Η όποια αύξηση δεν έχει «κλειδώσει» ακόμη και δεν αποκλείεται να είναι μεγαλύτερη, κάτι το οποίο πάντως θα ξεκαθαρίσει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου. Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας προτεραιότητες για την ανάπτυξη, έθεσε το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής. «Προχωρούμε στην αναδιάταξη του μηχανισμού ελέγχων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής που στερεί αναγκαίους και σημαντικούς πόρους, με άμεσο στόχο μέχρι το τέλος του 2012 να περιοριστεί κατά 50%», δήλωσε ο υπουργός.
1,75 το εισιτήριο
Σήμερα το πραγματικό κόστος μετακίνησης του κάθε επιβάτη του ΟΑΣΘ (προσήκον κόμιστρο ονομάζεται) είναι 1,75 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ. Το κόστος αυτό αφορά κάθε επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο (μαθητές, φοιτητές, άνω των 65 ετών κ.λπ.).
Τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών αποφασίζουν κάθε χρόνο ποιο θα είναι το κόστος της τιμής του εισιτηρίου που θα πληρώνουν οι επιβάτες και το υπόλοιπο ποσό το πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο. Ο ΟΑΣΘ υποχρεούται κάθε χρόνο μέχρι τις 10 Οκτωβρίου να υποβάλλει τον προϋπολογισμό του για το επόμενο έτος και οι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομικών αποφασίζουν το αργότερο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου για το ύψος της επιδότησης, ενώ έχουν τη δυνατότητα ακόμα και να τη σταματήσουν, κάτι το οποίο όμως αποκλείεται.
20% εισιτηριοδιαφυγή
Η εισιτηριοδιαφυγή στη Θεσσαλονίκη φτάνει περίπου στο 20%. Ετσι, αν αναλογιστεί κανείς ότι με τα λεωφορεία του οργανισμού μετακινούνται ημερησίως περίπου 500.000 επιβάτες (ή 180 εκατ. ετησίως), τότε η αναγωγή δείχνει ότι περίπου 100.000 επιβάτες μετακινούνται ημερησίως χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο!
«Από την 1η του περασμένου Φεβρουαρίου εντατικοποιήσαμε σε δύο λεωφορειακές γραμμές τους ελέγχους κομίστρου και διαπιστώσαμε ότι γίνεται... χαμός», είπε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, η εντατικοποίηση των ελέγχων έγινε σε δύο γραμμές οι οποίες έχουν πολύ μεγάλες πληρότητες, τη 10 που εκτελεί το δρομολόγιο Χαριλάου – Ν. Σ. Σταθμός και την 31 που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη – ΚΤΕΛ. Τι διαπιστώθηκε; Ενώ μέχρι και τον Ιανουάριο τα πρόστιμα που βεβαιώνονταν μηνιαίως ήταν περίπου 100 ανά γραμμή, εκτινάχθηκαν στα... 900 ανά γραμμή!
Από τον περασμένο μήνα, εξάλλου, ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε ένα εύκολα εφαρμόσιμο μέτρο, το οποίο συμβάλλει στην αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής. «Σε 18 λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες έχουν πληρότητα μικρότερη του 25%, ως επί το πλείστον αυτές που εκτελούν δρομολόγια στα χωριά, γύρω από τη Θεσσαλονίκη, οι επιβάτες επιβιβάζονται πλέον μόνον από την μπροστινή πόρτα του λεωφορείου, ενώ από τις άλλες δύο γίνεται μόνο αποβίβαση. Ετσι ο οδηγός ελέγχει αν γίνεται ακύρωση του εισιτηρίου ή αν ο επιβάτης έχει κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Σε αυτές τις 18 γραμμές λοιπόν, η ακύρωση των εισιτηρίων αυξήθηκε σε ένα μήνα σε ποσοστό 25% με 30%», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης.
Ο ίδιος προαναγγέλλει την επέκταση του μέτρου σε άλλες τρεις γραμμές από την 1η Σεπτεμβρίου (66, 67 και 69) και ακολούθως σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές οι οποίες έχουν πληρότητα μικρότερη του 25%.
Πηγή: agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ ME ΜΙΚΡΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΛΕΓΧΟΥ