Αλλαγές εξετάζονται, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ελάχιστες σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα. Για τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν φέτος για το 2018 ο λόγος που για ακόμη μια χρονιά βρίσκονται στο "σχεδιαστήριο" του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνουν "πιο δίκαια και πιο αναλογικά".
Η υφυπουργός Οικονομικών κα Κατερίνα Παπανάτσιου επανήλθε μέσα στην περασμένη εβδομάδα στο θέμα των τελών κυκλοφορίας μετά από ερώτηση που δέχτηκε από βουλευτή και είπε ότι εξετάζονται για το 2018 αλλαγές προκειμένου τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται σίγουρα με κριτήρια την παλαιότητα, τον κυβισμό και τους εκπεμπόμενους ρύπους ενώ γίνεται προσπάθεια να υπολογίζονται και με βάση την αξία κάθε οχήματος.
Στο υπουργείο Οικονομικών έχει συσταθεί ειδική επιτροπή για την μελέτη του θέματος και έως το τέλος Αυγούστου αναμένεται να παραδώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου πόρισμα με προτάσεις για τις αλλαγές που θα γίνουν. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι προτάσεις που πέφτουν στο τραπέζι της επιτροπής για την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
- τη σύνδεση των τελών με το ύψος της τρέχουσας αξίας των οχημάτων. Για τον υπολογισμό της αξίας εξετάζεται να λαμβάνεται υπόψη ο κατάλογος αξιών που έχουν επεξεργαστεί οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συνδυασμό με σύστημα απομείωσης της αρχικής εμπορικής αξίας με βάση την παλαιότητα
- μονιμοποίηση του συστήματος καταβολής τελών κυκλοφορίας με το μήνα που ισχύει τα τελευταία δυο χρόνια. Δηλαδή την παροχή της δυνατότητας στους φορολογούμενους να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για μια φορά καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών που αντιστοιχούν στο όχημά τους. Το σύστημα έχει αποδειχθεί επιτυχημένο διότι αύξησε τα έσοδα του δημοσίου από τα τέλη κυκλοφορίας
- διαφοροποίηση της κλίμακας υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους μεταξύ των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων με προσαύξηση για τα τελευταία. Είναι ένα μοντέλο που ακολουθείται ήδη από ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης "τιμωρώντας" με υψηλότερα τέλη τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ
Το ποιες αλλαγές τελικά θα επιλεγούν θα κριθεί από την πολιτική ηγεσία αν και υπάρχει το ενδεχόμενο τελικά οι αλλαγές να είναι πολύ περιορισμένης κλίμακας προκειμένου να μην υπάρξουν αναταράξεις στην αγορά ΙΧ αλλά και αιφνιδιασμοί για τους φορολογούμενους. Αυτό που αποτελεί προαπαιτούμενο για τις όποιες αλλαγές είναι να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η εισπραξιμότητα των τελών, δηλαδή να εξακολουθήσουν να φέρνουν στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον το ποσό των 1,1- 1,2 δισ. ευρώ ετησίως.
Η υφυπουργός Οικονομικών κα Κατερίνα Παπανάτσιου επανήλθε μέσα στην περασμένη εβδομάδα στο θέμα των τελών κυκλοφορίας μετά από ερώτηση που δέχτηκε από βουλευτή και είπε ότι εξετάζονται για το 2018 αλλαγές προκειμένου τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται σίγουρα με κριτήρια την παλαιότητα, τον κυβισμό και τους εκπεμπόμενους ρύπους ενώ γίνεται προσπάθεια να υπολογίζονται και με βάση την αξία κάθε οχήματος.
Στο υπουργείο Οικονομικών έχει συσταθεί ειδική επιτροπή για την μελέτη του θέματος και έως το τέλος Αυγούστου αναμένεται να παραδώσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου πόρισμα με προτάσεις για τις αλλαγές που θα γίνουν. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι προτάσεις που πέφτουν στο τραπέζι της επιτροπής για την αναμόρφωση των τελών κυκλοφορίας περιλαμβάνουν:
- τη σύνδεση των τελών με το ύψος της τρέχουσας αξίας των οχημάτων. Για τον υπολογισμό της αξίας εξετάζεται να λαμβάνεται υπόψη ο κατάλογος αξιών που έχουν επεξεργαστεί οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συνδυασμό με σύστημα απομείωσης της αρχικής εμπορικής αξίας με βάση την παλαιότητα
- μονιμοποίηση του συστήματος καταβολής τελών κυκλοφορίας με το μήνα που ισχύει τα τελευταία δυο χρόνια. Δηλαδή την παροχή της δυνατότητας στους φορολογούμενους να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για μια φορά καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών που αντιστοιχούν στο όχημά τους. Το σύστημα έχει αποδειχθεί επιτυχημένο διότι αύξησε τα έσοδα του δημοσίου από τα τέλη κυκλοφορίας
- διαφοροποίηση της κλίμακας υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους μεταξύ των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων με προσαύξηση για τα τελευταία. Είναι ένα μοντέλο που ακολουθείται ήδη από ορισμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης "τιμωρώντας" με υψηλότερα τέλη τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ
Το ποιες αλλαγές τελικά θα επιλεγούν θα κριθεί από την πολιτική ηγεσία αν και υπάρχει το ενδεχόμενο τελικά οι αλλαγές να είναι πολύ περιορισμένης κλίμακας προκειμένου να μην υπάρξουν αναταράξεις στην αγορά ΙΧ αλλά και αιφνιδιασμοί για τους φορολογούμενους. Αυτό που αποτελεί προαπαιτούμενο για τις όποιες αλλαγές είναι να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η εισπραξιμότητα των τελών, δηλαδή να εξακολουθήσουν να φέρνουν στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον το ποσό των 1,1- 1,2 δισ. ευρώ ετησίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ