον επειδή η δουλειά του κλιματιστικού δεν είναι να παγώνει τον αέρα, αλλά να αφαιρεί τη θερμότητά του, όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία τόσο πιο πολύ θα πιεστεί το σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας την κατανάλωση και ζορίζοντας τα επιμέρους μέρη του συστήματος.
Γι αυτό πριν εκκινήσετε το A/C ανοίξτε τα παράθυρα, ώστε να «κάνει ρεύμα» και να φύγει η συσσωρευμένη θερμότητα και να εξισορροπηθεί η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας με αυτή της καμπίνας και μετά ενεργοποιήστε τον κλιματισμό.
Τα πάντα είναι θέμα timing
Κάτι ακόμα που θα πρέπει να έχετε κατά νου είναι, πως το πότε θα ενεργοποιήσουμε και θα απενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό παίζει σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία και την προστασία του συστήματος.
Αρχικά όταν θέλουμε να σβήσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχουμε κλείσει πρώτα το κλιματιστικό και αντίστοιχα ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή πρώτα να εκκινήσουμε τον κινητήρα και μετά τον κλιματισμό. Για την ακρίβεια θα πρέπει λίγα λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, να αφήσουμε μόνο τη λειτουργία του ανεμιστήρα, ώστε να διώξει την υγρασία από τον εξατμιστή και να σταματήσει το φρέον να κυκλοφορεί στο σύστημα.
Επιπροσθέτως δεν πρέπει να ενεργοποιείτε τον κλιματισμό όταν ο κινητήρας δουλεύει στις 3.000 σ.α.λ. και άνω. Ο λόγος περιεκτικά και χωρίς να σας ζαλίσουμε με πολλές μηχανολογικές λεπτομέρειες, είναι πως κινδυνεύει να πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά το κομπρεσέρ του συστήματος.
Ανοιχτό παράθυρο - περισσότερο καύσιμο
Πολλοί θεωρούν πως η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει πολύ την κατανάλωση του καυσίμου. Ωστόσο αυτή η επιβάρυνση είναι της τάξης του 5%, το οποίο σημαίνει πως σε ταχύτητες άνω των 80 περίπου χιλιομέτρων, η αύξηση της κατανάλωσης θα είναι μικρότερη συγκριτικά με ανοιχτά παράθυρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως σε αυτές τις ταχύτητες τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση επιβαρύνοντας έτσι την κατανάλωση.
Τέλος αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι πως από τη στιγμή που δροσίσει η καμπίνα του αυτοκινήτου σας, συστήνεται η χρήση της ανακύκλωσης αέρα. Με την ανακύκλωση και πιο εύκολα θα διατηρήσετε το κλίμα δροσιάς στο εσωτερικό του οχήματός σας, αλλά και το σύστημα δεν θα δέχεται θερμό αέρα, ώστε να ζορίζεται περισσότερο στη λειτουργία του.
Ωστόσο, σε περιπτώσεις μεγάλων διαδρομών, σε αραιά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ανοίγεται τα παράθυρα, ώστε να ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Τέλος εποχής… για τον κρύο χειμώνα και έναρξη της αντίστροφης μέτρησης, με τις επικείμενες αυξήσεις της θερμοκρασίας, που πάντα ταλαιπωρούν τους Έλληνες οδηγούς. Δε χρειάζεται βέβαια να αναφερθεί πως, η οδήγηση, κάτω από συνθήκες έντονης ζέστης, εκτός από ενοχλητική, μπορεί να αποδειχθεί και επικίνδυνη, καθώς «αμβλύνει» τα αντανακλαστικά του οδηγού. Βέβαια, η ύπαρξη απλώς του κλιματιστικού δεν εξασφαλίζει την καλυτέρευση των συνθηκών οδήγησης, καθώς απαιτείται η αποδοτική λειτουργία του και για αυτό βασική προϋπόθεση αποτελεί η σωστή χρήση του. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω 5 χρήσιμες συμβουλές για τη σωστή χρήση του κλιματιστικού σας. Να τονίσουμε βέβαια ότι τα συστήματα αυτόματου κλιματισμού κάνουν τις βασικές ρυθμίσεις μόνα τους.
Συντήρηση για προστασία από βλάβες και οικονομία
Όπως όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου σας έτσι και το κλιματιστικό χρειάζεται την σωστή και τακτική του συντήρηση ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν διαφαίνεται κάποιο πρόβλημα. Η συντήρηση θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όπου και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες αν αμεληθούν, μελλοντικά θα σας κοστίσουν ακριβότερα προκαλώντας μεγαλύτερες βλάβες, αλλά και θα εμποδίζουν τη λειτουργία του συστήματος, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.
Μην αναπνέεις δηλητήριο
Τα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτου εφοδιάζονται με ειδικά φίλτρα, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα της εισαγωγής του αέρα και ως βασικό στόχο έχουν να απαγορεύουν την εισχώρηση γύρης, σκόνης και άλλων ουσιών μέσα στην καμπίνα του οχήματος. Επίσης σε συνεργασία με τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα προστατεύουν από τις πλέον καταστροφικές ουσίες, όπως επικίνδυνα αέρια (κάδμιο, βανάδιο, μόλυβδο, βενζίνη), καθώς και άσχημες οσμές καυσαερίων.
Βέβαια με τον καιρό στα φίλτρα, αλλά και στους αγωγούς, δημιουργούνται συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων, μικροοργανισμών και μυκήτων, οι οποίοι ευθύνονται για πιθανές δυσάρεστες οσμές, ενώ μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου, γιΆ αυτό και θα πρέπει να γίνεται έλεγχος και αντικατάσταση όποτε είναι απαραίτητο.
Τέλος, χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό μια φορά το μήνα κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να κυκλοφορήσει στο κύκλωμα το ψυκτικό μέσο, ώστε να μην αναπτυχθούν βακτήρια και φυσικά απαγορεύεται «δια ροπάλου» να καπνίζετε ή ατμίζετε ενώ λειτουργεί το κλιματιστικό.
Έχεις «ανάψει», αλλά μην το ανάβεις κατευθείαν
Τις μέρες με έντονη ζέστη με το που καθόμαστε στη θέση του οδηγού η πρώτη μας κίνηση είναι να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Μεγάλο λάθος. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται παρκαρισμένο κάτω από τον ήλιο η θερμοκρασία στο εσωτερικό του μπορεί και να ξεπεράσει ακόμα και τους 60 βαθμούς κάτι που σημαίνει πως η στάθμη του -βλαβερού για την υγεία μας- τοξικού βενζολίου στην καμπίνα, σύμφωνα με έρευνες, φτάνει μέχρι και τα 2.000-4.000 mg, επίπεδο που είναι 40 φορές μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο.
Επιπλέον επειδή η δουλειά του κλιματιστικού δεν είναι να παγώνει τον αέρα, αλλά να αφαιρεί τη θερμότητά του, όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία τόσο πιο πολύ θα πιεστεί το σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας την κατανάλωση και ζορίζοντας τα επιμέρους μέρη του συστήματος.
Γι αυτό πριν εκκινήσετε το A/C ανοίξτε τα παράθυρα, ώστε να «κάνει ρεύμα» και να φύγει η συσσωρευμένη θερμότητα και να εξισορροπηθεί η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας με αυτή της καμπίνας και μετά ενεργοποιήστε τον κλιματισμό.
Τα πάντα είναι θέμα timing
Κάτι ακόμα που θα πρέπει να έχετε κατά νου είναι, πως το πότε θα ενεργοποιήσουμε και θα απενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό παίζει σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία και την προστασία του συστήματος.
Αρχικά όταν θέλουμε να σβήσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχουμε κλείσει πρώτα το κλιματιστικό και αντίστοιχα ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή πρώτα να εκκινήσουμε τον κινητήρα και μετά τον κλιματισμό. Για την ακρίβεια θα πρέπει λίγα λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, να αφήσουμε μόνο τη λειτουργία του ανεμιστήρα, ώστε να διώξει την υγρασία από τον εξατμιστή και να σταματήσει το φρέον να κυκλοφορεί στο σύστημα.
Επιπροσθέτως δεν πρέπει να ενεργοποιείτε τον κλιματισμό όταν ο κινητήρας δουλεύει στις 3.000 σ.α.λ. και άνω. Ο λόγος περιεκτικά και χωρίς να σας ζαλίσουμε με πολλές μηχανολογικές λεπτομέρειες, είναι πως κινδυνεύει να πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά το κομπρεσέρ του συστήματος.
Ανοιχτό παράθυρο - περισσότερο καύσιμο
Πολλοί θεωρούν πως η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει πολύ την κατανάλωση του καυσίμου. Ωστόσο αυτή η επιβάρυνση είναι της τάξης του 5%, το οποίο σημαίνει πως σε ταχύτητες άνω των 80 περίπου χιλιομέτρων, η αύξηση της κατανάλωσης θα είναι μικρότερη συγκριτικά με ανοιχτά παράθυρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως σε αυτές τις ταχύτητες τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση επιβαρύνοντας έτσι την κατανάλωση.
Τέλος αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι πως από τη στιγμή που δροσίσει η καμπίνα του αυτοκινήτου σας, συστήνεται η χρήση της ανακύκλωσης αέρα. Με την ανακύκλωση και πιο εύκολα θα διατηρήσετε το κλίμα δροσιάς στο εσωτερικό του οχήματός σας, αλλά και το σύστημα δεν θα δέχεται θερμό αέρα, ώστε να ζορίζεται περισσότερο στη λειτουργία του.
Ωστόσο, σε περιπτώσεις μεγάλων διαδρομών, σε αραιά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ανοίγεται τα παράθυρα, ώστε να ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας.
Μας κοινοποιήθηκε από το autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ