Κοινή Ερώτηση για την συνεχή υποβάθμιση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας από την κυβέρνηση κατέθεσαν σήμερα στο Κοινοβούλιο η Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κ.Κεραμέως, ο αν.Τομεάρχης Παιδείας, Ιωάννης Σ. Ανδριανός και ο πρώην υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων και αν.Τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας.
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές στην Ερώτησή τους, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελούν έναν από τους πιο επιτυχημένους εκπαιδευτικούς θεσμούς ο οποίος αγκαλιάστηκε από την ελληνική κοινωνία, με ιδιαίτερα εντυπωσιακά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ο τρόπος, όμως, με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον θεσμό των ΣΔΕ ουσιαστικά υπονομεύει την λειτουργία τους και υποβαθμίζει συνεχώς το έργο τους.
"Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι μόλις δύο μήνες πριν ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική χρονιά (τα ΣΔΕ λειτουργούν έως τις 30 Ιουνίου) ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι για τη λειτουργία και την διδασκαλία των αντικειμένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ωρομίσθιοι καθηγητές", διερωτώνται οι Κ.Γκιουλέκας, Ν.Κεραμέως και Ι.Ανδριανός.
"Ακόμη και να τοποθετηθούν στις θέσεις τους εντός των πρώτων ημερών του Μαΐου, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από το αρμόδιο Υπουργείο, έχουν χαθεί δεκάδες διδακτικές ώρες από την έναρξη του έτους και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος να μην καλύψουν την διδακτική ύλη και οι εκπαιδευόμενοι να μην πάρουν το απολυτήριό τους", επισημαίνουν οι ερωτώντες βουλευτές.
Τέλος, επισημαίνουν το γεγονός ότι έχει αποφασισθεί να μην τοποθετηθούν ωρομίσθιοι σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου διδάχθηκε κάποιο αντικείμενο από εθελοντικό προσωπικό, παραβλέποντας το γεγονός ότ, σύμφωνα με τον Κανονισμό των ΣΔΕ, οι εθελοντές δεν δύνανται να αξιολογήσουν εκπαιδευόμενους και σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ωρομίσθιους καθηγητές στην διδασκαλία των αντικειμένων των ΣΔΕ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ Αριθμ.Πρωτ. 5292
BΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ημερ.Καταθ. 28.4.2017
Α’ ΕΚΛ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων
κ. Κωνσταντίνο Γαβρόβλου.
ΘΕΜΑ: Η κυβέρνηση υποβαθμίζει συνεχώς τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Όπως σημειώνουν οι βουλευτές στην Ερώτησή τους, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελούν έναν από τους πιο επιτυχημένους εκπαιδευτικούς θεσμούς ο οποίος αγκαλιάστηκε από την ελληνική κοινωνία, με ιδιαίτερα εντυπωσιακά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ο τρόπος, όμως, με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον θεσμό των ΣΔΕ ουσιαστικά υπονομεύει την λειτουργία τους και υποβαθμίζει συνεχώς το έργο τους.
"Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι μόλις δύο μήνες πριν ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική χρονιά (τα ΣΔΕ λειτουργούν έως τις 30 Ιουνίου) ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι για τη λειτουργία και την διδασκαλία των αντικειμένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ωρομίσθιοι καθηγητές", διερωτώνται οι Κ.Γκιουλέκας, Ν.Κεραμέως και Ι.Ανδριανός.
"Ακόμη και να τοποθετηθούν στις θέσεις τους εντός των πρώτων ημερών του Μαΐου, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από το αρμόδιο Υπουργείο, έχουν χαθεί δεκάδες διδακτικές ώρες από την έναρξη του έτους και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος να μην καλύψουν την διδακτική ύλη και οι εκπαιδευόμενοι να μην πάρουν το απολυτήριό τους", επισημαίνουν οι ερωτώντες βουλευτές.
Τέλος, επισημαίνουν το γεγονός ότι έχει αποφασισθεί να μην τοποθετηθούν ωρομίσθιοι σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου διδάχθηκε κάποιο αντικείμενο από εθελοντικό προσωπικό, παραβλέποντας το γεγονός ότ, σύμφωνα με τον Κανονισμό των ΣΔΕ, οι εθελοντές δεν δύνανται να αξιολογήσουν εκπαιδευόμενους και σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ωρομίσθιους καθηγητές στην διδασκαλία των αντικειμένων των ΣΔΕ.
Ακολουθεί η Ερώτηση, όπως αυτή κατατέθηκε σήμερα, Παρασκευή, 28 Απριλίου 2017, στην Βουλή.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ
BΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Α’ ΕΚΛ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΡΟΣ
ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων
κ. Κωνσταντίνο Γαβρόβλου.
ΘΕΜΑ: Η κυβέρνηση υποβαθμίζει συνεχώς τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους στην χώρα μας, αποτέλεσαν έναν θεσμό με απόλυτα θετική εικόνα στην ελληνική κοινωνία. Δίνοντας τη δυνατότητα σε ενήλικες, που δεν έχουν ολοκληρώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο του Γυμνασίου, τα ΣΔΕ αποτελούν έναν από τους πιο επιτυχημένους εκπαιδευτικούς θεσμούς που αγκαλιάστηκε από την κοινωνία.
Παρά, όμως, τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον θεσμό των ΣΔΕ ουσιαστικά υπονομεύει την λειτουργία τους και υποβαθμίζει συνεχώς το έργο τους. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι μόλις δύο μήνες πριν ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική χρονιά (τα ΣΔΕ λειτουργούν έως τις 30 Ιουνίου) ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι για τη λειτουργία και την διδασκαλία των αντικειμένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ωρομίσθιοι καθηγητές. Ακόμη και να τοποθετηθούν στις θέσεις τους εντός των πρώτων ημερών του Μαΐου, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από το αρμόδιο Υπουργείο, έχουν χαθεί δεκάδες διδακτικές ώρες από την έναρξη του έτους και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος να μην καλύψουν την διδακτική ύλη και οι εκπαιδευόμενοι –ιδίως αυτοί που διανύουν τον β’ κύκλο μαθημάτων- δεν πάρουν το απολυτήριό τους. Μάλιστα, έφθασαν στο σημείο να παρατείνουν το σχολικό έτος για τα ΣΔΕ έως τις 31 Ιουλίου 2017, προκειμένου να καλύψουν την ολιγωρία τους.
Επιπροσθέτως, δημιουργούνται και άλλα προβλήματα από την τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποφασισθεί να μην τοποθετηθούν ωρομίσθιοι σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου διδάχθηκε κάποιο αντικείμενο από εθελοντικό προσωπικό. Σύμφωνα με τον Κανονισμό των ΣΔΕ, προβλέπεται η ύπαρξη εθελοντών ως επικουρικό προσωπικό προκειμένου να συμβάλλουν στην ευρύτερη διδασκαλία κάποιου γνωστικού αντικειμένου ή στην λειτουργία των ΣΔΕ. Σύμφωνα, όμως, με τον ίδιο Κανονισμό, οι εθελοντές δεν δύνανται να αξιολογήσουν εκπαιδευόμενους και σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ωρομίσθιους καθηγητές στην διδασκαλία των αντικειμένων των ΣΔΕ.
Παράλληλα, την ίδια ολιγωρία έχει επιδείξει το Υπουργείο Παιδείας και στην πρόσληψη των απαραίτητων συμβούλων που υπηρετούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Σύμβουλος Ψυχολόγος), για τους οποίους δεν έχουν εκδοθεί ακόμη ούτε τα προσωρινά αποτελέσματα.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Για ποιον λόγο έως και σήμερα δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι ωρομίσθιοι καθηγητές και Σύμβουλοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας; Πότε θα τοποθετηθούν και πως θα καλυφθούν οι χαμένες ώρες διδασκαλίας;
Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι όπου υπάρχουν εθελοντές δεν θα διορισθούν ωρομίσθιοι καθηγητές; Πως θα καλυφθεί το τυπικό κενό της μη δυνατότητα αξιολόγησης εκπαιδευόμενων από εθελοντές καθηγητές;
Θα υπάρξει κάποια καθυστέρηση ή κώλυμα στην λήψη απολυτηρίων, κυρίως, όσων εκπαιδευόμενων βρίσκονται στο δεύτερο έτος και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους;
Παρά, όμως, τα ιδιαίτερα εντυπωσιακά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον θεσμό των ΣΔΕ ουσιαστικά υπονομεύει την λειτουργία τους και υποβαθμίζει συνεχώς το έργο τους. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι μόλις δύο μήνες πριν ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική χρονιά (τα ΣΔΕ λειτουργούν έως τις 30 Ιουνίου) ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι για τη λειτουργία και την διδασκαλία των αντικειμένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ωρομίσθιοι καθηγητές. Ακόμη και να τοποθετηθούν στις θέσεις τους εντός των πρώτων ημερών του Μαΐου, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες από το αρμόδιο Υπουργείο, έχουν χαθεί δεκάδες διδακτικές ώρες από την έναρξη του έτους και σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος να μην καλύψουν την διδακτική ύλη και οι εκπαιδευόμενοι –ιδίως αυτοί που διανύουν τον β’ κύκλο μαθημάτων- δεν πάρουν το απολυτήριό τους. Μάλιστα, έφθασαν στο σημείο να παρατείνουν το σχολικό έτος για τα ΣΔΕ έως τις 31 Ιουλίου 2017, προκειμένου να καλύψουν την ολιγωρία τους.
Επιπροσθέτως, δημιουργούνται και άλλα προβλήματα από την τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποφασισθεί να μην τοποθετηθούν ωρομίσθιοι σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου διδάχθηκε κάποιο αντικείμενο από εθελοντικό προσωπικό. Σύμφωνα με τον Κανονισμό των ΣΔΕ, προβλέπεται η ύπαρξη εθελοντών ως επικουρικό προσωπικό προκειμένου να συμβάλλουν στην ευρύτερη διδασκαλία κάποιου γνωστικού αντικειμένου ή στην λειτουργία των ΣΔΕ. Σύμφωνα, όμως, με τον ίδιο Κανονισμό, οι εθελοντές δεν δύνανται να αξιολογήσουν εκπαιδευόμενους και σίγουρα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τους ωρομίσθιους καθηγητές στην διδασκαλία των αντικειμένων των ΣΔΕ.
Παράλληλα, την ίδια ολιγωρία έχει επιδείξει το Υπουργείο Παιδείας και στην πρόσληψη των απαραίτητων συμβούλων που υπηρετούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Σύμβουλος Ψυχολόγος), για τους οποίους δεν έχουν εκδοθεί ακόμη ούτε τα προσωρινά αποτελέσματα.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Για ποιον λόγο έως και σήμερα δεν έχουν τοποθετηθεί οι απαραίτητοι ωρομίσθιοι καθηγητές και Σύμβουλοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας; Πότε θα τοποθετηθούν και πως θα καλυφθούν οι χαμένες ώρες διδασκαλίας;
Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι όπου υπάρχουν εθελοντές δεν θα διορισθούν ωρομίσθιοι καθηγητές; Πως θα καλυφθεί το τυπικό κενό της μη δυνατότητα αξιολόγησης εκπαιδευόμενων από εθελοντές καθηγητές;
Θα υπάρξει κάποια καθυστέρηση ή κώλυμα στην λήψη απολυτηρίων, κυρίως, όσων εκπαιδευόμενων βρίσκονται στο δεύτερο έτος και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους;
Αθήνα, 28.04.2017
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας
Νίκη Κ. Κεραμέως
Ιωάννης Σ. Ανδριανός
Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας
Νίκη Κ. Κεραμέως
Ιωάννης Σ. Ανδριανός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ